4 Feb 2009

Sambutan Balingan Kasut Untuk 2 ADUN ?

Harakahdaily melaporkan bahawa ramai penduduk di sekitar Dun Changkat Jering dan Taiping tidak 'sabar' menanti kepulangan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Mohd. Osman Jailu yang dilaporkan hilang dan masih tidak muncul di kawasan mereka.

Reaksi awal beberapa penduduk kesal dengan tindakan beliau yang 'hilang' tanpa berita dan tidak lagi menumpukan keraja-kerja kawasan khususnya melibatkan masalah-masalah yang dihadapi oleh penduduk sekitarnya.

Bagi Aktivis PAS yang ditemui di Markas PAS Air Kuning Shahahudin bersedia menerima sesiapa pun calon yang dipilih oleh Pakatan Rakyat kerana baginya yang paling penting memastikan kerajaan negeri Perak kukuh.

Dalam pada itu, Yang Dipertua PAS kawasan Taiping Bandar Haji Abdul Halim Aziz berkata, rata-rata penduduk sekitar sudah tidak sabar lagi menanti pilihan raya kecil di adakan di Changkat Jering untuk membuktikan bahawa Pakatan Rakyat akan terus memenangi sekali lagi seperti yang berlaku di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu.

"Momentum semangat 8 Mac, Permatang Pauh dan Kuala Terengganu masih kuat dan gelombang itu akan sekali lagi berlaku jika pilihan raya kecil di adakan di Perak. Kita akan buktikan sekali lagi dan lagi," katanya yang merupakan bekas pengetua sekolah menengah.

Wartawan Harakahdaily yang juga dikatakan 'menyamar' sambil 'mencuri' dengar perbincangan beberapa penduduk setempat di warung kedai makan berhampiran untuk mendapat respon balas terhadap Adun mereka itu.

Mengejutkan rata-rata memberi idea lucu dan penuh 'sarkastik' sesuai dengan tindakan Adun tersebut iaitu meraikan kepulangannya dengan balingan kasut!

Ilham itu dipercayai diperolehi daripada insiden Murtadza, wartawan Iraq yang membaling kasut ke arah George W. Bush yang ketika itu memegang jawatan Presiden Amerika Syarikat (AS) pada Disember lalu.

Di Universiti Cambridge London kelmarin Perdana Menteri China, Wen Jiabao telah dibaling dengan kasut ketika Jiabao sedang menyampaikan ucapannya.

Lelaki tersebut menghina Jiabao dengan berkata; "Dia adalah diktator. Bagaimanakah anda semua boleh mendengar penipuan yang dikatakannya?"

Rakyat Perak terutama di Behrang dan Changkat Jering dikatakan turut melahirkan rasa kemarahan mereka kepada Datuk Seri Najib yang disifatkan oleh mereka sebagai "dalang" yang telah cuba mengkucar-kacirkan kerajaan Pakatan Rakyat Perak setelah mengangkat dirinya sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Perak.

"Sesuai juga untuk diberikan 'hadiah' balingan kasut berkenaan," seloroh seorang pemuda tetapi begitu marah dengan tindakan TPM berkenaan.


2 ulasan:

radenjowo berkata...

Kepada Pemimpin yang bukan kita yang pilih .. kita baling. Macam Murtadza.
Tapi kalau pemimpin yang kita pilih tapi buat perangai .. wak cadangkan, di suap kasut tu kat mulut diorang.

Wakakakaka !!!

Tanpa Nama berkata...

Sepasang kasut lagi untuk SPR, Pengerusi dan Setiausahanya...