17 Ogo 2015

[GAMBAR BERBICARA] Pemimpin Itu Lahir Dalam Hempas Pulas Di Kancah....


Pemimpin tidak lahir di bilik kuliah. Dia lahir sendiri dalam hempas-pulas di kancah. Dia muncul di tengah-tengah berlakunya masalah. Dia menonjol berbanding rakan-rakan seangkatannya, lalu diterima dan didukung umat." -Pak Natsir.

Imbas kembali dan saksikanlah...







IKLAN BERBAYAR







15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"Kalau takut dgn risiko, jgn bicara tentang perjuangan" kata-kata dari seorang pejuang rakyat sejati.

Tanpa Nama berkata...

Nelson Mandela semua ni kan...?

Tanpa Nama berkata...

Inilah yang dikatakan pemimpin sejati tidak takut dengan resiko demi perjuagan teruskan rakyat bersama kamu.

omar daud berkata...

Salam

TQ gb, bring back my memories way back year 1998,sept the 2nd.rakan2 balik dari office singgah di no1.jln setiiabudi, Damansara.bermulanya sessi demonstrasi di jalanan bermula di masjid negara,PWTC ka dataran merdeka.Sekembalinya tukar tiub dari UK,kami berjinak2 dgn street demonstration, dijalan tunku abd rahman didepan kedai buku minerva, di pasar seni,di tepi2 sogo.Boleh dikatakan setiap minggu.Pernah kena kaut dgn truck FRU macam sardin seramai 50 orng.dibawa ka balai polis dang wangi,sebelum di bawa ka PULAPAL.Disana kami dapati Ruslan Kassim dan zaid hamidi di heret ka Sel bawah tanah utk di reman/isa >3 bulan.kami bernasib baik kerana ada sahabat kami birotatanegara/left kol bersama dan kenal komandan kem,dapat keluar awal tanpa kena soal-siasat.Al-fatihah kepada 4 rakan-rakan yg meninggal dunia,bukan demostrasi tapi ajal biasa.

kepada sesiapa yg nak berdemo teruskan,tetapi berhati-hati,ramai sb2 yg membuat provokasi,kalau boleh ikut berkumpulan yg diiktiraf oleh bersih,dengar cerita GHB dah ada Arief mengantikan unit Amal, ikut arahan mereka,never never ikut orng2 yg tak dikenali.

TQ gb,mengigatkan masa-masa lalu.
wassalam.

Tanpa Nama berkata...

Maka itu kita kena tahu mana satu pemimpin yang lahir sendiri dalam hempas-pulas di kancah dengan pemimpin yang lahir dari kertas cai.

Dalam kemelut matawang jatuh dan hilang keyakinan pada pemimpin negara, Pemuda PAS akan mengumpul 60,000 orang yang menyatakan sokongan kepada kepimpinan pro ulamak untuk menafikan sokongan kuat kepada GHB.

Tanpa Nama berkata...

Berborak dengan 2 kawan yang terjumpa dirumah kenduri tadi. Seorang memberitahu pas hancur lantaran haji hadi dan haron din. Seorang lagi masih fifty fifty. Namun setelah dijelas tragedi 2008 di selangor dan perak juga di selangor pada 2014 barulah dia mula faham. Alhamdulillah. Semakin ramai dah mula faham.

lelaki dicermin berkata...

60 ribu dah ada taget.....yalah tu...

azhar rangkuti berkata...

Sudah join grup Otai Reformis 98'?

Tanpa Nama berkata...

Tak kisah lah nak kumpul 60,000 tapi jangan kacau daun. Main jauh jauh......lebih baik buat pada hari lain. Kalau lain hari toksah kata 60,000 aku rasa PAS bulih kumpul 600,000 senang senang. Suruh Dr Zuhdi, Nasharudin Tantawi, Nik Abduh dan Mokhtar Senik dan ulamak PAS yg power power bercakap organise. Terbeliak mata GHB punya....terbeliak habis

Tanpa Nama berkata...

Ikut Difinasi Pak Natsir, pejuangkah pimimpin umno yg berada dalam kabinet termasuklah najib itu sendiri?

Tanpa Nama berkata...

Ikut Difinasi Pak Natsir, pejuangkah pimimpin umno yg berada dalam kabinet termasuklah najib itu sendiri?

Tanpa Nama berkata...

Hanya yg BODOH melihat KULIT
Hanya siTOLOL tergamam SORBAN
Yg ARIFF amanah tidak berBELIT
Jiwa yg KUDUS 'mendakap' TUHAN


Jiwa yg KUDUS 'mendakap' TUHAN
Dunia yg FANA tidak berHARGA
Hati yg LURUS beGEMERLAPAN
Minda CEMERLANG 'ilham' dari 'NYA


Minda CEMERLANG 'ilham' dari' NYA
SELFLESS..lambang CINTA abadi
Jujur seJUJUR7..ikhlas seIKHLAS7nya
AURA-miracle DAMAI sekali


AURA-miracle DAMAI sekali
LAMBANG-abadi KASEH nan suci
Punca MASAALAH tidak terSEMBUNYI
MUDAH dirungkai keakar-UMBI


Aura-MIRACLE damai nan INDAH
"Tembus" memBACA segala kerenah
Syirik MURTAD segala FITNAH
Adalah "angkara" songlap-RASUAH



AURA-miracle damai nan KUDUS
ILHAM mencurah kedasar HATI
Segala MASAALAH mudah diURUS
Apb bnar7 'mendakap' ILAHI..


Aura-MIRACLE damai ABADI
Symbol JIWA PEMIMPIN sejati
DUGAAN ditempoh takdir ILAHI
KASEH sejati PEMAAF diHATI


AURA-miracle PEMIMPIN sejati
Tak perlu diNOBAT dipuja dipuji
W.pon dibenci diFITNAH dikeji
Akhirnya "CINTA" bergema sendiri

Tanpa Nama berkata...

Hanya yg BODOH melihat KULIT
Hanya siTOLOL tergamam SORBAN
Yg ARIFF amanah tidak berBELIT
Jiwa yg KUDUS 'mendakap' TUHAN


Jiwa yg KUDUS 'mendakap' TUHAN
Dunia yg FANA tidak berHARGA
Hati yg LURUS beGEMERLAPAN
Minda CEMERLANG 'ilham' dari 'NYA


Minda CEMERLANG 'ilham' dari' NYA
SELFLESS..lambang CINTA abadi
Jujur seJUJUR7..ikhlas seIKHLAS7nya
AURA-miracle DAMAI sekali


AURA-miracle DAMAI sekali
LAMBANG-abadi KASEH nan suci
Punca MASAALAH tidak terSEMBUNYI
MUDAH dirungkai keakar-UMBI


Aura-MIRACLE damai nan INDAH
"Tembus" memBACA segala kerenah
Syirik MURTAD segala FITNAH
Adalah "angkara" songlap-RASUAH



AURA-miracle damai nan KUDUS
ILHAM mencurah kedasar HATI
Segala MASAALAH mudah diURUS
Apb bnar7 'mendakap' ILAHI..


Aura-MIRACLE damai ABADI
Symbol JIWA PEMIMPIN sejati
DUGAAN ditempoh takdir ILAHI
KASEH sejati PEMAAF diHATI


AURA-miracle PEMIMPIN sejati
Tak perlu diNOBAT dipuja dipuji
W.pon dibenci diFITNAH dikeji
Akhirnya "CINTA" bergema sendiri

Dr.Paridul Adras Ismail berkata...

Pemimpin adalah mereka yang mampu melihat lebih banyak dari orang lain, yang mampu melihat lebih jauh daripada orang lain, serta mampu melihat segala sesuatu sebelum orang lain. Pemimpin perlu ada wawasan untuk membangun negara. Pemimpin yang memimpin sekadar untuk mempertahankan jawatan diri dan kroni-kroni adalah pemimpin yang mengkhianati amanah rakyat. Ramai pemimpin yang berhujah berdegar-degar menggunakan agama. Rakyat terpukau mendengar pidato bombastiknya. Mereka hanya pandai beretorik tetapi dalam masa yang sama rakyat tidak dibela dari kezaliman pemerintah. Pemimpin ini seperti penjual kitab, yang tidak tahu kebaikan kitab tersebut. Mengaut untung dari penjualan kitab. Pemimpin seperti ini ibarat penjual agama.

Barisan Pemimpin Gerakan Harapan Baru (GHB) lahir kerana Pas tidak melihat mereka sebagai aset, tetapi melihat sebagai liabiliti. Memang barisan kepimpinan Pas Pasca Muktamar 2015 beruntung dengan penyingkiran mereka, tetapi rakyat kehilangan kepimpinan. Rakyat marhaen kehilangan suara-suara lantang pembela mereka. Sisa-sisa pemimpin yang tinggal dalam Pas adalah pemimpin agama dan bukannya pemimpin masyarakat. Kehadiran kepimpinan GHB adalah pelengkap kepada kepimpinan yang diperlukan oleh rakyat Malaysia. GHB dan Pas mempunyai musuh yang sama. BN perlu dihantar balik ke sekolah tadika untuk belajar erti kepimpinan. Ayuh, kita rehatkan BN dari persada kepimpinan Putrajaya melalui PRU 14.

Tanpa Nama berkata...

knp ulama tak ada yg berani berjuang? selesa makan gaji, hidup senang?