29 Jun 2009

MANEK URAI : UMNO BN GUNA TAKTIK MENDERA UNTUK MENANG

UMNO akan gunakan apa cara jua untuk menang pilihan raya kecil Manik Urai. Menetapkan tarikh hari membuang undi pada hari bekerja bukanlah satu kebetulan. Ia adalah satu perkiraan yang terperinci dan telah dibahas semasak masaknya.

Habis, kalau sudah dibahas kenapa pilih hari bekerja sebagai hari membuang undi?

Sebabnya ialah hotak mereka dalam UMNO ini sentiasa menganggap rakyat tu bebal dan mudah diperkotak katikkan. Juga mereka sememang ada sifat sadis suka mendera. Mereka suka mendera rakyat.

Sebab itu TKI Nirmala Bonat didera oleh majikannya. Sebab itu Siti Hajar, juga TKI, didera oleh majikannya. Ini adalah kerana, majikan terbesar di Malaysia, iaitu BN suka mendera rakyat. Dengan menentukan hari membuang undi pada hari bekerja, maka mereka mengharap anak Kelantan di perantauan yang sepatutnya mengundi di Manik Urai, tidak pulang mengundi. Ini akan menaikkan peluang mereka untuk menang.

Betul ke demikian?

Setelah mendera rakyat di Perak, mereka sangka mereka boleh lagi mendera rakyat di Kelantan. Tidak cukup dengan mencuri minyak dari perairan Kelantan, sekarang mereka tambah deraan dengan memilih tarikh hari membuang undi sedemikian.

Rakyat Kelantan tidak mahu di dera terus.

Rakyat Kelantan tolak UMNO.
Rakyat Kelantan tolak BN.


-Prof Dr Hamirdin

Tiada ulasan: