19 Nov 2009

Era Najib Altantuya : Khalid Pertahan Beli Hutang Talam Corp

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mempertahankan tindakannya membeli hutang daripada Talam Corporation Berhad yang mempunyai hutang berjumlah RM391.7 juta.

"Keputusan untuk membeli hutang ini adalah urusan kerajaan negeri. Saya rasa ini isu Talam ini juga adalah isu teknikal dan juga isu kewangan yang menjadi urusan kerajaan negeri.

"Saya percaya bahawa semua polisi utama terutamanya melibatkan polisi awam akan dibincangkan di semua peringkat dalam masyarakat, termasuklah politik, pentadbiran dan awam," katanya.

Beliau berkata demikian selepas mempengerusikan Mesyuarat Mingguan Exco di bangunan SUK sebagai mengulas kenyataan Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim yang mempertikaikan tindakan Khalid membeli hutang itu.

Exco Pelaburan, Teresa Kok turut menyokong tindakan Menteri Besar keputusan terbaik untuk mengatasi masalah hutang sebelum ini.

Pada Sidang Dewan Negeri sebelum ini, menteri besar mengumumkan kerajaan negeri melalui anak syarikatnya membeli Talam Corporation Berhad. -TVS


Tiada ulasan: