27 Sep 2015

PAS Tragedi Buatan Sendiri – Kuo Yong Kooi

Wahai politikus-politikus PAS termasuk ulama

Janganlah mengkambing-hitamkan DAP dan Amanah

Kamu sendiri keluarkan "cai" semasa pengundian muktamar
Kelakuanmulah pecah-belahkan keharmonian parti dibina bersama

Jikalau DAP tidak putuskan hubungan dengan Hadi Awang

"Cai" kolompok ustaz sudahpun lama dirancang





Kamu tidak berazam berkongsi posisi parti dengan terus-terang

Untuk kelompok progresif yang kau ibliskan, kepercayaan pun sudah hilang

Tidak demokratik,
Kau tidak mahu berbahas usul putuskan hubungan dengan DAP
Tidak demokratik,
Presidenmu mengkhianati keputusan-keputusan majlis tertinggi Pakatan
Tidak demokratik,
Presidenmu selalu bertindak bercanggah dengan keputusan orang di bawah partinya
Tidak demokratik,
pengundi-pengundi di muktamar tidak diberi peluang berundi dengan hati mereka.

Tanpa sezarah kesal, anda menyalahi kelompok progresif sebagai pengkhianat
Tanpa sezarah kesal, anda mengkuburkan Pakatan Rakyat
Tanpa sezarah kesal, anda tidak perduli hasrat rakyat
Tanpa sezarah kesal, anda merajuk dan tak bergabung dengan Pakatan harapan rakyat.
Kedudukanmu akan menguntungkan Umno
politik negara kini semakin kabur

Tahukah anda sedang diperkudakan otak jerebu
Tiada penyelesaian politik yang memuaskan akan menyebabkan rakyat berdemo
Orang yang arif senang maaf tindakan orang lain
Orang yang arif sedari apa yang agung
Orang yang arif bertindak demi kepentingan orang lain
Orang yang arif tidak berdegil dan sombong.







37 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Orang orang PAS akan Otak Bodoh.

Semua Rakyat sudah sedar dan tahu.

Apa lah yang boleh di harap dari orang orang Bahalol pon , paling tidak entot entot buat anak saja

Anak anak pon rata rata tak jadi Orang pon

Paling baik jadi Mat Rempit dan kawanan Baju Merah

Dah Mak Bapak otak pon Bahalol

Minta maaf lah tapi Realiti itu lah sekarang ini

Orang orang Melayu saja pon

Tanpa Nama berkata...

Walaupun kita tidak kenal tuan atau puan kuo yong kooi tapi ulasan beliau adalah kesimpulan atau terjemahan sebenar dari hati nurani kaum bukan melayu terhadap nilai atau rupa sebenar seorang pemimpin parti islam pas sekarang ini.

Orang ini sebenarnya tidak layak memimpin walau sebuah kumpulan marhaban sekali pun. Ciri2 keperibadian sebagai seorang pemimpin yakni kasih sayang, suka mendengar, memaafkan, suka berkawan dan selalu rasa kekurangan sudah tiada lagi.

Tidak mengapalah dia masih mahu duduk di situ sambil mendakap atau memaut erat2 kayu yang semakin mati itu. Kita perhatikan sahaja tingkah lakunya. Jangan cakap apa2. Jangan sebut namanya. Jangan kutuk apa2. Bukan selalu kita dapat peluang belajar ilmu politik melalui bahan ekspiremen macam ini. Tuan2 hanya perlu catat sahaja hasil kajian tuan2.

Apa jadi kalau pemimpin berperangai macam ini. Apa kesan kepada maruah ummat islam. Apa impak kepada masyarakat berbilang kaum. Semuanya kena dicatatkan supaya anak cucu kita boleh baca. Supaya mereka tidak perlu sekolah tinggi2 dalam ilmu politik. Supaya kita belajar untuk menjadi manusia membawa rahmat dan kasih sayang. Bukan jadi penghukum dan pemaki hamun orang lain.

Wan Rosli berkata...

Punya nak jaga hati org bukan islam sampai sanggup hina hudud beb.. x payah nk ajak org lain terjebak sama.. cukup hangpa shj yg hendak bermajikan bukan islam dan sanggup mengAMAHkan diri tanpa rasa bersalah..

Malaysiabaru berkata...

selagi pas di pimpin oleh tantawi helfire nik abudoh ding ayam.

selagi itulah ayoh hadi ping marang akan berjerebu otaknya... islam pun langgar

ahli Pas jadi mangsa golongan mullah serban tinggitaliban syiah iran ini

p.s khabar angin kata ahli pas dah mula memberontak dan mahukan nasrudin tantawi di pecat dari jawatan dari pas kerana strategi huru haranya yg tidak membawa pas kemana mana..

Tanpa Nama berkata...

CAI - pemimpin ulama PAS sendiri papar wajah hodoh Islam kepada semua termasuk kepada bukan Islam... lagi mahu sembang kencang pasal hududu... piiiirrraaaah....

Abdul Said berkata...

Encik Anon 3:38 AM. Kenyataan yang tepat. Yang di atas itu 'tidak layak memimpin walau sebuah kumpulan marhaban sekali pun.' Tak payah tambah-tambah lagi!!!

Tanpa Nama berkata...

Tuan HAJI WAN ROSLI....
Kenapa masa draf pindaan kanun acara jenayah dibawa ke parlimen PRESIDEN parti kamu tidak hadir??? Bukankah beliau sendiri yg beria ia nak bawa usul tersebut??

Kenapa MB Kelantan kata....Laksanakan hudud mesti menguasai PUTRAJAYA terlebih dahulu. Mana lagi utama berjuang untuk hudud ke atau berjuang untuk PUTRAJAYA terlebih dahulu??

Tanpa bantuan pengundi BUKAN PAS adakah pas dapat mendakap putrajaya dan berjaya menjadi kerajaan pusat???


Dulu bersendiri pemimpin pas mendakwa pas parti yg kuat!!! Berapa banyak pas menang kerajaan negeri masa pas dikatakan kuat itu????

Bukankah pemimpin kamu kata tak menang pilihanraya pun takpe!!! Kalau tak menang dlm pilihanraya nak tegakkan hudud macamana????!!!

Cuba kamu dan pasukan cai kamu senaraikan....

1. Berapa banyak masjid dirobohkan oleh CINA DAP??

2. Berapa orang pas telah dibunuh oleh CINA DAP???

3. Berapa luas tanah melayu islam dirampas oleh CINA DAP???

4. Adakah cina DAP yg merampas kerusi PKR dlm pru13 sehingga pertandingan 3 penjuru??? Atau CINA PAScai....???

5. Siapakah yg BUAT FITNAH PIL KUDA....??? Presiden CINA DAP ke atau Presideng CINA PAScai???

Paling penting berapa BILLION duit DERMA yg diterima oleh CINA LIM GUAN ENG DAP masuk ke dalam akaun peribadi beliau???

Kenapa pemimpin pasCAI dari kepala sampai ke ekor semua tongok haah....??? Kih kih kih

syah adam berkata...

kau mmg spesis hj hadi la wanrosli.. ckp belit2. hj hadi mung prnah mengakui bhw hudud bukan keutamaan.. http://www.sinarharian.com.my/mobile/politik/hadi-hudud-hanya-dilaksana-jika-cukup-syarat-1.46639

Tanpa Nama berkata...

Ini namanya penyokong pekak tuli. Siapa yg nak jaga hati orang bkn islam. Orang mengutuk tindakan pas yg tak bermoral semasa pemilihan yg lepas dia tak nampak. Yg dia tahu nak reka tuduhan pada orang lain..memang tak bermoral.

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin PAS tetap kekal dgn keputusan. Yg masalah pengkritik mengkritik ikut persepsi sendiri dan meminta PAS mengikut persepsi mrk. Ini masalahny. Sedangkan persepsi PAS adalah mengikut persepsi Quran. Krn pendek akal, serta bernafsu tinggi, maka terlindung kebesaran hujjaah secara Islamik ,melainkan akal dan logik semata2 yg menguasai ruanglingkup perbicaraan yg kknon terlalu tinggi sehingga hujjah menggunakan Quran dipandang terlalu senteng. Dekian yg disebut bila ego menguasai diri, maka yg lain terlalu bodoh dan tiada bermutu.

Tanpa Nama berkata...

Jawap wang rosli...apasal diam...

Tanpa Nama berkata...

Ulasan terbaik..tahniah

ombak.biru berkata...

Sayang seribu kali sayang. Selama ini PAS dibina dgn pelbagai usaha dgn bersusah payah memberi keyakinan kpd bukan Islam tapi ini.kian mereput dan layu dan disingkirkan dek kerana pemimpinnya.

Tepat Kata pepatah 'The fish rots from.the head down'

Kata-kata 'PAS kuat bila.sendiri'
'PAS ada pengalaman berpuluh tahun', 'PAS ada sejarah'..bla bla bla adalah untuk mengubat hati ahli-ahlinya tapi hakikatnya berlainan.

Daripada kata kotor mulut pemimpin juga mencerminkan hati..tidak Islamik. Gelara gelaran jijik jadi mainan.mulut pemimpin maka ahli.ahli terikut sama.

Hanya satu cara untuk membaiki PAS, re-structure barisan kepimpinan. Tetapi ini.akan terpaksa mengambil.masa lama kerana PAS telah undur ke belakang hanya dengan satu keputusan..

Tidak dinafikan ini semua berlaku kerana KEDUDUKAN, PANGKAT, DUIT dan EGO.

Wassalam


Tanpa Nama berkata...

Tahniah atas kelahiran AMANAH yang memberikan banyak impak kepada PAS, antaranya:

i. Pemimpin PAS sekarang terserlah sebagai pemimpin parti yang hanya kuat retorik tentang ISLAM tetapi bertindak sebaliknya.

ii. Yang ada dalam PAS sekarang terserlah terbahagi kepada beberapa puak, antaranya (1) yang berasakan PAS kuat dari sebelumnya, (2) yang berasakan duduk dalam PAS lebih mulia dari orang yang keluar PAS, (3) yang beranggapan PAS itulah ISLAM dan ISLAM itu mesti memilih PAS, (4) yang berasakan menyokong PAS samalah seperti menyokong ulama, (5) yang berasakan PAS sahajalah yang boleh mendaulatkan ISLAM di Malaysia, (6) yang sentiasa mahu tunggu dan lihat tindak tanduk pimpinan PAS berdasarkan situasi sebelum beralih arah meninggalkan PAS.

iii. Memberikan pilihan yang lebih luas dan membuka minda umat ISLAM dan penyokong-penyokong gerakan ISLAM dan juga bukan ISLAM yang mahukan keadilan ISLAM memilih wadah perjuangan ISLAM yang lebih lembut dan berwawasan dunia akhirat.

iv. Banyak rahsia dalam kelambu PAS seperti isu bai'ah, isu ketaatan membuta tuli, isu kronisme, isu kejatuhan kerajaan PAS Terengganu dan Kedah, isu pembalakan dan rakyat di Kelantan terbongkar.

Yang Penting:
Selagi AMANAH diperkatakan oleh pimpinan PAS maka selagi itulah kehadiran AMANAH yang membawa ISLAM sebagai RAHMAT SEKALIAN ALAM dilihat sebagai ancaman besar kepada survival politik PAS yang selama ini mendoktrinkan ISLAM dalam WAWASAN masa depannya.

Tahniah AMANAH.

Tanpa Nama berkata...




"SYSTEM"--TUHAN..."SYSTEM" yg KUDUS
Meliputi ANGKASA...Niat yg HALUS
Ke Dasar HATI...Telus dan TEMBUS
Terang Ben DERANG...Tiada Ber KABUS


"SYSTEM"--TUHAN...SYSTEMATIK Sempura
Walau SATU "sen"...Terang dan NYATA
"SYSTEM" Mem BERI...Pe Ngaseh Pen CINTA
Semangat Mem BERI...Terus Mem BARA


"SYSTEM"--TUHAN..."SYSTEM" Mem BERI
Bukan Me NYAMUN...Songlap Men CURI
Mem Beri KASEH...Khidmat & BAKTI
Mem Beri Mem BERI...KASEH Sejati


Mem BERI Mem Beri...KASEH yg Suci
Mem Beri KASEH...Kaseh ILAHI
TAK Hingin Langsung..Songlap Men CURI
Tak Wujud PONTENG..FITNAH yg Keji


"SYSTEM"--TUHAN..."SYSTEM" Mem BERI
Mem BERI Jasad..."NAFAS" Per CUMA
Mem BERI Jiwa...Cinta dan HATI
Mem BERI Petunjuk...Terang Ber CAHAYA


INDAH nya Mem BERI..."SYSTEM" yg KUDUS
Mem BERI "satu"...Di Ganda kan "TUJUH"
"TUJUH" Di Ganda...Menjadi "SERATUS"
AJAIB nya Mem BERI...Kukuh & TEGUH


"SYSTEM"--Ajaib...Kukuh dan TEGUH
Saling Mem BERI...Saling Me NGERTI
Se Luas BUMI...Langit Ke TUJUH
Yg Maha PEMURAH...Terus Mem BERI







Tanpa Nama berkata...

rosli klu malas mbaca jgn komen

kau tktau hujung pangkal isu hudud permainan pas

pas menyalahkn dap bab hudud...dap bukan kerajaan umni yg betkuasa halang hudud

now dap dh bukan pr. pas srndirian....buatlah hudud

pas tkde alasan lg dihadapan allah klu tk laksana hudud sekrng

sampai kiamat ke pas nk salahkn dap sbb tk laksana hudud

hudud adalh alasan utk pas tukar perjuangan dpd islam kpd assobiyah melayu ala umnu

sekali lg....kli malas mmbaca mengkaji jgn komen.....nmpak sgt dungu memalukn melayu saja

Anti Fitnah berkata...

1 Rosli,
Kita selalu salahkan bukan Islam terutama Cina bila kita sendiri bermasalah. Kita suka bersikap baling batu sembunyi tangan.
Yang bermasalah kepada Melayu pada hari ini ialah Melayu sendiri. Melayu yang dominan dalam pentadbiran negara sejak dari hari pertama Tanah Melayu bertukar menjadi Malaya dan seterusnya menjadi Malaysia dengan kemasukan 3S.
Kenapa sewaktu Melayu menguasai 2/3 parlimen, depa tak mengusulkan HUDUD pun? Kalau nak suruh bukan Islam mengusulkannya, sudah tentu ianya suatu yang mustahil. Sebagai seorang Islam, kalau bukan Islam tak setuju ddengan HUDUD, kita harus menerima hakikat itu sebab Islam bukan anutan depa. Begitu juga kita, kalau bukan Islam nak berbuat sesuatu yang bercanggah, mungkin kita juga akan tidak membenarkannya terutama hal HALAL/HARAM. Yang hairan ialah kenapa kita menerima PERLEMBAGAAN Lord Reid begitu lama tanpa berniat untuk mengubahnya sedangkan kita mempunyai begitu banyak peluang dan kesempatan. Yang kita tahu ialah menuduh rakyat dengan pelbagai undang-undang rekaan seperti SOSMA. Adakah Islam mengizinkan penahanan insan tanpa bukti? Adakah Islam menyekat keBEBASan insan dengan penguatkuasaan undang-undang? Islam tidak mungkin tapi Melayu mungkin sebab ramai juga Melayu yang makan "BABI" semata-mata kerana depa itu penguatkuasa. Jangan kata kau tak tahu. Kau faham apa yang aku kata?
Islam menjadikan Melayu tu mulia pada pandangan ramai. Tetapi apabila Melayu sudah menyeleweng, tak kan kita nak salahkan orang lain. Yang merosakkan Melayu tu siapa? Sekarang kita boleh lihat betapa hinanya Melayu? Depa bukan sahaja tipu orang lain malahan depa tipu bangsa depa sendiri. Cuba kita lihat pada Melayu yang berhujah berkobar-kobar ddengan mengatakan depa ingin mempertahankan hak Melayu tapi bila kau lihat pada muka-muka ini, kau akan nampak muka selain Melayu iaitu India, Cina, Indon, Arab, Rohingya, .... Benarkah depa ni nak pertahankan Melayu atau hanya diri mereka sendiri?
Islam tidak pernah menyuruh kita memusuhi insan lain semata-mata kerana keturunan depa. Itu adalah ketentuan Allah swt dan adakah kita hendak menidakkan hak Allah swt? Allah swt tak pernah menyatakan Melayu lebih mulia dari bangsa lain. Ingat, penghormatan adalah diperolehi dan bukan diminta bak kata peribahasa Inggeris, "Respect is gain, not ask". Nabi Muhammad saw dihormati bukan baginda meminta dihormati tapi dihormati atas sifat dan kelaku baginda.
Melayu Asli adalah bangsa yang baik dan bertolak ansur dan kerana itu, Melayu boleh menerima bangsa lain menjadi Melayu dengan alasan depa itu Islam. TETAPI adakah "Melayu" ni berfikir sedemikian? Lihat saja puak Indon, Rohingya, Burma, Thai, Bangla, ... yang baru segenerasi menjadi rakyat Malaysia sudah diberi taraf BUMIPUTERA dan boleh menggunakan HAK ISTIMEWA MELAYU. Pernahkah Cina menggunakan HAK ISTIMEWA MELAYU (kecuali mereka yang Islam seperti Ridhuan Tee)? Aku terasa kelakar apabila Ridhuan Tee menggelar Cina sebagai bangsa yang "TAKUT KALAH" sedangkan Melayu lagi takut kalah. Kalau Melayu tak takut kalah, kenapa depa perlukan HAK ISTIMEWA tu? Melayu tak mampu bersaingkah? Tepuk dada tanya selera.
Ingat: Kita tak akan maju ke hadapan sekiranya kita asyik menyalahkan orang lain atas kelemahan. Bukankah Islam mengajak kita bermuhasabah setiap hari? Kenapa? Ini untuk menjadi kita muslim yang lebih baik pada hari berikutnya kecualilah kalau kau nak jadi Melayu sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Ulasan yg mana satu terbaik? Abdul Said ke Malaysiabaru?

Tanpa Nama berkata...

helo alquran bkn persepsi ia adalh mukjizat yg sesuai sepanjang zaman dn mmbawa rahmat

alquran utk org bijak dn dalam ilmunya bkn ambil satu dua ayat terus taksub mmbuta tuli. kemudian rasa dia sajalh yg nk menegakkn islam..org lain semua musuh islam

disatu sudut ada ayat mengatakn org kafir akan sentiasa memusuhi islam. diayat yg lain kita disuruh berdakwah pd bkn islam

klu tanpa ilmu yg dalam bagaimana nk mmahami 2 seruan yg nampak bertentangan itu

jgn bg dalih lg....pas dh sendirian

klu tk laksana hudud jg maka sahlah pas memang parti yg mmpermainkn hukum allah demi nafsu assobiyah nk tunggu ghanimah 2.6b

tkde sebb dah pas nk berdalih dpd laksana hudud lg...dn jgn lupa....hadi bkn nabi dia manusia biasa....tkperlu taksub pd manusia biasa2 itu

srmua yg menolak hadi skrng ini pun adalh dulunya penyokong dn pengkagum hadi. tp dgn ilmu bkn dgn nafsu emosi retorik yg bodoh

Tanpa Nama berkata...

Anon 11:21 saya setuju dgn pandangan tuan. Apa yg kemimpinan pas perlu lakukan sekarang ini ialah boleh memuji umno setinggi gunong sekalipun tetapi jgn sekali2 menghina Amanah. Walaupun pimpinan pas memandang isteri barunya lebih cantik, baik namun jgn mengaibkan isteri yg telah diceraikan.

Tanpa Nama berkata...





"SYSTEM"--TUHAN..."SYSTEM" yg KUDUS
Meliputi ANGKASA...Niat yg HALUS
Ke Dasar HATI...Telus dan TEMBUS
Terang Ben DERANG...Tiada Ber KABUS


"SYSTEM"--TUHAN...SYSTEMATIK Sempura
Walau SATU "sen"...Terang dan NYATA
"SYSTEM" Mem BERI...Pe Ngaseh Pen CINTA
Semangat Mem BERI...Mem Buak Mem BARA


"SYSTEM"--TUHAN..."SYSTEM" Mem BERI
Bukan Me NYAMUN...Songlap Men CURI
Mem Beri KASEH...Khidmat & BAKTI
Mem Beri Mem BERI...KASEH Sejati


Mem BERI Mem Beri...Terus Mem BERI
Mem Beri KASEH...Kaseh ILAHI
TAK Hingin Langsung..Songlap Men CURI
Tak Wujud PONTENG..FITNAH yg Keji


"SYSTEM"--TUHAN..."SYSTEM" Mem BERI
Mem BERI Jasad..."NAFAS" Per CUMA
Mem BERI Jiwa...Cinta dan HATI
Mem BERI Petunjuk...Terang Ber CAHAYA


INDAH nya Mem BERI..."SYSTEM" yg KUDUS
Mem BERI "satu"...Di Ganda kan "TUJUH"
"TUJUH" Di Ganda...Menjadi "SERATUS"
AJAIB nya Mem BERI...Kukuh & TEGUH


"SYSTEM"--Ajaib...Kukuh dan TEGUH
Saling Mem BERI...Saling Me NGERTI
Se Luas BUMI...Langit Ke TUJUH
Yg Maha PEMURAH...Terus Mem BERI


Yg Maha PEMURAH...Terus Mem BERI
RAHMAN--RAHIM--NYA...Me Nyinar INDAH
Alam SEMESTA....Mem BERI Ber BAKTI
Alangkah INDAH nya...Pem "BERIan" ALLAH


Alangkah INDAH nya...Pem "BERIan" ALLAH
"SYSTEM"--ALLAH...Saling Mem BERI
Sbnr7'PASRAH...Pasrah Me NYERAH
"Hanguslah" FITNAH...PONTENG Pen CURI



Sebenar7'PASRAH...Kepada ALLAH
Ber Budi Mem BERI...TASBIH Me Muji
INDAH nya "SYSTEM"...SYSTEM-MU-Ya'ALLAH
Di Seluruh UFUK...LANGIT dan BUMI




Tanpa Nama berkata...

In respond to:

Pemimpin PAS tetap kekal dgn keputusan. Yg masalah pengkritik mengkritik ikut persepsi sendiri dan meminta PAS mengikut persepsi mrk. Ini masalahny. Sedangkan persepsi PAS adalah mengikut persepsi Quran. Krn pendek akal, serta bernafsu tinggi, maka terlindung kebesaran hujjaah secara Islamik ,melainkan akal dan logik semata2 yg menguasai ruanglingkup perbicaraan yg kknon terlalu tinggi sehingga hujjah menggunakan Quran dipandang terlalu senteng. Dekian yg disebut bila ego menguasai diri, maka yg lain terlalu bodoh dan tiada bermutu.

***

PAS lah yang memaksa orang mengikut persepsi sendiri (individu) tanpa membenarkan usul di bahas.

Selagi disebut persepsi selagi itu lah ada berbagai-bagai berbagai-bagai wadah dan medium. Cuma berpegang lah pada amanah dan taqwa. Jangan buat u-turn, jangan bentang hudud setengah jalan, jangan melabel sesuka hati, jangan mengaku sebagai anjing, jangan angkuh dan cepat marah.

Akal yang pendek dan nafsu yang tinggi lah menyebabkan pemimpin PAS sendiri menyanggah pendirian pemimpin yang kata 'putus hubungan dengan PKR sekiranya PKR bersama pakatan baru' dan pemimpin yang kata 'PAS mampu bersendirian'.

PAS tidak menunjukkan sikap yang Islamik apabila PAS di pimpin oleh Cai-Cai dan lanun-lanun kayu balak.

Tanpa Nama berkata...

Dulu umno kalau ada apa2 masalah mesti sebabnya ANWAR, sekarang Pas kalau ada apa2 masalah mesti sebabnya adalah DAP... begitulah perangai orang yg dah tak ada kredibiliti... sendiri punya bikin masalah, orang lain jugak yg nak disalahkan...

Ritchie Blackmore berkata...

Pas sgt keji krn jual agama !!!!

Tanpa Nama berkata...

Kau org x payah buang masa dgn si wan rosli bangang yg jd penyokong buta tuli tu...
Mmg dah kerja dia jd pencacai hj hadi...
Nak bagi hujah tp bangang...puiii...

Tanpa Nama berkata...



Tidak demokratik sampai bukit pun di salak
Tanpa sezarah kesal, hudud di tolak tanpa dibentang
Orang yang arif, penyelesaian bukan dengan ponteng dan maki hamun.


Tanpa Nama berkata...

Penat berhujah dengan org yang taksub.... terutama yg berfikiran pas itu islam dan Islam itu pas... bagi pas apa2 gerakan selain pas semua salah belaka....

Tanpa Nama berkata...

Macai UMNO detected menyamar

Tanpa Nama berkata...

Bang, kalau selalu tgk tv3 suku, baca utusan meloya, tgk youtube sekerat2... mmg bnrla pandangan tuan tu. Kita semua manusia biasa ulama ke xulama ke ada perasaan. Ada sifat amarah.. pandanglah dr pelbagai sudut baru menilai sesuatu itu dgn adil.

Mr. O berkata...

Setuju dgn anon 8:50. Kadang2 tu ada yg terlebih arab dari orang arab.

Tanpa Nama berkata...

Islam berkembang maju dizaman rasulullah kerana akhlak nya Dan akhlak sahabat sahabat. Pemimpin Islam berubahlah jagalah akhlak, perbuatan Dan lidah tuan tuan kerana inilah asas dakwah

Tanpa Nama berkata...

Tidak keterlaluan jika saya katakan semua orang PAS sebelum ini mengatakan parti UMNO tidak menepati tuntutan syariat Islam berpandukan Al Quran dan Sunnah. Namun begitu bila Najib dan Muhyiddin bertelagah hinggakan Muhyiddin terpelanting daripada kerusi empok TPM, namun Muhyiddin tidak keluar UMNO.

Jadi orang PAS yang keluar daripada PAS patut malualah dengan Muyiddin. Tidak sepatutnya ada 2 jemaah Islam nak tegakkan Islam kerana menyalahi ciri ciri jemaah gerakan islam dan sunnahnya.

Tanpa Nama berkata...

Hello Tanpa Nama 11.00 PTG

Ramai juga yang menyebarkan hadith "haram tinggalkan jemaah" untuk "menghalang" ahli-ahli PAS meninggalkan PAS.

Kebetulan ianya disebarkan di saat dan ketika dimana sebuah parti Islam alternatif kepada PAS akan mun cul menjelang Syawal nanti, dan ulama-ulama ynag menang secara kotor dan hina di dalam pemilihan di muktamar yang lalu semacam terasa kalut apabila mengetahui berduyun-durun ahli PAS akan meninggalkan PAS di seluruh negara.

Maka timbul semula gejala 'TAKFIR" - iaitu kafir hukumnya jika keluar PAS!

Mereka terlupa atau tidak tahu bahawa, Said Hawa, menantu Iman Hassan Al Banna, penulis dan pengarang kitab "Jundullah: Tsaqafatan wa Akhlaqan" yang ada menjadikannya teks usrah PAS, telah keluar dari jemaah Ikhwanul-Muslimin dan menubuhkan Ikhwan Qutri. Begitu juga Sheikh Said Syaban menubuhkan Ikhwan Jihadi kerana tidak bersetuju dengan Fathi Yakan (Pengarang "Mengapa Saya Menganut Islam").

Tidak takutkah Said Hawa dan Said Syaban terhadap ancaman "jatuh kafir" kerana memisahkan diri dari jemaah Islam Ikhwanul- Muslimin?

Apakah pemimpin PAS yg ada kini merasakan dirinya lebih hebat dari Said Hawa dan Said Syaban yang telah keluar dari Ikhwanul Muslimin?

Tanpa Nama berkata...



Anon 11 00 PTG

Itu lah beza nya pemimpin Amanah dengan pemimpin UMNO seperti Muhyiddin dan yang lain-lain. Setakat ini hanya parti PKR dan Amanah yang mampu meninggalkan parti dengan menubuh parti baru.

Mampukah Muhyiddin menubuh parti baru ? Tidak sebab Muhyiddin hanya mengharapkan jawatan dalam UMNO seperti Zahid untuk menjadi kuat.

Sekiranya Muhyiddin se orang pejuang dan seorang yang tahu duduknya sebagai pemimpin yang bermaruah, Muhyiddin dah keluar dari parti.

Muhyiddin lah yang sepatutnya rasa malu bukan kepada pemimpin Amanah tetapi pada Jamal kembung busuk.

Lebih tidak patut apabila setiap negeri mempunyai undang-undang syariah nya sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Kalau mahathir,dia dah dpt lihat hasil kerjanya dlm tempoh 20 tahun dan sekarang dia merana dan tertekan..sekarang tiada siapa lagi dibelakangnya.. hadi pun samakan lihat hasil dlm tempoh yg lebih singkat iaitu sebelum selepas pru 14...hadi tidak lah sehebat mahathir kerana mahathir adalah politikus sedangkan hadi adalah seekor tikus...tikus yg sedang membaiki labu.

Tanpa Nama berkata...

Hadi dah tersesat jauh..syiah pun ckp dia ikut alquran tp kat bibir sajala tp tindakan dah simpang jauh dari islam..mcm jugak pas,atas kertas cantik ikut al quran sunnah bagai tp tindakan dah mcm yahudi munafik...punyalah teruk..tengok tu...sudahlah yahudi munafik pulak...

Tanpa Nama berkata...

Sokong komen dari anti fitnah yg begitu bernas dan ilmiah...melayu2 bangang bolehlah bacandan mungkin boleh faham serta sedar diri dgn pandangan2 yg macam ni...terima kasih "anti fitnah"..satu komen yg menarik