30 Mei 2009

Stail Baru UMNO BN : Bawa Lari Pengundi Nak Kurangkan Majoriti

Hari tu, teman tanya sahabat teman yang berada di Penanti….. PKR/Pakatan Rakyat, boleh menang ke di Penanti?

Dia kata ….. untuk menang tu, no problem….. tapi takut majoriti kurang jer…

Teman tanya balik. Ngapa kata macam tu….???

Dia kata…. takut orang tak keluor mengundi.

Isy… pelik, apa hal nyer orang tak keluor mengundi?? Teman tanya dia lagi….

Dia kata…… UMNO bawak pengundi lari…..

Apa ke hei UMNO ni, asyik nak bawak orang lari jer….. Di Perak, demer bawak katak lari, ini di Penanti, demer bawak pengundi lari pulak…..!! Ater, udah tak masuk bertanding, usah ler nyibuk-nyibuk…… buat jer ler hal sendiri. Ini idak… meghonyam, gatei, ngacor orang jer……

Umno bawak lari macam mana….. idak pulak teman bertanya tapi jenuh ler teman memikiorkan nyer… Oh….. rupa nyer, UMNO mula mengadakan pesta rombongan…… Sponsor lagi you!!!

Kalau dulu…… bila ada pilihan raya….. mee segera mari. Di Penanti ni…. pesen baru pulak……. Mee segera tak dak mari, tapi rombongan free mari.!!!! Mari…. mari…. mai kita pi makan angin di sana sini!! Semua tanggung.!!!! Jangan malu….. jangan segan……. bas free, makan tanggung, tempat tidoq no problem….. aha,, dapat duit lagi….!!! Apa ada di Penanti……??? Baik kita pi enjoy diri…..!!! Enjoy diri, sana sini……tengkorak hangpa!!!!

Kalau dulu, berbas-bas, UBN bawak mai hantu masuk ke kawasan pilihan raya ….. tapi la ni, berbas-bas pulak keluaq dari kawasan Penanti….. bawak lari pengundi.!!! Hoi….. apa sudah jadi??? UMNO buang tebiat ke??? Tak sah lagi…. memang buang tebiat sebab tanda-tanda UMNO udah nak mati memang very obvious….!! Dan, di Penanti….. UMNO memang pun sudah mati sebelum bertanding….. kini roh durjana UMNO telah meresap masuk ke dalam calon bebas tajaan nyer…… Bebas sudah jadi zombie!!!! Siapa…, ek……???? Eleh…. paham-paham jer ler….

Kini, tinggal dua hari lagi, menjelang hari membuang undi untuk para pengundi di Penanti, untuk memilih wakil rakyat mereka yang baru. Dalam masa ini ler…..banyak bas sudah bersedia untuk bawak orang Penanti, bercuti-cuti Malaysia…… keluor dari Penanti. Destinasi mereka….. Cameron Highlands, Genting Highlands….. Padang Besar….. dan entah ke mana-mana lagi.!!! Ini ler perkhabaran yang diterima dari Penanti….

Selain itu, di sana sini…… UMNO sibuk mengadakan ceramah itu ini!!! Tak ke giler babi…. Udah ler tak bertanding…… ater, tetiba pulak, timbul rasa gian untuk berceramah. Ater…. kalor rupa itu, sah ler giler babi nyer.!!!! Loklaq betoi UMNO ni….. Kesian kat depa…. kegianan untuk bertanding disekat oleh jeneral UMNO. Eeeeiyaaa….. asyik kerja nak memotong stim orang jer…..Teman nak cadangkan depa ni, pi tanggong ayaq daun ketum, biaq hilang atau kurang sikit gian depa tu……

So…. seandai nyer PKR/Pakatan Rakyat menang dengan majoriti yang berkurang…. UBN mesti kata……

Tengok……. sokongan kepada PKR/Pakatan Rakyat dah berkurangan. Ini bermakna orang dah mula memberi kepercayaan dan sokongan kepada Najib. Woit….!!!! Trick hangpa dalam poket kami orang, daaahhhhhh!!!! Hangpa ingat orang bodo ka…????

Kurang majoriti ke….. majoriti bertambah ke….. pedulikan demer. No hal punyer. Yang pasti….. jadikan kemenangan rakyat satu realiti. Tampar lagi UBN @ Bebas dengan kekalahan 5-1. So….. orang-orang Penanti, jangan ragu-ragu lagi. Undilah PKR/Pakatan Rakyat untuk Satu Malaysia Baru. A new dawn is awaiting you!!!!! -M3M

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dalam Msiakini, Dato Zainal saya lihat sedang mengajar. Anak muridnya adalah ahli-ahli amno. Dalam set induksinya, mereka didedahkan tentang keluar mengundi adalah sesuatu tindakan mengkhianati parti. Saya lihat Dato ni tidak pula menerangkan mengapa dikira mengkhianati parti. Jadi bolehlah anak muridnya mencari sendiri jawapannya. Saya yakin akan ada antara anak muridnya nanti mendapati cakapnya adalah berunsurkan tidak demokrasi, malah mengkhianatinya. Cikgu jangan pula marah kalau mereka akan hilang kepercayaan kepada cikgu pulak. Lalu mereka mencari guru lain yang lebih dipercayai. Jadi jangan dikesalkan.

UMNOT berkata...

inilah akibatnya setelah minda melayu diliwat umno lebih 50 tahun.