9 Jun 2016

Azhar Abd Shukur: Tak kenal Maka Tak Cinta...

Coretan Dari atokmu.com

Biarlah aku berterus terang. Aku bukanlah penyokong parti Amanah, dengan itu aku tidaklah meletakkan minat yang mendalam pada parti Amanah.

Namun, yang hak tetap hak, dan yang batil tetap batil. Ini adalah satu artikel mengenai Ustaz Azhar Ab Syukur – calon parti Amanah Sg Besar.

Aku kenal Ustaz Azhar bila aku join salah satu Ez-Kembara ke Sabah, tak ingat dah tahun bile. But since then aku ikuti perkembangan ustaz azhar dari facebook, berjumpa di rumah keluarganya di Temerloh dan juga di Selangor. Aku juga merupakan doctor yang merawat ketika mana die mengalami hypertensive crisis, dan Alhamdulillah sekarang boleh katakan hypertension dia amat-amat terkawal dengan perubahan gaya hidup dan juga ubat dari hospital. One of the person yang saya rasa boleh jadikan contoh pesakit Hypertensive that really change.

Ustaz Azhar yang aku kenal ialah orang yang sangat pemurah. Aku nak bawakan satu cerita, yang sepatutnya aku sembunyikan. Namun pada firasat aku, ketika ini, memberitahu perkara ini akan mendatangkan kebaikan kembali kepada Ustaz. I think what you give you get back.

In 2014, kita dilanda banjir besar di Kelantan. Ketika itu kami sekumpulan mengambil inisiatif untuk menubuhkan satu kumpulan perubatan yang membantu mereka yang terlibat dengan banjir. Alhamdulillah dengan berkat yang Allah kurniakan kami dapat mengubah sebahagian masyarakat yang terjejas dan terlibat banjir. Pada tahun 2015 kami mendaftar persatuan kami di ROS, dan sebagai persatuan baru, kami memerlukan dana. Sebenarnya aku segan untuk meminta-minta, tetapi kerana masyarakat dan juga keperluan persatuan aku khabarkan kepada ustaz azhar, sekiranya die ingin membantu.

Ustaz tak tanya banyak, die hanya Tanya untuk apa aku buat bende ni dan berapa bajet. Esok terus die masukkan RM10,000 bagi tujuan persediaan banjir. Aku tak tau la yang lain, tapi pada aku RM10,000 tu aku rasa sangat besar. Alhamdulillah dengan 10,000 tu kami tubuhkan persatuan kami dan kami jalankan tugas kami, dan maafkan kami kerana team kami di Kelantan, maka banyak program di Kelantan.

USTAZ AZHAR – DUIT 10,000 yang kamu beri itu :-

* Merawat golongan asnaf di DAPUR ASNAF KELANTAN
*Merawat anak-anak Al-Hafiz di Kelantan
*Merawat orang-orang meskin di Kelantan
*Merawat Orang – Orang Asli di Pos Pasik Kelantan
*Barang-barang dipinjamkan kepada Team-team medical lain untuk tujuan medical reachout di kawasan-kawasan Kelantan
*Membuat tabung kutipan dana untuk warga Syria
*Akan dibawa ke Kg Nelayan, Pulau Perhentian untuk tujuan Medical outreach
*Akan dibawa ke Sabah, untuk tujuan Medical Outreach
*Dan insyaAllah lebih banyak lagi pada masa akan datang.

Duit itu kami menfaatkan untuk masyarakat, semoga budi yang kamu berikan itu Allah balas sebaik mungkin. Aku mungkin bukan orang yang menyokong Parti Amanah, tapi aku tahu kamu akan menjadi pemimpin yang AMANAH. Tak dapat kami balas jasa baik tuan, semoga sedikit artikel ini membantu tuan dalam usaha tuan.




17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jika Sungai Besar jadikan Ustaz Azhar sebagai pemimpin masyarakat, lagi banyak perkara yang baik dan memberi manafaat kepada masyarakat Sungai Besar.

Jangan tenguk logo parti saja. Kenali lah semua calun terutama muka baru. Kalau kira parti, BN dah patut di buang. Kalau tenguk calun, dua-dua BN dan PAS di tolak kerana menyokong GST dan pembaziran sehingga negara berhutang.

Bebaskan Sungai Besar. Selamatkan Negara.

Unknown berkata...

Salam:

Alhamdulillah,memang tepat sekali,pilihan ustaz/cikgu Azhar di sg.Besar.

Semoga berjaya,insyallah.

go PH/amanah go

Lelakidicermin berkata...

Entah.. aku berdoa dan mengharap AMANAH menang kedua2 tempat. Sebenar memang AMANAH berhak menang..seterus kebencian aku tahap melampau parti lebai2 tu..harap2 kebencian aku tak menutup doa ku ini..

Lelakidicermin berkata...

Entah.. aku berdoa dan mengharap AMANAH menang kedua2 tempat. Sebenar memang AMANAH berhak menang..seterus kebencian aku tahap melampau parti lebai2 tu..harap2 kebencian aku tak menutup doa ku ini..

Tanpa Nama berkata...

lebai lebai pas di parlimen memang tak berguna..datang sebab nak elaun kehadiran je kut..nak bawak suara golongan marhaen jauh sekali..gara gara berketuakan mullah merang cinabeng..

Tanpa Nama berkata...

Moga Allah merahmati ustaz azhar..dan memberi kemenangan kpd amanah..aminn

Tanpa Nama berkata...

Moga Allah merahmati ustaz azhar..dan memberi kemenangan kpd amanah..amin. Teruskan k/sama dgn dap demi menolak hudud.

Tanpa Nama berkata...

Hudud dah kena tolak.
Di gantikan dengan RUU.

Jika PAS kalah di Sungai Besar dan Kuala Kangsar, lebih baik PAS jangan pakai strategik lapuk ini. Dah kerjasama dengan UMNO pun Hudud yang dijaja Hj Hadi tak laku-laku.

Lebai Roger berkata...

Sama lah kita.....kebenciaan kita berasas, kerana kemaksiatan dan fitnah yg dibawa, bukan kah Rasul saw mengajar untuk membenci semua tu.

Lebai Roger berkata...

Menolak yg bukan hudud adalah tuntutan bagi setiap muslim. Bukan macam gulungan yg mengatakan hudud tapi bukan cuma RUU355. Kenapa bebal sangat ahlus Paih ni!

Tanpa Nama berkata...





Siratol MUSTAQIM...Lurus Ber MengABDI
Cahaya AMANAH...Yg Kaseh Mem-BERI
Kaseh Mem-BERI...Yg Tak Mementingkan DIRI
Kaseh Mem-BERI...Yg Tak Songlap Men CURI
Kaseh Mem-BERI...Yg Berganda2 Di LIMPAHI
Se Suci FITRAH...Nabi Nabi dan WALI
FITRAH yg Terpampang...Di Langit dan BUMI
Yg Tak Pernah Ber Henti...Kaseh Mem-BERI
FITRAH Syurgawi...Yg Kekal dan ABADI



Wahai Sahabat...AMANAH Budiman
Wahai Sahabat...AMANAH Sejati
Kaseh Mem-BERI...Sanjungan Tauladan
Kaseh Mem-BERI...Di Ingati Ke Mati
Kaseh Mem-BERI...Ke Cintaan-NYA TUHAN
Kaseh Mem-BERI...Takkan Sesekali Men CURI
TAK Ter Niat Men CURI...Bak Bangkai yg Keji
Bak Bangkai Ber NANAH...Yg JIJIK Sekali


Wahai Sahabat...AMANAH Sejati
Jadi lah Seperti...Langit dan BUMI
Yg Kaseh Mem-BERI...Tak Pernah Ber Henti
Yg Tak Pernah SOMBONG...Mementingkan DIRI
Yg Tak Mintak Di Nobat...Tak Terkinja Di PUJI
Begitulah INDAH nya...Yg Kaseh Mem-BERI
Yg Men Junjung AMANAH...Dari ILAHI
















Tanpa Nama berkata...



Musang berjanggut penyamun tarbus
sedondon segak menyonglap mencuri
bertanjak berkeris sombong dan rakus
memfitnah memaki ungkapan yg 'suci'
bak jubah dan sorban yg putih dan halus
bersembunyi nya niat dan hajat yg keji

Unknown berkata...

Saper peminat kuliah USTAZ AZHAR kena undi Ustaz AZHAR haahaa... kembar dia tuuu.. lagipun kuliah kata jgn sokong puak2 dzolim...
Hidup USTAZ AZHAR

Tanpa Nama berkata...

Doa shj xcukup bro, kita kena turut serta mambantu calon Amanah utk menang prk ni xkira lah melalui media2 sosial ataupun hebahan melalui kawan2.kesian juga dengar khabar Amanah parti baru yg masih tiada sumber pendapatan,diharap sama2 kita membantu Amanah.Pas?jangan layan parti mabuk tu..piirah mabuk...

Tanpa Nama berkata...

Melayu kena berfikir. Melayu kena tajamkan fikiran apa rasa gerak hati. Macam cakap Mufti jika rasa restaurant atau hotel yang menyediakan juadah berpuasa ada tanda halal tapi ada rasa keraguan di hati jangan lah makan. Dalam hal ini mungkin logo halal adalah palsu.

Tapi sekarang ramai yang tidak pedulikan gerak hati sebab terlampau melihat pada yang tersurat dan hanya melihat pada yang zahir.

Walaupun saya tidak mengundi di Sungai Besar atau di Kuala Kangsar, gerak hati saya menyatakan pemimpin AMAMAH lah yang mampu menjadikan Islam sebagai agama yang syumul.

Wallahualam.

Tanpa Nama berkata...



Semoga kita dpt mncontohi sdr Azhar yg AMANAH dan suka memberi sumbangan dan bakti. Dan jgn jd sprt kes yg sy copy paste ini..

Anonymous9 June 2016 at 11:51

Sekarang bila aku nampak jer lebai wostad seolah2 aku terserempak dgn toyol pencuri

sorry ini terjadi pd diri aku, kat org lain aku tatawu

Reply
Replies


Anonymous9 June 2016 at 13:59

juga terjadi kat diri aku...memang benci dengan geng-geng PIS Chai nih...


Anonymous9 June 2016 at 16:29

Sama, tersenyum saja bila tgk mereka2 ni. perhatikan shaja tgkah laku & ucapan. Tgk mata melilau ke mana.


Anonymous9 June 2016 at 19:18

Lebay ka wostad ka gua cabut takut

pencuri pencuri lari woi!






Tanpa Nama berkata...

kalau la kita yg Islam ni dah hilang kepercayaan kat lebai2 pascai.. bayangkan apa pandangan org bukan Islam pada org berjubah berserban. makin susah kita nak berdakwah macam ni.. pendek akal punya pascai..