24 Ogo 2016

KPPHM: Pakatan Harapan & BERSATU Perlu Waspada Dengan PAS

Kenyataan Akhbar Kelab Penyokong Pakatan Harapan Malaysia (KPPHM)

Surat Terbuka Untuk Pemimpin BERSATU Dan PAKATAN HARAPAN

1. Sekalung tahniah kepada pemimpin protem BERSATU kerana melahirkan BERSATU serta memilih nama parti yang tepat sebagaimana tepatnya nama parti AMANAH. KPPHM yakin BERSATU akan mjadi fobia kepada Najib dan UMNO Najib sebagaimana fobianya Hadi dan PAS Hadi kepada AMANAH.


2. Berdasarkan pengamatan KPPHM, BERSATU akan menjadi pilihan ramai kepada ahli dan penyokong UMNO khususnya daripada grass root UMNO yang tiada agenda kepentingan peribadi sebagaimana sokongam serupa yang diterima oleh AMANAH.

3. KPPHM menyambut baik & penuh kesyukuran akan kesediaan BERSATU untuk bersama-sama dgn pembangkang lain bagi membentuk satu pasukan pembangkang yang kuat dan bersatupadu untuk berdepan BN secara satu lawan satu.

4. Namun BERSATU dan Pakatan Harapan wajib berhati-hati dan berwaspada dengan PAS yang terkenal dengan sejarah pengkianatan terhadap sesama rakan pembangkang dalam isu tindan kerusi dan pembahagian kerusi. Mereka yakni PAS (bukan PAS) dengan mudah langgar keputusan parti mereka sendiri serta perlekehkan konsesus parti-parti pakatan pmbangkang.

5. Lihat contoh pengkianatan kepada Parti Melayu S46 pada PRU 1990. Bukan sahaja mereka tindan kerusi d Terngganu & Johor, malah kempen sulit dilakukan bersama calon-calon UMNO utk kalahkan Parti Melayu S46 di beberapa kawasan tertentu. Demikian juga pengkianatan PAS kepada Keadilan dlm PRU 13 dengan tindan 7 kerusi Keadilan. Tak cukup dengan tindan kerusi, demi halalkan perbuatan khianat tersebut lalu dituduhnya calon-calon rakan sebagai pengedar pil kuda & terlibat dengan penyebaran ideologi Komunis.

6. Apakah jaminan PAS tidak akan lakukan perkara yang sama jika pakatan pembangkang yang baru turut disertai PAS? Apakah keyakinan rakyat yang menyokong pembangkang tidak terjejas dengan penyertaan PAS? Apakah tidak mungkin berlaku sekali lagi pakatan pembangkang menjadi bertambah huru hara dengan penyertaan PAS?


7. Mood rakyat untuk singkirkan Najib dan UMNO Najib berpihak kepada pembangkang. Janganlah hendaknya mood ini berubah menjadi mood protes kepada pembangkang pula dengan beralih sokongan kepada BN semula.

8. Semoga pemimpin BERSATU dan Pakatan Harapan memikirkan semula untuk terus mengajak PAS sertai pakatan pembangkang yang baru. Biarkanlah PAS dgn PIGSnya untuk terus menjadi tongkat Najib dan UMNO Najib.

SELAMATKAN MALAYSIA

Reformis CML
Presiden KPPHM




FEATURED ADS




25 ulasan:

abrarmujahideen berkata...

Munafik org yg dilihat alim adalah sgt bahaya..knp mesti dipatuk 2 kali. Kecuali Presiden Veto PAS telah digantikn dgn org laen (khalifah..maksud yg haq)

Tanpa Nama berkata...

Walaupun aku masih allegic dgn tun m ni sebab dia smpai skrg masih ketegaq idak boleh berdamai dgn anwar, namun aku boleh bersetuju dgn Bersatu pasal Bersatu akan menjadi pemecah undi kpd umngok be end sbgmana pas jd pemecah undi buat pmbangkang...tp kalau tun m boleh berdamai dgn anwar, alangkah baiknya...

omar daud berkata...

Salam:

Selalunya penyokong2 tegar pas,selalu memokkan DAP sebagai DAPigs.Sekarang gagasan pas sendiri sudah berlaku apa yg dimomokkan dulu.

Allah maha kaya "menterbalikkan" perkataan yg jijik itu di muka sendiri.

apapun teruskan usaha PH dgn bersatu untuk tumbangkan najib/BN.

sekian

Tanpa Nama berkata...

Di kawasan yg PR mdapat majoriti besar pada pru13 dulu...kita jgn risau. Sb pas gerenti kiok di situ.

Mereka tk mampu mjadi pemecah undi PH dengan menangkan bn...sb kawasan yg menang besar bawah PR dulu akan solid undi PH/BERSATU dlm pru14 nanti...

Pas hanya akan jd pengacau utk menangkan umno/bn di kawasan PR menang tipis...!!

Satu lawan satu konon...! Puii...kalau pas menang atau kalah lawan umno pun bukan ada makna...sebab satu pasukan!!

Laksana suami berlawan dgn isteri atas katil...kalah atau menang, dua tetap rasa best...!! Gitu le umpamanya...haha

deantriseena berkata...

PAS kuat bila bersedirian apalagi bila bersama Ikatan. PAS mesti bertanding di kesemua kawasan Parlimen & DUN. PAS tak usah peduli PH & BERSATU. PAS sekarang dah jadi parti jutawan tak perlu risau sama ada kalah atau hilang wang pertaruhan.

Tanpa Nama berkata...

Pujuk ahli pas pelan pelan krana ramai yg buta maklumat sebenarnya krana malas ambil tahu insyaaallah boleh

Tanpa Nama berkata...

Sejak terkubur PR dan lahirnya PH memang menjadi harapan saya supaya PH talak tiga dengan pas. Dengan tertubuhnya BERSATU maka lengkap dan bertambah kuatlah Pakatan Harapan. Kepada semua pemimpin atasan DAP, AMANAH, PKR dan BERSATU kepada anda semualah harapan kami.
Terimalah saranan KPPHM, benarlah kata mereka bahawa pas parti pengkhianat. Dengan pas bukan sekadar berwaspada tapi tinggalkan saja, biar pas terjun dengan umnonya. Pembahagian kerusi PRU14 lebih mudah untuk PH dan BERSATU tanpa pas. Pas nak bertanding dimana2 kawasan parlimen atau DUN terpulang pada merek. Jika berlaku pertandingan 3 penjuru pun itu tak jadi masalah daripada kecoh semasa pembahagian kerusi yang akhirnya pas akan khianati PH khususnya AMANAH semasa penamaan calon.

Tanpa Nama berkata...

berhati hati dengan; pas ikatan gagasan sejahtera atau PIGS....banyak babi babi mkn dedak

Tanpa Nama berkata...

Mudah2an PIS akan jatuh tergolek dibawah pimpinan lebai malang Hadi&Haron. Cabaran Dato' Husam tak jawab sampai hari ni. Mengaku ulama tapi praktikal masuk longkang. Dato' Husam bukan ulama tapi praktikalnya macam ulama. Hanya orang bodoh dan malas berfikir sahaja yang menyokong Hadi&Harun. Islam mesti pada nilai praktikal realiti bukan persepsi.

Tanpa Nama berkata...

Jangan terlalu emosi dlm mengutuk lawan. Kena akui hakikat yg harapan semakin sepi dari ingatan rakyat/pengundi.
Bersatu juga akan menurut jejak.

Lelaki Dicermin berkata...

Itu hari ramai juga yg bg pendapat.. jgn kita ambik tahu parti serban tu lagi. Aku rasa ramai di antara kita yg terima pendapat ni.kita byk bg perbincangan dan bg pendapat PAKATAN HARAPAN.. aku pun naik heran tuan Gb..pàrti yg baru tukar nama..binatang yg tak boleh kita sentuh asyik di cerita dlm blog ini.. sebenar.. walau pun itu hari aku tak bg komen.. tp lagi aku bangga baca kesah tadika parti AMANAH di melaka tu.. saje nak tanya benar ke tadika AMANAH di negeri johor telah 11 buah di buka..kalau benar.. bererti parti AMANAH ibarat api dlm sekam.. TAHNIAH.

Tanpa Nama berkata...

Kata politik matang tapi kenapa dua pemimpin elit pas senyap sepi seribu bahasa bila perkara mungkar berlaku depan mata .asyik timb presiden saja berkokok...heran bin ajaib ni.apa sudah jadi weh dolak dalik je kerjanya...pening3

Tanpa Nama berkata...

pas yang mematuk dua kali rupanya. yang kena patuk semangat 46 dan keadilan. yang bingai keadilan.

dalam pas ada ular jadi-jadian.


Tanpa Nama berkata...

Tapi ingat biro... dalam PAS ramai ejen ubat kuat.. bukan kuat 'itu' saja.. kuat kelentong dan kuat putar belit sekali.

Tanpa Nama berkata...

PAS sudah makan dedak sebab itu semua jadi syaitan bisu. Ditambah pula dedak dari sumber yang haram iaitu hasil rompakan duit rakyat.PAS adalah Parti Anak Syaitan.

Tanpa Nama berkata...

bersatu kena cari ahli atau penyokong min. 6000 orang bg setiap parlimen kmdian
prtndingan 3 pnjuru ph,pas,bn ok jgn pndang pas lg memang menyusahkan macm tnggung biawak hidup.

Tanpa Nama berkata...

Apa sekali pun, pokoknya ialah politik PAS tidak setaraf dengan politik masa kini.

PAS tidak ada idea selain menterbalikkan apa-apa kenyataan atau mengulang-ulangi cadangan yang telah berpuluh kali di tuntut oleh pemimpin Pakatan Harapan seperti cadangan Ketua Penerangan PAS mengenai rasuah.

Peringkat rasuah bukan lagi sekadar hanya memberi cadangan kerana ianya semakin teruk jika di rujuk pada graf. Ianya perlu di kutuk.

Sepatutnya PAS minta SPRM siasat isu balak dan bukannya memecat Husam.

Jangan ingat kerana PAS, UMNO boleh tumbang. Silap perkiraan Pakatan Harapan yang bungkus !

Tanpa Nama berkata...

Bayangkan Abduh, Nasarudin, Tantawi, Zuhdi... Hadi dan Harun Din sebaris dengan pemimpin PH.

Muhyiddin, Mukhriz dan Khairuddin adalah satu ketika dulu musuh politik Pakatan Harapan TETAPI mereka bukan pengkhianat.

nordin Abu Bakar berkata...

Presideng paspispus amat merbahaya kpd penyatuan umat islam dn bukan islam..kaki pembohong bersiri..kata2 politiknya langsung tidak boleh dippercayai..

Tanpa Nama berkata...

bersatu wajib belajar teknik dsai macm mna nk gempak bandar dn kg spya penyokng2 datang berdoyon2 kpdnya.klu penyokong dh kuat tk gentar lg nk bertnding 3 pnjuru.dn tk prlu nk negotiate dgn pas untk krusi.anggaplh penubhn bersatu sbg perancngn allah yg lbih baik brbnding perancgn mrka memechkn ph.

Tanpa Nama berkata...

PAS dah jadi parti cap ayam..... selagi Tuan Presideng dan Bomoh air Jampi yang jahil berada di situ..... PAS tidak akan diterima rakyat negara ini. Kaki2 jilat dalam PAS turut jahil..... perosak bangsa dan negara....

Tanpa Nama berkata...

PAS dah jadi PARTI PUBA KALA.... Parti BODOH... hanya untuk orang yang jahil dan bodoh....

Nick Syam Fitrie berkata...

Lebai auta Pis memang tak boleh dipercayai..lebai dedak Pis sanggup lakukan apa saje demi mendapatkan sedikit dedak.

Kkb Lib berkata...

Apa pas pis pus dah buat kepada s46 pada tahun 1990 tu JAHAT BETUL PAS NI YE

Tanpa Nama berkata...

Setuju sgt dgn artikel ni..sekarang rakyat melihat pas dan hadi sbg proksi zionis laknat.