2 Feb 2009

Ulasan Isu Hangat 2 Februari 2009

Menteri Besar perak Datuk Seri Nizar Jamaluddin menyatakan sekalipun UMNO/BN menggunakan taktik kurang beretika, Pakatan Rakyat tetap stabil, teguh dan bersatu di dalam melaksanakan amanah rakyat.

Datuk Seri Nizar telah menghadap Sultan Perak untuk memaklumkan kepada baginda perkembangan politik negeri khususnya perletakan jawatan dua ADUN. Serentak dengan itu Speaker Dewan Undangan Negeri Perak V. Sivakumar pagi tadi telah menyerahkan surat secara rasmi memaklumkan kepada Pejabat Pilihan Raya Negeri Perak mengenai kekosongan kerusi bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Changkat Jering dan Behrang.

ADUN PKR NAFI LETAK JAWATAN

Dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Perak dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak hadir pada sidang media yang "sepatutnya dihadiri kedua-dua mereka" di sini petang tadi, sebaliknya menafikan mereka telah mengosongkan kerusi masing-masing.

Firdaus Saharudin, yang mendakwa beliau sebagai pembantu khas kepada Jamaluddin berkata, wakil rakyat itu tidak hadir pada sidang media yang diadakan di sebuah hotel di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini petang ini kerana kurang sihat.

Mohd Osman Jailu membuat laporan polis melalui wakilnya Mohd Farizal Umar di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam di Seksyen 11 berhubung isu mengosongkan kerusi Dewan Undangan Negeri kawasan Changkat Jering.

NAJIB BAKAL DITELANJANGKAN, TAWARAN RM50JUTA
Setelah rakyat mengetahui Najib merupakan dalang yang terlibat di dalam isu menculik ADUN PKR kini Ketua bahagian PKR Ipoh Barat, Fauzi Muda di dalam satu AKUAN BERSUMPAH yang telah mengadakan satu pertemuan dengan Datuk Seri Najib dan telah cuba disogokkan dengan wang sebanyak RM50 juta bagi memujuk ADUN-ADUN PKR menyertai UMNO. Beliau mencabar Najib menafikannya.

Mungkin lebih banyak lagi kes sebegini belum terbongkar, namun rakyat yakin semua hal berhubung dengan penculikan dan sogokan dengan wang jutaan ringgit ini akan terdedah juga.

ADUN BUKIT SELAMBAU KEDAH BUAT LAPORAN POLIS
ADUN Bukit Selambau Kedah, Arumugam a/l Vengatarakoo menyatakan perkembangan peristiwa yang menimpa 2 orang teman exco PKR di Perak telah menyebabkan beliau tampil untuk membuat kenyataan akhbar.

Antara insiden-insiden yang melibatkan ugutan jenayah adalah cubaan menculiknya pada 17/10/2008, mengugunya melalui pegawainya melalui beberapa panggilan telefon yang antaranya pada 31/3/2008, mengugut keselamatan keluarganya, insiden memecahkan cermin kereta rasmi exco kerajaan negeri model Proton Perdana no BKL 4000 dengan meninggalkan nota ugutan yang diikat pada seketul bata pada 17/12/2008, dan juga menghantar beberapa beberapa individu untuk memujuknya keluar dari Parti Keadilan Rakyat, yang terbaru sekali beberapa hari yang lalu, dengan beberapa tawaran lumayan.



Tiada ulasan: