14 Jan 2017

[VIDEO] Annuar Musa Kantoi, Dicabar Lapor Polis & SPRM

TMJ Kantoikan Annuar Musa Dedah Dokumen Sulit, Guna Duit MARA Dan UniKL Untuk Taja TRW

TAN SRI, DARIPADA INGIN MENGAMBIL KESEMPATAN DENGAN KEJAYAAN FAIZ SUBRI LEBIH BAIK LUANGKAN MASA UNTUK JELASKAN MENGENAI TAJAAN PELABURAN MARA DAN UNIKL IAITU DUIT RAKYAT

Saya telah menjangka lebih awal lagi tentang kemenangan Faiz Subri pasti akan mendapat perhatian individu-individu, terutama sekali ahli-ahli politik yang ingin melonjakkan kembali reputasi mereka yang sedang merudum.


Pertama, kepada Tan Sri yang sentiasa tidak berpuashati kepada saya dan seorang menteri yang kononnya turut ingin menumpang populariti dengan kejayaan Faiz Subri mengatakan saya angkuh dan sebagainya. Biar saya selesaikan mengenai Tan Sri terlebih dahulu.

Selepas ini, saya akan suruh menteri yang pernah mabuk datang mengadap saya untuk menerangkan kepada rakyat Malaysia siapa wanita yang berkerja di sebuah syarikat di Johor. Ingat, jangan dikejutkan harimau yang sedang tidur. Saya tidak kacau orang, jadi jangan menggangu saya.

Baiklah, untuk Tan sri terlebih dahulu. Sebelum menggunakan kejayaan Faiz Subri untuk populariti anda dengan mengatakan saya angkuh kenapa tidak Tan Sri juga tampil memberi keterangan mengenai duit tajaan daripada Pelaburan Mara dan UniKL yang dipaksa untuk menaja pasukan The Red Warriors.

Sewaktu ekonomi negara tidak begitu baik dan banyak pemotongan di sana sini, masih tergamak Tan Sri menggunakan duit rakyat untuk pasukan The Red Warriors yang mana Tan Sri sendiri merupakan Pengerusi Mara.

Tidak cukup dengan Pelaburan Mara yang Tan Sri paksa, UniKL juga turut menjadi mangsa. UniKL terpaksa mengurangkan biasiswa pelajar-pelajar Malaysia dari RM2 billion kepada RM1.3 billion bagi tahun 2016 tetapi Tan Sri telah menggunakan kuasa untuk memaksa mereka menaja pasukan TRW pada tahun itu.

Mohon Tan Sri jelaskan ke mana hala tuju pelaburan Mara dan UniKL tersebut yang merupakan wang rakyat.

Akhir sekali, pesanan saya kepada Tan Sri dan menteri berkenaan, jangan lupa beli jersi baru JDT 2017 yang akan dilancarkan pada malam ini.

DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor








VIDEO BERKATAN





ULASAN GB

Amat menarik.

Pada awalnya Annuar Musa menafikan UniKL dan MARA terlibat membuat tajaan terhadap pasukan Bola Sepak Kelantan, The Red Warrior (TRW).



Selepas itu, kantoi! TMJ dedahkan segala-galanya siap dengan bahan-bukti berupa resit, voucher dan surat-surat TRW.

Selepas kantoi, Annuar Musa membuat kenyaan lain: Dokumen buktikan tajaan Kelantan telus!


Banyak putarbelitnya.

Saya lebih bersetuju dengan saranan Ketua Armada PPBM, Syed Sadiq yang meminta Annuar Musa membuat laporan SPRM dan PDRM terhadapnya dan TMJ.

Soalnya beranikah Annuar Musa?



FEATURED ADS



29 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dasar PENYAMUN! Tak malu-malu gunakan wang rakyat untuk populariti diri sendiri. Memang kalau diteliti setiap orang menteri2 yang ada sekarang ini memang kaki songlap duit rakyat. Tak kira lah menteri itu jantan atau betina. Memang muka2 tak tau malu! Melantak duit haram macam orang tak ada ugama! Semuanya disonglap! Memang dasar manusia bangsat! Ini lah muka2 perosak bangsa dan negara!

Malaysiabaru berkata...

Negeri kelate tak pernah lekang dgnnkorupsi

Patut tak maju maju... Bala demi bala... Henjut golok siam setiap weekend... Kotor dan jijik oghe kelate dari semua segi..ini Nik acis bapak Nik abudoh kata.. Negeri Kelantan byk sampah

Perangai Anuar MUSANG ni sejak dari kementerian luar bandar ksu dia kena tangkap tapi yg.lulus projek siapa? Dah bebas ksu dia.. Sebab mahkamah tahu siapa buat tahi..

Amanah perlu ambil alim Kelantan dari ularrrmak palsu dan musang pantang lihat duit

BAGI PELUANG AMANAH TADBIR KELANTAN DAN DLM 2 BULAN LIHAT HASILNYA !!!

P.S RINGGIT MENJUNAM NAJIB KATA EKONOMI BAGUS.. SETIAP KELUARGA BELI US DOLLAR SETIAP HARI !!!,selamatkan diri bila ringgit tak.laku

Lelaki Dicermin berkata...

Entah ─║ah kekdg aku malu jadi rakyat malaysia..segala peraturan dan undang2 dlm malysia dah jadi cercamerba..kalau lah TMJ tak tunjukkan resit dan bil2.. apa yg di ckp anauar musa... tak guna duit mara walau sesen pun... semua org percaya..tanpa TMJ satu malaysia kena kelentong..nak PRU nanti ada lah media promosi anuar musa gila2.. yg warga kelantan pilih gak lagi anuar musa..itu lah bangsa yg hang tuah ckp ... tak hilang melayu di dunia.. kes duit2 berbungkus2 dlm almari di sabah hanya jenayah pengubalan wang haram je..memang hebat pengarah2 startegi najib.. menjadi rakyat malaysia tak kesah.. sbb dah terlalu boring sistem di malaysia ni..jadi.. apa2 jenayah skendal yg besar2 di malaysia skg ni.. rakyat malaysia anggap sama je.. jenayah mencuri seekor ayam di kg.. mcm aku ckp terlalu hebat pengarah strategi najib..boring rakyat malaysia nak ambik tahu kes2 besar mcm ni.. yg pemimpin pembangkang.. ambik kesah kes2 besar mcm ni .. mengulas pun sambil lalu je.. nak pru 14 nanti najib turun minyak naikkan brg2 kumuniti.. semua org melayu menyembah umno balik...

Tanpa Nama berkata...

Melayu ialah bangsa paling lemah dlm dunia..mudah di beli..bapak rasuah semuanya melayu..yg sembah bapak rasuah..semuanya melayu..yg bodoh semuanya melayu..aku malu jadi melayu..

Tanpa Nama berkata...

mcm la org2 di negeri kamu semua maksum....bckp pandang2..kalo xsuko org nya..jgn semua rakyat d negeri itu kamu xsuka...

Tanpa Nama berkata...

mcm pak najib dr pahang...xsemua org pahang mcm pak najib...mcm tmj dr johor..xsemua org johor baik mcm tmj...ramai jgak rasanya mcm anuar n pak ajib d johor...

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah TMJ yg dedah.. klau org biasa yg dedah, org yg dedah tu kena siasat, bukan yg buat seleweng yg kena siasat. Malaysia ni kan pelik sikit.. Malaysia Boleh...

Tanpa Nama berkata...

Dunia akhir zaman....Kebangkaian dan ketaikan puak munafik, puak penghisap darah dan puak yg melewati batas semakin terserlah tak kira drari pihak mana pun.

Tanpa Nama berkata...

Apabila amanah dijadikan keuntungan, maka tunggulah kehancuranya.

Tanpa Nama berkata...

Anuar peduli apa .. sebab duit yang dia ambik ialah duit AMANAH ..bukan duit UMNO .. bukan duit PAS ..

Tanpa Nama berkata...

Jangan pulak kau orang nak belasah Najib bila Najib kata Anuar adalah anak didik saya.

Bila harta orang melayu habis, bila tanah orang melayu dah tak ada, ini semua salah Lim Kit Siang dan DAP.

Ini peluang untuk guna isu agama RUU untuk bikin cina-cina lawan. Dengan perhimpunan ini isu MARA dan lain-lain kan menyelamat kan penyamun-penyamun. Sebab itu UMNO akan sokong 100%.

Tanpa Nama berkata...

Itu yang dia tibai untuk bola.

Yang dia tibai untuk dia dan program UMNO entah berapa kali dan berapa banyak lah.


Tanpa Nama berkata...

Siakap senohong gelama ikan duri. Suka bohong jadi pencuri.

Peribahasa melayu memang tepat.

Lebai 4 seksi berkata...

Elok sangatlah pas berkawan dgn umno. Boleh ambik berkat.

Tanpa Nama berkata...

Begini lah sepatutnya tindakan yang di ambil oleh semua Raja-Raja.

Jika TMJ boleh memperolehi bukti-bukti dengan mudah dan cepat mendedahkan perbuatan salah mengguna hak orang melayu atau rakyat, tentu Raja-Raja Melayu juga boleh buat demikian.

Pemberi maklumat memerlukan seseorang yang berkuasa untuk melindungi mereka dan masa depan mereka. Mereka tidak boleh harapkan Polis atau pemimpin parti pemerintah untuk menjaminkan keselamatan dan masa depan mereka. Satu-satunya yang ada ialah Raja-Raja kerana kedudukan mereka di lindungi oleh undang-undang.


Ini satu dari beribu kes yang telah dilakukan oleh pemimpin UMNO yang mengaku mempertahankan hak orang melayu. MARA adalah tunjang menjaga masa hadapan orang melayu yang menjadi asas penubuhan nya.

Apalagi yang nak kita harapkan pada UMNO. Bertukar lah kepada PH/PPBM.


Tanpa Nama berkata...

Oh ini olang menteli melayu atak makan melayu punya eset lo MALA itu olang punya lo kita olang cina tatak boleh tanya oh dalam itu dewan lakyat wa keian sala olang melayu kena tipu sama menteli melayu dia cakap di tatak tau lo kita olang cina klo makan luit bukan itu macam punya tapi kita tatak makan bangsa lo . melayu malysia bolo macam olang tatak skolah.

Tanpa Nama berkata...

Buat pengumuman letak jawatan dan dah tak jadi pulak nak letak jawatan. Yang disanggah dan di suh letak jawatan pun tak nak letak jawatan.
Kalau orang lain dilucutkan jawatan.Dikatakan sakit sebab tu kena letak jawatan. Ada yang kena tukar jawatan. Meletak jawatan pun ada. Yang menarik bila FAM buat gimmick tang jawatan presiden.
AP dan ADUN UMNO selesa sekarang kerana masih tiada sessi pemilihan dan pertandingan untuk merebut jawatan. Masalah tidak bersalah mereka yang pegang jawatan pulak bilamana mereka diberitahu benda betul dan ianya salah!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Musang berbulu ayam

Tanpa Nama berkata...

Telus memang telus tetapi telus yang membukti kan berlakunya penyelewengan dan salah-guna kuasa.
SPRM jangan nak siasat dan tangkap KSU dan penjawat awam sahaja seperti sarang labah-labah pulak. Ini satu tamparan juga pada Najib kerana memberi peringatan pada penjawat awam sahaja, jangan ambil hak rakyat. Sedangkan yang melakukannya ialah pemimpin dalam UMNO sendiri. Mahfuz cakap betul. Mengapa tak cakap semasa perhimpunan UMNO? Rupa nya orang UMNO buat tak apa kot.

Apa beza Anuar dengan Najib. Dua-dua sama. Merembat duit rakyat. Tapi untung nya Najib ialah Presiden mesti dipertahankan. Najib itu UMNO dan UMNO itu NaJib. Apalagi Hadi pun ikut memberi sokongan pada Najib. Hadi itu PAS. PAS itu Hadi.

Anuar cuma Ketua Penerangan UMNO. Tangkap dan dakwa Anuar akan melonjakkan kedudukan Najib. Lagi pun yang mendedahkan nya bukan Tengku Rafizi atau Raja Bahrin. Kalau Tengku Mahkota yang buat pendedahan dan si penyeleweng terus jadi Pengerusi MARA, lebih baik melayu jadi pariah.

Dulu Hadi musuh tetapi Najib berpegang hari ini musuh, esok jadi kawan. Tibalah masanya Anuar dijadikan musuh. Untung-untung keluar penjara selepas setahun SAHAJA dapat kahwin lagi.

Taosuo berkata...

Gue tengok satu Boucer UNIKL untok taja red warriors ni bertarikh 5 Mei 2016....untuk RM 500,000, kalau benar, bukankah ini terangkum dlm tempoh tajaan Datuk Dr Q Puteh aka Vida (selama 2 Musim) ?
pasal apa dia mau dapat tajaan olih pihak lain ?
Bukan sudah ada sain kontrek ka ? Gue dengar itu stadium pun sudah cat 'pink'...
"Dari - Google News
Google › et › news › section › q=Kelanta...
In January, (2016)(?) Datuk Vida had announced sponsorship of the Red Warriors (as the team are known) for two seasons in a deal worth RM16 million, which included her appointment as adviser to the Kelantan FA. She has ..."

Tanpa Nama berkata...

yg bole harap cuma TMJ yg lain bole jadi dah dpt dedak ..para2 sultan dah senang dpt elaun ..rakyat pandai2 nk hidup ...takut bersuara klau tak duduk setaraf dgn rakyat ..lama2 para2 sultan tak de nilai dimata rakyat ...satu peringatan kpd raja2 bahawa pangkat dan darjat akan hilang dgn izin Allah ...jgn sampai Allah murka ..silap esok2 jadi jaga bank baru haru biru

Tanpa Nama berkata...

yg bole harap cuma TMJ yg lain bole jadi dah dpt dedak ..para2 sultan dah senang dpt elaun ..rakyat pandai2 nk hidup ...takut bersuara klau tak duduk setaraf dgn rakyat ..lama2 para2 sultan tak de nilai dimata rakyat ...satu peringatan kpd raja2 bahawa pangkat dan darjat akan hilang dgn izin Allah ...jgn sampai Allah murka ..silap esok2 jadi jaga bank baru haru biru

Tanpa Nama berkata...

DUIT MARA DIKEBAS.... KEMUDIAN CAKAP HAL SYURGA...

Puak Umno ni terkenal sebagai PENYAMUN. Semua yang diberi kuasa menjadi PENYAMUN. Duit rakyat disapu... kemudian cakap macam orang yang takut pada Allah.

Lembu punya pemimpin......

Yang berserban sebesar saki atas kepala pun tak tegur. Yang mungkar pun tak tegur.... kononnya sesama Islam. Sibuk ke sana ke sini dengan RUU... Dah jadi Parti RUU sekarang... lain hal tak tahu

Rakyat diseru TENDANG BUANG parti2 keparat ini...

Undilah Bersatu, Amanah, DAP, PKR dan PSM.... beri peluang kepada mereka ini.

Tanpa Nama berkata...

Macam mana dgn tajaan uniKL dlm kejohanan hoki piala sultan johor 2014? Kalau uniKL dan MARA tak blh taja, sepatut meliputi swmua, bukan hanya bolasepak saja. Team uitm pun uniKL taja...lihat jersi...ini membolehkan mereka bersaing dlm liga...tanpa tajaan team takkan mampu bersaing kecuali team yg dspat duit mencurah2 dari langit

JAKA berkata...

nampak kelantan betul2 dijahanamkn oleh umno dan pas sendiri.

dpd politik ruu(yg dikhatankn supaya blh disebut hudud)..balak ..kes org asli hinggalah bola.

tu belum lg masuknya kontraktor china utk buat keretapi.

maka kerana itu takutilh doaorg yg dizalimi....walaupun mereka hnya org asli... klu mereka islam maka lg besar dosa menzalimi saudara sendiri yg terpinggir.

ruu tkkn dpt menampung dosa zalim diakhirat nnti. apatah lg berpeluk dgn manusia kufur zalim syiah tentera dajjal

Tanpa Nama berkata...

Ape kau merepek ni syaitoooooonnnnnn..

Tanpa Nama berkata...

Mintak dia pulangkan balik aje lg bagus...

Wehhh budak2 uniKL, nie bukan cntoh yg baik utk diikuti... Kena tinggalkn kepimpinan jahat dkt org jahat...

Jgn diwariskn ape2 perangai haram j diaorg nie semua

Menteli mail Sab pun diamkan aje.. ape lg pecat la org tua tak guna tu...

Tanpa Nama berkata...

Suruh batalkn shj kontrak tu... University tak perlu habiskan duit untuk sukan... Ramai lg anak2 melayu yg perlukn biasiswa daripada dihabiskn di atas padang SATU kelab sahaja... Cilako punya musang... Dah elok2 syarikat jamu nak taja tak bg.. rupeny dia nak buat meniaga atas padang.. tak ingat padang mahsyar ke woii..

Tanpa Nama berkata...

Entahlah tuan gb.aku amat bersemangat nk menumbangkan umno melawan kezaliman bn tp tgk ph pun berantakan si pkr masih berharap pas, bersatu pun sama,pas dah ckp xnk dap dan amanah last2 ph jadi cacamerba.pas jgn ckpla xyahla pandang parti lebai tu dah tp ph dok bertelagah xnk kuatkan saf melawan umnobnpas...ini yg membuatkan aku tawar ati pd ph. Seingat aku bkn aku sorg , ramai lg golongan muda spt aku bfikir camni.elok ph kuatkan saf tackle semula pengundi2 muda mcm kami.kalau x, mrk xkn turun mengundi pu n sbb xminat politik cacamerba Malaysia... Harap tuan gb mampu berbuat sesuatu utk selamatkan Malaysia...