22 Jun 2015

UMNO Berkempen Untuk Ulama Semasa Muktamar PAS


Umno bantu ulama dalam PAS, kata Mat Sabu

Kemenangan kumpulan ulama koservatif dalam barisan kepimpinan PAS dipengaruhi Umno, kata bekas timbalan presiden parti itu, Mohamad Sabu.

"Semua agensi media pro-Umno seperti Utusan Malaysia, TV3 dan Bernama memberi keutamaan laporan kepada golongan ulama menjelang pemilihan parti," katanya dalam wawancara dengan Malaysiakini di Butterworth.

Kata Mohamad yang lebih dikenali dengan panggilan Mat Sabu, media Umno bertungkus lumus berkempen untuk kepimpinan barisan baru (ulama), manakala kumpulan profesional atau yang pro-Pakatan Rakyat tidak diendahkan.

"Ini jelas menunjukkan pusat strategi Umno terlibat secara aktif dalam pemilihan PAS," ujarnya.

Mohamad adalah seorang daripada 'korban' kumpulan ulama konservatif yang menguasai semua peringkat kepimpinan parti itu selepas PAS mengadakan muktamarnya dua minggu lalu.

Turut senasib dengan Mohamad ialah Ahli Parlimen Sepang, Hanipa Maidin, Khalid Samad (Shah Alam) dan Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar).

Meraka adalah antara pemimpin yang menggerakkan perjuangan PAS sejak 2008 tetapi ditenggelamkan oleh kumpulan ulama konservatif di Kuala Selangor awal bulan ini.

"Ini adalah barisan pemimpin yang aktif, terkenal dan sering dijemput untuk menghadiri ceramah, forum, malah menghadiri majlis dialog gereja, yang dianjurkan oleh orang bukan Islam atau Pakatan," katanya.

ULASAN GB

Jadi hairankah kita dengan kemenangan kumpulan ulamak apabila mereka terang-terang mendapat sokongan dari media UMNO...

Tak cukup dengan "papagomo-papagomo versi PAS" seperti El-Haraki, TUC, Keli Laut, Albangi, Huzir Sulaiman dan lain-lain yang menggunakan media baru sebagai bahan untuk memfitnah, mencaci, memaki dengan segala macam label seperti JEBON, Anwarinas, Liberal dan sebagainya kepada golongan progresif, mereka turut dibantu oleh media-media UMNO untuk turut sama menghentam kumpulan profeional dan meenyebelahi ulama.

UMNO terpaksa berpaut kepada ulama PAS untuk survival mereka. Beitulah sebaliknya, PAS (pro-ulama) terpaksa bergantung kepada UMNO sehingga Presiden PAS menyatakan UMNO tidak seburuk Firaun.

Dan ianya terbukti apabila bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa mengeluarkan kenyataan: "Inilah masa terbaik untuk UMNO dan PAS bersatu!"


15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bravo pas,tolong cepat sikit bergabung denagn Umno,aku tak sabar ni,kita akan lihat perkembangan dan kemajuan akan dibawa oleh ularmak pas dan hularmak humno.BN hendaklah lantik hj hadi dan haron di tempat yang tinggi dalam jabatan agama islam.semoga mereka akan memberi fatwa yang lebih intim.piuuuuu

Tanpa Nama berkata...

Jadi tunggu apa lg? Bergantung harapan kpd kepimpinan baru PAS sama seperti menyokong pemimpin tajaan UMNO. Biar kan mereka berkahwin dgn BN. Kita teruskan sahaja agenda kita.

Tanpa Nama berkata...

Elok sgt ler ..demi 'melayu islam' mereka berangan jd tunjang ..jelas..dr AMENO PAS dtg kpd AMENO PAS kembali. Khalas!

Tanpa Nama berkata...

Kesihan dekat NASA,x-timb.pres.pas.Nak jadi broker umno/pas. Untuk perpaduan melayu.cuba Nasa tanyo Najib ,tim melayu najib dah berpadu ka dgn tim melayu Moohiden???,dan tim melayu Madey???, bagaimana tim melayu Ku li???Haahahhhahahhahahh!!!Nasa ko jangan buek lawak,yg buek baik dgn Pas geng-geng Ustaz kazim jerr dan beberapa pemberita yg cuba nak menanguk air yg keruh..Ataupun Nasa nampak LABA jawatan, bilo geng-geng melayu BERANTAKKAN, dapek peluang jadi Mentori,ketuo jabatan,WALAUPUN sekojap...........hehehehhe.

Sapo yg hendak kek PAS , "anak daro tuo", (yg selalu main-kayu tigo dgn laki orang)...Heeheheheh..Umno cumo nak anak DARO ajerr..Tak cayo tanyo..Bong Mohktar.dan tan Isa Samad.

Tanpa Nama berkata...

Jadi tunggu apa lg? Bergantung harapan kpd kepimpinan baru PAS sama seperti menyokong pemimpin tajaan UMNO. Biar kan mereka berkahwin dgn BN. Kita teruskan sahaja agenda kita.

Tanpa Nama berkata...



Semua rakyat dah tahu umno parti TOLOL mnTololkan umat

Umno/utusex hanya sokong kenyataan menteri2 bodoh-TOLOL utk lebih tololkan rkyat

Umno dah betol2 TOLOL busuk sampai keusus

Ddlm umno tiada yg lain slain yg tolol2..

..tiada yg busuk slain busuk-bangkai sampai keusus..



TUP-TUP

Tiba2 kini umno sokong Hadi

Tak semena2 umno sanjung ulaaaarkeMak UG?

ITU signal jls..

ITU tanda..

..kompem bhw diMATA umno Hadi Awang & ularrrrkeMak UG lebih tolol drp ahli umno itu sndiri??

..dr pandangan utusex pula mrk itu lebih TOLOL dan lebih busuk krn hanya yg lebih TOLOL dan yg lebih busuk shj yg dpt & mampu diTOLOL2kan smahu2nya oleh umno..

...dah tentu umno seronok sgt..sbb dpt regu yg betol7TOLOL tahap siku-LUTOT yg terang2 dah kena KENCING diparlimen..tp maseh mintak utk terus diKENCINGkan lg..dan tujuannya adalah smata2 utk mngeliru mngKENCINGkan lebai2 & rkyat2 hulu & dungu smahu7nya..

DAN

Hanya yg TOLOL-siku-LUTOT jer lg yg masih betol7TOLOL memanggil mrk itu sbg ulamak!



Nota:

TOLOL = Sufahaq....mrk samaskali bukan ulamak

TOLOL-siku-LUTOT = Adoiyai, hangpa smua pi boh makna ikut suka hangpa laa?

Klu umno yg dah trang2 bodoh-TOLOL itu mntololkan 'ulaaarkeMak2' itu..adakah lg yg lebih TOLOL setolol7nya drp mrk aka 'ulaaarkeMak2' ini!?


sizzly7761 berkata...

PAS kini dipenuhi oleh Ustaz Munafik Haraki! Gelaran yang kembali kepada mereka sendiri. Sehingga kini semua Ustaz dah dok diam bab hudud selepas menang... di parlimen pun ustaz YB pun hanya dok goyang telo...dalam facebook dan muktamar kemain lagi...Hudud hanya kelentong Ustaz2 yang gila jawatan tetapi malas menjuarai masalah rakyat! Ahli2 PAS terpedaya dengan agen UMNO @ tali barut dalam PAS iaitu Moktar Snake dan Juhdi Marzuki..sila siasat latarbelakang 2 ekor ni..dari mana asal dan cuba guna akal fikir..mengapa seorang penjawat awam kumpulan A bebas memegang jawatan dalam parti pembangkang! Dan mengapa penasihat almaunah tidak kena apa2 tindakan polis?..fikir2kan lah... jangan asal ustaz berserban je...dah ulamak! Ada akal fikir!

Malaysiabaru berkata...

Amalan ayoh Ping Marang

Dua bini

Satu dgn pkr. Satu dgn umno

Moleklah...

....rakyat jd pak pandir sokong pas dan pkr

Tanpa Nama berkata...

nak singkir 'sekular' dlm pas dgn bantuan bapa segala sekular - umno. feninnnn!!!

Tanpa Nama berkata...

Apa yang berlaku kini menunjukkan betapa ramai yang tak bertelo dalam kalangan ostad-ostad PAS. Semasa Almarhum TGNA ada semua tak berani menentang arus. Kalau ada pun dah kena terajang. Sekarang sudah terserlah siapa biawak dan siapa mengkarung, cipan dan tenok. Bersedialah PAS untuk kembali kepada era 70an dan 80an. Kalau setakat memperjuangkan hudud eloklah main jauh-jauh. Rakyat biasa yang takde duit takde rumah dan takde kereta berjuang hari-hari untuk membawa hidangan ke meja untuk anak dan isteri. Dengan pelbagai bil yang perlu dibayar dan pelbagai tagihan perlu dilunaskan. Bagi rakyat biasa hudud adalah cogan politik untuk meraih undi. Itu pun yang termakan cakap ialah mereka yang taksub kepada ketua-ketua pilihan. Sekarang episod hudud sudah tersangkut dan tiada kesudahan sedangankan rakyat biasa tetap berdepan dengan kenaikan kos sara hidup yang kian membebankan. Selamat tinggal PAS dan teruskanlah perhubungan jenis mu dengan UMNO!!!

Tanpa Nama berkata...

"Musuh,bila dia sokong kita..mesti ade benda Yg x kena"...petikan kata2 dari arwah ustaz fadzil noor..

So x pelik muka nik Abdulh selalu kuar akhbar n TV milik UMNO..

X pelik muka nik amar kuar akhbar dan TV UMNO..

X pelik muka hadi kuar akhbar n TV UMNO..

Sudah2 la geng mat serban duk jual agama...rakyat da muak dengan anda...

Tanpa Nama berkata...


TOLOL itu..

TOLOL = Sufahaq....mrk samaskali bukan ulamak

TOLOL-siku-LUTOT = Adoiyai, hangpa smua pi boh makna ikut suka hangpa laa?

Klu umno yg dah trang2 bodoh-TOLOL itu mntololkan 'ulaaarkeMak2' UG itu..adakah lg yg lebih TOLOL setolol7nya drp mrk aka 'ulaaarkeMak2' itu!?

Hahaha...mana PERNAH ada makna ulamak itu = TOLOL???

Jgn ssekali jd TOLOL lg dgn mmanggil mrk itu sbg ulamak!!!!!!

Tanpa Nama berkata...



.
Susah jugak nak terima yang perwakilan boleh percaya maklumat dari sumber yang tidak boleh di percayai seperti Utusan dan TV3,

Kena baca yang tersirat iaitu 'UMNO bantu Ulamak dalam PAS'. Apakah UMNO sebuah parti yang besar dan semakin nazak hanya memberikan bantuan berkempen melalui media sahaja. Memberi ruang di dalam media hanya bantuan sampingan. Mustahil pertolongan sekecil ini boleh membuat Hj Hadi memberi sokongan kepada Najib yang tersepit.

Bantuan ini sebenarny melibatkan pusat strategi Umno terlibat secara aktif dalam pemilihan PAS. Ala-ala minta pertolongan dari Amerika jugak lah. Kalau dah Amerika, mana ada ikut Islamnya. 'Terlibat secara aktif' juga memberi gambaran ada ejen dalam PAS yang memainkan peranan. Bila kita kata ejen jangan pulak kita ingat orang yang di katakan ejen itu adalah ahli PAS sendiri yang menyebelahi UMNO. Tidak. Tetapi ejen ini adalah orang luar dan mungkin ahli UMNO yang tidak berdaftar yang masuk dalam PAS. Ejen-ejen ini telah mengubah pemikiran PAS yang satu masa dulu tidak bertolak ansur dengan rasuah dan kezaliman. Mereka omok-omokan tentang DAP seperti kalau dah cina jangan percaya lah. Cina DAP selagi tak dapat kuasa selagi itu lah mereka akan tunjuk baik. Yang perwakilan pun satu, tolol. Macamlah DAP sahaja parti cina dalam Malaysia.

Tidak salah PAS mendapat bantuan dari UMNO.Tapi yang salahnya PAS pro Ulamak berkempen bukan lagi ikut prinsip berjemaah ia itu cara Islam. Jika pro Ulamak kekal dengan cara Islam nya (tak maki, tak label, tak cai, tak fitnah) ada juga lah harapan UMNO akan berubah dan mungkin ikut pulak cara PAS. Tetapi belum apa-apa dan belum resmi PAS-UMNO akan berganding bergabung, PAS dah bertukar watak. Ini yang buat akar umbi keciwa kerana watak baru PAS membelakangkan ciri-ciri Islam. Cakap pun dahlah U turn siap berbelit-belit lagi.

Matlamat PAS sekarang ialah untuk menyelamatkan melayu dan bukan lagi untuk menjaga Islam. Atas sebab itu lah utusan dan tv3 berulang-ulang melibatkan DAP dengan kumpulan profesional hingga berjaya meresap dalam fikiran perwakilan yang DAP ialah parti cina yang ingin merampas kuasa orang melayu.

Walaupun menafikan yang PAS akan bersama UMNO, PAS tak perlu bersama UMNO untuk jadii UMNO. Yang kita tahu, PAS suka main dam ular dan dalam permainan ini PAS lah yang selalu turun ke bawah sebab masuk dalam petak ular besar.

Kepada Allah kita kembalikan.





Tanpa Nama berkata...

Kalau betul Ada pihak pas suruh ke
atau ini adalah sangkaan
(kerana seakan-akan satu propaganda untuk menruntuh pas yang kelihatan berjaya menembusi pemikiran ahli2nya)
Ya Allah kasihanilah kami umat yang lemah ini
perjuangan menuntut erti pengorbanan

Shukri Hussain berkata...

Mengapakah media umno bantu menaikan pro Ulama. Adakah Pihak umno ingin lihat supaya pr berkecai dan peluang ke putrajaya gagal mungkin tu Sebab nya