2 Nov 2014

[EDISI KANTOI] Air Mani Di Seluar Dalam Yang Salah....


Nampaknya seluar dalam Saiful boleh menjadi alibi Anwar!” – Datuk A Samad Said

Saya ditanya oleh Sasterawan Negara, Pak Samad Said di kantin Mahkamah tentang peluang Anwar dalam rayuan di Mahkamah Persekutuan. Saya jawab agak sukar untuk diramalkan. Secara berjenaka saya kata kepada Pak Samad mungkin Anwar akan dibebaskan kerana seluar dalam Saiful dan saya jelaskan kepada beliau mengapa saya berpendapat begitu. Setelah mendengar ulasan saya, Pak Samad secara berjenaka berkata “nampaknya seluar dalam Saiful boleh menjadi alibi Anwar!”

Saya akan jelaskan di sini mengapa seluar dalam Saiful tidak mustahil boleh membebaskan Anwar. Bagaimanapun sebelum itu saya ingin berkongsi dengan pembaca antara intipati hujah para peguam Anwar dalam rayuan ini. Banyak isu yang dibangkitkan oleh para peguambela Anwar namun saya akan berkongsi hanya beberapa isu yang dibangkitkan. Kita tahu Anwar dituduh melakukan sodomi ke atas Saiful dan bagi pertuduhan sodomi, sepertimana tuduhan dalam kes rogol, pendakwa perlu buktikan elemen paling penting iaitu tusukan (penetration) ke dalam anus Saiful.

Peguam Anwar berhujah mahkamah rayuan tersilap apabila mengatakan pendakwa telah berjaya membuktikan tusukan dalam keadaan keterangan yang dikemukakan oleh pendakwa penuh dengan aneka keraguan. Antaranya peguam Anwar berhujah Saiful mengatakan dia diliwat secara kasar dan menyakitkan dalam keadaan dikatakan jelly KY digunakan. Ini suatu yang tidak munasabah.

Peguam juga berhujah bagaimanakah dalam keadaan Saiful menyatakan dia diliwat secara kasar dan menyakitkan, tapi tidak ada sebarang atau sedikitpun kecederaan atau koyakan kepada anus beliau di mana fakta tersebut diakui oleh semua doktor yang melakukan pemeriksaan fizikal ke atas anus beliau. Semua tahu 4 orang doktor, satu dari Pusrawi dan 3 dari Hospital Kuala Lumpur telah memeriksa Saiful.

Peguam Anwar juga berhujah wujudnya percanggahan keterangan Saiful semasa di Mahkamah dan keterangan beliau kepada Pegawai Penyiasat, Jude Pareira dan doktor di mana di Mahkamah beliau katakan beliau diliwat selama 5 minit manakala dalam keterangannya kepada Jude Pariera dan doktor beliau memberitahu ia diliwat selama 30 minit. Jika sekalipun diandaikan benar Saiful diliwat secara kasar dan menyakitkan selama 30 minit, mengapakah tiada kecederaan atau koyakan ke atas anus Saiful.

Peguam Anwar juga berhujah yang lebih pelik lagi meskipun Saiful menyatakan dia telah diliwat dengan secara kasar dan menyakitkan dan tanpa kerelaannya namun sehari selepas tarikh kejadian yang dikatakan itu beliau masih boleh berada di rumah Anwar. Peguam tunjukkan kepada Mahkamah gambar Saiful di rumah Anwar dalam keadaan wajah, menurut peguam, yang tidak menunjukkan beliau adalah mangsa liwat!

Sebagai peguam yang ada pengalaman mengendalikan kes rogol saya rasa mana mana peguam atau orang awam sekalipun pasti akan rasa aneh jika seorang mangsa yang dikatakan diliwat atau dirogol tanpa kerelaannya masih boleh hadir ke rumah peliwat atau perogol tersebut apakah lagi sehari selepas kejadian. Apapun kita lihatlah nanti bagaimana Mahkamah Persekutuan menilai dan memutuskan hujah peguam Anwar tersebut.

Mengenai hujah tentang seluar dalam Saiful peguam Anwar berhujah begini. Bagi membuktikan Anwar meliwat Saiful pendakwa mengemukakan dua seluar dalam yang dipakai oleh Saiful di mana kedua dua seluar dalam itu ditandakan sebagai eksibit P14 dan P15. Eksibit P14 merujuk kepada seluar dalam yang dipakai oleh Saiful semasa hari kejadian iaitu hari yang Saiful katakan Anwar meliwat beliau.

P15 pula merujuk kepada seluar dalam yang dipakai oleh Saiful semasa beliau membuat laporan polis iaitu tarikh yang berbeza dengan tarikh kejadian. Maknanya seluar dalam yang dipakai semasa hari kejadian dan hari Saiful membuat laporan polis adalah dua seluar dalam yang berbeza.


Peguam Anwar berhujah jika benar Anwar meliwat Saiful sudah tentu ada kesan air mani di seluar dalam yang dipakai oleh Saiful di eksibit P14, iaitu dipakai masa hari kejadian.Tapi seluar dalam di P14 , menurut peguam Anwar, telah dibasuh oleh ibu tunang Saiful. Oleh itu menurut peguam Anwar P14 secara forensiknya tidak berguna (forensically useless) kerana sebarang kesan air mani, jika ada, akan hilang kerana bahan bukti telah dibasuh!

Yang lebih pelik hujah peguam Anwar seluar dalam yang dipakai Saiful semasa beliau membuat laporan polis iaitu P15 tiba tiba mengandungi kesan air mani!


Peguam Anwar berhujah bagaimanakah Anwar boleh disabitkan melakukan liwat ke atas Saiful berdasarkan kesan air mani yang terdapat di seluar dalam yang dipakai di hari yang bukan hari kejadian!!!

Adakah Anwar akan dibebaskan kerana misteri keterangan seluar dalam Saiful kita sama samalah tunggu dan lihat nanti apabila Mahkamah memberikan keputusannya nanti. -Hanipa Maidin


5 Sebab kes fitnah liwat DSAI langsung tidak masuk akal....!!!!

Pertama,
Jika betul DSAI meliwat saiful, kenapa saiful tidak melawan.. saiful pada masa tu muda, gagah takkan senang2 nak bagi orang liwat.. si muda umur 20an diliwat si tua umur 60an takkan tak mampu nak lawan.. perempuan kena rogol pun reti nak lawan.. jika suka sama suka kenapa DSAI sorang saja kena dakwa.. kenapa saiful tak kena dakwa..

Kedua,
DSAI didakwa mengikut sekyen 377B Kanun keseksaan.. seksyen 377B dengan jelas menyebut "Sesiapa yang secara sukarela melakukan persetubuhan bertentangan dengan aturan tabii".. jadi jika mengikut seksyen ini saiful juga mesti didakwa kerana suka sama suka..SOP kes liwat atau rogol, mangsa akan dihantar ke hospital untuk pemeriksaan perubatan untuk mengesahkan adanya tusukan/penetration tetapi 4 doktor, 1 di pusrawi dan 3 di HKL membuat laporan TIADA kesan tusukan.. 1 doktor mungkin khilaf tapi kalau 4 tak mungkin khilaf..

Ketiga,
Bagaimana DNA air mani DSAI boleh ada dalam dubur saiful sedangkan tiada kesan tusukan dijumpai dekat punggung saiful.. adakah betul itu air mani DSAI atau DNA DSAI telah dipalsukan.. ingat lagi semasa DSAI kena tahan beberapa hari di penjara, di sana dia pun disediakan tuala, berus gigi.. jika berus gigi dan tuala dipalit pada kapas lalu kepada DNA tester itu sudah memadai untuk mendapatkan DNA DSAI..

Keempat,
Kenapa nak dekat2 prk kajang tiba2 DSAI disabit bersalah dalam kes liwat.. seolah2 tak nak bagi DSAI bertanding padahal DSAI telah diputuskan tidak bersalah..Kenapa mesti peguam negara yg menjadi pembela saiful dalam kes liwat.. inikan soal peribadi tiada kena mengena dengan hal negara.. mana saiful dapat duit untuk bayar peguam negara.. saiful kerja apa sebenarnya.. jadi boleh nampak kat situ permainan kerajaan zalim..

Kelima,
Saiful dakwa dia diliwat pada 26hb jun dan buat report polis pada 28hb jun.. dalam tempoh 2 hari itu ada lagi ke DNA air mani DSAI.. takkan si saiful langsung tak berak, tak solat, tak basuh dubur.. semata2 nak simpan bukti dalam dubur.. kenapa tak terus je report polis lepas dia kena liwat..

Langsung tak masuk akal! Hanya yg mempunyai akal yg waras saja dapat berfikir DSAI telah difitnah dan dizalimi.. semoga Allah menimpakan balasan ke atas orang yg menganiaya beliau dan orang yg menyokong beliau dipenjara.










IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





22 ulasan:

Awanama berkata...

Kalau disabitkan jugak bermaksud mahkamah dan polis Malaysia tidak boleh dipercayai lagi...

Awanama berkata...

Itu seluar dalam saiful sial yg dipakai semasa diliwat olih shafie dollah tersilap ambil sebagai bukti oooopocooot. Dah bercendawan air mani campor berak saiful tersimpan dalam laici almari kah kah kah lawak bodoh umno dan peminpin sama penyokong tolol and bahalol.

Amin berkata...

Ya Allah kau jadikan lah semua ahli keluarga mereka yg terlibat fitnah liwat ini peliwat.

Kau tunjukkan kpd mereka apa itu liwat yg mereka minat sgt itu.

Kau bagi kehinaan dlm hidup mereka di dunia, mati dlm kehinaan dan ngeri.

Amiinn

Awanama berkata...

KALAU KORANG TAKDE BUKTI, JGN DIREKA,DIOLAH BUKTI PALSU, KELAK ENGKORANG SEMUA TERMASUK HAKIM MASUK NERAKA JAHAHAM. JGN DISEBABKAN HABUAN YANG LUMAYAN, KORANG KETEPIKAN AGAMA. HIDUP INI SINGKAT, LEPAS KORANG MATI, KORANG NAK JAWAB APA DALAM KUBUR NANTI. ENGKORANG NI MEMANG SEMUA HARAM JADAH, SIAL, BABI, MONYET, UNGKA, SIAMANG, BIAWAK, ANJING. SEMUA KEJAR DUNIA, TAK INGAT MATI...WOI TUKARLAH PM. DAPAT MUHYIDDIN YASSIN PUN OK AMAN MALAYSIA NI. DAPAT KAT DAP, HABIS NEGARA NI JADI KOMUNIS. TOLONGLAH RAKYAT MALAYSIA YA ALLAH...

Awanama berkata...

Dulu kini d selama nya . tak abis 2 menyusahkan org.umnooo

Awanama berkata...

satu lg yg x masuk akal, apa ka bodoh mangkuk hayun mak tunang si saiful tu. jadi kuli basuh spender.. kihkihkih org yg sengaja x bersuci dr hadas besar dan sengaja tinggal solat. sumpah lahanat akan berbalik pd mereka..

Amuraria berkata...

nila bontot juta juta wo ,itu pasai umporno & sekutunya sampai dekat 20 tahun teruskan fitnah yang selalu dibuat dajjal perosak ! ABU !

Awanama berkata...

Kenapa UMNO & peguamnya yg bermati-matian membela Sialful? Di sini pun sudah nampak jelas permainan konspirasi UMNO hantar bermotifkan untuk menghalang DSAI berpolitik. UMNO sedaya upayanya mengepung DSAI dgn fitnah-fitnah jijik yg sinonim dgn UMNO dan ada pula hakim yg sanggup diperkudakan.

Awanama berkata...

Anon 12:24

Ni sekor lagi bangang yang pakai tapak kaki untuk berfikir. Siap pakai huruf besar lagi nak tunjuk bangqng dan bodoh sombong!

Bila pulak DAP akan dapat menang PRU dan memerintah Malaysia kalau setiap PRU DAP hanya bertanding sekitar 66 kerusi parlimen sedangkan untuk menubuhkan kerajaan secara simple majoriti memerlukan 120 kerusi. Untuk dapat majoriti 2/3, DAP memerlukan 148 kerusi!

Dari 66 kerusi yang DAP bertanding setiap pil8hanraya, paling kuat pun DAP menang tak sampai 1/3 dari kerusi yang ditqndingi. JADI KAT MANA DAP NAK C3KAU 120 KERUSI PARLIMEN UNTUK MEMERINTAH MALAYSIA? AMBIK KERUSI YANG DOK ATAIH DAHI NKO KE??

Kalau cakap bodoh macam l3mbu nanti marah!Memang otak lembupun kerana percaya bulat2 kelentong pemimpin2 UMNO nko! Ini lah kejadahnya bila guna tapak kaki untuk pikiaq. Akal yang Allah bagi hangpa buang kelaut!

Awanama berkata...

lucu !!!!

macam mana agak muka saifol di ngentot di bontot oleh Shafee...?

malaysia negara 2S - Sayfool & Sayfee.

semua sudah jadi bahalol...1Bahalol

Awanama berkata...

kalo belakang kena taji,air mani kuar semula dari belakang jugak laaa..mana ada belakang kena taji bahagian depan spender pulak yang diuji......hahaha lucu lerr..

Awanama berkata...

saiful dah bersumpah laknat tapi tak meletup perut atau mati. kira keballah saiful. anwar pulak bila masanya nak tunjuk ada telor macam saiful turut bersumpah laknat. pejuang rakyat mesti berani, baru orang macam aku yang tak tahu apa2 akan percaya. dengar cerita, dalam mahkamah anwar tak mahu beri keterangan secara bersumpah dan tak mahu disoal balas oleh pendakwa. kenapa begitu? pejuang rakyat wajar tunjuk keberanian melawan jika dizalimi. setakat peguam pendakwa dalam mahkamahpun tak berani lawan bagaimana nak melawan rencamnya dunia politik yang sangat kasar dan meloyakan di luar? terkini dari hujahan pembelaan, sodomi ni dah diklasifikasikan sebagai 'consensual sex'. jika begitu, sewajarnya saiful juga perlu dibuktikan klimak dengan bukti2 air mani saiful juga terdapat pada tubuh anwar. kenapa pihak pembelaan tidak berusaha mendapatkan bukti tersebut? pihak pembelaan wajar berusaha menunjukkan bukti2 sahih agar hujah pendakwaan dapat dipatahkan, bukan semata-mata penafian dan dilaksanakan bukan melalui keterangan bersumpah.

Awanama berkata...

anon 4:50 pm.
hang lagi lucu. awat, spender hang tutup bahagian depan saja ka? bahagian bontot hang belubang pasai apa? belilah spender baru, buang la spender hat dh belubang tang belakang tu....

Awanama berkata...

Piii mati semua peguambela dan penyokong saiful tu sekarang juga.

Awanama berkata...

anon 5:52

ko kalau dah tak tahu diam2 je le, banyak pulak ko punye songeh.....

Awanama berkata...

Seingat kita. sebelum saiful buat laporan polis kononnya dia kena tusuk dek Nuar, dia pergi chit-chat dengan Najib. Jangan2 benda yang melekat kat spemder dalam tu ......

Awanama berkata...

anon 4:50 PM

Non sedar ngaku pulak yang dunia politik sangat kasar dan meloyakan Kes Fitnah ada lah contoh dunia politik ciptaan UMNO sangat kasar dan sangat meloyakan

Ingat pakai sumpah boleh ubah dunia politik jadi eluk Macam tu Nabi Nabi main sumpah lah nak buktikan apa yang di sampaikan ada lah benar

Klimak apa lah yang kau cakap ni Sialful kena dan dia kata sakit Dia kena apahal air mani dia yang keluar Faham tak pertuduhan yang dikenakan pada Anwar ? Kalau betul bukan pembela yang kena buktikan air mani Sialful ada pada Anwar Tugas peguambela untuk membuktikan kes fitnah dan liwat paksa atau suka sama suka tak benar berlaku Faham tak?

Yang bentang penghujahan ialah pasukan pembela Yang menafikan ialah pendakwaraya

Lain kali tak tahu apa apa macam non cakap 'baru orang macam aku yang tak tahu apa2 akan percaya' duduk diam diam

Awanama berkata...

Dari apa yang kita difahamkan jika ada dua seluar dalam pihak pembela Sialful cuba memberi gambaran Sialful di liwat dua kali Yang mana dah tentu tak masuk akal

Kali pertama selepas di liwat Sialful tak buat lapuran dan seluar dalam telah di basuh

Kali kedua diliwat Sialful pun buat lapuran Sialful keliru nak kata kena liwat dua kali tak masuk akal Silap dia pun kena didakwa Jadi dia cakap lah kena liwat pada tarikh kejadian pertama

Sini lah silap nya seluar dalam ada air mani dan satu lagi telah dibasuh tapi tarikh tetap sama Tudahan awal suka sama suka pun terpaksa dipinda

Kesimpulannya Anwar didakwa pada tarikh kejadian di mana seluar dalam Sialful tak ada bukti Penguambela Sialful akan sedaya upaya membuktikan seluar dalam yang ada bukti adalah barang kes pada tarikh pertuduhan

Awanama berkata...

Apale saiful kena tala belakang depan terpancut. Mesti engkau kena tala sambil melancap.

Kalu dah gitu ....... bukanle kes liwat paksa. Ini kes lain

Awanama berkata...

Aku agaklah bukan liwat yg berlaku tapi mungkin mereka bertikam zakar mcm orang bertikam keris...pasal tu lah kot air mani bersembur sampai terkena kat seluar dalam yg akan dipakai keesokkan harinya...apa macam ada logik ke teori aku nie...hihihi

Awanama berkata...

Ini org bodoh tunjuk pandai.. Guna ayat mcm doa.. Adik beradik ustaz yg doa laknat masa muktamar pas la ni... Stupid cow! Ok bye!

Awanama berkata...

5:52 tu bodoh piang nak tunjuk pandai tapi yg nampak tetap kebodohannya. Jahil undang2, jahil ilmu malah daya logiknya pun setara penghidu gam.