7 Jun 2016

"Tak Guna Julang Keris Jika Takut Tegur Kezaliman"

Sekalipun keris dijulang, dan besar (panjang) kerisnya, tapi kalau tidak ada keberanian menegur kezaliman, penyelewengan, rasuah dan juga tekanan di atas derita rakyat kita juga minta calon mereka juga ditolak (rakyat)".

Demikian kata Datuk Saifuddin Nasution di majlis ceramah memperkenalkan calon Pakatan Harapan, Ustaz Azhar Abd Shukur di Tongkat 10 Sungai Besar malam kelmarin.


Ustaz Azhar tak payah julang keris, kata Saifuddin dan jika beliau menang pada 18 Jun ini, suara pembangkang akan bertambah dan yang lebih penting dari itu ialah kita ingin mengajak rakyat supaya memahami politik negara di dalam memilih pemerintah kita sedang menuju ke arah sistem dua parti.

"Jika rakyat tidak setuju dengan Barisan Nasional, kita minta rakyat sokong Pakatan Harapan. Itu dua pilihan. Kita tak mahu rakyat beri peluang hantar Ustaz Azhar ke parlimen hanya untuk jadi "penasihat".

Saifuddin juga menjelaskan sebab mengapa Keadilan menyokong Amanah di dalam dua-dua PRK yang akan berlansung 18 Jun ini.

"Jawapannya jelas, Amanah sekutu didalam Pakatan Harapan. Noktah. Apa ertinya rakan sekutu? Ertinya kita sudah seia sekata, sehati sejiwa, mengikat janji setia," ujarnya.

"Apabila kita bekerja memenangkan Amanah dan apabila parti Amanah itu menang, orang Keadilan merasakan itu juga kemenangan buat orang-orang Keadilan. Amanah yang menang, DAP juga akan merasa kemanisan, ini juga kemenangan DAP," tambahnya lagi.

Mengulas PRK yang berlaku di bulan puasa, beliau menyatakan ia tidak jadi masalah. Katanya beliau pernah bertanding di dalam PRK di Lunas pada bulan Ramadhan tahun 2000 dan alhamdulillah beliau menang di dalam PRK itu.

Malah katanya di dalam sejarah Islam terdapat beberapa peperangan yang berlansung di bulan Ramadhan dan hampir kesemua pepernagan itu dimenangi oleh Rasulullah.



17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bulan puasa jangan buat fitnah ooi...

Ok lah dia kata dia tak fitnah sebab masa dia datang dan tunggu sampai pukul 9 orang memang tak ada.. Dia ambil gambar dan balik.

Demi kebenaran dan supaya tidak jadi fitnah dia kena lah dapatkan maklumat sebab ceramah habis pukul berapa? Setakat nak ambil gambar terus siarkan ... ingat lah setan yang gondol, yang buncit, yang kurus, yang jantan, yang betina semuanya kena rantai.... nanti jangan pulak kata salah iblis .

tanya sama itu hud hud berkata...

Power ayat tu..'tidak guna julang keris kalau takut tegur kezaliman'..
Tapi lebai sarkas marang,dia mana ada maruah,janji ada habuan dedak..
Walaun2 gegak gempita bertempik takbirrrrrr...

omar daud berkata...

Salam:


Kalau ambil gambar pkl 9mlm,memang kurang ramai,ramai orang ISLAM berada di mesjid lagi dan bagi orang non-muslim settlekan family dirumah masing2.

Bagimana keadaan ceramah PAS dekat Kuala kangsar!! ,mungkin omak kau terlupa ceramah perdana PAS kat kuala kangsar tak dapat respon.Walaubagaimanapun ini merupakan satu pengajaran pada PAS,jika mereka sombong dan merasa bergerak sendirian mereka hebat,masa menentukannya.
Memang diakui PAS,Mempunyai human resourse yg hebat,PAS boleh gerakkan beribu-ribu remaja/dewasa dari sekolah pondok,sekolah tahfiz sebab itu mereka takada masaalah memobilisasikan tenaga remaja jika ada perhimpunan dan penamaan calon parti mereka.Kelemahan PAS,ialah setakat itu sahajalah manpower yg dapat digerakkan, cuma mereka sama-sama mereka sahaja.Mereka amat lemah dgn masyarakat sekeliling,maka tak hairanlan,semasa perhimpunanan ceramah pilihanraya PR13 dan terdahulu,ramai audient luar datang menghadiri ceramah PAS kerana hasil dari tenaga prfesional dan pengaruh DAP/PKR.

Mereka nak tunjukkan pada orng2 melayu,mereka lebih melayu dari melayu,sehingga keris mereka lebih panjang dari umno,dalam masa yg sama orang-ramai merasa terlalu meluat,kerana keadaan ini dibuat-buat dgn cara tak ikhlas.Orang2 umno yg totok melayunya ,amat menyampah sangat dgn cara begini.Sebab itulah orang2 melayu umno tak bagi respondpun pada kemalayuan PAS.sATU SIFAT ORANG2 pas,mereka selalu meleceh-lecehkan orang2 lain,mereka menganggap mereka sahaja yg betul "GOD CHOSEN",berada dijalan Allah,Baru2 ini bila Razman dan Hadi, merayu orng cina mencuba/try hudud,"HUDUD" Solve all the problems.Masyarakat cina memberi respond yg negative/SKEPTIKLE,apabila menganalisa,attitude,perangai orang2 PAS, iNDAH KABHAR DARI RUPA,CAKAP TAK SERUPA BIKIN,BANYAK GEBANG DARI BUAT KERJA.Berjanji nak buat macam ni tapi buat yg lain,Selalu beristiqamah dgn U-TURN.hASILNYA orang2 non-muslim,menganggap jika mereka benarkan hudud di Malaysia,APAKAH JAMINAN yg mereka dapat????Adakah mereka akan teriniaya(Sedangkan kawan sendiri dikafirkan/dikata khianat)??mereka akan balik kazaman dulu-dudlu(sanggup berkeris/bertanjak)!!masa depan cucu-cicit mereka terjamin??Ini bukan masaalah hudud itu tak bagus,MASAALAHNYA orang yg nak bawa HUDUD itu,Bagaaimana nak buat hudud,RASUAH TERPAMPANG DIDEPAN MATA,orang yg nak buat hudud itu boleh bersedondon dgn si perasuah.BOLEH PERCAYA KA!!Sipembawa hudud tu tak ponteng ka!!sipembawa hudud tu! tak u-turn ka! sipembawa tu berlaku adilka..tak berpilih-pilih!!

MASAALAH UTAMA IALAH,INTERGERITY(suka mungkir janji),DESIPLIN(ponteng/datang lambat), TAK CUBA MEMAHAMI PERASAAN ORNG LAIN,EGO YG TAK BERTEMPAT,SELALU NAK JADI KETUA(tak pernah ukur badan sendiri),TIDAK PERNAH MAHU MEMPERBAIKI KEADAAN DIRI(selalu masuk lubang yg sama).MENGANGGAP DIRI DAN KUMPULAN SEBAGAI "GOD CHOSEN"(orng lain kafir).

SEKIAN.

Husmad Ahmad berkata...

Omakkau ni selalu buat fitnah mana khalid kau yg puja itu?

Tanpa Nama berkata...

aku rasa keris itu adalah untuk bela penguasa zalim, bukan utk bela rakyat.

mcm hang tu arr... kena kencing dgn sultan tp masih lg nak bela sultan tsb. dia tak belajar hadis ke? belajar ilmu kebal, ilmu minum arak tak mabuk, ilmu kuat tp ilmu akhirat kurang?

kamu nanti akan dibangkitkan dgn pemimpim2 kamu. hang tu arr akan bangkit bsama sultan zalim yg dia bela tu. walaunta2 pas akan bangkit bersama hadi dan haron. haron dan hadi pula akan bangkit bersama2 najib. najib akan bangkit bersama...???

Tanpa Nama berkata...

Setuju dgn saudara omar daud...PIS memang begitu setelah perginya TGNA...kembali ke zaman 80an...

Tanpa Nama berkata...

Aku dah perasan lama dah taktik omakkau tu...sebab tulah aku blah dr baca blog dia dulu...petaksub khalid gagap...

Tanpa Nama berkata...

betul tu... keris lbh besar utk bela keris kecil.

sebab? keris besar adalah balaci keris kecil yg sedang meratah dedak darah sembahan.

jgn sentuh keris kecil.. keris besar akn mengamuk dn terbang membela

keris besar akn lbh ganas dan lebih cepat kedepan utk bela keris kecil.

yg pasti kedua2 keris itu berpuaka dn penuh khurafat

Tanpa Nama berkata...

Lebai2 PAS bukan nampak keresahan dan kesusahan rakyat. Mereka sanggup bersekongkol dgn BN demi kuasa. Mereka sanggup kalah demi BN.

Bangkit rakyat...
Tolak Bn-Pas

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak silap lah, dari sumber yang saya dapati, keris kecil lagi power dari keris panjang. Kalau tak serasi dengan punya badan samada hilang atau punya badan tak tenteram. Keris panjang tak power, itu yang boleh potong pulut bawak pergi memancing, pergi kebun, letakkan luar rumah pun tak ada hal. Keris kecil kena berasap berlimau... Keris panjang tak payah. Bagi bertih dedak je....

Tanpa Nama berkata...

Orang ramai pasti akan datang jika di padang pentas ceramah PAS pamerkan keris Tok Hadi.

Pasal tak buat lah ceramah Tok Hadi di Kuala Kangsar cuma 200 orang yang datang. Cuba lah sekali.

Dalam berkempen cerita pasal hudud. GST yang di katakan haram oleh Dewan Ulamak sendiri tidak di bangkitkan langsung.

Semak-semak jugak kalau ada cerita pasal GST haram selepas Dewan Ulamak kata haram, tak ada. Habis macam itu. Senyap.

Tanpa Nama berkata...

Setuju sgt dgn komen tuan..pas ni jaja agama dan heret semua semua pertubuhan agama bersama samanya konon masuk syurga..syurga kepala bapak dia..dia pun tak tentu lagi nk masuk neraka ke tahap mana..munafik akan masuk neraka paling yg ganas sekali.

Tanpa Nama berkata...

Sejak kebelakangan ini mana ada PAS sebut perkataan 'zalim'. Dan tujuan hudud dibentang pun untuk digunakan sebagai modal berkempen. PAS terpaksa bertanding. Jika PAS tidak bertanding nampak sangat lah PAS bekerjasama dengan UMNO.

So apa yang jadi isu untuk modal PAS berkempen? Kalau tidak ada hudud PAS terpaksa cakap pasal rasuah dan kezaliman. Ini perlu di elakkan kerana bab zalim dan rasuah jarum petunjuk arah akan secara automatik menunjuk ke arah UMNO.

PAS ingat dengan cara begini akhirnya UMNO terjerat juga dengan hudud dan PAS berjaya luluskan hudud. Dari main-main tak serious dengan hudud akhirnya lulus juga hudud. Perkara ini lah yang ditakuti oleh MCA dan MIC.

Walaupun Najib kata bukan hudud bagi pemimpin bukan Islam RUU pun di kira hudud. Dimasa akan datang nak bentang rang undang-undang mahkamah syariah pun semakin susah.

Ini semua salah PAS kerana membentang dan hendak meluluskan hudud dengan cara yang tak betul.

andikbolong berkata...

dari segi adat mengunakan keris atau pedang ? bila keris dah terhunus atau pedang telah dihunus maka tak de lagi nak masukkan sarongnya lagi, bermakan perjuangan hidup mati bermula, pantang berundur dan dgn wakah serious tapi puan presideng senyum sokmo dan yg hulubalong2 belakang nya senyum sampaike mata.. sinis betul ke puan presideng ni buat!!

Tanpa Nama berkata...

Our leaders if they are qualified, have stopped being leaders in their respective fields.
It is a sad and terrible situation of things,systems, moral standards,religion have broken down In the Peninsular.
No Ulamak or Mufti have spoken up against the injustices committed by the ruling bourgeois class bangsawan.
Save Malaysia.
arjuna waspada
changkat lobak.

Tanpa Nama berkata...

Bloger tu dah jadi pemakan dedak busuk dari kilang padi Sg. Besar kot

Tanpa Nama berkata...


Macamana nak lawan kezaliman apabila PAS sendiri berlaku zalim.

Zalim PAS lagi teruk. Zalim PAS pada Islam bukan pada manusia.