11 Jul 2009

MANEK URAI : Menipu Dah Jadi Darah Daging UMNO

Seperti telah menjadi darah daging, setiap kali pilihanraya samada umum atau pilihanraya kecil, UMNO/BN ‘wajib’ menipu rakyat.

KUALA KRAI, 10 Julai (Bernama) — Hasrat kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk membantu rakyat di Manik Urai akan menjadi lebih mudah jika para pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri itu memilih calon BN, sekaligus memenangi pilihan raya kecil pada 14 Julai ini, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau berkata kerajaan BN tidak memingggirkan mana-mana kawasan pedalaman dalam agenda pembangunannya jika diberi peluang berkhidmat di kawasan berkenaan meskipun kerajaan negeri ditadbir pembangkang.


Endau di Johor dan Rompin di Pahang adalah dua kawasan Dewan Undangan Negeri yang TIDAK pernah dimenangi oleh parti lain sejak negara mencapai kemerdekaan selain daripada UMNO. Malangnya kedua-dua kawasan ini adalah antara kawasan yang paling mundur di Semenanjung Malaysia.

Sepanjang tempoh Tan Sri Muhyiddin Yassin menjadi menteri besar Johor langsung tiada pembangunan ketara di kawasan Endau. Taraf kemiskinan penduduk daerah Endau adalah antara yang tertinggi dalam negeri Johor !!!

Kadar celik IT penduduk di dua kawasan ini amat rendah. Mereka lazimnya hanya menerima maklumat daripada siaran RTM dan akhbar arus perdana yang biasanya dipenuhi dengan propaganda dan pendustaan fakta.

Demi masa depan yang lebih cerah, saya amat berharap pengundi di Manik Urai tidak menjadi seperti ramai pemilih di Endau dan Rompin yang telah berjaya ditipu dan digelapkan mata oleh pemimpin UMNO/BN dengan janji kosong dan hadiah kain pelikat menjelang setiap kali pilihanraya..!!! -kerajaanrakyat

1 ulasan:

Kelana berkata...

Kalau tak menipu, takkan lah dinamakan UMNO