23 Mac 2009

Nazri Aziz Bakal Digugurkan Dari Kabinet

Dengan Dato Seri Najib Tun Razak naik sebagai Perdana Menteri pada 4 April ini, ramai yang dapat meramalkan akan berlaku rombakan kabinet yang drastik yang bakal dilakukan oleh Najib.

Sepastinya Nazri merasakan dirinya dalam zon selamat untuk dipilih semula kerana telah berjasa kepada Najib ekoran mengusulkan penggantungan Gobind Singh Deo beberapa minggu lalu sehingga Gobind kehilangan semua hak keistimewaannya sebagai ahli parlimen untuk tempoh dua belas bulan.

Itu sudah stail Nazri. Semasa Mahathir beliau mengipas Mahathir secukupnya dan di bawah Pak Lah sebagai PM, dia mengipas Pak Lah pula secukupnya.

Sekarang masanya untuk mengipas Najib. Tetapi Najib ada mentor di belakangnya yang telah memberi amaran tegas supaya melakukan pemilihan yang betul untuk barisan kabinetnya.

Mahathir yng kini "terlalu aktif" menonjolkan diri akhirnya tidak dapat menyembunyikan diri bahawa bahawa beliau perlu menggunakan peluang yang ada ini bagi melakukan apa yang boleh bagi mempastikan komplot Pak Lah dibersihkan.

Serang habis-habisan. Serang Lembaga Disiplin kalau difikirkan perlu.

Dan sepastinya nama Nazri tidak mungkin dapat dipadam dari minda Mahathir yang satu ketika "budak" Padang Rengas ini pernah membalunnya secara celupar di dalam dan di luar Parlimen.

Ali Rustam yang cuba membodek di saat akhir melalui penganugerahan "Datuk" kepada artis Hindi, Shah Rukh Khan, yang menjadi idola isteri Najib, Rosmah Mansur tidak berupaya untuk dilekatkan sebagai "orang Najib" kerana sikapnya selama ini berada di kelompok Pak Lah, ini kan pula Nazri yang secara terang-teranga pendokong kem Pak Lah yang telah terang-terangan menempelak Mahathir satu ketika.

Justeru itu ramai penganalis berpendapat Nazri bakal digugurkan.

Dan Nazri pula, mengikut pandangan ramai, memang wajar digugurkan. Keceluparannya, tindak-tanduknya yang keterlaluan dalam hal "ampusana" dan "ampusini" perlu dibalas dengan hal yang serupa agar dia merasai keperitan yang ditanggung oleh mereka yang dizaliminya.

"What you gave you get back" - apa yang anda beri, anda akan perolehi semula. Itu hukum alam, hukum universal, hukum karma. Apabila anda melakukan kezaliman ke atas orang lain, anda akan menerima hal yang serupa - lambat launnya.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

RE: manafaatkan perhimpunan umno itu nanti untuk proses mengkapankannya.

hisamuddin di katakan akan menghulurkan keris tumpul bertatah berlian ala ala pendekar umno waktu pemilihan umno nanti. syok !

dulu orang dah kritik, tapi pendekar bacul umno ni tak ingat. mudah lupa dan hilang akal. masih ingat bagaimana dia di hentam oleh pemuda mca dan dia minta maaf. tu pasal kita panggil dia pendekar auwww auwww!

bukan ape .. ini lah kesempatan yang perlu di ambil sempena pilihanraya yang bakal di adakan sejurua selepas perhimpunan umno. cuma perlu peka akan kenyataan yang akan di keluarkan oleh umno ketika majlis tersebut. tentu ada yang terpacul keluar tentang perkauman.

.... ala .... biasak la.

mahathir dengar khabarnya akan di jemput hadir.

sejak akhir akhir ini, dia menceritakan tentang perjuangan bangsa, bangsa melayu dalam kecemasan dan macam macam lagi. dan yang cukup sensitif adalah kenyataannya tentang bangsa bukan melayu yang tidak berterima kaseh dengan bangsa melayu yang sanggup berkongsi negara.

benda benda macam ni biasa di dalam umno. cumanya kalau kenyataan umno tentang perkauman di tiup hebat dalam pesidangan kali ini, rasanya ramai pengundi di bukit selambau dan gantang yang berminat nak tau.

walaupun peratus pengundi bukan melayu sikit, sekurang kurangnya jumlah kecil itu akan menyokong pakatan rakyat. hindraf yang di khabarkan menentang pencalunan bukit selambau pun mungkin akan berpatah balik. heheh !

jadi jangan lepa kerana alpa umno akan merosakkan bn seluruhnya. nak bagi tau pemimpin umno, sikap perkauman mereka itu lah punca bn terkubur lepas ni. melayu dah lari, cina dah pesong dan india pun dah tak hairan dengan bn lagi...

tanya singh ... heheh .. singh pun dah lari sama.
umno hancur kerana umno syok sendiri.

manafaatkan perhimpunan umno itu nanti untuk proses mengkapankannya.

p/s
teringin nak tengok macamana umno sokong pemimpin yang lari dari menjawab soal altantuya .. dan juga bik mama. anggun ke kali ni? heheheh !

-rentakjari-

Tanpa Nama berkata...

UMNO bakal dikafankan tapi ada pulak frakas UMNO dalam PAS yang nak menyelamatkan.....
Musuh dalam selimut ni memanglah perosak no. 1 sejak dari zaman khulafa rayidun lagi.