23 Ogo 2015

Mula-mula HALAU, Lepas Tu GEMBIRA, Tiba-tiba GERAM & KECEWA..

Hadi minta wakil rakyat PAS sertai Amanah kosongkan kerusi

Wakil rakyat yang menang dalam pilihan raya umum pada 2013 atas tiket PAS perlu mengosongkan kerusi jika mereka menyertai parti baru yang dirancang kumpulan serpihan Gerakan Harapan Baru (GHB).

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, mereka yang menyertai Parti Amanah Rakyat, yang dijangka dilancarkan pada Hari Merdeka, perlu meletak jawatan sebagai wakil rakyat kerana melanggar sumpah bai'ah kepada parti Islam itu.

"Terpulang kepada maruah mereka. Mereka membuat sumpah bai'ah sebagai wakil rakyat PAS.

"Mereka mengangkat sumpah, berjanji. Jadi, mereka sepatutnya meletak jawatan dan kosongkan kerusi," katanya kepada media pada perhimpunan PAS Tolak BN di Kota Sarang Semut, Kedah petang ini.

Hadi berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai parti baru yang dirancang GHB, yang diketuai pemimpin PAS progresif yang disingkirkan pada pemilihan parti Jun lalu.

Amanah juga bersedia menggantikan PAS, yang kini dikuasai puak ulama diketuai Hadi, dalam pakatan pembangkang yang baharu dengan DAP dan PKR.

Menurut perlembagaan PAS, ahli parti yang menyertai parti politik lain secara automatik akan hilang keahlian mereka.

Bagaimanapun, beberapa pemimpin bahagian PAS di Selangor dan Melaka sudah mengumumkan peletakan jawatan mereka apabila menyertai GHB.

Hadi berkata beliau tidak melihatnya sebagai satu cabaran besar kepada PAS.

"PAS pernah melalui cabaran lebih teruk sebelum ini. Pada 1980-an, presiden sendiri tinggalkan parti. Kira-kira 10 orang pemimpin pusat keluar parti.

"PAS tinggal seorang saja ahli Parlimen, arwah Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Kita lawan balik dan menang Kelantan pada 1990.

"Itu lagi mencabar daripada sekarang. Kita boleh bangkit semula. Apa yang menarik sekarang ialah, anak muda mula datang kepada PAS," katanya.

Hadi juga menafikan cakap-cakap yang banyak badan bukan kerajaan (NGO) Islam menyertai GHB.

"Sebahagian besar NGO Islam bersama kami. Ada kenyataan media dibuat mengenainya," katanya.

Mengulas kritikan yang PAS kini tidak progresif dan mundur, Hadi berkata, parti itu tidak pernah mengubah dasar dan matlamatnya.

"Kita bukan parti kampung. Kita bukan hanya ada tokoh agama, kita juga ada profesional. Bilangannya semakin ramai.

"Pada muktamar baru-baru ini, kita lihat barisan kepimpinan PAS Pusat yang baharu terdiri daripada ustaz, pensyarah, peguam dan lain-lain.

"Kita ada ramai orang seperti ini dibandingkan sebelum ini. Kami juga terima permohonan keahlian baharu. Setakat ini kami terima 9,000 tetapi hanya sempat memproses kira-kira 6,000. Banyak lagi akan datang," katanya. – TMI

ULASAN GB

Ini baru dinamakan pradox gila.

Mula-mula dihalaunya mereka yang tak sehaluan setelah puas dimakihamun dengan pelbagai label... jebon, barua, broker, tolol, anwarinas, balaci DAP dan sebagainya.

Selepas itu apabila kedengaran ada yang menapak keluar dari PAS, ditampakkan reaksi seolah-solah suka dan gembira dengan fenomena itu (sedangkan kita tahu jiwanya parah menderita...) menyatakan oh ia adalah penapisan...

Dan apabila tiba masanya lebih ramai yang keluar PAS termasuk wakil-wakil rakyat, disuruh pula letak jawatan... menjelaskan beliau memang GERAM dan KECEWA....

Dulu, mereka yang menubuhkan GHB dikatakanya sebagai golongan kecewa, kini perkataan itu kembali kepadanya semula...

Ditimbulkan hal BAIAH.... sedangkan kita dah lama menjawab isu BAIAH ini...

BAIAH terbatal apabila ada parti yang mula-mula khianat ... khianat kepada rkayat yang mengundi... rakyat mengundi di atas dasar PAS adalah sebahagian Pakatan Rakyat. Namun apabila PAS sudah memutuskan hubungan dengan DAP, maka secara sendirinya PAS memusnahkan Pakatan Rakyat dan khianat kepada rakyat yang mengundinya... Justeru itu persoalan baiah sudah tidak relevan lagi.

Malah kita lihat kenyataan terbaru itu pun menggambarkan jiwanya yang kacau bilau..

Mereka yang menyertai AMANAH, disuruh letak jawatan, yang mereka yang kekal dalam KHIANAT tak pula disuruh letak jawatan. Khianat dengan amanah rakyat iaitu ponteng parlimen, tidak datang mesyuarat Majlis Presiden PR dan menipu rakyat yang telah mengundi PAS kerana Pakatan Rakyat.

Tidak mengapa. Hukum kebenaran dan keadilan akan terus berjalan. Siapa sebenarnya amanah dan khianat akan tetap diketahui juga, Dan khianat akan terhukum akhirnya, yang amanah akan tetap bersamaNya. Dan jangan lupa, "sakit" dan "mati" juga adalah sebahagian daripada ujian dan balasanNya juga. Justeru itu, tak perlu berlagak sombong dan angkuh. Hukum akan tetap berjalan....

Memetik kata-kata Penasihat Umum GHB, Ustaz Ahmad Awang:

"Kita kena banyak bersyukur kerana kita telah dibersihkan dari kekotoran dalam parti lama..."





ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.





IKLAN BERBAYAR




28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...




Siapa yg KOTOR sape yg BERSIH?
Sape KHIANAT siapa yg AMANAH??
Putar belit PONTENG siFAKEH
Dah brp KALI onar dan FITNAH


PONTENG putar menipu UMMAH
Khianat FITNAH mendustai ALLAH
FITNAH angkara songlap-RASUAH
Bagaikan "PONTIANAK" mnghisap DARAH


"PONTIANAK" harum SUNDAL malam
Didalam GELAP menyundal-SONGLAP
KERINGAT darah ummat diBAHAM
"BAI'AH" si Iblis ddlm GELAP


Tanpa Nama berkata...




Siapa yg KOTOR sape yg BERSIH?
Sape KHIANAT siapa yg AMANAH??
Putar belit PONTENG siFAKEH
Dah brp KALI onar dan FITNAH


PONTENG putar menipu UMMAH
Khianat FITNAH mendustai ALLAH
FITNAH angkara songlap-RASUAH
Bagaikan "PONTIANAK" mnghisap DARAH


"PONTIANAK" harum SUNDAL malam
Didalam GELAP menyundal-SONGLAP
KERINGAT darah ummat diBAHAM
"BAI'AH" si Iblis ddlm GELAP


Tanpa Nama berkata...

Presiden pas iaitu hadi awang yang ponteng parliament tapi ambil duit gaji besar tu


SILA LETAK JAWATAN KERANA DAH PECAH AMANAH RAKYAT.

Kalau jantan Ada telor, pulangkab duit gaji haram juga.

Telor mana telor??

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya hadi yg patut letak jwtn bersama bbrp org lain yg mkn gaji buta. kalau tak nak hadir terlibat sidang parlimen, elok kosongkan kerusi. berikan pd mrk2 yg benar2 berjuang utk rakyat.

sejak berjaya kuasai kepimpinan pas, laungan hudud tidak lg kedengaran.

HOOoooDOOoooD oooiiii HOOoooDOOoooD. dimanakah gerangan kau?

terbuktilah bhw hudud hanya mainan utk meraih sokongan. hadi gunakan isu hudud utk memastikan ahli peh yg bodoh2 sokong dia. kalau tak sokong hadi, bermakna tak sokong hudud, bermakna tak sokong hukum Allah. itulah tafsirannya.

yg ironinya, ada juga walaun yg tak ada otak wlpn dah hujung usia, yg percaya buta.

inilah akibat apabila tak mau mengaji agama wlpn sanggup belajar bertahun2 utk dpt sekeping kertas.

oiii org peh, belajar agama ini tak ada tamatnya. kena cari sampai mati. jgn harapkan org lain utk bagi tau tentang aqidah iman. korg yg kena jwb nanti, bukan ularmak yg ko sanjung tu!

"Ya Tuhan kami. Sesungguhnya kami telah mentaati pemimpin2 dan pembesar2 kami; lalu mereka menyesatkan kami dari jalan (yang benar). Ya Tuhan kami. Timpahkanlah kepada mereka adzab dua kali lipat dan kutuklah mereka dengan kutukan yang besar." (QS Al Ahzab[33]:67-68)

Dan utk pemimpin2 pas dan umno - itulah doa walaun2 kamu nanti di akhirat.

Sayyid qutub dalam tafsir fidhilalil qur’an juz 19/1397 mengatakan : Berapa banyak dari orang yang ‘alim terhadap din ini kami melihat mereka tahu betul tentang hakikat dinullah kemudian menyeleweng darinya. Dan ia gunakan ilmunya untuk menyimpangkan dinullah dari yang semestinya. Ia berfatwa dengan fatwa yang dipesankan oleh para penguasa yang sesat, dan ia berusaha untuk menguatkan kekuasaan tersebut untuk melawan kekuasaan Allah di bumi secara keseluruhannya. Kami telah melihat dari mereka mengatakan : Sesungguhnya yang berhak membuat syari’at hanyalah Allah Ta’ala. Barang siapa yang mengaku berhak membuat syari’at maka ia telah mengaku telah menuhankan dirinya. Dan barang siapa mengaku demikian, maka dia telah kafir. Dan barang siapa mengikutinya, maka dia telah kafir juga …. bersamaan dengan penyataannya, ia mengajak untuk mentaati taghut yang telah menganggap diri mereka memiliki hak membuat syari’at. Mereka menganggap bahwa apa yang dilakukan para penguasa itu adalah kebenaran, yang padahal mereka telah mengkafirkan para pembuat syari’at. Mereka menganggap para penguasa tersebut muslimin. Dan mereka menganggap ketergelinciran penguasa tersebut masih menjadikannya sebagi seorang muslim, padahal tidak ada keislaman setelahnya.

Abdul Said berkata...

Bila sudah senak perut, bila sudah pening kepala, bila tidak boleh tidur dan akhirnya bila sudah bercakap sorang-sorang maka keluarlah kenyataan-kenyataan yang mencerminkan keadaan sebenar dalam kepala: BERCELARU, HURU-HARA dan TAK TENTU HALA!! Benda yang telah selesai pun diungkit-ungkit dan disebut-sebut. Salah orang lain sahaja yang nampak. Sendiri pijak tahi kucing bawa bau masam ke hulu ke hilir tak sedar. Bawa-bawa berubat dan berihatlah. Semoga cepat pulih!!!

Tanpa Nama berkata...

Hadi dah terekna sakit jiwa ,pengikutnya tak nampak ,macam kena demam denggi ,badan lemah ,tapi lambat nak mati lagi ,ni dia kata GHB macam nyamuk kecil je.dia lupa nyamuk tu nyamuk edies.tunggulah sikit lagi ,Hadi akan meroyan habis,lihat matanya,lihat gerak bibirnya ,lihat bila bercakap tentng geleng kepalanya mencari sokongan ,itulah Hadi ,

Timnajib Jomfikir berkata...

Walaupun pada zahirnya kita melihat kelakuan TGHA ataupun Najib Tun Razak, seperti tiada apa2..sebenarnya, hati mereka sedang mengalami masalah hati yang sangat parah.

Bahasa mudahnya adalah: jiwa kacau,terganggu.

omar daud berkata...

Salam:


Insyallah tuan,mulai bulan depan saya dgn seberapa daya akan bank in kan pencen saya setakat yg termampu setiap bulan.


Saya cukup berbangga dgn GHB/PAR, kerana berusaha bersungguh-sungguh tanpa jemu-jemu membina kekuatan sendiri tanpa mengemis keewangan dari sahabat-sahabat lain seperti PKR/DAP.

Saya akan war-warkan pada rakan2 yg mempunyai keewangan yg lebih untuk menderma.

Dgn penubuhan ARIF,MENUNJUKKAN BETAPA SERIOUSNYA, PAR untuk bergerak.

SELAMAT MAJU JAYA, BERDOA semoga perjalanan parti bertambah baik dan tersusun.BINA KEKUATAN SENDIRI.

go PAR go
wassalam.

lelaki dicermin berkata...

Tak tahu nak ckp apa pada tuan presiden seorg ni... agaknya betul lah ada khbar angin tuan presiden pernah di suruh letak jawatan sbb sakit satu masa dulu.. dengar sakitnya teruk.. lepas pulih sakit.. mental pulak sakit...mcm takde pendirian...sekejap ckp ke utara.. sekejap keselatan... agaknya betul lah ceta belakang tabir tu...anuar buat kunjungan ke naib ulamak dunia...yg anuar dpt hanya tengking2 dan hentak meja...memang jahanam parti pas kalau mempunyai presiden mcm ini

Tanpa Nama berkata...

'Kekalahan pasukan bola bukan kerana jaringan gol tetapi punca nya dimana pemain hilang bola di kaki'

abrarmujahideen berkata...

Tahun 1980 an...hadi sendiri kata ade Allahyarhan nik aziz mase tu..bangkit tahun 1990an... Tahun 2015 ade tunggul YB hadi awang... Bole bangkit tak??????

Tanpa Nama berkata...

Tahniah tuan omar daud atas iktikad dan niat suci tuan untuk memberi sumbangan secara material di samping sumbangan moral serta buah fikiran yang tidak putus2 tuan tuangkan di ruangan gb ini.

Sesungguhnya Allah telah mencatatkan satu pahala amal setiap kali tuan berniat baik dan ditambahkan lagi dan lagi pahala itu apabila tuan laksanakan niat itu nanti.

Kita amat mengharapkan ramai lagi pejuang2 rakyat dalam ghb dibukakan hati2 mereka oleh Allah SWT untuk memberi seluruh komitmen kepada parti baru ini. Demi Allah, saya juga rela memberi seluruh nyawa, masa dan harta saya demi perjuangan suci ini.



Ritchie Blackmore berkata...

Bahasa mudahnya dah gila,mereng and tiga suku....

Ritchie Blackmore berkata...

Orang pas guna lutut dan siku dan juga cakar harimau kt bharu.

Tanpa Nama berkata...

Apakah tak terfikir dalam kepalanya untuk diadakan undi semula sekiranya semua peminpin GHB meletak jawatan berpa banyak yang perlu dibenjakan untuk perkara yang tidak berfaedah ini? .Apa untung apa ruginya dalam keadaan peminpin Pas yang keluar Pas dan bersama dengan GHB? Agakanya DENDAM kesumat Hadi kepada peminpjn2 ini masih belum padam.sudah dilebelkan berbagai2 lebel,tapi hati dan jiwanya tak puas,Hadi lebih puas sekiranya peminpin ini kalah dan Pas pun kalah tetapi yang menang adalah UMNO.begitu agaknya ,ini menunjukan jahatnay niat diahat Hadi,nampak macam ulamak tapi mungkin di telinganya ada bisikan syaitan.dia tewas dengan bisiskan syaitan.itulah Hadi

Tanpa Nama berkata...

UMNO/BN memang terlalu banyak liabiliti hinggakan tak tertulis lagi. Untuk mengekang daripada terbongkar keseluruhannya pada umum, suara Pakatan Rakyat mesti disekat.
Jika PKR bersuara, maka umum akan menganggap untuk Anwar. Jika DAP pula, umum akan menganggap rasis dan anti hudud.
Yang paling dianggap neutral dan bersih ialah PAS. Oleh itu UMNO/BN khususnya Najib mesti menutup mulut PAS.
Untuk berhadapan dengan PAS memang UMNO/BN dan Najib memang tak mampu.
Cara yang paling berkesan ialah pecah dan perintah dari dalam. Hasilnya wujudlah pro itu dan pro ini.
Ya, kita nampak sendiri UMNO/BN khususnya Najib telah berjaya melalui mulut Haji Hadi.

Tanpa Nama berkata...

Bahasa saintifiknya adalah "DAH BERTEBIAT NAK MAMPOS".

Tanpa Nama berkata...

SAPA2 RAJIN APA KATA TONTON FILEM INDONESIA "SANG PENCERAH" di youtube.... ada watak UG di dalam filem tu...

Tanpa Nama berkata...

Angkuh & sombong itu bukanlah sifat terpuji yg diajar oleh Rasullullah. Sepatutnya TGHH kena muhasabah diri kerana ini antara sebab utama kenapa semakin ramai cerdik pandai meninggalkan PAS.

tanya sama itu hud hud berkata...

Hadi awang perasan dia adalah pas,pas adalah hadi awang,pas adalah islam dan islam adalah pas.tanpa hadi awang tiadalah islam dan tiadalah pas

Tanpa Nama berkata...

Saya sudah berjanji tidak mahu memperkatakan apa2 pun hal berkaitan abdul hadi. Tapi saya tulis juga kerana dia sudah mengajak pengikut2nya untuk menghina ghb dengan skala yang lebih besar.

Kutuliskan juga kerana dia sudah melampau dan tidak pernah rasa berdosa ingin menambahkan kecederaan kepada orang2 yang telah dia sepak terajang serta di maki hamun dulu.

Oleh sebab dia mengekalkan kelakuannya semacam itu, saya rasa kali ini betul2 Allah akan beri dia hukuman. Kemungkinan dia akan jadi gila tidak lama lagi. Otaknya betul2 jahanam hingga tidak mampu mengenal peta iran atau turki sekali pun.

Kelumpuhan otaknya menyebabkan dia tidak boleh memimpin lagi. Pas segera hancur kerana abdul hadi tidak lagi boleh mengemudikan kapalnya. Sungguh malang sekali. Dia tidak meninggalkan barisan pimpinan yang benar2 berkarisma gaya orang gila seperti beliau.

Kemungkinan dia menjadi gila total itu hanyalah andaian saya sahaja. Sebelum musibah gila ini benar2 terjadi, saya ingin sangat hendak berjumpa dan berdebat dengannya. Kami akan berdebat secara beradab dan penuh disiplin secara langsung. Abdul hadi boleh pilih apa sahaja tajuk.

Saya tidak minta masa lebih dari 10 minit. Sila beri saya sepuluh minit sahaja dan anda boleh belasah berapa jam yang anda suka. Usah khawatir. Demi allah saya tidak akan bertempek mololong macam syiah gila meratap di hari asyura.

Siapa kau mahu debat dengan aku hah? Mungkin beginilah bunyi jawapan anda. Anda akan kenal saya nanti jika anda menyahut cabaran debat melalui blog ini. Anda tidak akan merasa malu atau rendah diri nanti.

Adapun tempat perdebatan dan tarikhnya sila anda tentukan. Elok kita jalankan dalam mana2 program pas sendiri. Lagi ramai lagi bagus.

Sila jawab dalam masa 24 jam dari masa terbitnya ulasan atau cacatan dari blog greenboc ini. Demi Allah yang memegang nyawaku, aku tidak pernah rasa takut kepada makhluk walau betapa hebat sekali pun. Jika Allah disampingku dan dia mengizinkan daku, tetap Dia menangkan daku dijalan yang benar.

Silakan..

air gunung berkata...

I'll follow2.

Tanpa Nama berkata...

ayo yoooo...haji, apa sudah jadi?

Tanpa Nama berkata...


Dah tahu dah ada bai'ah, yang halau suruh dia orang buat mesjid (parti) baru apasal?

Dia yang suruh kira dia yang bagi kebenaran untuk keluar. Ada dia sebut pasal letak jawatan ketika halau mereka semua. Pasal tak sangka kan mereka akan sambut cabaran dan mendapat sokongan ramai.

Susah nak buktikan kerusi yang mereka menang adalah sebab PAS atau sebab Pakatan Rakyat. Kira kerusi tersebut setengah untuk PAS dan setengah untuk Pakatan Rakyat. Macamana nak letak jawatan.?


Tanpa Nama berkata...

Betul juga... hadi sendiri yang menamatkan baiah tu dengan kata2nya itu. Maknanya baiah dah tergugur dengan sendiri kerana ketuanya yang mengugurkan baiah tu.

hussain lempoyang berkata...

Orang Yang paling tidak boleh di jadikan pemimpin adalah orang yang hanya tahu mencari kesalahan orang dan meletakkan kesalahan sendiri dibahu orang lain,kuasa yang ada diguna utk agenda peribadi. 2 orang presiden parti sedang menjahanamkan parti masing2 ,

Tanpa Nama berkata...

Sudah lebih 20 jam masa cabaran berbahas telah berlalu tanpa apa2 respon dari abdul hadi atau wakilnya. Tidak adakah sesiapa pun ahli pas yang peka bahawa seorang hamba Allah telah mencabar bosnya berbahas?

Perbahasan ini penting untuk menyelesaikan masalah perpecahan ummat yang memerlukan titik penamat segera demi kebaikan bersama.

Saya memilih untuk datang ke kandang pas seorang diri dan meminta sepuluh minit sahaja masa untuk ummat mendengar hujah2 pendek saya atas apa sahaja tajuk yang penghujungnya adalah penyelesaian masalah ummah. Saya mohon pilihlah pentas yang paling ramai perhimpunannya. Lagi ramai lagi bagus.

Demi Allah saya tidak akan menuding jari kepada abdul hadi. Saya tidak akan menyebut namanya atau menhina2 parti pas sekali pun. Ini adalah parti saya juga yang saya bina dengan air mata dan darah semenjak saya lahir di baling dahulu.

Abdul hadi adalah nama anakku yang syahid kecil semenjak 20 yang lalu. Almarhum saya beri nama itu kerana kekaguman saya terhadap hj abdul hadi bin awang kerana dia benar2 menjadi pujaan hatiku semasa dulu2.

Kini anakku sedang menantiku di pintu syurga dan dia pasti bertanya kenapa abdul hadi ikon saya jadi seperti itu? Maka saya akan menjawab, "Anakku, ayah telah berjumpa dia dan betulkan apa yang anakku musykilkan. Pergilah menemuinya jika dia ada di syurga ini"

Wahai saudaraku abdul hadi. Saya menantimu 4 jam lagi untuk menyahut cabaran berbahas atas apa sahaja tajuk.

Andainya tiada jawapan sehingga pukul 6 pagi esok anggaplah cabaran saya sudah ditutup dengan resminya.

Nantikan cacatan penutup saya yang pastinya bakal menggegarkan langit dan bumi dengan izinNya.

Tanpa Nama berkata...

Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang. Selawat dan salam kepada nabi junjungan, Muhammad Rasulallah SAW.

Dengan ini cabaran debat antara saya dan abdul hadi ditutup dengan resminya kerana tiada respon atau sambutan dari pihak abdul hadi.

Saya mengucapkan terima kasih kepada tuan punya blog greenbog yang menyampaikan cabaran saya ini. Semoga Allah membalas setiap kebaikan beliau.

Saya tidak akan nyatakan apa2 pun apakah intipati fakta atau hujah2 yang bakal saya sampaikan andainya debat menjadi kenyataan. Biarlah ia menjadi rahasia. Namun saya sangat2 yakin dengan izinNya saya mampu ajak semua pendengar biar sejuta pun yang datang agar mereka bubar dan balik menukar baju hijau kepada baju oren. Esoknya anda akan berjumpa mereka dan bersalam kembali di program Bersih 4.

Akhir sekali, saya tiada kata2 untuk menggegarkan langit dan bumi. Itu hanya kata2 menyombong diri yang tidak wajar siapa pun lafazkan. Memang ada banyak kata2 manusia selalu membuatkan langit dan bumi ini bergoncang. Contohnya talak, doa sambil menangis, bertaubat dan sebagainya. Hanya Allah sahaja yang tahu kata2 manusia apakah yang menggegarkan itu.

Sekian. Salah dan silap saya harap dimaafkan