6 Jul 2015

[VIDEO] UMNO & PAS Kini Berlumba Untuk Jadi Juara Rasisma

Mangkuk, cawan melayang di majlis Kit Siang

Satu majlis perjumpaan bersama DAP di sebuah kedai kopi di Masai, Johor bertukar kecoh apabila diserang sekumpulan orang yang mahu menghalang Lim Kit Siang berucap.

Sejurus selepas acara bermula kira-kira jam 2 petang, kira-kira 50 orang menyerbu masuk ke premis berkenaan dan mula membaling beberapa objek, termasuk cawan, mangkuk plastik dan penyapu ke arah Lim.

Saksi berkata, Lim tidak mengalami sebarang kecederaan tetapi nasib tidak begitu baik untuk beberapa individu yang melindungi Ahli Parlimen Gelang Patah itu.

Katanya, kumpulan yang menyerbu kedai itu juga menjerit pelbagai kata-kata, seperti "Balik Kit Siang", "babi", "komunis" dan "mampus".

Ada beberapa anggota polis di tempat kejadian tetapi didakwa mereka gagal mengawal keadaan.

Kekecohan itu hanya berakhir kira-kira 30 minit kemudian selepas penganjur majlis mengiringi Lim meninggalkan lokasi berkenaan.

Pada asalnya, majlis itu adalah sesi dialog DAP dengan komuniti Sabah dan Sarawak di Johor.

Ahli Parlimen Kluang, Liew Chin Tong yang turut hadir di situ berkata, dia mengenali sebahagian daripada orang yang menimbulkan kekecohan itu adalah pemimpin Umno Pasir Gudang. -mk





PAS Kuala Terengganu dedah agenda 'Singapura kedua' DAP


Ketua Penerangan PAS Kuala Terengganu, Ahmad Amzad Hashim mendedahkan agenda 'cauvinisme' Cina DAP yang dilihat cenderung mahu membentuk 'Singapura Kedua' di Malaysia.

Ahmad Amzad dalam satu kenyataan berkata, sikap angkuh dan gelojoh DAP dalam mencapai cita-citanya itu semakin jelas apabila parti itu menolak PAS sebagai komponen Pakatan Rakyat (PR).

"Perpecahan ini sedang dituai dengan rakus oleh DAP. Mereka angkuh dan gelojoh dalam menjayakan agenda cauvinis menguasai negara agar cita-cita sebuah lagi Singapura segera dicapai", katanya.

Ahmad Amzad juga mempersoalkan langkah agresif DAP menarik ahli dari kalangan bukan Melayu menyertai parti itu.

"DAP sedang dengan agresif mendaftar masyarakat bukan Islam sebagai pengundi untuk menguasai negara. Mereka juga ambil orang Melayu agar bila perlu, mereka ada calon untuk jadi menteri besar di negeri negeri bersultan.

"Tentu sekali (mereka) Melayu yang patuh pada agenda DAP seperti Zairil atau Nizar Jamaludin," ujar Ahmad Amzad.

Kemelut yang mencengkam Pakatan Rakyat semakin meruncing apabila DAP mula memulaukan PAS terutamanya di Sabah dan Sawarak.

Keadaan semakin memburuk apabila PAS dalam Muktamar Tahunan ke-61 di Kuala Selangor pada Jun lalu menerima tanpa bahas usul Dewan Ulama agar PAS memutuskan hubungan dengan DAP.

Ia ekoran tindakan DAP mengisytiharkan 'perang senyap' dengan memutuskan hubungannya dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berikutan isu PAS ingin melaksanakan hukum hudud di Kelantan.
-Antara Pos




ULASAN GB

Kebencian terhadap bangsa lain, agama lain disemai, kononnya atas nama Islam sedangkan Islam tidak mengajar manusia saling membenci atas sebab bangsa, bahasa mahupun agama.

Menyemai kebencian ke atas kaum dan bangsa lain itulah "cauvisism" yang sebenar, mengeluarkan kata-kata kesat, mencaci maki mereka, apa tah lagi dengan mereka-reka hal yang tidak benar semata-mata untuk orang lain membenci bangsa/kaum dan agama lain.

Rasulullulah SAW bersabda:

“Laisa minna man da’a ila ‘assobiyyah, walaisa minna man qotala ‘ala ‘assobiyyah, walaisa minna man mata ‘ala ‘assobiyyah” – ‘Bukan dari kalangan kami (ummat Nabi SAW) mereka yg menyeru kepada assabiyah, serta berjuang dan mati kerana menegakkan assabiyah’br>
lalu para sahabat bertanya: “mal ‘assobiyatu ya Rasulallah?” – ‘Apakah dia assobiyah itu wahai Rasulullah?’ Nabi menjawab: “Al-‘assobiyatu an tu’ina qaumaka ‘ala zulmi” – ‘Assobiyah itu ialah kamu menolong kaum kamu di atas dasar kezaliman.’


Hadith Rawahul Bukhari & Muslim. (Mutttafaqun ‘alaih).

28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

LKS tak puasa kot yg dia org marah sangat kan tu? Yg baling mangkuk cawan tu pun entah-entah tak puasa.

Polis tak kan tak reti jaga keselamatan. Tentu ada jarak nya antara pengacau UMNO dengan kedudukan LKS. Ini sampai masuk dlm kedai boleh lg baling pinggan dan cawan.

Atau UMNO nak tunjuk ajar cara-cara baling mangkuk cawan kepada kawan baru nya?

Yg banyak kacau dan selalu ganggu Najib skg ialah Mahathir, kenapa LKS yg kena halau?

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak main sentimen agama dan bangsa serah saja tugas tersebut kepada bangsa melayu.Kalau nak maju jangan serah kepada melayu nanti habis rizab tanah melayu, habis segala duit rakyat buat bailout.itulah melayu terbukti tetap mundur walaupun diberi peluang 50 tahun memerintah.

anakdesa berkata...

Nampaknya perkara yang dulu digembar gemburkan oleh pemimpin PAS pasal "Asobiyah" telah mula berubah mengikut keperluan politik semasa PAS.

Bolih begitukah hukum agama..?

air gunung berkata...

Org beragama melayu ni lah yg PAS berkenan sgt nak berkawan atas dasar nak pertahan agama islam.apa punya pemikiran daaaaa...mcm idea zuhdi the jentik2.mereka ni akn berpuashati bila tetak menetak sampai mandi darah berlaku antara kaum.seronok sgt laaa tu..memang dasar bodo dan celaka punya org.buat malu bangsa jer..patut la bangsa lain nak masuk islam ckup liat kat malaysia nih.akhlaq mcm pak sondol.

Tanpa Nama berkata...

Ahlak Melayu tajaan UMNO ..... Kononnya Dialah Pejuang Melayu/Islam Sebenar. Hnya berani jika dah ramai (mcm keling). Pejuang Melayu/Islam sebenar Tok Jangut, Tok Bahaman, Mat Kilau di highlightkan untuk kepentingan UMNO .... UMNO adalah kesenambungan BRITISH, sedangkan pejuang MELAYU/ISlam sanggup bergadai nyawa menentang PENJAJAH BRITISH.

Apa sebenarnya perjuangan UMNO ..... hanya memperbodohkan rakyat .... dan mengayakan pemimpin serta keroninya ...... tunggu laporan WSJ ....

Pemimpin UMNO mana yang tidak kaya raya .... PM hanya bergaji RM30K,
kemewahan isterinya seolah2 lakinya bergaji jutaan RM

Tanpa Nama berkata...

Bebudak Bahalol ini mana ada ikut Ajaran NABI SAW pon

Bulan Ramadhan pon tidak di hormati

Kalau nak sangat duit pergi lah mintak Ketua Besar nun ada USD 700 Milion banyak tu

Bebudak Melayu ini tak ada duit Raya tu sebab nya , nak pau pau pau takut malu Bulan Ramadhan

Tengok gaya badan badan semua besar besar boroi hidup pau pau pau saja

Mana ada Otak macam ini

Buat malu mak bapak saja

Kalau Gomen nak cukai Gerai Nasi Lemak Melayu Melayu tak ter bayar gaji dan pencen Melayu Melayu sampai KIOK

Nasib baik ada Cina dan Ekonomi Cina

Orang Orang Melayu Bahalol , Angsa Emas nak di hapus kan....

Unknown berkata...

Setuju sangat komen air gunung. Lagilah menyampah yang bukan Islam terhadap Islam. Kebanyakkan mereka2 nie lebih melayu dari Islam. Tak tahu lah apa nak jadi... sedih betul..

Tanpa Nama berkata...

Budaya Gertak nak tunjuk mereka kuat tapi kalu di hantar kat Hong Kong seorang diri grenti takut. Berani kerana ramai. Inilah semangat samseng kampung Dusun, JAGOH KAMPONG. Harap2 TMJ sound kat mereka yang nak buat huru hara kat Johor. Buat malu bangsa Melayu yang mengaku Islam.

Unknown berkata...

Bila bercakap hal Melayu hal Islam melambung2. Bila bicara hal akhlak menteri pun tunjuk punggung!

Tanpa Nama berkata...

nie p habag kat melayu masai johor...dulu hampa dok kata melayu singapora merempat..duduk rumah burok...la ni apa jadi woii..melayu singapore hanya perlu bawa 300k sin dollar ke johor dah bole beli rumah rm1juta d kampong halaman hampa sendiri kah3...yg hampa dok kalut baling cawan kat orang...kah3 orag asli pon tak buat camtu....low classssss...pompuan kaberet!!

Tanpa Nama berkata...

asal DAP aje mesti dikait dgn komunis, babi, cauvinis bagai..

..yg pi kacau majlis org tu tak perangai mcm BABI ke? Syabas PAS

kerana telah sanggup berpeluk cium dgn melayu2 mangkok yg berperangai

mcm _ _ _ _

dino.yp berkata...

Padan muka kit siang, baru dia tahu langit tinggi rendah.

Anti Fitnah berkata...

Letih mengajar Melayu Matematik. Cakap tak ikut fakta dan statistik. Cuba bagi tau macam mana DAP nak perintah Malaysia sedangkan kawasan yang dipertandingi oleh DAP hanya 66 daripada 222 kerusi. Ini belum mengira yang DAP boleh menang. Janganlah menunjukkan bahawa Melayu tu Bodoh, Bahlul, ... sedangkan ramai Melayu yang Cerdik, Pintar dan Bermoral Tinggi. Masalahnya ialah Melayu yang Cerdik, Pintar dan Bermoral Tinggi tidak duduk dalam kerajaan Malaysia.
PAS ... aku dah kata dah. Jangan keluar kenyataan sebab bila keluar kenyataan, lagi nampak depa yang BERSALAH tapi kesalahan tu CUBA diletak pada DAP.
Siapa yang bersifat perkauman? DAP atau PAS?

Abdul Said berkata...

Banyak perkara yang boleh kita simpulkan dari perkara yang telah berlaku di Johor Baru. Pertama orang UMNO dah terdesak kerana kubu mereka kena serang dan pengaruh mereka sedang dihakis. Kedua dimana-mana memang ada perusuh upahan. Inilah gunaya orang-orang Melayu yang tak bekerja atau tak ada pelajaran ataupun yang suka membodek. Harga mereka tidak mahal mungkin seratus dua ringgit bersama sebungkus rokok. Ketiga DAP mestilah menggalakkan penyertaan orang Melayu dalam parti tersebut. Ahli-ahli Melayu yang berbakat mesti diberi tempat. Mana yang kaki bodek dan tak pandai bekerja jangan dilayan sangat. Semua ahli DAP perlu dijadikan orang Malaysia. Terutamanya orang Melayu yang sejak dari sekolah telah ditanam sifat perkauman. Walaupun Islam, mereka ramai tak ada ilmu Islam. Orang putih kata Melayu ramai yang jadi 'nominal adherents to the Islamic faith'. Sebagai contoh ialah tiada ajaran perkauman dalam Islam. Namun sifat perkauman sangat tebal dalam UMNO dan PAS. Terlalu banyak bukti untuk dinyatakan disini. Keempat sudah sampai masanya DAP atau parti politik bukan perkauman mencari pemimpin-pemimpin seperti Othman Wok yang berjaya menghapuskan UMNO di Singapura!!

Tanpa Nama berkata...

WASPADA

Setelah lama sunyi terpaksalah UMNO mengaktifkan gengster rusuhan mereka kerana Hj Hadi dan kumpulan dia gagal. Dijangka lebih padat akan berlaku kerana Najib sedang terdesak dan ditekan dari semua penjuru.

Dijangka Johor akan menjadi sasaran dari pelbagai sudut samada perniagaan atau keharmonian masyarakat. Itulah jahat BN kalau Suxxxx sebuah negeri tak sokong mereka,
Akan ditekan supaya tunduk kepada kemahuan mereka,
Angkuh dengan berani "nanti orang akan whack" ....

Projek di Selangor, banyak cubaan dahsyat telah dilakukan oleh kumpulan samseng
untuk mencetuskan rusuhan.
1. Mengheret kepala lembu berdarah untuk mengapikan kaum India.
2. Membakar gereja.
3. Melempar kepala babi kedalam masjid.
4. Isu2 kalimah Allah melagakan Kristian dan Islam.

Semenjak beberapa tahun kebelakangan tiada lagi nampak ada kerja jahat orang UMNO.
Projek rasis untuk merosak keharmonian berbilang kaum seperti telah diserahkan kepada PAS yakni kepada Hj Hadi secara rahsia. Dalam Najib membalun sebegitu banyak duit, satu rasuah amat besar dijangka sebagai hadiah halal buat Hj Hadi kalau rampasan kuasa di Selangor berjaya.

Pada PRU 1999, Karpal Singh dan LKS keduanya kalah. Masa itu Barisan Alternatif dan DAP dalam gabungan bersama PAS. PRU 1999, DAP kalah teruk adalah kerana Hudud. Semua media penyiaran amat berjaya membantai Hudud dan menakutkan bukan Islam.

Itulah projek Hj Hadi dibawah selimut BN,
Mengugut dengan rusuhan Mei 13,
Serang P.Pinang dengan Hudud,
Bersama kumpulan gengster BN menyerang DAP dan mana2 sasaran.

-bersambung-

Tanpa Nama berkata...

sukalah kkaau dino.yp si macai umno
bila DAP bawa kes ke mahkamah, dan pemuda UMNO tu kena tindakan seperti macam kes sernag mahkamah di pulau pinang masa tu barulah pemuda umno tahu langit tinggi rendah..

Singapura Boleh berkata...

kalu ikut dgn keadaan skang
LEBIH BAIK JADI MACAM SINGAPURA LA WEII
ekonomi Singapork lagi bagus dari Malaysia

jamu jamkho berkata...

macam mana merebutkan kekuasaan

Tanpa Nama berkata...

Bro, Silap tu. Bukan berlumba, tetapi kerja sama Secara rapi

Naazar berkata...

UMNUUUUUUU SEDANG MENGHITUNG HARI.......
ADIOS BRO PASCAI !!!!!!!

Tanpa Nama berkata...




Kalau orang melayu tak berperangai macam ini, dah lama melayu maju dan setanding dengan kaum lain.

Kita tolak terus mereka yang berperangai macam bini halau suami yang kaki judi simpan betina ini. Isteri sekarang pun ada masalah dengan suami berani bersemuka dan berbincang.

Tanpa Nama berkata...

Dino yp kau keturunan umno bangsat ka.......buat malu bangsa Dan agama....penyagak2 melayu umno

Tanpa Nama berkata...

Sungguh2 kita tak faham kenapa melayu bn nak lawan cina dap dengan cara tak bertamaddun macam ni. Tak takut ke kalau semua cina tak lagi sokong bn ditambah lagi 90% india dan 70% melayu pun tolak melayu bn dalam pru 14 nanti.

Orang cina sebenarnya bersatu walau mereka berlainan parti. Hal macam ni menjadikan pola penyatuan mereka semakin rapat dan jadi besar. Serta merta akan membentuk kelompok garis keras. Mereka jadi dominan kecinaan yang bakal memberi masalah besar terhadap kuasa poltik melayu bn. Tidakkah nanti bangsa cina akan berdendam terhadap melayu bn? Dan dendam itu tidak mudah terpadam.

Perbuatan menyerang tempat makan adalah pantang larang kaum cina dan mereka akan menjadikannya catatan sejarah hingga dikenang sampai anak cucu. Biasanya mereka akan bersumpah akan membalas dendam. Kita takut melayu bn tak mampu menghadapi tindakan2 generasi muda cina ini. Apalagi orang2 cina memegang ekonomi malaysia dan seluruh negara2 asean.

Kasihan bangsa melayu. Sudah le miskin, bodoh2 pulak.

Dol berkata...

singapura dpt kt PAP bukan kerana cina pandai tapi kerana umnu yg bodoh.

umnu yg serah singapura kt cina, mana pemuda samseng umnu ketika itu? mereka semua lembu2 dan monyet2 suruhan dan alat ketua mereka saja yg sekongkol jual beli dgn cina singapura.

MANA ADA SEEKOR PEMUDA UMNO PUN YG TERKORBAN KERANA MEMPERTAHANKAN SINGAPURA DPD DAPAT KAT LEE KUAN YEW????

MANA ADA SEEKOR PEMUDA UMNU PUN YG MAMPUS PERTAHAN BATU PUTIH DPD DAPAT KAT SINGAPURA??

MANA ADA SEEKOR PEMUDA LEMBU UMNU PUN YG MAMPUS KERANA MEMPERTAHANKAN TANJUNG PAGAR DPD DISERAH NAJIB KPD SINGAPURA???

MANA ADA SEEKOR TENUK PEMUDA UMNO PUN YG MAMPUS KERANA PERTAHAN LAHAD DATU DPD GENG KIRAM YG ADA DEAL DGN PEMIMPIN UMNO???

MANA ADA SEEKOR TAPIR2 PEMUDA UMNO PUN YG MEMPERSOALKAN KENAPA SAHAM FELDA MERUDUM TERUK DAN FELDA BAKAL TERGADAI. KENAPA TK TANYA NAJIB BETUL KE PELABUR NEGARA CINA BYK MELABUR SAHAM FELDA???

MANA ADA SEEKOR BIAWAK PEMUDA UMNO YG MEMPERTAHANKAN ORG MELAYU MISKIN KG CHUBADAK YG DIHALAU ZIONIST UMNO DAN ZIONIST CINA???

MANA ADA SEEKOR UNGKA PEMUDA UMNO PUN YG MEMPERTAHAN DAN MEMPERSOAL USAHA ZIONIST UMNO UTK MENAGIH DAN MENJUAL KAMPUNG BARU DPD ORG MELAYU ???

SEKARANG TAHI MINYAK PEMUDA UMNO ELOK BERTAPAK KAT PULAU PISANG, PULAU SIPANDAN DAN PULAU SPRATLEY UTK PERTAHAN HAK MALAYSIA. TUNJUK BERANI DAN HEBAT DISANA.

hakikatnya kita memang harus jadi singpaura dari segi ekonominya, kadar rasuah rendahnya dan urus tadbirnya yg baik. MEMANG KITA RESPEK KAT SINGAPURA. belum ada lagi musuh politik singapura sesama bangsa cina mereka dizalimi dan difitnah seperti mana Melayu umno zalimi Melayu Anwar Ibrahim dgn sgt kejam.

melayu singapura amat selesa hidup disana, belum ada lagi cina singapura ganggu majlis2 agama org melayu singapura seperti mana samseng umno ganggu majlis LKS.

sesungguhnya mereka itu amatlah dungu hanya mengikut perintah ketua mereka tanpa tahu apa2.

musuh tidak perlu berperang dgn melayu. cukup mereka merasuah pemimpin melayu yg fasik utk mendapatkan negara ini. DAN DUNGU2 PEMUDA SAMSENG UMNO INI AKAN TETAP SOKONG KETUA MEREKA WALAUPUN NEGARA DIGADAIKAN.

kalau benar DAP ada usaha jahat nk jadikan Malaysia mcm Singapura secara subversif sila siasat dan ambil tindakan. kalau setakat daftar pengundi, itu adalah biasa kerana DAP parti politik memang nk penyokong.

yg PAS bodoh dungu bahlol ulamak suk bangsat berpolitik bengap hingga penyokong lari, pemimpin berwibawa ditendang, ulamak dihina... takkan ini semua salah DAP. Salah sendiri kerana hati penuh nafsu berserban tp lemah iman, baca Quran tp tk lebih dr kt kerongkong saja. kenapa nk salahkan DAP.

penyokong akar umbi membenci PAS bukan kerana DAP hasut tapi kerana PAS sudah sesat dan sudah jadi pengikut dajjal umno.

PAS dh jadi sebiji umno yg labelkan rakyat bodoh seolah2 sudah di zombie kan oleh DAP. apa guna harun djin, buat lah air jampi bagi kat semua org melayu supaya syg kan umno dan PAS walapun kedua parti ini mengkhianat org melayu.

YG PASTINYA UMNO DAN PAS YG SEDANG NAZAK AKAN GUNAKAN ISU AGAMA DAN BANGSA UTK CETUS HURU HARA DEMI KUASA. RAKYAT PERLU BERHATI2 DGN PERMAINAN DAJJAL2 INI.

mereka lupa kalau cina mati terbunuh, melayu juga akan ada yg mati terbunuh. siapa melayu? superman ke? ironman ke? yg tak mati2.

tp puak dajjal tk kira semua tu demi kuasa. mereka akan guna akta dharurat utk terus berkuasa. Biarrakyat mampus berbunuhan mereka akan lari senang lenag ke Pulau Carmen. Dok makan sate bersama najib hj hadi da npuak2 UG PAS. Biar rakyat mati sebab mereka degil tk sokong ulamak.

jika keadaan huru hara, maka campur tangan asing akan mudah masuk. ketika itu mereka tuduh pembangkang dan DAP lah yg jemput kuasa luar, walhal kejahatan mereka mengundang campurtangan asing.

kepada rakyat yg berakal,

jgn terjebak perangkap sentimen agama dan bangsa oleh puak2 dajjal kupiah putih dan songkok hitam. sama je dua2 puak tu.

AGAK2 KALAU NABI SAW MASIH ADA.... ADAKAH BAGINDA SAW AKAN MENYOKONG PUAK2 SAMSENG ITU GANGGU KEAMANAN ORG LAIN?????

pikir sendirilah.

Tanpa Nama berkata...

inilah yang diajar oleh bn/umno terutamanya perkasa.
menceroboh majlis orang, menunjukkan samseng ala-taik minyak.
adakah dap/pkr (pakatan rakyat), ada menceroboh majlis bn/umno?
aku bukannya anti bn/umno, inilah perangai melayu yang aku benci.
sebagai melayu, malu aku tindakan mereka yang tidak bertemadun.
perkauman, mengadakan isu yang bukan-bukan dan kini cuba
melibatkan Singapura pula. apa ni ahmad amzad, lu mabuk ke?
singapura bertambah maju dengan keteguhan wang dolarnya.
malaysia semakin mundur dengan memberi beban kepada rakyatnya.
negara hampir bengkrap dibuatkan oleh pm najib anak razak,
samseng-samseng ni sebuk pula halang lim kit siang berceramah.
betul kata pendekar mustar dalam filem "pendekar bujang lapok",
samseng taik minyak, samseng yang tidak kena pada tempatnya.
bukankah bagus kalau mereka pergi berdemo ke putrajaya,
tanya hassan malek kenapa bulan puasa naik harga minyak?
tak boleh tunggu selepas raya ke? kan ini dah menyusahkan rakyat.
atau tanya najib lapuran yang dibuat WSJ tu, benar ke fitnah.

Tanpa Nama berkata...

satu ulasan cukup baik dari dol said.
tetapi samseng tetap gangster.
macam anjing, ikut apa kata tuannya.

Tanpa Nama berkata...




Ini geng Bubur Lambok !

Tanpa Nama berkata...

Aku kenal budak2 ni,kebanyakkan belajar x pandai. Kalau ditempat kerja level bawahan. Gaji kecik ambik upah jd gangster taik ayam RM 20 je...itu pun ada yg x puashati kata aku yg lebih berlakon kenapa dpt sikit. Sudahlah kutu dahlah bodoh ditunjukkan lg kebodohannya. Geng surau merapu songkok tinggi...puasa pun tidak..konon bela Islam. Puihhh