6 Mac 2016

Rafizi Minta PAS Jaga Akhlak Ahli-ahlinya...

Rafizi dakwa diserang dalam kumpulan Whatsapp PAS

SHAH ALAM: Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli menasihati PAS menjaga 'akhlak' ahlinya setelah beliau mendakwa diserang oleh sebuah kumpulan Whatsapp.

Rafizi yang juga Ahli Parlimen Pandan berkata kumpulan berkenaan memasukkan nama beliau tanpa persetujuannya lalu untuk memaki hamunnya.

Menurutnya kumpulan Whatsapp itu turut disertai ahli PAS termasuklah ketua pemuda parti itu, Nik Mohamad Abduh Nik Mat.


Beliau bertindak meninggalkan kumpulan tersebut namun namanya dimasukkan semula - juga tanpa kebenarannya.

"Dalam Whatsapp yang maki hamun itu ada juga pimpinan PAS seperti @nikabduh (merujuk kepada Ketua Pemuda PAS, Nik Mohamad Abduh), Razman PJ Perak dan lain-lain. Tolong nasihat akhlak ahli.

"Selepas diserang di media sosial oleh penyokong PAS, kini mereka sibuk add (masukkan) saya dalam Whatsapp untuk dimaki hamun. Bila keluar 'add' balik #getalife," tulis beliau dalam entri Twitternya.

"Dengan YB PH (Pakatan Harapan) lain boleh diorg buli macam ini. Saya akan kongsi akhlak penyokong PAS ini sambil diperhati pimpinan mereka," jelas Rafizi lagi.

Rafizi mengambil langkah itu ekoran nasihat rakan Twitternya yang mahu beliau mendedahkan kandungan mesej berkenaan kepada umum.

Antaranya Mamalia/Joni @_joni_joni_joni yang mahu Ahli Parlimen Pandan itu supaya berbuat demikian.

"Printscreen la sikit. Biar orang tengok akhlak orang parti (jaja) Islam," katanya.

Status berkenaan menerima komen daripada netizen.

Luqman Suharni @mlms_0711 turut menulis "Maaf YB, saya pun tak bersetuju dengan kenyataan YB, tapi tindakan daiorg (mereka) itu tidak patut sebenarnya, agree to disagree,no maki hamun," katanya. -WA

ULASAN GB

Demikianlah akhlak ahli-ahli PAS dan kini pemimpin PKR pula yang kena. Sebelum ini habis dimakihamunnya golongan progresif menyebabkan ribuan ahli PAS meninggalkan PAS dan menyertai parti AMKANAH.

Sebermula dari muktamar agong pada 2014 lagi, golongan yang mendakwa mereka sebagai kumpulan "ulamak" telah menunjukkan sikap "samseng" bukan sahaja di alam maya, malah di dunia realiti juga.

Fitnah, makihamun dan melabel sudah menjadi budaya baharu di dalam parti tersebut. Ia disemarakkan pula apabila Presidennya sendiri melakukan demikian di ucapan-capannya dengan fitnah, tuduhan, makihamun dan melabel. Fitnah pil kuda, makihamun seperti broker, barua dan melabel seperti "pengkhianat" merupakan sejarah hitam parti berkenaan yang sehingga kini belum terpadam.

Ia diperburukkan dengan tindakan-tindakan agresif seperti mengeboo pimpinan progresif di muktamar, menconteng banner dan poster Mat Sabu, berdemo di depan pejabat PAS malah sehingga ke tahap mengugut dan mengancam keselamatan mereka yang tidak sehaluan dengan mereka seperti yang dilakukan ke atas Safwan Anang, Pengarah Eksekutif LENSA, Ustaz Miqdad Zakaria, Sdra Othman Ismail dan Dr. Dzulkefly Ahmad.

Kesemua budaya berkenaan adalah budaya samseng dan budaya liar yang jauh dari akhlak Islamiah ... tetapi tiada sebarang tindakan diambil hanya semata-mata kerana mereka kononnya kumpulan pro-ulamak. PAS membiarkan mereka. Namun sekalipun tiada tindakan dari PAS, hukum kebenaran dan keadilan terus berjalan. Rakyat dapat melihat sendiri perangai dan akhlak buruk yang dipamerkan oleh ahli-ahli PAS berkanaan. Dan kini semakin ramai menjauhi PAS lantaran akhlak buruk tersebut.

Sepertimana yang GB ulaskan sebelum ini, semakin hari semakin terdedah wajah PAS yang sebenar yang dikatakan menggunakan konsep kepimpinan melalui ulama. Hukum kebenaran dan keadilan berjalan... Berkali-kali sudah GB katakan.... PAS sedang menuju kehancurannya kerana tidak lagi berpegang kepada akhlak Islam... Islam sudah tinggal hanya pada nama partinya sahaja, sedangkan akliah, akhlak dan tindakan sudah jauh dari Islam...

30 ulasan:

Tanpa Nama berkata...



Siratol MOSTAQIM... Jalan Yg LURUS
Hisab-NYA Rapi... Audit-NYA Telus
Bukan Peng HAFAL...Si BEBAL yg Rakus
Ber Gelap MURTAD... Ter Lungkup Ter Tumus



MURTAD itu...Bahasa Arab nya
Bahasa Mudahnya... Tunggang Ter BALIK
Bukan Sekadar... Tutur dan KATA
Segala TINDAKAN... Dah PELIK dan Jijik
FITNAH Khianat... U-Turn Dah NYATA
Ber JUTA Di "Telan"...SYIRIK pun Men Cekik
SAMAR Tipu... KELIRU pun Di Cipta
Itulah Definasi MURTAD... Kpd yg 'CELIK'



"Ahli Kitab" Yahudi pun...Mengaku Ber IMAN
Ber IMAN kan Musa...Dan Ber IMAN kan TUHAN
Tetapi yg Nyata...Di Dalam AL-QURAN
Mrk Pem BELIT...Syirik dan MURTAD Di Laknati TUHAN



Tanpa Nama berkata...

Akhlak PAS dan UMNO dah x ada beza....Presiden Pas dan Presiden Umno pakai baju sedondon

Tanpa Nama berkata...

Kalau masih tak percaya cuba lihat kt fesbuk masing2 setiap komen yg dibuat seumpama akhlak mereka yg telah hanyut bersama tuang presideng kat laut Marang..

Timnajib Jomfikir berkata...

Alahai parti jaja agama...pengikut-pengikutnya,walaun-walaun nya...
Tak perasan ke....atas aje pakai baju tapi bawah telanjang bulat...

Hodohlah hoiii perangai mcm tu...

Cakap aje pandai, Islam tertegak dengan hujahnya. Lawanlah secara hujah dengan hujah!

Tanpa Nama berkata...

Ada pimpinan PAS kata kat Rafizi dia dah lama lawan UMNO/BN, Rafizi pun dilahirkan lagi etc. Angkuh dan bodohnya kenyataan, lawan dulu lawan skrg lain kaedahnya weh. Perang zaman dulu guna pedang dan panah tapi skrg benda tu tak guna dah. Cth: Iraq hancur diserang Amerika, Amerika guna panah kah. Amerika guna apa sampai dia dpt kesan dimana Saddam bersembunyi? Pemimpin UBN tadbir Negara dulu tidak spt pemimpin skrg ( bezanya langit dgn bumi ). Ni lah orang kata cerdik tak boleh tumpang, bodoh tak leh ajar. Susah sesetengah orang melayu ni.

tok janggut berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Sdra Rafizi teruskan perjuangan. Allah pasti akan membalas perbuatan biadap mereka.
Itu petunjuk jelas puak walaun PAS tiada fakta dan hujah melainkan kebolehan memaki hamun, melabel dan melakukan fitnah peringkat kerendahan akhlak yang sangat keji.
Berendah diri dan berserah kepada Allah dan kami rakyak pasti bersama mu.
* Harap dapat printscreen supaya biar ramai lagi rakyat sedar betapa jahat, jelek dan busuknya kalangan PAS kini dan pimpinan mereka semacam membiar dan menyokong perbuatan keji di kalangan mereka.

Tanpa Nama berkata...

Yb rafizi, siapa Kau berani Lawan ulama pas suci mulia murni ilmu tinggi?

Ulama pas juga penasihat kepada penerima derma billion,

Yb rafizi patut wala'. Jangan busy Hal Kerana Kamu tiada gelaran "ulama pas"

Tanpa Nama berkata...

Tak partu hujah. Dengan dap kalaj hujah politic terus tuduh dap Cina kapir hina agama.

Macam ni terus menang. Siapa berani Lawan hujah dengan ulama pas yang dengan ilmu beragama ? Yang confirm Cina Tak nak!

Tanpa Nama berkata...

Tak heranlah kalau "barua"2 PAS cakap caci-maki-hamun melalut, sebab mereka semua tu "tolol" macam tuan presiden mereka. Hj Hadi pun cakap serupa orang tengah mabuk pil kuda, "saya anti parti Umno, tetapi saya berkawan dengan orang Umno". Ayat tu serupa dengan "saya anti perbuatan jenayah, tetapi saya berkawan dengan si penjenayah" atau "saya anti rasuah, tetapi saya berkawan dengan pelaku rasuah". Itulah politik "binatang" dan bukannya politik "matang" yang dibawa oleh PAS dan pasukan Cai-cai mereka.

Tanpa Nama berkata...

YB rafizi sedang mengumpul pahala,biarkan maki hamun berterusan...sampai mereka muflis akhirat

Tanpa Nama berkata...

Kerja kumpulan ketua barua..mana ingat islam lagi.

Tanpa Nama berkata...

apa nk heran ustaz mengajaq la ni pon main pakai maki org ikut dan...bab fitnah ni macam makan ulam la dlm kuliah...

harapan rakyat berkata...

Kalo hukum dibolehkn tuk maki hamun ialah dg syarat ahli pas atau pyokong tegar..coz diaorg ni taraf dh mulia..tu psl dg spe2 pn bleh maki hamun..diorg j yg betoi...klo ustaz name ustaz taik kucing

Tanpa Nama berkata...



Siratol MUSTAQIM... Jalan Yg LURUS
Luas nya Bagaikan... RAHMATAN-lil-Alamiin
Tak WUJUD Pengkhianat...Pen CURI yg Rakus
Pem FITNAH Pe RASUAH... Menzalimi yg Miskin
Yg WUJUD dan Hadir... Pem-BERI yg Kudus
Yg Kaseh Mem-BERI...Ber NALURI Prihatin
Yg Cinta Mem-BERI...Pem-BERIannya Tak putus
Ibarat Hela NAFAS...Udara dan Angin
Yg Terus Menerus Mem-BERI...Ber Tali ARUS



Tanpa Nama berkata...

Puak sok sorang ( masuk shorga)

nordin Abu Bakar berkata...

Ustaz2 gangster. dilahirkan oleh kaki tuang presideng

Tanpa Nama berkata...

Caci maki dan reka fitnah dan cakap tak serupa bikin bolehlah di anggap sebagai amalan 'politik matang'. Pas teruskan beristiqamah dengan 'politik matang'. Rakyat sedang memerhatikan tindakan liar para walaun. Dan yang ianya tidak akan mencemaskan Tok Guru Marang, Presiden Pas yang dikatakan bapak kepada bapak 'Politik Matang' dalam Pas sekarang.


Cucu cucit Bani Adam

Tanpa Nama berkata...

MESTI klik dan TENGOK... https://www.youtube.com/watch?v=Oj3dHr9PEx4

Tanpa Nama berkata...

Masa muktamar Jun 2015 dulu pun.. Harun Din sendiri mcm org biol jer. X reti nak kawal akhlak ahli. Ingat Mat Sabu kena kutuk, pimpinan PAS nak tolong2 cover malu. Ye la.. org lama. Rupanya itu yg mereka terkebih suka pulak.

Balasan tuhan??.. kalo dulu sebok org x gi masjid, kutuk2.. skrg Allah terbalikkan pulak jadi mcm Syiah.

Mmg saya dah lama jauhkan diri dari rakan2 PAS. Kita ingat belajar agama kehulu kehilir siang malam.. lagi cerah hatinya.. rupanya semakin gelap pula.

Rugi jadi ulamak masuk politik. Kalo dulu org kagum dgn kebolehan dan akhlak agama.. kini jadi cacian pula setelah main politik bangang dgn Hadi.

Jgn ingat semua ni akan bertambah baik. Malah akan bertambah buruk. Jauhilah..jauhilah mereka2 ini.

Nick Syam Fitrie berkata...

Nak buat macam mana dah tok lebai hadi auta sendiri pun kaki maki hamun & kaki fitnah.. So walaunnya pun kena ikut tarbiyah dari tok lebai Presiden auta dorang..

Siti Nurratin berkata...

Parti pas dan umno wajib dibubarkan sebab punca pepecahan orang melayu muslim......jadi ngo saja lagi bagus........

Ritchie Blackmore berkata...

Pas dgn umno ni patut dihumban kedalam nereka jahanam sahaja..

Tanpa Nama berkata...

Apa salah Rafizi sehingga di maki hamun?

Rafizi lebih suka di ajak berdebat dan pernah pula berdebat dengan Ketua Pemuda UMNO. Mana akhlak Ketua Pemuda PAS ?


Tanpa Nama berkata...

Satu lah kena akui iaitu ada juga cerdik orang PAS ini.

Mereka tak berani lagi maki dan hamun AMANAH sebab setiap kali mereka buat setiap kali itu juga ada yang masuk AMANAH atau yang tinggalkan PAS.

Rafizi cuma menunggu diberi gelaran penakut kerana tidak berani berhujah dalam whatsapp mereka. Mereka berani kerana ianya terhad dikalangan mereka dan yang tak boleh Rafizi terima ialah mengunakan maki-hamun bukan hujah. Oleh itu bagi mengelakkan 'dibuli' Rafizi cuba mengajak mereka secara terbuka.

Balas lah kenyataan Rafizi secara terbuka.

Tanpa Nama berkata...

Pas akan terkubur seperti umno....sudah hampir seusia umno...parti2 baru akan mengambilalih malaysia baru...

Tanpa Nama berkata...

Politik Matang tontonvi

Tanpa Nama berkata...

PAS sudah kembali ke zaman gelap spt 80an. Siapa sokong PAS waktu ni adalah orang jahat.

Ada ustat2 pun.. takat menghafal dan muntah balik. Mengkaji dan analisis.. x ada spesis gini dlm PAS..

Abdul Said berkata...

Rafizi janganlan hairan benda tu. Perkara biasa dalam ameno dan pas. Kalah berhujah dan bila tidak boleh terima kenyataan fakta mula lah maki hamun. Tuduh macam-macam. Bila ada kuasa gunakan polis dan mahkamah sebagai senjata. Itulah tarap Melayu haprak sejak dulu, kini dan selamanya. Saya dari tahun lepas lagi saya dah mula panggil pas sebagai Parti Kondom. Kondom ini digunakan oleh ameno kerana takut kat hiv, siplis atau terbuncit ke dan keluar anak haram. Lepas guna buang. Bila nak buat kerja ambik lagi satu kondom. Sampai bila-bila digunakan oleh orang lain. Kondom dapat lendir dan segala macam virus sahaja!! Itulah parti yang dipimpin oleh orang mengelarkan diri mereka ulamak!! Harapan untuk parti ni pulih dan kuat macam semasa dipimpin oleh Almarhum Tuan Guru Nik Aziz adalah malap. Selagi tidak dihumbankan ke laut selori atau dua lori orang-orang yang memimpin sekarang, selagi itulah orang tidak hormat dan hairan kepada pas!!

Tanpa Nama berkata...

RAFIZI KELUARKN BYK HUJAH PENYELEWENGAN TH

WALAUN PEGI DGR TAKLIMAT PROMPAK DN PUASHATI BILA PEROMPAK KATA MEREKA TIDAK MEROMPAK

UTK MENUTUP BANGANG KERANA TIDAK MAMPU MEMBERI HUJAH SRPERTI RAFIZI.. MAKA MAKIHAMUN DIGUNAKAN

BEGITULAH JUGA KETIKA TIDAK MAMPU MEMBERI HUJAH SEPERTI GOLONGAN PROGRESIF DULU..MAKA LABEL MELABEL MAKI HAMUN DIGUNAKAN

DAN SYAITAN2 BISU MENGAKU ULAMAK MENDIAMKN SEMUA INI.

DAN MASIH ADA YG TERGAMAK MENYOKONG PUAK TIDAK BERAKHLAK TP MENCANANG NK MARTABAT ISLAM

ISLAM APA NK DIMARTABAT? ISLAM ALA SYIAH YG MENGANGGAP IMAM MAKSUM.. TK BOLEH DITEGUR TP HALAL MAKI HAMUN SESAMA ISLAM SEPERTIMANA SYIAH MEMAKI HAMUN SAHABAT RDH?

HNYA SYIAH YG ANGGAP MAKAN NAJIS PEMIMPIN ITU DPT PAHALA BESAR.

TUNGGALKN PUAK YG TIDAK BERAKHLAK. MEREKA RASA MEREKA BERIMAN WALHAL MEREKA JAUH DPD AJARAN NABI SAW.

BINASALAH PUAK PENJUAL AGAMA ITU