23 Mac 2009

KAUM INDIA BUKIT SELAMBAU SUKA SAMY VELLU MENANG

Kemenangan Samy Vellu sebagai Presiden MIC memang tidak disukai oleh sesetengah kaum India - namun - bagi kaum India di Bukti Selambau mereka gembira, malah amat gembira, apatah lagi kemenangannya diperolehi dengan tipudaya.

Sebabnya, dengan kemenangan Samy Vellu dan kekalahan Muthupalianappan itu ertinya masyarakat kaum India di Bukit Selambau sudah bulat dan semakin bersatu hati "menolak" MIC untuk selama-lamanya.

Memang sudah lama mereka tidak menyukai Samy Vellu. Kemenangan beliau semalam dengan taktik kotor menafikan pencalon Muthupalaniappan menjadikan MIC sebuah parti yang tidak relevan lagi bagi marasyarakat keturunan India.

"Jika Muthupalaniappan menang semalam, susah jugak sebab hati kaum India Bukit Selambau tentu berbelah bagi, mahu sokong PR ka atau balik ke parti MIC. Tapi sekarang manyak (banyak) senang, goodbye Mr. Samy, goodbye MIC," kata seorang rakan India di Bukit Selambau melalui telefonnya kepada GB.

Tatkala ditanya mengenai desas-desus perpecahan yang digembar-gemburkan berlaku mengenai pemilihan Manikumar sebagai calon PKR, beliau menganggapkan ia perkara biasa kerana di hari pengumuman itu katanya, ramai tak kenal Manikumar.

Tetapi apabila masing-masing membaca biodatanya dan melihat kali kedua orangnya, akhirnya mereka menerima sepenuhnya Manikumar.

"Muda, berpendidikan tinggi, ada handsome jugak," diikuti dengan deraian ketawanya.

"Selama ini kami pun tak sangka ada anak muda India dari Bukit Selambau mempunyai pendidikan tingi, ada master," tambahnya bangga dengan pemilihan Manikumar dan yakin kemampuan Manikumar menjadi wakil rakyat yang berkesan di Bukit Selambau.

Beliau amat yakin Pakatan Rakyat akan memenangi pilihanraya kecil Bukit Selambau ini dengan mejoriti yang meningkat berdasarkan perkembangan semasa yang berlaku di Perak khasnya dan di seluruh negara amnya. Pergolakan yang berlaku di dalam MIC pula memberikan bonus untuk Pakatan Rakyat

Tiada ulasan: