2 Nov 2016

[VIDEO] Rafizi Persoalkan Kenapa Anak Tiri Najib Ikut Sama Rombongan ke China?

Anak tiri Najib dalam jet lawatan kerajaan ke China cetus persoalan

Satu gambar menyerupai anak tiri Datuk Seri Najib Razak, Riza Aziz yang tiba di China dalam lawatan rasmi Perdana Menteri semalam mencetuskan persoalan orang ramai.

Bahkan, Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli juga mempersoal kehadiran Riza yang namanya disebut dalam dokumen saman Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat sebelum ini.


"Kenapa anak tiri Perdana Menteri berada atas kapal terbang bersama Perdana Menteri?" soalnya yang juga Setiausaha Agung dan Naib Presiden PKR itu.

Riza yang pernah mendakwa dana 1MDB mencecah AS$94 juta (RM381 juta) dalam akaun yang boleh diaksesnya adalah hadiah daripada syarikat Aabar BVI itu dilihat antara salah seorang dalam rombongan ke China selama seminggu itu.

Gambar tersebut yang turut disiarkan dalam akhbar perdana hari ini menunjukan kelibat menyerupai Riza bersama Rosmah Mansor yang juga penaung Permata sedang menuruni tangga pesawat.

Ketibaan mereka di Lapangan Terbang Antarabangsa Beijing semalam disambut Duta Malaysia ke China, Datuk Zainuddin Yahya dan isteri, Datin Fairos Ishak serta Naib Menteri Luar China, Liu Zhen Min.

Gambar kelibat Riza yang viral di media sosial itu turut mengundang pertikaian dalam kalangan netizen.

Antaranya, mereka mempersoalkan jawatan penerbit filem Hollywood, _The Wolf of Wall Street_ yang dianggap banyak pihak sebagai filem lucah itu dalam kerajaan sehingga membolehkannya turut serta dalam lawatan rasmi kerajaan. -MD



ULASAN GB

Lawatan ke China lawatan keluargakah atau lawatan rasmi kerajaan? Macamana pula boleh Reza (anak tiri Najib) boleh ada sama?

Beliau kini sedang diburu di peringkat antarabangsa. Beliau tidak mungkin boleh bergerak bebas seperti dulu.

Oleh itu, ada kemungkinan beliau terpaksa mendapat "belas ikhsan" ibunya Rosmah dan Najib tumpang menaiki jet ke sana ke mari dengan menggunakan pass VVIP yang tidak ada gangguan siasatan apabila masuk dan keluar ke dalam mana-mana negara yang dilawatinya.

Satu hal lagi, Ketua Polis Negara sebelum ini menyatakan sukar untuk mengesan saksi-saksi 1MDB yang tentunya termasuk Reza sendiri. Kini Reza terpampang di media. Sukarkah untuk menahannya atau sengaja beliau dibiarkan bebas? Mengapa ada pilih kasih di dalam menjalankan tugas mendaulatkan undang-undang dan melaksanakan keadilan?





FEATURED ADS


14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Semakin kuat pulak sangkaan yang menteri dan kpn dah kena mandram.

terang-terang depan mata yang tak betul di buat oleh rosmah dan najib boleh di biarkan.

tak mahu kalau setakat dedak jadi bodoh dan pak turut macam ini.


Kalau sebab dedak memang sukar nak sedar tapi kalau kena mandram, insyaallah satu hari nanti mereka tersedar. harap tidak terlambat lah.

banyak kan doa.

Unknown berkata...

Salam;


Najib adalah PM HAPRAK,yg pernah malaysia lahirkan.ketika beliau di ambang menuju Kekuasaan,ada beberapa kejadian yg sungguh mengerikan dan menyayat hati.

Pra-menuju kekuasaan;Kehidupan di zaman remaja di london,siapa tak -tahu,zaman woodstocknya,hidup penuh kemewahan,bertukar pasangan,tak -kira bangsa,upama menukar baju.Beliau tidak pernah erti kesusahan.kehidupan itu terus dibawanya,sekembalinya ka-tanah-air,beliu menumpang tui bapanya.poltiknya tiada halangan.senang sahaja memanjat tangga kekuasaan.mempunyai isteri pertamanya,saorang anak kerabat raja kelantan.Beliau kalah dgn perempuan.Inilah digunakan oleh Rosmah,untuk memerangkap Najib,bercita-cita utk berkuasa disuatu hari nanti.Bgi orng N9,Siapa yg TAK KENAL ROSMAH,ANAK CIKGU MANSOR,yg menetap di seri Menanti ,N9.Rosmah dah berkahwain lebih 1 suami.

Bila pasangan ini bertemu buku dgn ruas,dan berkuasa pula.Beginilah jadinya. MALAYSIA ini dibuatnya,macam negara,MAK BAPAQ DIA PUNYA..Saorang kaki betina dan saorang lagi kaki shopping dan mempunyai high-test yg tinggi..

PEMBUNUHAN; semasa najib jadi TPM,kesihan mendiang al-tantuya.BAHAN C4,digunakan,untuk letupkan mendiang.si pembunuh dah diketahui,tapi bebas,siapa yg mengarahkan membunuhnya.kes ini adalah kes,ajaib,seperti 7 wonder of the world.TIADA MOTIF.
sEMASA nAJIB JADI PM;timbalan pendakwaraya di bunuh dgn kejamnya,keretanya di simbah dgn petrol,beliau dlm proses membawa kes 1MDB.
Begitu juga kes,TAUkE AMBANK,yg cuba membongkarkan akaun najib di banknya,dibunuh dgn cukup misteri.

RASUAH;Kapal selam scorpene..'LENYAP.SENYAP SEPI'.zAMAN KEKUASAANNYA.Banyak berlaku rasuah oleh pegawai2 tinggi kerajaan.Kes 1MDB kes classic Najib and Family.

Pengunaan harta dan wang kerajaan digunakan semahu-hati 'sky is the limit' hari-jadi anak,hari kahwin anak,shopping bini round the world.duit filem anak tiri.

ZaMan najib'CASH IS KING';Ramai orang di rasuahnya,ahli parlimen BN, diberi 2 juta saorang,LAHIRLAH GENG SAMSENG BAJU MERAH,yg diketuai oleh jamal pak tongkol dan ali tinju,menunggu dedak najib,Ahli agama rami yg dirasuahnya,terutamanya janji2 manis pada pebangkang.Sehingga sekolah tahfizpun diberi dedak,yg duitnya tak tahu darimana datangnya.

Najib ialah 'PELAKON'terhebat zaman mellinion;saorang lanun,kaki betina,boleh bersedondon dgn orang yg mengaku ulamak.Dan berkira-kira nak melakukan sesuatu pada undang2 islam.Beliau kerap gunakan media,seolah2 prihatin rakyat,diberinya dedak BR1M untuk marhaen.

YANG MENJADI MANGSA SIAPA ..TENTU RAKYAT KERANA BEBANAN gst dan haraga minyak yg naik tak turun2,klu turunpun naik balik.KERANA NAK MENAGGUNG BEBAN KERENAH LAKI-BINI INI.

Selagi majority orang melayu yg MASIH mengamalkan sistem FIUDAL,/Yg BERKUASA DIANGGAP BAIK,PRIHATIN,TIADA MELAKUKAN PENYELEWENGAN,APA YG DIA BUAT SEMUANYA BETUL/selagi itulah Malaysia akan dibebani hutang/kos yg tinggi/pembunuhan,perbicaraan yg berpilih-pilih/ketidak-adilan sosial/buatlah hudud ka,apa ka,tapi orng yg sama/parti yg sama, TETAP BERMAHARAJA-LELA.KITA DI-TAKOK LAMA,KEMBALI KA ZAMAN ZAHILIAH MODEN.

SEKIAN.

Malaysiabaru berkata...

GENPAR !!!!!

MONGOLIA MINTA BANTUAN IMF !!!!

negara Asia pertama hampir bankrap !!!

Najib oiii ... Adakah esok giliran malaysiaL?

otaiblues.blogspot berkata...

semua tengkok mereka yg berkuasa berada dalam genggaman nya...siapa yg berani bersuara?
dia punya suka nk bawak sape pun..
bukan kata semua rakyat malaysiaje ygtau..malah satu dunia kenal dia..
ape yg boleh rakyat malaysia buat?
di sebabkan separuh rakyat ada pemakan dedak sepenuh masa...ape yg salah tetap betul..
pemakan dedak tu berasa cukup pandai...tp sebenarbya..mereka la sebodoh manusia.
setiap sumpahan rakyat malaysia...akan terkena sama dengan tuan tuan mereka juga

Tanpa Nama berkata...

Benar kata arwah Sukri Saad. Golongan yg lemah ditindas walau pun melakukan kesalahan tak sebesar mana. Tp golongan bangsawan boleh merompak berjuta berbillion dan masih bebas boleh berjalan makan angin naik jet bersama PM. Keadilan Islam apa ini, wahai hj hadi?

Tanpa Nama berkata...

Rakyat susah curi buah utk anak-anaknya di Tesco ditangkap.
Tapi golongan yg berkuasa kalau menyamun berbilion2 dilepas begitu saja. Disoal pun tidak.
Sistem apa yg kita ada ni??
Undang2 hanya dikenakan ke atas rakyat biasa saja, tapi org yg berstatus tinggi semuanya berkecuali.
Bagus, pilihanraya akan datang sila pangkah lagi.
Bagi kebahagiaan pada penyamun utk 5 tahun lagi.
Tapi tambah 5 tahun lagi penderitaan dan bebanan rakyat.
Syabas rakyat Malaysia sanggup mengharung kesusahan dan kesempitan!!!

Tanpa Nama berkata...





Jalan yg LURUS...Terang Ber CAHAYA
Ber Cahaya Ke Ufuk...Langit dan BUMI
Jalan yg LURUS...Mem-BERIkan Cinta
Mem-BERIkan "Power"...MUKJIZAT yg Suci


Jalan yg LURUS...Mem-BERIkan Cinta
Mem-BERIkan "Power"...MUKJIZAT yg Suci
Jalan yg LURUS...Lapang Di DADA
Lapang Di MINDA...Lapang Di HATI
Yg Kaseh Mem-BERI...Kan Pasti Ber GANDA
Yg Kaseh Mem-BERI...Rezekinya TAK Henti
Yg Kaseh Mem-BERI...IDEA Nya "Power"
Krn Kaseh Mem-BERI itu...FITRAH Syurgawi

IDEA yg "Power"...Mengolah PERSEPSI
IDEA yg "Power"...Mengubah DESTINASI
IDEA yg "Power"...Mukjizat AZALI
IDEA yg "Power"...FITRAH Syurgawi

FITRAH Syurgawi...Unlimited INFINITY
FITRAH yg Dapat Mengubah...Yg Kotor & Keji
FITRAH yg Mampu Mengangkat...Martabat Insani
Martabat INSAN...Yg Takde Sklumit Penting Diri
Hanya yg TIADA Penting Diri...Mampu Mnjd Solusi Abadi


Mnjd Martabat INSAN...Yg Telus KUDUS Transparency







Tanpa Nama berkata...

Tenguk-tenguk jugak .. mana tahu celah-celah itu ada yang tanggalkan serban dan jubah... ikut sekali..

Bagaimana bila peratus ekonomi di kuasai oleh kuasa besar cina begitu tinggi, mampu kah Malaysia kekal sebagai negara Islam dengan hudud nya ?

Tanpa Nama berkata...

Keluarga Panda Malaysia ni mana ada kemaluan dan maruah..guna harta rakyat mcm mak bapak dia punya harta..aku doakan kapal terbang tu terhempas..

Unknown berkata...

Malaysia tak lahirkan HAPRAK tu. Mak dia yg lahirkan dia. Tapi yg menaikkan HAPRAK tu MACAI YG HAPRAK... siapa pula yg lahirkan MACAI HAPRAK.. tentu bukan Malaysia... tp mak depa. Jgn salahkan Malaysia kerana banyak HAPRAK dlm Malaysia..sbb 47% memang HAPRAK...

Tanpa Nama berkata...

Pengundi haprak memilih pemimpin yg maha haprak..

Tanpa Nama berkata...

Bertahun Malaysia jadi negara berkecuali dan menjauhkan diri dari isu pertelingkahan negara kuasa besar. Tapi kerana 1MDB dan untuk menyelamatkan diri serta keluarga dan kawan penyamun, PM Malaysia tanpa had memberi apa sahaja pada China.

Mungkin penyelesaian pulau yang menjadi rebutan dengan China pun akan jadi seperti Pulau Putih.


Sebagai negara yang kecil dan tidak punya kuasa besar dalam penentuan adalah tidak baik untuk Malaysia berpihak kepada mana-mana negara.

Lawatan perdagangan ini telah menjadi satu program hari keluarga Najib dan kerana itu lah Najib hilang fokus dan pemikiran nya tidak menentukan. Atas faktor ini lah pemimpin baik kerajaan atau pembangkang mengantung kan jawatan Najib sebagai PM.

Lebih parah dan teruk apa yang Najib persetujui tidak diketahui oleh Timbalannya dan Menteri nya sepertimana 1MDB yang dipersoalkan oleh bekas Menteri Kabinet nya sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Balik lah dengan 30 kontena dari China, mana kan sama dengan satu kontena dari US ?

Berapa lama kah Rosmah mampu mempertahankan gian nya terhadap barangan asli ?

Tanpa Nama berkata...

Syarat utk msk kerja kerajaan di malaysia paling fantastic sekali. Org di negara luar ada rekod jenayah jgn harap dpt msk kerja kerajaan, malaysia syarat kena rekod jenayah especially rasuah utk msk kerja kerajaan. Yg lain, mahasiswa yg memang qualify bersih dari jenayah hanya layak kerja buruh kasar binaan shj. Betul tak? Sbb tulah rakyat malaysia kerja di luar will never ever return malaysia sbb diaorg tahu balik malaysia hanya layak kerja buruh kasar, but negara luar ambil contoh terdekat singapore diberi layanan sangat special with gaji $5000 - $6000 bahkan cepat beri status kewarganegaraan.