22 Jul 2016

Anak Rosmah Mansor Bersuara: Riza Jual Dirinya Kepada Syaitan

'Riza tuai apa disemainya kerana jual diri kepada syaitan'

Anak tiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, Riza Aziz menuai apa yang disemainya kerana 'menjual diri kepada syaitan', tulis adiknya di Facebook.

Riza yang dinamakan dalam saman Jabatan Keadilan Amerika Syarikat kerana didakwa menggunakan wang yang dicuri daripada firma pelaburan negara, 1MDB.

"Jika Riza menjual dirinya kepada syaitan untuk memiliki apa yang tidak sepatutnya miliknya, bayangkan hutangnya yang dikumpul bersama syaitan dan yang bakal mereka kumpul lagi itu,” tulis Azrene Soraya Abdul Aziz, seorang perunding imej.

Seperti Riza, Azrene adalah anak tiri Najib, yang lahir hasil perkahwinan pertama, isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor dengan suami pertamanya.


Bagaimanapun beliau berkata, Riza masih dan adalah seorang yang dikasihi oleh keluarganya, walaupun kasih mereka 'tidak cukup untuk beliau' dan orang sekelilingnya.

"Dia memilih, seperti orang lain sebelumnya, untuk memiliki kemasyhuran, kekayaan dan sanjungan,"
katanya.

Azrene mendakwa abangnya kini membayar harga kerana dosa yang dilakukannya walaupun Malaysia tidak bersedia untuk memberi keadilan seperti didoakan rakyat tetapi Amerika Syarikat memberikannya.

"Mereka yang mengenali saya tahu bahawa saya kambing hitam keluarga - tetapi itu tidak bermakna saya tidak sayang keluarga saya.

"Orang ramai boleh mengatakan saya kejam untuk apa yang saya tulis hari ini tetapi saya sentiasa menegakkan apa yang sepatutnya dan melakukan apa yang betul, demi kebenaran dan keadilan walaupun terpaksa membayar harga yang tinggi dan ini bermakna melakukan perkara yang tidak popular.

"Saya sering menegaskan bahawa jika Riza menggunakan dan mendapat keuntungan daripada dana yang dicuri dia perlu membayar apa yang dilakukannya itu.

"Jika dia berdiri sebagai proksi atau sebagai pemegang amanah untuk apa yang bukan miliknya atau mana-mana individu yang meminta beliau menjadi 'anak berbakti', dia perlu membayar untuk itu," katanya.

Tidak kira apa alasan yang diberikan untuk mewajarkan apa yang dilakukan oleh abangnya, Azrene berkata jika tindakannya itu menjejaskan negara dan rakyat maka ia adalah salah, dan perlu diperbetulkan.

"Bagi mereka yang fikir saya tidak berhati perut hari ini, sila ingat, doa saya adalah untuk kebenaran dan keadilan. Sama seperti rakyat Malaysia yang lain, telah dijawab hari ini dan akan terus dijawab,"
tulis perunding imej itu. -mk


|| THE AZIZ CHILDREN'S DOOR ||

One day a boy slept, someone came knocking at his door

He opened it a tad bit and a voice called out from the great outdoors.

It asked him what he wanted in exchange for some shelter and succour

His mind warned him as did his body- do not take what is offered

But his traitorous heart heard what was laid out by the door and it rocked him to the core.

It was all he had ever wanted and so much more.

His hand reached out and he let it in and that was the end of his solace

Because he took the offering laid at his door.

One day a little girl slept and a knock pounded on the door

A voice asked if there was anything in the world she wanted more

She answered peace, justice and all things right

For her children to sleep safe at night

She reached out and let it in, widening the door but never shutting it tight.

Both got what they wanted, but paid so much more.

Because God has determined

You reap what you sow-

You get what is yours and not a penny more.


So... Thank you to all my friends and family for your concern this morning. For those who have been asking how i feel about all that is going on at the moment, here is my official statement:

Riza was and still is someone we all love very much. Unfortunately, our love was not enough for him and those he chose to surround himself with. He chose, like many others before him, to have fame, wealth and adulation. He is now paying the price for it. If Malaysia is not willing to give the justice that the Malaysian people have prayed for and the justice my family have each night prayed for then the US has- in its own way that only they can justify.

Those who know me know that i am the black sheep of the family- but that does not mean i do not love my family. People can call me heartless for what i write today but i have always stood for and done what is right, for truth and for justice even if there is a high price to pay and if it means doing the unpopular thing. I have always maintained that if Riza did indeed use and profit from stolen funds he needs to pay for what he has done. If he stood as proxy or as a trustee for what does not belong to him or any individual who asked him to be the "dutiful son", he needs to pay for it. Nevermind the reasons justified for doing it, if it hurts the country and the people then it is wrong. A wrong must be righted.

I am not a politician and i hope never to have anything to do with politics. If the USAG and the US have decided to cop out by leaving the term "corrupt government officials and 1MDB officials" as an open ended thing, i hope and pray for the sake of this country and what is right that the right individuals be brought to justice.

To his mother, you have forsaken one child at great cost and detriment. You have utilised and mobilised government resources to wreak terror to harass us over the last ten years for standing up for what we believe to be right. Please do not forsake another just so that you and your husband can get off scott-free. It is time for YOU to step to the plate and do what is right. Be. A. Mother.

To the different "officials" who have had a hand in harassing my family to this day because you were ordered to do so at the threat of job safety and the safety of your family members, one day a knock will come at your doorstep asking to collect your soul and debts. Make sure you are prepared to pay them.

To everyone who thinks me heartless on this day, please remember this. My prayers for truth and justice- just like any other Malaysian, has been answered this day and will continue to be answered. If Riza signed his soul to the devil to own what does not rightly belong to him, consider his debt with the devil collected and more due for collection. Similarly, all family members who have signed their soul to the devil... Your time will come. My price to pay to watch the house of cards come tumbling down and to be the voice of encouragement to everyone to never be afraid to stand up for what is right so that my husband, in laws and children can sleep soundly at night in peace and safety is to painfully watch my other family members that i left behind 10 years ago pay the price for their wrongdoings.

Consider their debt as continuing to be paid. Ask yourselves: What about your debts? Have you ALL done the necessary debt payments due to yourselves, your country and its people? I will continue to pay mine so that we can all sleep soundly from tonight.

Much respect, love and encouragement- Azrene
-FB Azrene


ULASAN GB

Tahniah Azrene Soraya Abdul Aziz!

Jika orang lain yang menulis seperti yang anda tulis mungkin tidak ada nilainya tulisan itu di sisi mereka yang mengamalkan prinsip hidup dengan mengampu dan memilih, meminjam bait perkataanmu, kemasyhuran, kekayaan dan sanjungan

Kamu lebih tahu siapa Riza dan siapa ibumu dan kamu paling layak untuk bercakap mengenai mereka.

Terima kasih dan syabas dari kami rakyat Malaysia kerana bersama-sama dengan arus memperjuangkan kebenaran dan keadilan tanpa takut dan tanpa mengharap sanjungan seperti tulismu: saya sentiasa menegakkan apa yang sepatutnya dan melakukan apa yang betul, demi kebenaran dan keadilan walaupun terpaksa membayar harga yang tinggi dan ini bermakna melakukan perkara yang tidak popular.

Semuga kamu sentiasa dalam rahmat dan perlinduangan Allah swt.


FEATURED ADS
IKLANKAN PRODUK PERKHIDMATAN ANDA DI SINI
Tempat terhad


Sila rujuk https://greenboc.blogspot.com/p/iklan.html

24 ulasan:

Timnajib Jomfikir berkata...

Kalau Najib Tun Razak dan pembodek, pendedak2nya masih bagi alasan bodoh dan hidup dalam kepuraan...

Ayuh rakyat Malaysia...di setiap negeri kita turun, penuhkan jalanraya! Sampai lumpuh pentadbiran Najib Tun Razak!

Tanpa Nama berkata...

bibit bibit reza akan d kambing hitamkan oleh keluarga...hahahah...last last sekoq ja yg jahat dan syaitan...hahahah hat lain dah kenyang status line clearrrrr

Tanpa Nama berkata...

Tahniah, anak perempuan Rosmah dan takziah anak lelaki TGNA

Tanpa Nama berkata...

Perenggan yg paling power ," to his mother, you have forsaken one child..." aku terkedu kejap. Aku teringat tentang video wanita puaka dulu. Sekarang aku yakin apa mereka dakwa dalam video betul.

Tanpa Nama berkata...

Kepada mereka yang berkenaan, renungkanlah perenggan ini.

To the different "officials" who have had a hand in harassing my family to this day because you were ordered to do so at the threat of job safety and the safety of your family members, one day a knock will come at your doorstep asking to collect your soul and debts. Make sure you are prepared to pay them.
Ingat. Satu hari kita semua akan dipanggil. Kenyataan seperti 'saya hanya menurut arahan' tidak akan laku di sana.

Tanpa Nama berkata...

Congrate azreen for talking the truth..

Lelaki Dicermin berkata...

Agaknya kenyataan azrene ini.. kalau tunjuk kat tuan presiden dan harun din.. apa komen kedua2 org tu.apakah perlu 4 saksi..sbb kalau azrene berkata mcm ni kita boleh bayang cerita belakangtabir.. walau pun tak benar 100%..tp 70%-80 boleh agak ianya benar...

Tanpa Nama berkata...

Spt kata tuan gb.kebenaran pasti akan terserlah jua walaupun lambat..mana lagi perompak2 mdb nak lari?us cari,us bukan mcm Malaysia blh kena suap setel masalah.us lebih tegas dan adil membongkar skandal mdb.kdgkala aku xfaham mana satu islam ni us ka Malaysia... Us negara kapir mengamalkan ketelusan siasatan,tp Malaysia yg islam ni mengamalkan rasuah disemua peringkat..kes ni btl2 membusukkan nama melayu islam,harap pas?mana suara hadi???tersedak dedak kot

Tanpa Nama berkata...

Agama islam tak salah..yg salah bangsa melayu..bangsa lemah segala2nya..rosak islam kerana melayu..rosak negara pun kerana pm..tpm..ketua polis..ag..agong..dan semua ketua2 negeri..melayu..aku melayu dan aku malu..

Tanpa Nama berkata...




AR-RAHMAN AR-RAHIM...Yg Maha7Penyayang
AR-RAHMAN AR-RAHIM...Maha7Kaseh Mem-BERI
Jgn Sesekali Men CURI...FITNAH Ter Larang
Yg MngAbdikan IBLIS-Syaitan...Yg Ter LAKNAT & Keji
Krn FITNAH Men CURI...Tunggang Langgang Khianat & Curang
Adalah Se Rosak2-AKIDAH...Kpd Sesape yg Ber SYAHADAH & Mengaku Bersama Nabi



AR-RAHMAN AR-RAHIM...Pemurah Penyayang
AR-RAHMAN AR-RAHIM...Penyayang Pem-BERI
Siratol MUSTAQIM...LURUS dan TERANG
TAK Se"habuk" pun DiCURI...Dapat Di SEMBUNYI
TAK "sekelumit" FITNAH...Yg Khianat dan Curang
TERANG Terperinci...Di Perbendaharaan ILAHI

Perbendaharaan ILAHI Itu...Terang Benderang
Di Dakapan "FIRASAT"....Mukmin Yg Sejati

Mukmin Sejati...Mukmin Yg Sejati
Kaseh Mem-BERInya...Hanya Lah Kaseh Mem-BERI
Mukmin Yg Sejati...TAK Hingin Di Kenali
Yg Kaseh Mem-BERInya...TAK Hinginkan Glamour TAK Hingin Di Puji

TASBIH Tahmid Puji & Puja...Semutlak7Nya Hanya Utk MU Yaa RABBI






AR-RAHMAN AR-RAHIM...Penyayang Pem-BERI
Siratol MUSTAQIM...Lurus dan SUCI
Mukmin Yg Sejati Itu...TAK Pentingkan DIRI
Mukmin Yg Sejati Itu...TAK kan Dapat Di BELI
Mukmin Yg Sejati Itu...Hadirnya Demi-Nilai2-ILAHI
Mukmin Yg Sejati Itu...Meng Hadirkan Kaseh Mem-BERI
Kaseh Mem-BERInya Itu...Itulah CINTA-Fitrahnya yg Azali


Kaseh Mem-BERInya Itu...Menjawab Persoalan
Kaseh Mem-BERInya Itu...Menyuloh Kegelapan
Kaseh Mem-BERInya Itu...Melenyapkan Kbimbangan
Kaseh Mem-BERInya Itu...Mengajar Sbnr7"Makna-ERTI" Perkataan
Perkataan2 Tipu-FITNAH-Keliru...Yg Membuat Kebingungan
Perkataan2 Walaq-JAMAAH-Ulamak...Utk Yg Tolol-BEBAL Mnambah Kekeliruan
Perkataan2 Hudud-MURTAD-Syirik...Yg Sgt2 Simple yg Di ILUSIkan

Seolah2 Syirik-MURTAD...Hanya Pada 'Patung-&-Salib' yg Di Salahkan
Bukankah HARTA & Kuasalah...Punca Persundalan BOBROK Kbejatan!?
Bukankah HARTA & Kuasalah...Nilai2-TUHAN Di Syirik DiPermain2Kan?
Bukankah HARTA & Kuasalah...MURTAD=Tunggang Terbaliknya FAKTA-hujjah Biadap Kebinatangan!?
Bukankah HARTA & Kuasalah...siFITNAH MenCURI diLihat "SUCI" dek Jubah $ Sorban!?



AR-RAHMAN AR-RAHIM...Penyayang Pem-BERI
Siratol MUSTAQIM...LURUS dan SUCI
Kaseh Mem-BERI Itu...Sifat'MU Yaa RABBI
FITNAH Men CURI Itu...Moga Terpadam Lenyap dan MATI
Si FITNAH Men CURI Itu...TAK Sape Yg WARAS Ingin Hampiri




Tanpa Nama berkata...

Tiang presideng ngn harong deng Msti mntak saksi2 nye..xleh tuduh tnpa bukti ..kalo xnk cari bukti..wat bodo je mcm yu knyang.

Tanpa Nama berkata...

Kepala pejuang melawan rasuah dlm pas sudah disingkirkan!

Tanpa Nama berkata...

Tuang Presideng nk asah Senapang nk cari 4 saksi.Harung Jin Din nk bincang dengan Segala Mak Bapak Jin nk ngesahkan 4 Saksi.

Cik Minah berkata...

Mungkin Tuang Perseding akan berkata, 'ANAK DURHAKA,
takakn dapat cium bawu Sorga!!"

Malaysiabaru berkata...

Sekejap!!!

Kami ada idea mcm mana nak selamatkan Najib

CERAIKAN ROSMAH !!!

Najib perlu mengaku beliau dinsihir rosmah sehingga myanyuuuuk !!!

Tanpa Nama berkata...

Ambo SALUT budak ni.Apa yang dia tulis nampak sangat ikhlas dan lahir dari hati sanubari yang bersih.Nyior setandan tak semuanya komeng.Begitu juga dengan anak2 TGNA tak semuanya molek ada hak komeng.Budak ni tak termakan DEDAK ibunya.Celakalah bagi pemakan2 DEDAK tak kira TOK GURU tak kira sapa kalu masih lagi nak mempertahankan REJIM Najib Rosmah.Sedarlah MELAYU MALAYSIA sudah sampai masa nya kita sama2 HUMBAN mereka ini dari PERSADA NEGARA yang TERCINTA sebelum terlambat.YA ALLAH SELAMATKANLAH HEGARA KAMI.

Tanpa Nama berkata...

mana macai-macai umnongok....senyaaaaapppppp je?

Tanpa Nama berkata...

KAMI DOAKAN MAK BAPAK KAMU,KELUARGA ANAK BERANAK BINI SERTA ZURIAT DAN KETURUNAN INI DIMUSNAH DILAKHANT DI AZAP KAN OLEH ALLAH SEHANCUR HANCURENYE SAPERTI MANA DIA MENZALIMI SERTA MENGKHIANATI RAKYAT MALAYSIA Aamiin. Aamiin. Aamiin TABUR DAN PERKENANKAN LAH DOA KAMI YA ALLAH

rahman jpc berkata...

harap dpt terjemah dlm bahasa Malaysia agar lebih banyak akan dpt menghayati nya.
tk.

Tanpa Nama berkata...

Bapak dia sendiri pun dia bole buat tahana/lahanat...Adik kandung dia pun dia bole jahanamkan.. inikan pulak rakyat Malaysia. ... Negara ni menuju ke arah lingkup-melingkupi wal jahanam bukan sebab 'puaka' tu ja.. tapi lebih utama sebab 'macai lahanat pelaq wal mangkaq al-UMNO wal BeEnd' yg dok pilih depa tu. ...

Tanpa Nama berkata...

Setuju dgn cik minah. tuang punai sehat akan kata azrene ni anak dorhaka sbb tak sokong laki mak dia! kalau nak selamat sila dapatkan nomor ahli sorga drp ostad talibun

Saadun Sulaiman berkata...

Kaseh Mem-BERInya Itu...Menjawab Persoalan
Kaseh Mem-BERInya Itu...Menyuloh Kegelapan
Kaseh Mem-BERInya Itu...Melenyapkan Kbimbangan
Kaseh Mem-BERInya Itu...Mengajar Sbnr "Makna-ERTI" Perkataan
Perkataan2 Tipu-FITNAH-Keliru...Yg Membuat Kebingungan
Perkataan2 Walaq-JAMAAH-Ulamak...Utk Yg Tolol-BEBAL Mnambah Kekeliruan
Perkataan2 Hudud-MURTAD-Syirik...Yg Sgt2 Simple yg Di ILUSIkan

Seolah2 Syirik-MURTAD...Hanya Pada 'Patung-&-Salib' yg Di Salahkan
Bukankah HARTA & Kuasalah...Punca Persundalan BOBROK Kbejatan!?
Bukankah HARTA & Kuasalah...Nilai2-TUHAN Di Syirik DiPermain2Kan?
Bukankah HARTA & Kuasalah...MURTAD=Tunggang Terbaliknya FAKTA-hujjah Biadap Kebinatangan!?
Bukankah HARTA & Kuasalah...siFITNAH MenCURI diLihat "SUCI" dek Jubah $ Sorban!?

AR-RAHMAN AR-RAHIM...Penyayang Pem-BERI
Siratol MUSTAQIM...LURUS dan SUCI
Kaseh Mem-BERI Itu...Sifat'MU Yaa RABBI
FITNAH Men CURI Itu...Moga Terpadam Lenyap dan MATI
Si FITNAH Men CURI Itu...TAK Sape Yg WARAS Ingin Hampiri

Tanpa Nama berkata... 22 Julai 2016 5:41 PTG
Kepala pejuang melawan rasuah dalam pas sudah disingkirkan!
Terima kasih Hadi Wang, Haron Jin dan mereka mereka yang dapat di perdaya kan oleh DAJJAL jadian bernama Mokhtar Senik yang kini diam membisu bak ular sawa yang kenyang.

Tanpa Nama berkata... 22 Julai 2016 6:08 PTG
Tuang Presideng nak asah Senapang nak cari 4 saksi. Harung Jin Din nak bincang dengan Segala Mak Bapak Jin peliharaan Rosmah nak ngesahkan 4 Saksi.

Cik Minah berkata... 22 Julai 2016 6:11 PTG
Mungkin Tuang Perseding akan berkata, 'ANAK DURHAKA,
tak akn dapat cium bawu Sorga!!" Saperti di mengelar para ahli PAS yang telah meninggal kan perjuang itu.

Malaysiabaru berkata... 22 Julai 2016 6:22 PTG
Sekejap!!!
Kami ada idea macam mana nak selamatkan Najib
CERAIKAN ROSMAH PENUJA SYAITAN DAN IBLIS!!!
Najib perlu mengaku beliau dinsihir rosmah sehingga myanyuuuuk !!!

Tanpa Nama berkata... 22 Julai 2016 6:54 PTG
Ambo SALUT budak ni. Apa yang dia tulis nampak sangat ikhlas dan lahir dari hati sanubari yang bersih. Nyior setandan tak semuanya komeng. Begitu juga dengan anak2 TGNA tak semuanya molek ada hak komeng. Budak ni tak termakan DEDAK ibunya. Celakalah bagi pemakan2 DEDAK tak kira TOK GURU tak kira sapa kalu masih lagi nak mempertahankan

Pemuda parit kings berkata...

Yang benar tetap benar...yg salah tetap salah...hakikatnya semua nya milik Allah S.W.T...

Tanpa Nama berkata...

Teruskan menggasak..

Saya cadangkan Azrene Soraya Abdul Aziz sebagai Ketua Wanita Parti Melayu Baru Bersatu.

Terima kasih.