3 Jun 2009

Lawatan Ke Cina Agenda Politik Wayang Najib Altantuya

Angkatan Muda Keadilan Selangor menolak tindakan politik wayang terbaru oleh Perdana Menteri Najib Razak, dan menganggap lawatan beliau ke negara Tembok Besar China hanya bersifat gimik dan wayang politik semata-mata bagi memulihkan kembali imejnya yang tercalar teruk sebelum ini.

Ketua AMK Selangor, Khairul Anuar Zainuddin berkata lawatan Najib ke negara tersebut dilihat hanya bagi mencari populariti dan mengambil hati masyarakat kaum Cina di negara ini,dan tidak memberi apa-apa erti kepada rakyat dan negara.

Menurut beliau lagi rakyat hari ini kian bijak dan cerdik untuk membuat penilaian antara agenda politik wayang dan agenda politik yang jelas dan jitu dalam memperjuangkan dan mengutamakan kepentingan rakyat.

"Malahan reformasi yang lebih konkrit diperlukan khususnya mewujudkan sistem ekonomi yang adil, kebebasan badan kehakiman, professionalisme pasukan PDRM,SPRM dan SPR serta pembaharuan dalam pentadbiran negara.

"Justeru kembalinya beliau daripada China,kita mahu satu harapan baru untuk hubungan antara kaum yang lebih mesra dan berkasih sayang . Sepertimana yang dilaungkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim dalam agenda memupuk persaudaraan antara kaum dengan kata-kata ‘empat lautan terbentang luas, semua manusia adalah bersaudara," kata Khairul Anuar.

1 ulasan:

transformasirakyat berkata...

INILAH "HARAPAN BARU RAKYAT 1MALAYSIA"