18 Feb 2016

[VIDEO] Mustam Kesal Isterinya Yang Bertudung Dicabuli Warga Asing

Warga asing cabul isteri pemuzik jalanan dipercayai mabuk

PETALING JAYA: Warga asing yang memeluk dan meraba isteri seorang pemuzik jalanan di hadapan kompleks beli belah Sogo malam tadi, dipercayai berbuat demikian dalam keadaan mabuk.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Zainol Samah berkata, perkara itu dimaklumkan oleh anggota polis bantuan (PB) Sogo yang menyatakan lelaki dipercayai warganegara Nepal itu mabuk, berdasarkan caranya bercakap dan bau alkohol pada dirinya.


“Lebih kurang jam 9 malam, PB Sogo perasan bahawa seorang lelaki terbaring ke bawah di Dataran Sogo dalam keadaan berdarah.

“PB Sogo dan seorang pengawal keselamatan telah mengangkat lelaki itu dan memberi rawatan kepadanya. Menurut PB, lelaki yang kelihatan seperti Nepal berkemungkinan mabuk bedasarkan pada cara dia bercakap dan bau alkohol pada dirinya.

“Kecederaan hanya dilihat pada hidung sahaja. Setelah PB memberinya sebotol air untuk mencuci mukanya dan selepas itu lelaki Nepal terus bangun dan berjalan ke arah Kompleks Pertama,” katanya menerusi kenyataan, hari ini.

Zainol turut mengesahkan polis menerima laporan yang dibuat penyanyi terbabit yang merupakan vokalis kumpulan Genji Busker, Mustam Mustapa. Kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana mencabul kehormatan.

Isu isteri vokalis kumpulan Genji Busker dipeluk dari arah belakang sewaktu hendak membuat ‘busking’ di Sogo menjadi viral dalam aplikasi Whatsapp.

Mustam yang berang dengan warga asing itu bertindak membelasahnya, menyebabkan warga asing terbabit jatuh dan tercedera serta dibiarkan terbaring di laluan pejalan kaki di Dataran Sogo.

kolp
Genji Buskers Mengamuk Tumbuk Warga Nepal Peluk Dan Raba Isteri Depan Mata|Dalam demam isu berkait cadangan menteri atas pengambilan warga asing kemalaysia sudah menjadi perbualan hangat di laman media sosial baru baru ini.
Namun isu yang ingin kami kedepankan bukanlah tetang perkara tersebut,akan tetapi perlakuan seorang pendatang asing yang di dakwa seorang lelaki berbangsa nepal telah ditumbuk oleh salah seorang kumpulan penyanyi Genji buskers akibat warga nepal tersebut telah meraba dan memeluk isterinya ketika setup barang di busking depan sogo baru baru ini.
“HATI2 DENGAN NEPAL… aku tengah setup barang nak busking depan sogo,nepal ni datang dari belakang farah yang tengah berdiri belakang aku terus peluk farah dari belakang guna tangan n jerut tengkuk farah ,tangan kiri dia buat keje.. farah meronta tolak muka dia ,aku trsedar dan trus xsedar keje kan die….depan public depan sogo ok.. terang-terangan pun dia berani buat mcm tu dn aku x bgi org awam lain cmpur tgan.tahu2 die dh tersembam drah memancut.. DIE PELUK BINI AKU! kalau kena kat korang camne?? ”
kol
Gambar dan juga info yang dikongsikan oleh genji buskers sendiri di laman facebooknya turut mendapat perhatian dan sokongan ramai pengguna media sosial atas tindakannya menumbuk warga asing tersebut.
“aku just jalankan kewajipan sbg suami sahaja… tak sedar tau2 keras pastu darah meleleh … aku tau malaysia akan melindungi penjenayah macam nepal ni lps ini aku yg kedalam.
salain daripada itu isu tersebut juga di muat naik oleh farah yang menjadi mangsa.
“ALLAH!! nak gugur jantung aku.. tengah2 nak setup barang busking kat sogo datang nepal ke bangla tah dri blakang pluk aku.. aku tkjut cbe tolak die,tbe2 die slamber jerut leher aku pegang trik ikut dia.. ya Allah.. depan suami aku kot.. depan org rmi.. 😭 terus sesak nafas aku masa tu sbb trkjut.. aku tolak muka dia skuat hati.. baru nk angkat kaki yg berkasut timberland ni,husband aku trus tolak aku tepi n shoot jantan sial tu.. berderau drh aku beb.. bg sedas dua dh terjelepok.. 😢😢😢 aman kah Malaysia??”
Mangsa trauma
Mangsa masih terauma
Selang beberapa jam selanjutnya farah mengucapkan ribuan terimaksih kepada natizen yang memberi sokongan penuh atas tindakan suaminya yang memukul lelaki berbangsa nepal tersebut ,farah juga mengatakan bahwa mereka sudah membuat aduan kepada pihak polis.
“Salam smua trma ksh krana prihatin pd sy dan suami.. kejadian tu bukan la rekaan .. kalau kenal siapa kami yg slalu busking di sogo pasti anda tahu situasi di sana.. belum bodoh lg nk reka2.. kes ni dah dilaporkan pd pihak polis.. mereka sndri geram dgar sy kena mcm ni.. trma ksh rakan sekalian.. smoga wanita dilindungi sebaiknya.. risau kelak kna kat wanita lain.. doa kan sy ya”
Diharap kepada kaum hawa di luar sana agar lebih berhati hati ketika berada diluar,mungkin rambut sama hitam hati tiada siapa yang tau.
- kredit kepada eberita.org



10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selepas insiden warga India membakar bas dan memukul Polis sehingga kawasan kejadian di istiharkan dharurat oleh pihak berkuasa Singapura. Penjualan arak tidak di benarkan selepas pukul 10 malam (jika tak silap) dan semua pendatang tidak di benarkan berkeliaran pada waktu malam.

Jumlah pendatang di Singapura lebih kecil dari Malaysia, itu pun pendatang dah buat kacau. Dan apa tindakan awal Malaysia untuk membendung kejadian yang tidak diingini? Singapura bukan negara Islam ...

Tanpa Nama berkata...

Kat singapore tak ada BN..

Al-Ahmad Othman berkata...

Syabas atas tindakan BERANI saudara Mustam,saudara mengambil tindakan yg betul,(mempertahankan maruah seorang isteri),sebab kita semua tahu Negara Malaysia ni bukannya mementingkan keselamatan dan nyawa rakyatnya sangat,selagi tak kene batang hidung mereka semua menteri ni,keluarga diorang,jangan harap la mereka ni nak ambil tindakan,sekarang ni duduk dalam rumah pun dah macam rasa tak selamat.Mereka bukannya tak tahu pekerja asing banyak buat masalah,tapi DUIT punya pasal,buat diam je.Jumlah pekerja asing di Malaysia ni dah terlalu ramai(sama ada masuk secara Halal/Haram),sebelum ni macam2 kes yg ditimbulkan warganegara asing,tapi kebiasaannya berita macam ni ditutup,menteri dalam negeri cakap berdegar2,tapi kosong(macam2 kenyataan yg dikeluarkan),yg dia tahu mengampu, membodek Bos(PM).Rakyat pergi mampos!!! Inilah standart menteri di Malaysia, cuma kita nak dengar ulasan dari MP parti Islam,adakah diorang ni masih ade hati/perut lagi? atau mata dah dibutakan/dikelabukan dengan kuasa DUIT?atau dah termakan banyak sangat budi sampai tak boleh nak berkata-kata,kamu nampak segala kemungkaran yg berlaku di depan mata tapi mulut kamu semua disumbat dengan habuan dunia"CINTA DUNIA TAKUT MATI"Jadi apa sebenarnya peranan mereka yg digelar sebagai "ULAMAK ITU PEWARIS NABI"?

tanya sama itu hud hud berkata...

Kalau sejuta pati buat rusuhan,bagaimana agaknya?
Oh msiaku..
Aku cabar sesiapa pun coba la masuk thailand atau spore tanpa passport yg sah,coba bekerja/berniaga disana kalau berani

Tanpa Nama berkata...

sgt bertuah negara yg tidak ada umnu dn bn. lbh beruntung jika tiada pasporno

kerana merekalh malaysia jauh ketinggalan dlm semuuaa bidang. ekonomi lemah agama pun lemah

cuba fikr knapa tambak johor sntiasa jem waktu pagi org malaysia kerja disana. ptg jem org balik kerja dr spore.

tkde pulak org melayu mati bergelimpangan di spore mcm 13mei.

sbbnya ialah pendapatan rkyat negara ini jauh ketinggalan. malaysia bkn ke arah negara maju ttapi ke arah negara dunia ke 4.

tklama lg vietnam akn setaraf kita sbb kita turun staraf dgn mereka.

buanglah pemimpin dn parti lusuh memerintah yg ada.

Tanpa Nama berkata...

Dia mabuk sebab nak hilangkan keinginan pada nafsu. Usaha pihak berkuasa menyerbu tempat maksiat berjaya tetapi menimbulkan masalah lain.

5 juta orang yang pandai jaga si awang kenit berapa orang ? Yang dapat memikat gadis dan janda termasuk beberapa bini orang berapa jumlahnya pulak? Selebih ini yang jadi masalah. Bagi pemerintah, siapa yang kena nasib lah...

1.5 juta mestilah setengah lelaki dan setengah perempuan. Baru wanita tempat tidak bimbang sangat.

Sedia kan kampung seperti kampung Kemboja di Pekan, sediakan sekolah sekali... jangan kongsikan kemudahan ini dengan mereka sebab bajet yang di bentang tidak ambil kira keperluan mereka ... Baru Zahid tahu membawa masuk 1.5 juta Bangla itu menguntungkan atau tidak.

mansor berkata...

syabas Mustam anda membuat apa yg Allah mahukan mempertahANKAN MARUAH ISTERI ANDA....masalah kebanjiran pendatang asing akan hanya selesai bila BN ( baca Bala Negara) ditumbangkan..... bersedialah menghancurkasn BN pada PRU 14 dan bersedia untuk mengancam pendatang yg nak rosakkan demokrasi kita sebagai pengundi hantu.....

Tanpa Nama berkata...

bg bangla2 yg kemaruk nafsu.. silalah berhubung dgn seorg adik manis bernama nurulhidayah ahmeed zaheed hameedi

dia mengalu2kn kedatangan 1.5j abg bangla.. sudah tentu dia blh tolong selesaikn masalah tekanan abg2 bangla tu

belum habis negara dihancurkn mat monggol kini mat zaheeed pula mula buat hal... baru dilantik jd tpm tu. belum jd pm lg.

pasug senyap isu bangla ni mngkin mereka ada byk ladang dn ternakan yg perlukn bangla

jgn terkejut pru14 nnti bangla pakai baju logo bulan..bangla kata saya sini kirija juga lagi mau wala sama itu hijo punya leader hardee nama juga

Tanpa Nama berkata...

Terbaikla bro...aku sokong!!!hahaha...

shidine didine rahman berkata...

Tak lama lg akn keluar stetmen geli geli tekak menyatakn si buskers ni bersalah dn akn didakwa...