26 Okt 2016

Siapa Sebenarnya Kaldai & Anjing Gila Itu?

Jangan berlagak keldai dan anjing gila, kata Hadi

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang meminta semua ahlinya khususnya Ahli Parlimen dan Adun supaya beristiqamah dengan cara Islam yang berpijak di atas landasannya dan jangan berlagak seperti keldai yang bertempik atau anjing gila yang menyalak dan menerkam mangsanya.

"Kepada semua ahli PAS termasuk para pemimpin khususnya yang menjadi Ahli Parlimen dan Adun supaya beristiqamah dengan cara Islam yang berpijak di atas landasannya dan jangan berlagak seperti keldai yang bertempik atau anjing gila yang menyalak dan menerkam mangsanya," kata Abdul Hadi dalam tulisannya di Harakahdaily, lidah rasmi Pas.


Abdul Hadi dipercayai merujuk kenyataannya kepada tindakan sebahagian besar pembangkang yang bergaduh dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Dewan Rakyat ketika beliau membentangkan Bajet 2017 Jumaat lalu.

Dalam peristiwa itu, hampir kesemua pembangkang keluar dari dewan selepas itu namun ahli parlimen Pas kekal.

"Kewajipan kami ialah mengajak seluruh manusia dalam masyarakat majmuk supaya melakukan perubahan kepada Islam yang menjadi rahmat kepada seluruh alam dan adil terhadap semua," katanya.

Kini, katanya, PAS masih menjadi pembangkang dan tidak berhasrat menyertai BN kerana perbezaan dasar dan pendekatan serta masih banyak perkara yang tidak memuaskan.

"PAS menjadi pembangkang yang istiqamah dengan dasar Islam, konsep dan pendekatannya," kata ahli parlimen Marang itu. -MD

ULASAN GB

Biasalah Haji Hadi dengan bahasanya begitu. Nak buat macamanalagi. Naib Ketua Ulama Sedunia katakan. Ada lesen besar untuk berkata sesuka hati agaknya.

Beliau meminta semua ahli PAS khususnya Ahli Parlimen dan Adun supaya beristiqamah dengan cara Islam yang berpijak di atas landasannya dan jangan berlagak seperti keldai yang bertempik atau anjing gila yang menyalak dan menerkam mangsanya.

Tapi beliau sendiri tidak hadir di parlimen. Akhlak Islamkah yang mengajar seseorang itu untuk ponteng parlimen walaupun ambil gaji dan elaun?



Bukankah menunaikan amanah sebagai ahli parlimen itu WAJIB hukumnya? Jika tak mampu untuk hadir, lebih baik letak jawatan sebelum hukum kebenaran dan keadilan berjalan dimana Presiden PAS akan dipaksa untuk meletakkan jawatan. Siapa memaksa? Ya hukum kebenaran dan keadilan yang menyatakan: yang tak menjalankan amanah akan tetap menerima hukum yang setimpal dariNya. HukumanNya boleh datang dalam pelbagai bentuk, direntap segala macam kurniaan nikmat seperti nikmat kesihatan dan paling akhir ialah "mati dengan tiba-tiba" tanpa sempat untuk bertaubat. Kita sekadar mengingatkan.

Oh sebelum terlupa, beberapa hari lepas Setiausaha Agung PAS ada membuat kenyataan "PAS memutuskan tidak menyertai BERSIH 5 kerana menganggap ia sudah terpesong daripada tujuan asal kerana parti itu juga tidak boleh menerima tindakan peserta BERSIH 4 yang memijak gambar pemimpin tertinggi negara.

Tinggi akhlak orang-orang PAS ya? Tak boleh main pijak-pijak. Itu tak berakhlak kononnya!

Tapi cuba tengok yang di bawah ini, siapa agaknya mereka itu? Jangan nanti ditempelak: kaldai dan anjing gila yang kembali kepada penuturnya!




ULAMA TIADA NILAINYA JIKA MENYEMBUNYIKAN KEBENARAN, BAHKAN ALLAH SAMAKAN MEREKA DENGAN ANJING

Firman Allah SWT dalam Surah Al A'raf ayat 175-176 (yang bermaksud);

"Dan bacakanlah kepada mereka (wahai Muhammad) khabar berita seorang yang Kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat2 Kami. Kemudian dia menjadikan dirinya keluar dari mematuhinya, lalu dia diikuti oleh syaitan, maka dia dari kalangan yang sesat.

Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami angkat kedudukannya dengan (berpegang kepada) ayat2 itu, tetapi dia bermati2 cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya, maka bandingannya adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya, ia mengeluarkan lidahnya, dan jika engkau membiarkannya, ia juga menghulurkan lidahnya. Demikianlah bandingan orang2 yg mendustakan ayat2 Kami. Maka ceritakanlah kisah2 itu supaya mereka berfikir."






FEATURED ADS


33 ulasan:

Malaysiabaru berkata...

Anjing dan kelai tidak lain dan tidak bukan Yok guru haji hadi sendiri...

Setiap kali hadi buka mulut akan balik ke dirinya

Mana pegi Nik acis harun din dan tak lama hashim masin... Allah mau hadi jd murshitdoll am !!!

abrarmujahideen berkata...

Inilah sejahat2 manusia...ber ilmu tp takbur..dilaknat sebilangan ya-hudan_hudi_hadi

Tanpa Nama berkata...

Dalam keadaan dia begini, kata-kata begitu menjadi satu kepuasan bagi dia.

Menyebut nama Allah dan beristighfar sudah tidak ada apa-apa makna yang memberi kesan pada dia.

Kekerapan dia mengulangi kata keji ini adalah di antara 4 bulan ke 6 bulan dan semakin lama semakin kerap.

Ini bukan penyakit tapi pembalasan ke atas dia.

Tanpa Nama berkata...

Apa yang PAS bangkang kan dalam dewan ?

UMNO pun tak beriya-iya macam PAS nak tegur pembangkang keluar dewan. Sebab yang suruh keluar Tuan Speaker, marahkan lah Tuan Speaker sekali.

Salah satu landasan Islam ialah kebenaran dan untuk mengetahui siapa MO1 yang bertanggungjawab adalah sangat penting kerana MO1 lah bajet untuk pendidikan dan perubatan di kurangkan. Tetapi landasan PAS bukan pada kebenaran sebaliknya cenderung pada kezaliman dan ketidakadilan yang di lakukan oleh MO1.



Tanpa Nama berkata...

Ayat 175-176 surah Al A'raf betul-betul tertimpa ke atas President Pas dan ulamak-ulamak yang sewaktu dengannya. Cakap tak serupa bikin.

Tanpa Nama berkata...

Anjing gila itu sudah bersekongkol dgn m01

Tanpa Nama berkata...

Keldai itu ialah walaunta yg bersekongkol dgn barisan najis

otaiblues.blogspot berkata...

ulama ulama negara lain ulama yg menjaga adap tata susila.menjaga agama..
ulama kita ulama poitik.nk jaga kedudukan kekuasaaan mcm mcm lebel yg di anugerah kepada yg tidak sealiran tidak mendengar tidak mengikut kata katanya..
terima kasih la..
takkan lama..segala kutukan itu akan patah balik kena je batang hidung sendiri...tengok la nanti.

Tanpa Nama berkata...

Kenyataan Nik Bodoh terkena batang hiduung tuang presideng nya.

Oh...oh..ohhhhhh

Ahmad Uthman berkata...

Assalam semua pembaca blog GB dan semua Sdr mara yang cintakan kedamaian dan cara Islam yang Syumul, sebagai satu cara hidup, complete way of life dan Rahmatan Lilaalamin.

Tahniah jugga pada admin blog GB yang kita semua hormati, semoga Allah sahaja yang merahmati kerja2 Sdr dan Team semua. Semoga semua dapat membantu dalam apa jua kesempatan, semoga kami di perantauan juga Allah akan memberi kesempatan membantu, Insya Allah.

Apa yang Haji Hadi keluarkan baik dari gaya bahasa dan suaranya, ternyata beliau adalah seorang yang terlalu lemah sebagai pemimpin, seorang Ulamak yang kecewa, bukan yang Redho pada Allah, beliau dengan penuh hasad dengki dari ..... seingat saya sewaktu saya mula2 terlibat dalam ABIM 1981 lagi. Bermaana manusia ini harus lekas di adili segala salah laku dan budaya buruk yang sebagaimana Tuan Presiden Al Amanah Sheikh Muhammad sebut.... YANG BELIAU TAKUTI ADALAH KEBENCIAN MANUSIA PADA ISLAM SEBAGAIMANA TERJADI SELAMA 100 TAHUN DI TURKI (SEMAK VIDEO CERAMAH BELIAU).Haji Hadi terlalu membenci pada DSAI dan kelihatan semua keluarga dan Sdr mara serta kawan2 yang memberi kepimpinan pada DSAI, bahawa Haji Hadi lupa atau sengaja buat2 lupa sepertimana ucapan Sdr Siddiq Fadhil... KEPIMPINAN ITU BUKAN DICARI TETAPI DI IKUTI ATAS SEBAB2 YANG JELAS ANTARANYA ADALAH LANTIKAN ALLAH SNW. Budaya PAS terlalu yang lemah cara berfikir dan bertindah serta di masuki unsur musuh Islam sama seperti apa yang berlaku di Indonesia sejak 1935 dulu sahingga Belanda berjaya menjajah mereka,kelihatan seperti bahasa Haji hadi yang menagih kepimpinan, terakhir Murshid Am Hashim Jasin juga memulakan ucapan pertama dengan ayat yang sama. Salah dan terlalu salah, Sdr Siddiq Fadhil masih sehat dan beliau Insya Allah boleh mengulangi ayat dalam ceramah malalui Kaset 1982 yang terkenal di USA waktu itu... sewaktu PAS menyerang ABIM sehabis habisan seperti berlaku sekarang, Sdr Siddiq mengungatkan bahawa KEPIMPINAN ITU DIIKUTI DAN DILANTIK DAN BUKAN DIMINTA DAN DIJAJA.

Atas keceluparan Haji Hadi ... KELIHATAN ALLAH SERING KALI MEMBERI BAYARAN CASH SEGERA JUST SAME AS COD... DIUALNG SEBUT Amanah tajaan DAPig lalu mereka menjadi PIGS, DISEBUT ORANG LAIN FASIK, KAFIR DSBNYA ... LALU GEROMBOLAN MEREKA MENJADI PASIK...

Allah yang menyimpan rahsia keatas kita semua, betapa indahnya peribadi orang yang Haji Hadi sering membenci dan menghina serta sabotage dengan seolah2 menyetujui tanpa membela kecuali Alm TGNA BAHAWA TUDUHAN LIWAT ITU SEOLAH2 BETUL DIMATA ANALISA HAJI HADI DAN ALM HARON DIN... Allah menjadi saksi betapa DSAI begitu memebantu Alm TG Fadhil Nor sewaktu PRU 1982 sedangkan DSAI dalam UMNO dan Alm TGFN Presiden PAS. Tangan saya menjadi saksi keperihatina beliau, jadi siapa lah yang Haji Hadi begitu membenci sahingga membawa kepada sifat dalam ceramah beliau dan teladan beliau yang menghina orang lain dari Feb 1982 (DSAI Masuk UMNO) sahingga ke hari ini ?

Semoga Allah memberi kekuatan kepada kita semua sebagai JUNDULLAH YANG DIHINA HAJI HADI DAN ALLAH MELEMPARKAN MEREKA YANG BERSAMA ZOLIMUN KETEMPAT YANG SESUAI, DENGAN MELANTIK SEMUA DIBARISAN PEMBEBASAN RAAYAT DAN PEMBELA ISLAM, BUKAN YANG SENTIASA MENGAKU PEMBELA TETAPI DI'BELA' ZOLIMUN.

KALAU BUKAN SEORANG SIKECIL YANG MENAHAN KEMARAAN MONGGOL DI IRAQ RATUSAN TAHUN DULU, KEMUNGKINAN MEREKA MEREMPUH MEKAH DAN MADINAH.

PADA ALLAH KITA MEMOHON AMPUNAN DAN KEPADA DIA KITA MEMOHON PERLINDUNGAN. BERILAH KESABARAN PADA KAMI DALAM MEMBELA RAAYAT MUSTADHAFFIN.

Sekian nukilan saya yang sangat berbesar hati diatas semua saf kepimpinan pembangkang yang BENAR DAN BUKAN MENGAKU PEMBANGKANG TETAPI MENJADI PETUALANG,

TUANG2 DAN PUANG2 SEMOA, BUANG LAH PIMPINAN YANG HANYE MENYEBUT PEMBELA TETAPI SEBENORNYA MERHEKE DIBELA UMNO. KITER SAMO2 BUANG UNDI DAN BUANG MEREKE2 YANG SEBEGINI, MARILAH KITER ORANG2 GANU KITER, SAMER2 BUANG TUANG PRESIDENG YANG SELALU CELUPAR.

Tanpa Nama berkata...

presideng tuang dan ponteng
ponteng lagi
ponteng lagi
dan lagi
dan berterusan
makan elaun dan gaji buta
dtg la parlimen berhujah dgn yg haq dan profes dgn isu rakyat
kalau dah terambik dedak pulangkan lah balik
...kalau tak ambik tunjukklah pas sebenar...bukan pas pis pus klak klik kluk

Malaysiabaru berkata...

Ana setuju zangat dgn anta

Hidup di perauntauan mengajar kita menghargai AGAMA ISLAM !!! ( SEHINGGA KAMI SOLAT JUMAAT DI DALAM GEREJA DGN IZIN PEMILIKNYA !!!)

semalam di tv9 bicara kiamat mengkisahkan IMAM MAHDI memberi laluan kepada Nabi jesus utk jadi imam namun di tolak jesus dgn alasan saya turun sbg umat muhamad s.a.w bukan sebagai nabi jesus..

Hebat seorang bekas nabi menghormati seorang ulamak bergelar mahdi !!!

HADI MUNG RENUNGLAH ... KOMEN BEKAS JAWAN BAIK KAMU TUH

Tanpa Nama berkata...

PAS istiqamah dengan dasar Islam. Tapi bila tenguk gambar Hj Hadi dan Nasarudin rupanya dari dulu mereka tak ikut Islam. Kemudian perbuatan yang sama yang mereka sendiri lakukan, mereka kutuk. Tuhan Maha Adil. Mereka mengutuk diri mereka sendiri. Percaya lah di Sana nanti bukan Allah yang menyiksa kita tetapi kita sendiri yang menyiksa diri kita sendiri.

Banyak perkara yang salah yang di buat oleh PAS di dicerminkan oleh Allah melalui perbuatan manusia. Tetapi perbuatan orang lain tersebut tidak di lihat oleh PAS sebagai cermin tetapi memandang nya sebagai satu perkara yang lain yang tidak ada kena mengena dengan mereka sendiri.

Siapa yang sebenarnya bertempik dan menyalak? Kalau bukan orang yang mengguna kata-kata makian, yang sebenarnya yang bertempik dan menyalak.

Orang begini tidak boleh di ajak berunding dan jika ada kemusykilan mengenai bab ketuhanan yang di persoalkan, dia akan kata berapa banyak buku dia dah baca, berapa ramai pengikut yang dia ada, berapa banyak guru yang telah dia ikut...
Silap tanya mereka cepat rasa tercabar.

Pencolekhangek berkata...

Angkuh dan sombong adalah perangai syaitan. Syaitan pula boleh datang dalam berbagai rupa, termasuk berjubah, buncit, berjanggut tidak selebat janggut orang Arab, bercermin mata, berserban dan bercakap kasar. Kita manusia takkanlah nak undi syaitan jadi wakil kita.

Tanpa Nama berkata...

Tak silap ada usaha menubuh satu kumpulan seakan-akan penganti ABIM yang di jalankan oleh beberapa orang pak ustaz yang tidak senang dengan kejayaan ABIM dengan menarik budak-budak sekolah agama.

Adakah mereka masih ujud atau sudah berkubur?

Punya lah dengki nya orang-orang ini, nama singkatan ABIM disebut Anwar Bin Ibrahim Malaysia.

Hj Hadi belum cukup hebat untuk memimpin berjuta umat kerana kedudukan nya di sebabkan sistem cai. Lagi teruk dari di jaja.

Tanpa Nama berkata...




Jalan yg LURUS...Terang dan MUDAH
Terang dan MUDAH...Tiada KELIRU
Tiada penCURI...pemFitnah peRASUAH
Tiada Penipu...Tiada yg di TIPU

Pem FITNAH Penipu Itu...Kemurkaan ALLAH
HATI pemFITNAH Penipu itu...Mnjd Sekeras BATU


Jalan yg LURUS...Terang dan INDAH
Takde yg Memijak...Tiada yg Di PIJAK
Takde yg Di PIJAK...Tiada yg MARAH
Pertelingkahan "budak2"...Wajib di ELAK


Jalan yg LURUS...Santun dan INDAH
Santun dan INDAH...Tutur dan AKHLAK
Kaseh Mem-BERI...Santun Ber KHEMAH
Kaseh Mem-BERI...Subur Ber SEMARAK
Kaseh Mem-BERI...Jiwa yg PEMURAH
Jiwa yg PEMURAH...Tak Ksumat & SESAK



Kaseh Mem-BERI...Tak Sempit KESUMAT
Kaseh Mem-BERI...Tak Fitnah menCURI
Kaseh Mem-BERI...Men Sjahterakan Umat
Telus-LURUS-Kudus...Sama2 Di RASA Sama2 Di NIKMATI


Rahmatan-Lil-Alaamin...Mnjd RAHMAT DiLangit Mnjd RAHMAT DiBUMI













Tanpa Nama berkata...

ULARmak memang tak boleh pakai.....

ULARmak mulut celipar macam ni harus disumbat ke dalam gua.

ULARmak bodoh macam ni jangan kita layan

Ini dia ULARmak perosak bangsa dan negara.



Tanpa Nama berkata...

Keldai? Anjing? Ini ulamak ke bercakap? Kami cadang mulut disamak....

Nantikan letak KELDAI bertanding dengan PAS (Parti Cap Ayam) rakyat akan undi KELDAI.....

Tanpa Nama berkata...

memang keldai seronok bila di panggil bodoh campur tolol dan anjing memang bangga dengan salakan mereka walaupun diorang dah tak larat nak menerkam heh heh heh nasib engkau lah keldai.., tuah kamu la anjing heh heh heh

Tanpa Nama berkata...

Ada presideng suka ponteng parlimen... ini dah makan gaji buta. Apa hukumnya makan gaji buta? Kok ada hukum ciptaan sendiri....

Presideng bodoh macam ni lebih baik berhenti sahaja dari menjadi wakil rakyat. Cakap lain bikin lain.....

Mana kredibiliti orang macam ni?????

Tanpa Nama berkata...

Yang bukan muslim hadir parlimen ... tahu dosa pahala. Ini berserban besar gajah dok asyik ponteng parlimen... makan gaji buta.

Mungkin TAK FAHAM satu benda pun apabila belanjawan dibentangkan. Tak faham satu benda pun apabila isu 1MDB dibicarakan. Kerana BODOH dan tiada ilmu dunia. Ini dia kualiti wakil parlimen PARTI KELENTONG RAKYAT... parti zaman dinasor....

Dr.Paridul Adras Ismail berkata...

Ada kelemahan terserlah gaya komunikasi ulama tersohor dunia yang diidolakan oleh sang-sang setia Pas. Apakah Allah telah memberi izin kepada ulama untuk menggelarkan pihak yang tidak sepemikiran dengan beliau dengan gelaran-gelaran yang cukup menjelikkan? Jika ajaran Islam mengizinkan penggunaan perkataan-perkataan menghina pihak yang tidak sealiran, tolong nyatakan nas dan dalilnya. Ulama adalah pendakwah, dan bukannya pemaki-hamun. Pendakwah adalah pemujuk, dan bukannya provokator dan pentakfiri. Pendekatan dakwah pemimpin parti Islam ini bukan sahaja gagal menarik minat bukan Islam, tetapi orang Islam sendiri pun semakin lari dari Pas. Presiden Pas ini perlu mengambil kursus komunikasi berkesan. Barangkali Abdullah Hassan sudi memberikan kursus kepada beliau. Prof Emeratus Dr Abdullah Hassan adalah profesor komunikasi.

Tanpa Nama berkata...

namun ada lagi sejenis 'makhluk' yang sering berbangga menghina orang lain tetapi tak dapat menerima bila penghinaan diorang di 'balas' balik. 'makhluk' seperti ini mudah dan dengan cepat dapat di kenali kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Lebai dedak ni mmg x akan berubah..hati dia begitu hitam..penuh dgn kebencian..busuk hati..hasad dengki..kerana makan duit haram 90juta..

Tanpa Nama berkata...

Korang jgn marah.hadi xdtg sbb ada majlis tahnik...lain kali kalau nk bentang bujet pastikan tanya hadi dulu kot ada majlis tahnik ker marhaban ker berkhatan ke...nt clash jadual susah jg tu..kikikiki..tahnik tu lg penting drp bujet tau.kikikiki

nick berkata...

Jika pihak pembangkang yang keluar dewan akibat tidak puashati dan menolak pembentangan budget cap ayam Najib, dilabel sebagai kaldai dan anjing gila, apakah label yang Hj Hadi boleh berikan kepada dirinya yang suka ponteng sidang parlimen? Ular dalam semak? Buaya keramat? Ahhh....saya tau...Gajah putih! Kos menjaganya amat tinggi (gaji, elaun, derma serta sedekah tetapi dari segi buat kerja, hampeh.....satu benda pun tak reti). RUU 355 tu pun dah dapat peluang bentang, dok nak tangguh sebab tak nak kerja lebih masa...malang betul rakyat Marang yang dapat ahli Parlimen yang tak buat apa2, hanya dok kat parlimen memanaskan punggung dan cakap merapu2. Adalah lebih baik dia tak datang langsung ke Parlimen...

Nick.
Cape Tiger.

Tanpa Nama berkata...

kalau kita boleh kutuk dan memburuk-burukkan orang lain maka kita kena pula tahan bila orang kutuk kita balik, siapa setuju ngan saya ?

Tanpa Nama berkata...

Inilah politik NATANG yg diamalkan Pas @ PIGS. Tok ketua lebai jd anjing dan para khodam jadi keldai. Dlm Pas @ PIGS mcm2 adaaa..

Tanpa Nama berkata...

Pernah ke anda dengar ulamak yg melabel seperti ini.ini bukanlah sikap ulamak tp sikap seekor mangkok hayun...siapa yg gelar mangkuk hayun ni ulamak? Xda kriteria utk jd ulamak, bahkan jd tukang siak masjid pun xlayak..heran juga apahal persatuan ulamak dunia pun terima mangkuk hayun ni jd timbalan...xda manusia lain ke yg layak...org spt ini membusukkan lg imej islam bukan memuliakan islam..

Tanpa Nama berkata...

tuan mintak ulas sket kejadian bunuh diri kat jambatan ke2 pp..msg yg ditinggalkan terlalu bermakna..

Tanpa Nama berkata...

PAS parti BODOH macam KELDAI...... Selagi dipimpin presiden yang BODOH macam keldai ni selagi itu PAS akan ditolak rakyat...

Ingat cakap bohong dalam mahkamah hal pil kuda....

Mulut celupar dan cakap bohong tak boleh digelar ulamak... Ini dah jadi ULAR dalam semak...

Bodoh betul si kaki kelentong rakyat ni......

Tanpa Nama berkata...

Abdul Hadi ada ladang
E I E I OOOO

Dalam ladang ada anjing
E I E I O
Auk auk auk auk di sana
Auk auk auk auk di sini
Abdul Hadi ada ladang
E I E I OOO

SAMBUNG SENDIRI





Malim Kundang berkata...

Setuju sangat2 .....haji hadi hanya layak jadi TOK MUDIM aje..