29 Sep 2014

"Kaki Tidur" Rupanya Iszuree Ni, Patut Mengigau...


Exco kesal sikap Iszuree

GEORGETOWN - Tindakan Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Iszuree Ibrahim (gambar) yang berterusan mengeluarkan kenyataan fitnah dan tuduhan terhadap kerajaan negeri amat dikesali.

Exco Pulau Pinang, Dr Afif Bahardin berkata, tuduhan dan fitnah yang dilemparkan Iszuree terhadap kerajaan negeri berniat jahat dan tidak langsung mencerminkan perkara sebenar.

​Beliau berkata, tindakan diambil kerana beliau menfitnah kerajaan negeri PR yang diwakilinya sendiri dengan serangan melulu apabila menyamakan kerajaan PR dengan BN dalam meneruskan dasar pro-pemaju ​ketika menguruskan masalah setinggan.

"Ini tidak benar sekali. Kerana kerajaan negeri tidak mengeluarkan sebarang kelulusan pembangunan kepada pemaju untuk sebarang permohonan atas tanah yang melibatkan setinggan."

Ini adalah perubahan ketara dari dasar BN sebelum ini yang memberi kelulusan pembangunan walaupun masalah setinggan belum diselesaikan," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Menurutnya, perubahan dasar itu ​dilakukan untuk menggalakkan pemaju mengadakan rundingan dan menyelesaikan masalah secara baik iaitu menggunapakai formula munasabah dalam berurusan dengan setinggan.

"Malangnya beberapa pemaju dan pemilik tanah yang ada kaitan dengan BN dan Umno enggan ​berunding dengan setinggan dan sebaliknya menggunakan tindakan mahkamah untuk menghalau​nya tanpa bayaran pampasan yang munasabah.

​"​Untuk kes 'BN atau U​mno'​ sedemikian, kerajaan negeri bukan sahaja mengaturkan peguam untuk membela setinggan tetapi tidak memberi kelulusan pembangunan ​jika pemaju ini berjaya di ​mahkamah," katanya​.

​Afif berkata, Iszuree ​juga ​ sedia maklum mengenai perubahan dasar itu dan beberapa kampung yang disebutnya melibatkan kes mahkamah yang ada kaitan​ dengan Umno atau BN.

"​Untuk setinggan yang menduduki tanah kerajaan, polisi​nya ialah bayaran pampasan atau rumah akan disediakan ​jika mereka terpaksa berpindah atau tidak memiliki rumah."​

Amat dikesali, walaupun selepas dikenakan tindakan, beliau masih cuba mengheret isu lain yang tidak berkaitan dan bermain dengan sentimen," katanya.

Menurutnya, Iszuree seharusnya rasional dan perlu mengakui bahawa kerajaan negeri hanya mengambil tanah untuk tujuan awam termasuk buat kali pertama pengambilan tanah milikan bukan Melayu dan bukan Islam untuk tujuan perkuburan orang Islam.

"Beliau juga harus menerima prinsip lantikan​nya sebagai ahli MPPP bukan dipilih secara langsung oleh rakyat tetapi dilantik kerajaan negeri atas kepercayaan dan keyakinan terhadap​nya sebagai pendukung ​untuk membela rakyat.

​"​ Sebagai​ ahli ​majlis, beliau harus tahu bahawa setiap dasar yang digubal sejak 2008 adalah atas semangat kebertanggungjawaban bersama atau 'collective respo​n​sibility'," katanya. -SH ‎

ULASAN GB

Mula-mula GB ingatkan betullah kritikan Iszuree terhadap kerajaan Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng.

Dalam sibuk-sibuk dia meenempelak DAP, tetiba hulum kebenaran dan keadilan berjalan. Beberapa keping gambar dia "tidur" masa mesyuarat beredar di media sosial. Bukan sekali dia tidur, berkali-kali.

SUNGGUH MEMALUKAN. Kemudian ada hati pula nak cari publisiti hentam kerajaan PR di Penang. Perbaiki dulun dirimu sebelum kamu mengkritik orang. Nanti ditempelak orang "kaki tidur yang sedang mengigau atau bermimpi".

Yang anehnya ada pulak seorang pemimpin PAS kata DAP buli PAS. Rupa-rupanya sama-sama mengigau. PAS yang sepatutnya ambil tindakan ke atas kaki tidur sepertinya. Mujur ada Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Haji Mohamad Sabu yang menjelaskan Iszuree masih tidak dipecat daripada jawatannya itu seperti digambarkan oleh AJK PAS Pusat, Nasrudin Hasan At-Tantawi dan Yusni Mat Piah (Ketua Pemuda PAS Negeri).

"Iszuree sepatutnya dipecat, tetapi, saya berunding supaya ada kaedah lain agar dia tidak dipecat," jelas Mohamad dalam Mesyuarat Perhubungan PAS Negeri di Pongsu Seribu, petang kelmarin.







IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kena dah tu.." bapak borek anak rintik "..

Bapak presideng kaki ponteng meeting kepimpinan PR..
anak pulak kaki tido masa meeting.

youji oh youji..apa khabar si nik abduh mini cooper hijau..heehehe

Tanpa Nama berkata...

Malam malam tarik tasbih kut?

mosabit berkata...

ini gang paklah ni..paklah patut laa dah tua...ini muda2 dan membuta...passed away..

Tanpa Nama berkata...

kalo kekalkan pak lebai celupar sampai pru akan dtg jd president ,konpemmm aku tamau undi pas lg,pi mampus dgn pas yougiii..

Tanpa Nama berkata...

Kutuk org pandai... tp diri sdri blum tentu org tak kutuk..agak2 la weiii nk kutuk....

mosabit berkata...

peruntukan pun dah tak dapat lg...mana pergi peruntukan yg dia dpt dulu tu ekkk....jeng jeng jeng...

Tanpa Nama berkata...

Adakah berdosa kerana curi tulang tidur semasa menjalankan kerja diamanahkan oleh rakyat?

Tanpa Nama berkata...

Wahai pemimpin2 PAS, selidiki dulu, dptkan fakta dulu seblum buat sebarang kenyataan. Jadilah pemimpin yg matang dan dihormati

Aznan BH berkata...

" adakah kerana gambar saya yang nampak macam tidur tu boleh menunjukkan saya tidak buat kerja? Mungkin tuan2 tidak tahu bahawa saya sedang bertafakur..mungkin saya sedang memejam mata untuk memikirkan secara negeri..Pakaian kot yg saya pakai pun saya pinjam..""

Tanpa Nama berkata...

Mana mau tutup kemaluan yang besar ini. Malang ke 4?

Malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu, malu,

Malulah sikit ooooi, kau tu mewakili imej Islam.

aznan eusoff berkata...

inilah ibu segala punca masalah ...ilmu pemimpin PAS skrg ikut suka saja nk menghukum...non muslim skrg pun pelik memikirkan gelagat mereka yang mengakui alim ulama siap berserban berjubah tapi ilmu letak kat kepala lutut...islam melarang umatnya berdusta menghukum tanpa bukti...sesat lagi menyesatkan golongan rakyat marhain atas tindakan bodoh kamu wahai yang mengakui alim tahu dan mahir semuanya...

Tanpa Nama berkata...

Ishh... gb jgn buat fitnah la woi... dia bkn tido tu.. tgh berzikir.. kusyuk bukan main.. tak baik gb tuduh bukan2 klu takde bukti.. ni contoh tepat kalau nak sahkan tuduhan gb.

1) Tido musti ada bantal.
2) Takdak bunyi dengkur sebab gambar.
3) Takdak air lior basi tepi mulut.
4) Menguap pun tidak
4) Bukti gambar tak tepat, superimpose.
5) Blablablabla (hangpa tambah sendiri)

Hahahaha... terbaik la..

IbnAbdHalim berkata...

Bilang biji tasbih jer. Hati ke lain kot? Banyak merapu dan meraban.

IbnAbdHalim berkata...

Patut tukar org lain yg lebih baik.

Tanpa Nama berkata...

Dalam hati rasa marah pada nik abduh, tantawi dan presiden. Saya baru mengundi pertama kali pada pru13.. Undi sy pada PAS dan PR. Jika ini berlarutan, saya takkan keluar mengundi. Mereka ini sombong dan takabbur.

Ahmad Basri berkata...

Pergi undi krana itu fardu kifayah....cuma jgn undi bn dn pas.jika calon ularma bersroban.
Undi je gambar selain dcing/ bulan.

Tanpa Nama berkata...

Setuju dgn anda, mengundi itu satu amanah, ada adun, ada parlimen, tak semestinya kena pangkah parti yg sama kalau wakilnya tak boleh di harap. Motto baru skang ialah ABUG, Asal Bukan Umno/UG!!!

Tanpa Nama berkata...

Aku dah masuk buku.
1. MP Temerluh
2. 4 bekas exco Selangor.
Semua ni haram diberi undi dlm PRU14. Aku harap bangsa asing pun turut rekodkan.

Tanpa Nama berkata...

Sudah banyak bukti mengesah ahli ahli dan pemimpin PAS rata rata tak ber tanggungjawab , malas , bodoh lagi Bahalol pulak tu.

Buat malu bangsa saja.

Dah lah menipu , lepas tu kuat fitnah pulak.

Apa jenis manusia ini ?

Khinzir pun ada nilai ekonomi.