19 Nov 2009

Era Najib Altantuya : DUN Kedah Ditangguh Kerana Kerosakan Penghawa Dingin

Persidangan hari ketiga Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah pada Khamis ditangguh ke Ahad minggu depan berikutan pendingin hawa dalam dewan mengalami kerosakan dan menyebabkan keadaan panas serta kurang selesa.

Speaker Datuk Dr Abdul Isa Ismail mengumumkan penanggguhan itu selepas menerima cadangan Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak untuk menangguhkan persidangan hari ini, yang disokong Datuk Phahrolrazi Zawawi (PAS-Pengkalan Kundor).

"Peristiwa ini pertama kali berlaku, memandangkan keadaan dewan yang panas, saya menangguhkan sidang dewan ini pada hari Ahad ini (22 Nov)," katanya.

Sesi persidangan pada Khamis merupakan hari terakhir diperuntukkan bagi perbahasan usul terima kasih atas titah Sultan Kedah Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah ketika merasmikan sidang Dewan dengan sesi penggulungan dijadualkan pada petangnya. -Bernama

Ulasan GB

Dahulu sewaktu GB mengulas mengenai suasana di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang bergelap selama 15 minit sewaktu semua pihak menunggu sebutan kali ke 2 pembicaraan krisis yang berlaku di Perak dan GB bertanya apakah “gelap” selama 15 mnit itu akan membawa satu petanda masih ada ruang “gelap” di dalam sistem kehakiman di dalam negara ini. (baca tulisan ini)

Itu petanda dan petujuk Allah sebelum sesuatu kejadian berlaku. Allah Maha Tahu namun Dia Maha Pengasih Maha Penyayang, memberikan tanda-tanda bagi mereka yang boleh membaca dengan mata hati terhadap apa yang tersirat dari menjengah tentang apa yang tersurat. Tidak ada sesuatu yang datang dari Allah itu sia-sia.

Kini Sidang DUN Kedah kepanasan. Sistem hawa dingin rosak. Terpulang kepada firasat masing-masing.

Tiada ulasan: