31 Jul 2016

Satu Dunia Dah Tahu Skandal 1MDB, Najib Boleh Kata 1MDB Tidak Terlibat

1MDB 'bertaburan' dalam dokumen DOJ, kata Lim pada Najib

Dakwaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bahawa 1MDB tidak terlibat secara langsung dalam tuntutan mahkamah oleh Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) adalah "mengejutkan" kerana dana tersebut disebut dalam keseluruhan dokumen mahkamah, kata DAP.

"Malah tanpa 1MDB, saman DOJ sebanyak 136 halaman tidak boleh berdiri dengan sendirinya dan akan runtuh.


"'1MDB' adalah bertaburan di seluruh laporan 136 muka surat itu, dan dalam 20 muka surat pertama, terdapat lebih daripada 130 rujukan.

"Maka bagaimanakah Najib boleh mengatakan bahawa 1MDB tidak terlibat secara langsung dalam laporan DOJ itu?" kata pemimpin DAP Lim Kit Siang dalam ucapannya di majlis makan malam di Johor Bahru malam tadi.


Najib yang juga presiden Umno dilaporkan berkata pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di Kuala Lumpur bahawa 1MDB tidak mempunyai aset di Amerika Syarikat dan tidak dinamakan secara langsung dalam laporan itu.


"Najib tidak harus memperbodohkan rakyat Malaysia," kata Lim yang juga ahli parlimen Gelang Patah. -mk


VIDEO BERKAITAN




ULASAN GB

Najib boleh menggunakan kuasa yang ada padanya untuk menutup sekandal 1MDB. Tetapi hukum kebenaran dan keadilan yang berjalan mengatasi segala kuasa yang ada pada makhluk Tuhan dan kebenaran itu akan tetap terbongkar juga...

Walaupun ada rakyat Malaysia yang diperdaya dengan menggunakan "dedak" dengan prinsip Najib "cash is king" untuk mendapatkan sokongan, namun ia tidak akan mempunyai apa-apa makna apabila nanti, sampai masanya kebenaran itu terdedah.

GB ingin mengingatkan satu kisah di dalam Al-Quran tentang Abu Lahab yang "pelahap" dan isterinya yang suka "menderem":



Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

1. Binasalah kedua tangan Abu Lahab dan sesungguhnya dia akan binasa
2. Tidaklah berfaedah kepadanya harta bendanya dan apa yang ia usahakan.
3. Kelak dia akan masuk ke dalam api yang bergejolak.
4. Dan (begitu pula) isterinya, pembawa kayu bakar.
5. Yang di lehernya ada tali dari sabut.





FEATURED ADS


21 ulasan:

Unknown berkata...

Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor adalah contoh terbaik manusia akhir zaman.

Sudah sampai tahap mereka nak londehkan seluar dalam Najib Tun Razak pun, beliau boleh berkata ...
Tak ada apa-apa yang perlu di risaukan..Memang, Najib Tun Razak ni...orang nya...jenis bodoh tak bertempat!

Rasakanlah...balasan mu wahai Najib Tun Razak.

Tanpa Nama berkata...

Umno kian musnah kerana mdb tp yg si pembangkang pulak bangang buat hal...sepatutnya ini masa terbaek pembangkang bersatu padu menamatkan riwayat umno dan juga penasihatnya si pas.namun pkr dan dap terus bergaduh.nk kata bodoh kang dah besar tp mmg pembangkang skrg buat perkara bodoh.kalau pembangkang nak tau kami ni rakyat biasa mmg meluat dgn umno tp kerana karenah si pembangkang, kami rasa baik umno perintah selamanya..nk harapkan pembangkang tp xboleh diharap..come on perbetulkan segera kesalahan anda, bersatu teguh bercerai roboh dan jd bodoh...

Tanpa Nama berkata...

Ada benarnya kata Najib tu. Ulamak Jebon kata mesti ada empat orang saksi.

Malaysiabaru berkata...

Knp Najib mahu perbodohkan rakyat?

PADA 2009 NAJIB DAPAT ILHAM MAHU JADI TUN RAZAK II

PADA MASA SAMA NAJIB MAHU BIKIN WANG MCM MAHAFIRAUN

IMDB MILIK ROYALTI TEGANU- KATA MAT SAID. MAHU CAGAR TELAGA SIMPANAN MYK TEGANU

LANTIK CEO YG TIDAK BERTAULIAH KATA WASHIT OMAR - IMDB HAS FLAWS FROM THE START.

IMDB AMBIL ALIH HAMPIR SEMUA TANAH STARYEGIK DI WP KL. HARGA PUN SATU SEN -TUN MAHATHIR SOAL PEMILIKAN TANAH IMDB

SKRG WAAAH IMDB JUTAWAN ADA TANAH BILLION YG ASALNYA MILIK WP KL DAN PERSEKUTUAN

LAWYER CINAPEK AMOI DI LANTIK PEGUAM IMDB UTK URUS BOND GOLDMAN SACHS... MAIN MATA DGN JHO LOK ... KOMISYEN 5JUTA USD- DOJ

GOLDMAN SACK TIMBUN 6B USD UTK IMDB DAN JADI PENASIHAT DAN PEMEGANG AMANAH UTK DANA YG DIKUTIP DARI WALL STREET DAN YAHUDI KAYA

IMO BAGI ARAHAN KPD GB HANTAR WANG KPD ABU DBABI DAN SAUDI

JHO LOW MUKA MCM B*B* REMBAT KOMISYEN DAN PINDAH WANG KE AKAUN PALSU OFFSHORE BERSUVAHAT BWRSAMA PUTERA HARAM ARAB WAHABI.

IMO TAHU PASAL PINDAHAN WANG HARAM NIH...

IMO SGT GEMBIRA ANAK DAH JADI JUTAWAN KAYA RAYA . IMDB BHUTANG 50B PUN IMO SGT GEMBIRA SBB RAKYAT AKAN BERTAMBAH MISKIN DEK HUTANG BWRTIMBUN.

RIBGGIT JATUH BURSA JATUH EKONOMI JATUH BUSNESS MELAYU JATUH ANAK NAJIB JATUH DLM LUBANG YG DIGALI...

NAJIB MASIH SERONOK...

MAHU JD PEE EEM SAMPAI PRU14

GILA KER APE NAJIB NIH?

GUMBIRA GEMBIRA GAMBIRA HIP HIP HIP HORAY!!

Tanpa Nama berkata...

saya rasa yang pandai itu Najib dan Rosmah

yang tak pandai itu orang yang mempertahankan Najib, yang menyokong Najib dan UMNO, yang mengagungkan Najib umpama dia tuhan.

Manusia lupa yang berkuasa itu Allah...jangan kerana ketaksuban dan kealpaan kita, maka satu Malaysia dilanda bencana

Anti Fitnah berkata...

Teringat aku akan kenyataan seorang peguam waktu pemerintahan Tun Mahathir.
Look like me, Talk like me BUT he is not me.
Ingat lagi ...
Begitulah Najib pada hari ini. Belajar dari Tok Guru.
Haramjadah. Haramjadah. Haramjadah. Kata Tok Jib.

Lelakidicermin berkata...

Bila kes 1mdb di amerika. Gempita rakyat malaysia..tp najib dan pimpinan umno ribut dlm cawan je... najib keluarkan kenyataan2 menyejukkan..bila tgk mcm ni teringat satu kes kementerian luar bandar satu masa dulu..bila semua org ckp menteri akan kena.. last2 yg kena ketua setiausaha kementerian juga yg kena..dlm mahkamah mana2 dlm dunia ni surat dan dokumen bukti nyata. Takut nanti segala2 kes 1mdb jatuh kat kepala ketua setiausaha kementerian kewangan..najib dgn kak mah relex je.. dia tak pernah tandatangani apa2 surat.

Tanpa Nama berkata...

"Satu Dunia Dah Tahu Skandal 1MDB"

Ni fitnah lagi. Ulama pas suci belum tahu maka orang lain tahu ker take tahu ker semua Tak berkira

Unknown berkata...

Yg pecaya najib ni,antaranya hadi jebon dan harun jin..

Saiful berkata...

Pasai malaiyu boloooo..

Tanpa Nama berkata...

Najib buat2 bodoo belajar dari maslan 3.85

Tanpa Nama berkata...

Kalaulah Almarhum Tuan Guru Nik Aziz masih ada insyaallah pembangkang masih kukuh, tapi apa kan daya selepas kematiannya, penggantinya tersungkur sebelum ke garisan penamat dengan umpan wang ringgit dan menjadikan pembangkang berpecah.

Tanpa Nama berkata...

Hanya tsunami mcm 2004 atau peristiwa ala2 tsunami antara yg mampu selamatkan karier Najib Rosmah skrg. Satu dunia akan kembali simpati kpd Najib dan tak tergamak nak ambil tindakan.

Dan Najib sdg melengah2kan demi mendapat tune terbaik utk selamatkan diri.

Jgn terkejut pementasan semula peristiwa Sauk, Lahad Datu dan Memali kemungkinan berulang utk menenangkan kemarahan senyap rakyat katas skandal 1mdb ni.

Sebagai rakyat yg bacul, apa rakyat boleh buat hanyalah nganga dan terus menganga. Sbb mcm biasa, dlm blog, mcm nak pecah kepala bagi komen. Kat luar, mcm kambing jantan stim kuyu dpt cium jubur kambing betina.

Tanpa Nama berkata...

Pembangkang tak bangang yang bangang pas dan pkr aka azmin Ali

Tanpa Nama berkata...

Kena tabik jg pd Najib ni. Sepanjang tempoh dia jd PM asyik kena cover up saja. Mula2 cover up kes Altantuya. Habis hakim2 kena ikut arahan sampai motive kes pembunuhan Altantuya pun kira tak penting, padahal kebiasaannya dlm kes jenayah bunuh motive amat penting dlm menentukan siapa yg melakukan pembunuhan tersebut. Sekarang nak cover up penglibatan dia dlm kes 1MDB, seribu satu mcm helah dilakukan, pecat org ini dan org itu, pastikan Justo dipenjarakan dan tutup mulut supaya tidak mendedahkan perkara sebenarnya. Bukan senang nak hidup dlm keadaan asyik nak cover up selalu, takut2 pecah tembelang. Tenangkah hidup begitu, berbaloikah asyik bimbang kebenaran terdedah.

Pencolekhangek berkata...

Semua ini iaitu huruhara, hirukpikuk, kelamkabut dan lintang pukang adalah kerana majoriti orang Melayu adalah bodoh, bangang dan tidak tahu cara menggunakan otak. Kalau pandai baca al quran pun tak tahu makna. Kalau tahu hadith pun tak dipraktikkan. Kalau baik dan taat dengan Allah belum tentu baik dengan manusia. Tidak tahu membezakan apa dia fungsi negara, fungsi kerajaan dan fungsi parti politik. Tidak tahu apa itu amanah dan tanggungjawab. Pandang ringan dosa-dosa besar. Dosa-dosa kecik ditentang habis-habisan. Benda-benda cabang dan ranting dalam ugama dibawa modal bergaduh. Perkara pokok yang bermasaalah dibiarkan. Diluar, dipermukaan dan dikulit nampak macam sayang sangat pada ugama, macam kasih sangat pada negara dan macam terlalu cinta kepada bangsa. Rupanya semua itu adalah topeng huduh yang digunakan untuk mengumpul harta seolah-olah boleh hidup seribu tahun. Semua itu adalah muslihat untuk mengabui mata rakyat yang bengong dan tolol. Semua fahaman dan ideologi diguna menyelubungi niat sebenar. Baik ugama atau nasionalisma atau sekularisma atau yang terbaru 'kelepetokrasi'. Oleh kerana orang Melayu ada mekanisma 'self-destruct' maka tidak perlulah bangsa lain menggunakan kuasa tentera untuk menawan negara ini.

Malaysiabaru berkata...

Maklumat yg kami baru terima

RAHSIA punca AMERIKA MARAH NAJIB DAN 1MDB

dana yg di kutip gildman sack adalah dari kebanyakan YAHUDI dan WALL STREET. Duit panas milik org barat yg skrg hancur di golek anak Najib

Najib masih belum buat untung dari bond goldman sack wang milik Yahudi..!!!

MARAHLAH KPD NAJIB !!!, penipu!!!

Amerika mahu MalaySiaL pulangkan bond milik wang Yahudi !!!

Celaka ko Najib bikin moslem malu sama yahudi

Tanpa Nama berkata...

عَنْ حُذَيْفَةَ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ إِنَّهَا سَتَكُونُ أُمَرَاءُ يَكْذِبُونَ وَيَظْلِمُونَ فَمَنْ صَدَّقَهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَلَيْسَ مِنَّا وَلَسْتُ مِنْهُمْ وَلَا يَرِدُ عَلَيَّ الْحَوْضَ وَمَنْ لَمْ يُصَدِّقْهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَلَمْ يُعِنْهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَهُوَ مِنِّي وَأَنَا مِنْهُ وَسَيَرِدُ عَلَيَّ الْحَوْضَ. قال شيخنا الشيخ شعيب الأرناؤوط : إسناده صحيح على شرط الشيخين . Daripada Huzaifah daripada Nabi SAW, Baginda bersabda : "Bahawasanya akan wujud (akan datang) para pemerintah yang berbohong dan berlaku zalim. Barangsiapa yang membenarkan pembohongan mereka dan membantu atas kezaliman mereka, maka (mereka) bukan daripada (golongan) kami dan aku bukan daripada (golongan) mereka, dan dia tidak akan menemuiku di haudh (telaga kauthar di akhirat kelak). (Sebaliknya) sesiapa yang tidak membenarkan pembohongan mereka dan tidak membantu atas kezaliman mereka, maka dia daripada (golongan) ku dan aku daripada (golongan) nya dan dia akan bertemuku di haudh".(Riwayat Imam Ahmad dalam musnadnya).

Tanpa Nama berkata...

YA ALLAH YA TUHAN KU,KAU YANG MAHA BERKUASA DISEMESTA ALAM INI,RAKYAT MALAYSIA YANG KINI TERHIMPIT DGN BERBAGAI KEZALIMAN DARI BERBAGAI SUDUT TERUTAMANYE EKONOMI YANG MANA TELAH DIKHIANATI OLEH PEMIMPIN PEMIMPIN NEGARA YANG DIKETUAI OLEH PENGKHIANAT DURJANA YANG BERNAMA NAJIB/ROSMAH INI BERSAMA SAMA DGN MENTERI MENTERINYE DAN JUGA PENGUASA PENGUASA TERTINGGI NEGARA.PENGKHIANAT DURJANA NEGARA INI TELAH PENGKHIANATI DANA RAKYAT TERUTAMANYE DALAM KES 1MDB INI SECARA NYATA DAN JELAS.PENGKHIANAT DURJANA NEGARA INI TELAH DIBELA DAN DILINDUNGI OLEH JENTERA JENTERA,PENGUASA PENGUASA TERTINGGI KERAJAAN LAKHANATULLAH INI.YA ALLAH YA TUHAN KAMI,KAMI YANG RAKYAT MALAYSIA YANG CUKUP TERASA TERINAYA DAN DIZALIMI DIATAS SALAH LAKU YANG DILAKUKAN OLEH PENGKHIANT DURJANA INI HANYA MAMPU MEMOHON PADA MU YA ALLAH YA TUHAN KU.KAU LAKHANATKAN LAH MAK BAPAK PENGKHIANAT DURJANA DIMUKA BUMI INI SEKIRANYE MASIH HIDUP.DAN SEKIRANYE DAH MAMPOS KAU CAMPAKAN LAH KEDALAM NERAKA YANG PALING DALAM DIATAS KESIALAN MENJADIKAN SERTA MELAHIRKAN PENGKHIANAT PENGKIANAT DURJANA INI YANG TELAH MENGKHIANATI SERTA MENZALIMI RAKYAT NEGARA MALAYSIA INI.YA ALLAH YA TUHAN KU BEGITULAH JUGA KEPADA ANAK, BINI,ZURIAT SERTA KETURUNAN SEMUA PENGKHIANAT DURJANA INI AZAPKAN LAH YA ALLAH YA TUHAN KU,BENCANAKAN LAH YA ALLAH YA TUHAN KU,HINA KAN PENGKHIANTLAH YA ALLAH YA TUHAN,HANCURKAN DAN MUSNAHKAN LAH YA ALLAH YA TUHAN KU DAN SETERUSNYE LENYAPKAN LAH DARI MUKA BUMI INI YA ALLAH YA TUHAN KU.

dt rahman pekan berkata...

sokoangan ahli2 UMNO terhadap kepimpinan Najib sudah mula menurun.

tali hayat hidup politik nya banyak bergantung kpd sokongan Harun Din n Hj Hadi.

saya percaya bahawa sebaik sahaja sokongan tersebut d tarik balik maka bermula lah titk2 kejatuhan Najib.

bersediakah mereka berdua ini berbuat sesuatu yg berani n dgn jelas mengistiharkan yg mereka bersama dgn rakyat jelata n menolak perkara2 mungkar yg sedang melanda Negara sekarang.

Tanpa Nama berkata...

Paling bangang ialah mr presideng diikuti oleh ostad-ostad yg tak tau hala ke mana mr presideng nak bawak mereka.
Mr presideng yg mulut celupar tu dah lebih drp patut urk meletakkan jawatan yg disandangnya