10 Jun 2016

PAS Dah Ambil Alih Tugas UMNO Hentam DAP & AMANAH

NASIB BAIK ADA DAP....

Ketika Pas berada dalam Pakatan Rakyat, parti itu sering dilabel oleh UMNO sebagai alat dan barua DAP, manakala hubungan Pas dengan PKR tidak pernah sama sekali cuba disalahertikan dengan apa-apa cemuhan.

Dalam Pakatan Harapan sekarang, Pas yang lebih galak menuduh dan melabel Amanah sebagai alat dan barua DAP. Sama seperti UMNO, Pas juga tidak pernah memberi label keji kepada hubungan PKR dengan DAP.


Benarkah dulu Pas dan sekarang Amanah, menjadi alat dan barua DAP?

Apakah Pas membuat dakwaan alat dan barua DAP terhadap Amanah kerana terikut-ikut gaya UMNO atau berdasarkan pengalaman mereka pernah diperalat dan dibaruakan dalam Pakatan Rakyat dahulu?

Jika Pas menjadi alat dan barua DAP, apakah yang telah merugikan parti itu selama ini?

Apakah dengan Pas berpeluang menduduki kerusi Menteri Besar Perak walaupun mempunyai kerusi yang sedikit dan mampu menang banyak kerusi di Selangor, Perak, Johor dan beberapa negeri lain menunjukkan Pas menjadi alat dan barua DAP?

Sebagai balasan kerana setuju diperalat dan dibaruakan, berapa banyak pula Pas kehilangan kerusinya di Kelantan atau Terengganu untuk diserahkan kepada DAP?

Hakikatnya sekarang ini, UMNO tidak perlu lagi menyerang Amanah kerana peranan itu sudah diambil alih oleh Pas. UMNO yang bersongkok hitam hanya perlu tersenyum melihat dari jauh telatah Pas yang berkopiah putih memaki, mengecam dan memusuhi Amanah.

Dalam masa yang sama, orang Melayu yang menyokong Pakatan Harapan atau dulunya Pakatan Rakyat juga kerap dianggap sebagai alat dan barua DAP.

Orang Melayu yang menyertai atau menyokong DAP lebih buruk lagi labelnya - dikatakan ingin menggadai maruah dan kuasa kepada orang Cina.

Apakah sebenarnya salah dan dosa bila berbaik-baik dengan DAP?

Apakah DAP ditanggapi sebegitu kerana namanya DAP, kerana di dalamnya ada Lim Kit Siang atau kerana ia parti yang dikuasai oleh orang-orang Cina?

Jika DAP begitu jahat, agendanya amat mengancam negara, merbahaya kepada orang-orang Melayu dan musuh kepada Islam, mengapa kerajaan tidak mengharamkan saja parti itu?

Begitu juga dengan Lim Kit Siang, jika keberadaannya bersama DAP amat merbahaya, mengapa tidak ditangkap dan disumbat saja dalam penjara?


Nama penuh DAP ialah Democratic Action Party atau Parti Tindakan Demokratik, tetapi kenapa ia sering dikaitkan dengan komunis berbanding demokrasi?

Kenapa hanya Cina DAP yang dianggap jahat, mengancam dan merbahaya kepada politik Melayu?

Adakah Cina daripada MCA dan Gerakan tidak bahaya?

Adakah menjual tanah kepada Cina Singapura atau menggadai aset kepada Cina dari Negara China tidak salah, bahkan dianggap bijak berurus niaga?


Apakah juga tidak salah apabila pemimpin negara, menteri-menteri Melayu dan adik-adik menteri boleh dikatakan ada tauke Cina di belakang kejayaan dan kekayaan mereka?

Sampai bila orang-orang Melayu mahu kekal jumud dengan hanya menyalahkan DAP atas semua kelemahan dan ancaman yang diterimanya dan mengabaikan sumbangan parti itu yang konsisten dalam melawan ketidakadilan, rasuah dan penyelewengan?

Agak-agaknya kalau tiada DAP dan Lim Kit Siang di negara kita, siapa yang harus dibebankan dengan sekian banyak kesalahan dan kelemahan Melayu?

Atau di sebalik satu demi satu harta, tanah dan aset negara tergadai serta aktiviti melonggokkan kekayaan bermaharajalela, ramai pemimpin Melayu yang terus tersenyum dengan berkata...nasib baik ada DAP untuk dipersalahkan. -shahbudindotcom


ULASAN GB

Demikian PAS kini. Sudah berperanan sama seperti UMNO untuk menghentam AMANAH dan DAP.

Semenjak keluar dari Pakatan Rakyat kerana mengkhinati perjuangan rakyat yang menolak kezaliman UMNO, PAS semakin "miang" dengan UMNO, yang dahulu musuhnya.

Api perkauman dan sentimen agama digunakan untuk terus mengemis sokongan bangsa Melayu dan umat Islam bagi menyemarakkan api kebencian terhadap bangsa lain dan agama bukan Islam sehingga mewujudkan suasana tegang di dalam hubungan antara kaum di dalam negara.

Namun rakyat tidak buta untuk melihat permainan politik PAS dna UMNO ini.

Apa yang dilakukan oleh PAS dan UMNO ini akan hanya membawa mereka ke jurang kehancuran dan kemusnahan. Itu realitinya dan hukum kebenaran dan keadilan akan tetap berjalan.


30 ulasan:

KRi ZeN berkata...

...ape nak buat, Hadi Awang dah kene sihir dengan Rosmah Mansor.

Malaysiabaru berkata...

Dua org tokoh besar yang buat statement sokong islamic state pada waktu awal

Najibulsh* dan ding ayam

'contohilah i.s ' kata mereka bangga i.s dah control syria dan iraq... Nak puaskan hati Saudi wahabi al gilababi.

Sudahnya lihatlah budaya yg mereka bawa. Najibulah dgn maki hamun kpd warga felda dan din ayam dgn makian liberal komunis socialis kpd pakatan.

Hari ni ostad timur tengah anak legasi NikAJIS kata mat sabun terima arak sampai mabuk oleh alkafirun

Subhanallah... Mari lah kita jadikan pengajaran dgn sikap umno pas ini... Layakah mereka pegang kuasa? TIDAK!

Pencolekhangek berkata...

Jangan hairan, orang Pas manusia juga. Bukan malaikat. Walau bergelar atau digelar ustaz, tuan guru dan sebagainya, perangai huduh tetap ada. Tiada pengecualian. Jadi apa nak terkejut bila ada orang Pas yang memaki, menipu, mencarut, khianat dan mulut macam longkang. Pas bukan ugama. Pas adalah organisasi politik. Jadi macam-macam ada. Cuma kita orang biasa jangan mudah ditipu oleh orang yang menjual ugama untuk keseronokan dunia.

Tanpa Nama berkata...

Bagi PAS, Umno adalah Idola mereka. Semua perangai buruk Umno diborong sakan oleh pemimpin2 dan pengikut2 mereka. Mereka tanpa segan silu melebelkan umat yang tidak sealiran dengan perangai mereka dgn berbagai gelaran. Aku pun tak pernah jumpa sepanjang pembacaan aku kepada kitab2 ugama yang membolehkan kita sewenang-wenangnya melebel, memaki hamun orang2 yg tidak sealiran dgn kita. Umno sekarang duduk relax je dari jauh perhatikan PAS yg telah berjaya mengambil alih tugas mereka.

Tanpa Nama berkata...

Orang Pas fikir mereka dipilih Allah untuk jaga Islam, tak sedar mereka telah disesatkan dan menyesatkan. Perangai macam syaitan cuma harap Islam pada jubah dan serban saja. Mulut macam longkang najis, memaki mencarut. Hey orang Pas jubah dan serban yang kamu pakai tak jamin kamu masuk syurga. Nabi tak ajar umatnya memaki hamun sebaliknya dituntut kita berkasih sayang walaupun pada orang bukan islam ini kang pula sesama Islam. Taubat la Hadi dan walaun2, kita tak tau bila kita mati. Dihadapan Allah nanti menyesal dah tak berguna

nick berkata...

Sesungguhnya akhlak itu adalah pakaian Iman. Maka apabila seseorang yang sentiasa berserban, berjubah, percakapnya sentiasa diselitkan hadis dan ayat2 al-quran tetapi akhlaknya begitu buruk dan jijik, kita terus dapat menilai sebersih mana dan secantik mana iman mereka. Ini kerana Iman itu akan mempengaruhi tingkah laku dan akhlak. Maka janganlah kita ragu lagi bahawa PAS ini sudah terpesong dari jalan yang benar akibat dipimpin oleh manusia2 yang berjubah dan berserban tetapi akhlaknya buruk dan busuk.

Ditambah lagi sekarang, pemimpin2 PAS sudah mula menjauhkan diri dari jubah dan serban dan berjinak2 dengan tanjak dan keris. Pemimpin2 PAS itu tidak dapat menyembunyikan apa yang ada didalam diri mereka waima apa yang disorok dalam hati mereka. Mereka sebenarnya telah terang2 mencanangkan kepada seluruh rakyat apakah niat, matlamat dan cita2 mereka. Mereka bukanlah ingin sangat kepada Islam tetapi mereka sebenarnya mempergunakan Islam untuk kepentingan diri. Dan apabila dilihatnya Islam tidak lagi berupaya untuk mendapatkan apa yang mereka inginkan, mereka dengan mudah membuang Islam dan imejnya juga serta beralih kepada alat lain yang mereka rasakan akan menjayakan apa yang mereka inginkan. Maka tidak hairan, apabila puak2 ini dalam muktamar mereka sudah tidak lagi berjubah, berserban tetapi sebaliknya memakai pakaian2 hulubalang dan bangsawan melayu.

Akhlak mereka yang menunjukkan kasih sayang serta kerinduan kepada UMNO dan busana "ketuanan melayu" yang sudah menenggelamkan pakaian "sunnah" (yang dahulunya seakan2 sesuatu yang wajib) jelas dan terang menyatakan bahawa keutamaan PAS sekarang adalah UMNO melayu manakala Islam dan amar maaruf sudah dikesampingkan. Itulah wajah PAS hari ini dan PAS akan terus begini selagi mana ianya diterajui oleh Hj Hadi dan kepimpinan "chai"nya.

Nick.
Cape Tiger

Tanpa Nama berkata...

Mereka inilah sejahat2 manusia..menggunakan islam utk kepentingan diri..

Tanpa Nama berkata...



Siratol MUSTAQIM...LURUS Ber CAHAYA
Cahaya AMANAH...Menerangi MAYA
Cahaya AMANAH...Yg Mutlak Dari-NYA
Membawa HARAPAN...Hikmah-KBNARAN-NYA
Membawa HARAPAN...ADIL dan SAKSAMA
Harapan Yg INDAH...AMANAH Ber Tahta


Harapan Yg INDAH...AMANAH Ber Takhta
Penyonglap Pen CURI...Kan Gundah GULANA
Onar dan FITNAH...Kan Lenyap dan SIRNA
AMANAH Penyeri...Mengobat LUKA





Wahai Sahabat...AMANAH Sejati
Hayati lah FITRAH...Langit dan BUMI
Yg Kaseh Mem-BERI...TAK Putus Tak Henti
Yg Tak Minta Balasan...Puja dan PUJI
Tak Minta NOBAT...Yg Tak Minta Dikenali
Mnjd Lambang...AMANAH yg Sejati
Yg Memancar Di DADA...Nabi dan WALI





Tanpa Nama berkata...



Apb dah duduk rapat sedondon segak dgn bapak pencuri

Apb dulu katanya..perlu ada saksi tentang 2.6biliyun kat akaun peribadi

Skrg dah terbukti sibapak pencuri pun dah mengakui itu akaun pribadinya

Tup2 dia jd setan bisu..spatutnya dia LAWAN habis2an sibapak pencuri itu dgn hududnya itu, tetapi dia terus RAPAT berkawan dan mintak nak jd penasihat pulak dah!

Klu dah terang2 berBELIT2 mcm nih sapekah wajah sbnr dia ini klu bukan mnjd talibarut penCURI



Talibarut penCURI yg berjubah bersorban lg jahat drp sibapak penCURI tadi

Talibarut penCURI yg bertopengkan "Nabi" lg dahsyat sesat dan murtad nya

Talibarut penCURI adalah sjahat2 dan sebejat2 pngkhianat ummat, titik!




Tanpa Nama berkata...

Salah satu daripada tugas Penasihat.......

Tanpa Nama berkata...

Baru aku tau rupanya yg gelar mat sabu mat sabun adalah ustaz abdullah khairi...tak sangka betul aku dgn attitude ustaz ni...sebab aku antara peminat ceramah dia dlm youtube...lepas ni sorrylah ustaz yea...terserlah perangai kePASCAIan...

Tanpa Nama berkata...

Hadi...Mahukah kamu mati dlm keadaan murtad dan sesat..bertaubatlah sebelum terlambat..jgn ingat rakyat terpedaya dgn permainan kamu.. pengikut2 jahil bolehlah kamu tipu.. dlm jubah dan serban kamu penuh tahi anjing...walau ditutup bau tetap ada.

Tanpa Nama berkata...

Jauhi fahaman takfiri...

Anti Fitnah berkata...

Contoh dan Teladan yang mecemarkan Islam pada zahirnya.

Tanpa Nama berkata...

Apa cter husam ni tuan gb.senyap shj beliau,seeloknya masa ini lah beliau bersuara utk membantu Amanah dlm prk ni.Ataukah Husam ada perancangan tersendiri.Tapi jgn tgu lama2 nt di ambil org.

Tanpa Nama berkata...

Yg jelas zalim,khianat org berpuluh2 tahun dgn org melayu sanggup dijadikan kawan pada tahun ini.yg bersama2 berjuang menentang kezaliman beberapa tahun lepas dijadikan lawan pada tahun ni.itulah pendirian 'Al walaun' tuang presideng ala hudud,perkataan zalim sudah terhapus dlm kitab 'walaun'.kezaliman perpuluh2 tahun parti dan rakyat terus dilupakan, perjuangan bersama2 parti yg sama2 yang dahulu berjuang menentang kezaliman juga dilupakan.adakah sifat yg mulia ini dituntut oleh islam?siapa ajarkan semua ini?al walaun tuang presideng silajawab!!

Tanpa Nama berkata...

Orang melayu masih dibayangi oleh peristiwa hitam 13 Mei. Walaupun peristiwa reformasi dan terbentuknya Pakatan Rakyat telah merapatkan hubungan antara kaum yang menuntut perubahan dan Malaysia baru namun masih ramai orang melayu yang tidak suka rapat dengan parti DAP. Orang seperti Jamal menunjukkan kemarahan dan kebencian pada DAP supaya orang melayu terus benci dan melihat DAP sebagai parti orang cina yang kurang ajar.

Secara simboliknya ketakutan dan kebencian terhadap DAP di burukkan lagi dengan cara PAS 'berdakwah' dengan tidak memakai jubah dan serban semasa muktamar yang lepas. Kini PAS juga membawa agenda yang sama seperti Jamal sedangkan di zaman kesultanan Melaka, pedangang dari China disambut baik oleh Sultan dan penduduk Melaka sehingga Melaka menjadi pelabuhan yang terkenal. Pemimpin Melayu sekarang memakai keris dan tanjak untuk menakutkan dan menunjukkan kehebatan yang lahir dari ego dan kebodohan. Tindakan begini mengundang pandangan yang tidak baik terhadap Raja-Raja Melayu dan adat istiadat Raja Melayu.

DAP selamat seketika dari serangan BN UMNO ketika Anwar Ibrahim menjadi Ketua Pembangkang. Ketika itu ekonomi jatuh UMNO menyalahkqn Anwar Ibrahim. Mata wang jatuh UMNON menyalahkan Anwar Ibrahim.

UMNO mesti dan perlu jaga hati kaum cina dan kerana PAS tidak bercita-cita untuk mengambil alih Putrajaya, PAS di pergunakan oleh UMNO untuk menyerang orang Cina.

Nasib baik ada DAP... Jika DAP tidak ada bagaimana? DAP baru tajaan UMNO akan di tubuhkan. Dan orang melayu terus takut dan hidup dengan kebencian yang tidak berasas.



Tanpa Nama berkata...

Mengapa lah pemimpin Melayu UMNO bangang tak sudah-sudah.

KJ kata undi AMANAH undi DAP.

Macamana ya? Yang bertanding AMANAH. Yang dapat undi AMANAH. Yang menang AMANAH. Yang berhujah dalam Parlimen pun AMANAH. Jadi macamana ya? kata DAP dapat undi DAP yang diistiharkan tak menang.

Yang sebenarnya yang menang ialah Pakatan Harapan. Dan DAP sekutu Pakatan Harapan. Tidak ada beza antara ketiga-tiga nya sebab baik AMANAH, baik DAP, baik PKR, matlamatnya ialah tumbangkan BN UMNO yang korup dan zalim pada rakyat.

Jika berani dalam kempen kawasan pengundi cina cakap lah undi AMANAH adalah undi DAP. Sebab rasa nya AMANAH tidak ada masalah cakap undi PAS adalah undi UMNO.

Tanpa Nama berkata...

SEJAHTERA SEMUA,,,
AWAS AMANAH.
TAK MUSTAHIR HADI AKAN KELUARKAN AMANAT UNTUK ANDA....

AMANAT HAJI HADI AWANG
SAUDARA-SAUDARA SEKELIAN PERCAYALAH,
KITA MENENTANG UMNO, BUKAN KERANA NAMA DIA UMNO.
KITA MENENTANG BARISAN NASIONAL BUKAN KERANA DIA LAMA MEMERINTAH KERAJAAN.
KITA MENENTANG DIA IALAH KERANA DIA MENGEKALKAN PERLEMBAGAAN PENJAJAH,
MENGEKALKAN UNDANG-UNDANG KAFIR, MENGEKALKAN PERATURAN JAHILIYAH.
OLEH KERANA ITULAH KITA MENENTANG MEREKA.
OLEH KERANA ITULAH KITA MENGHADAPI MEREKA.
OLEH ITULAH KITA CUBA BERLAWAN DENGAN MEREKA.

PERCAYALAH SAUDARA-SAUDARA SEKELIAN,
PERJUANGAN KITA ADALAH JIHAD, UCAPAN KITA ADALAH JIHAD,
DERMA KITA ADALAH JIHAD.
BERGANTUNGLAH KITA KEPADA ALLAH DENGAN (MENGHADAPI) PUAK-PUAK INI KERANA KALAU KITA MATI MELAWAN PUAK-PUAK INI,
MATI KITA ADALAH SYAHID. MATI KITA ADALAH ISLAM.
KITA TIDAK PERLU MASUK BUDHA, KITA TIDAK PERLU MASUK HINDU,
KITA TIDAK PERLU MASUK KERISTIAN,
TAPI KITA MENJADI KAFIR DENGAN MENGAMALKAN 'POLITIK SUKU, AGAMA SUKU'.


TUAN GURU HJ. ABDUL HADI AWANG
BANGGOL PERADONG, 1981


COPY PASTE JEEE...

Koperasi Prihatin Kedah Berhad berkata...

Apa yang dilihat PAS begitu ghairah menyerang parti yang dianggap nyamuk berbanding parti BN yang lebih jahat dan menyebabkan kesengsaraan rakyat. PAS bagaikan hanya bertanding menentang bekas sekutunya sahaja bukan menentang penzalim kepada rakyat. PAS seronok melabel bekas pemimpin-pemimpin yang dahulunya adalah dikalangan pemimpin mereka sendiri. PAS bagai lupakan musuh utama mereka dan bagaikan hilang pedoman menentang BN. PAS macam sudah menerima BN sebagai rakan dalam PRK kali ini kerana tiada satu pun serangan dibuat kepada musuh utama itu. Mungkinkah PAS percaya BN akan membantu mereka dalam menjayakan dasar Islam?

Tanpa Nama berkata...




Aku tatawu lah brp ramai yg nampak sprt yg aku nampak

Yg aku nampak skrg nih depa tu pencuri

Aku dah lali dgn hamno dan macai2nya smenjak Madey dulu lg yg dah jd pencuri tu



Skrg lebai2 dan hustad2 lg lahap dahsyat jd pencuri

Bila aku nampak dorang aku nak jerit jer..woi pencuri!


Woi! Woi penCURI!!



Tanpa Nama berkata...

PAS needs a change in leadership to survive in Malaysian politics....
After 60 years of struggle they are going nowhere.......
They were given chance to rule Terengganu and Kedah but failed miserably. Kelantan under PAS is now shaky. Looks like PAS may even lose Kelantan in the next GE. In politics leaders MUST have long-term visions, without which they will fail.
DAP bashing by PAS is just weird and immature politics. If the justification is, according to some PAS leaders, DAP is against hudud, how about Umno? How about MCA, MIC and those parties in Sabah and Sarawak? By 2050, the Malay/Bumi population will almost reach 85%. The Chinese population and the other non-Bumi will comprise the rest (15%). Logically only the Malays/Bumi can rule the country, not the Chinese or Indians. The latter will become an insignificant minority by then. So the fear that the Chinese will take over the country is only a political ploy created by some politicians to remain in power. Logically, they can never rule the country unless there is another form of "colonisation" by some outside forces..... If this happens then blame the Malay ruling elites for wasting their opportunities.....

Tanpa Nama berkata...

Ulama pas tetap suci mulia, gelaran "ulama pas" pun janji segala baik

Apa yang jahat? Dap Cina kapir yang selalul jahat. Kerana Makan Babi Kerana Nama "kapir" telah janji jahat.

Ni lah ajaran agama pas yang termulia

Yang ambil duit rakyat Tak Ape yang penting yang jahat tu adalah Cina kapir

Tersuci mulia agama pas

Tanpa Nama berkata...

Selagi umat melayu masih tidak mampu melangkaui isu perkauman, selagi itulah umngok sukar utk dikalahkan...
PH perlu kerja keras mengenai perkara ini...

Boley Jalan berkata...

POLITIK SUKU, AGAMA SUKU'.PAS JADI 3/4.......TIGA SUKU!

Kopipanas berkata...

Nyata dan tersurat!
Pas gunakan survival islam
Umno gunakan survival melayu
Demi kelangsungan politik.

Yang dipersalah Dap
Yang dicerca Amanah

Tanpa Nama berkata...

What you talking about....
PAS not only losing Kelantan....
They will loose their serban and jubah !

tanya sama itu hud hud berkata...

Hari ni meletup kisah lebai sarkas hadi marang rasuah.
Minta tuan gb korek sikit kebenarannya

Tanpa Nama berkata...

Ulama ????? PAS ada ulama??? Podah..... PAS ni parti sesat....

Tanpa Nama berkata...

Dah ada ular dalam PAS tonton filem lucah semasa ke luar negara... dulu sebelum PU13, ada pemimpin dengan kisah seluar dalam di dalam bilik hotel kat Terengganu.... rakaman video jelas ... macam2 kerenah PAS sekarang.... Cakap agama bukan main hebat... HIPOKRIT semua. Dah nak tenggelam mahu Umno melamarnya.... Umno kata engkau ni dah jadi kuda tinggangan aku ... ha...ha...ha...ha... engkau tak tahu ke? Kalau tak tahu.. bodoh sangatlah tu...

PAS bodoh main politik... asyik kena tipu di Umno.