19 Mei 2014

Bila Iblis & Syaitan Menguasa Badan, Anak Sendiri Pun Dimakan


Rogol anak dalam bangsal kebun

KUALA TERENGGANU - Mahkamah sesyen di sini semalam menjatuhkan hukuman penjara 13 tahun dan 10 kali sebatan terhadap seorang bapa yang tergamak merogol anak kandungnya sebanyak dua kali pada 16 Ogos dan 12 September tahun lalu.

Sebaik pertuduhan dibacakan, tertuduh yang berusia 38 tahun dan beralamat di Jalan Lebuhraya Jerangau Jabor, Terengganu itu mengaku bersalah di hadapan Hakim Mohd Azhar Othman.

Tertuduh yang disabitkan dua pertuduhan itu didakwa melakukan kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 376B (1) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara tidak kurang enam tahun dan tidak lebih 20 tahun serta sebatan.

Bagi pertuduhan pertama, dia didakwa melakukan perbuatan itu pada jam 3 pagi, 16 Ogos lalu, ketika mangsa sedang tidur di dalam bilik di rumah tidak bernombor, di Dungun.

Ketika itu, tertuduh telah mengejutkan mangsa yang ketika itu berusia 15 tahun dan membawanya ke bangsal sebuah kebun Dungun, dan setelah tiba di bangsal tersebut, tertuduh telah menyuruh pengadu tidur di bangsal tersebut, sebelum bertindak merogol mangsa jam 3.30 pagi sebanyak sekali tanpa kerelaan.

Bagi pertuduhan kedua, tertuduh didakwa sekali lagi merogol mangsa pada jam 9.30 malam, 12 September tahun lalu.

Pada awalnya, kira-kira jam 5 petang, ketika mangsa berada di rumah, tertuduh mengajak mangsa menemaninya tidur di bangsal kebun, dan pada jam 9.30 malam, mangsa telah dirogol oleh tertuduh sebanyak sekali tanpa kerelaannya.

Mangsa kemudiannya membuat laporan polis di Balai Polis Dungun pada 23 September 2013, jam 10.40 malam.

Tertuduh kemudiannya ditahan di sebuah rumah di Kampung Wakaf Tapai, Marang oleh Inspektor Mohamad Ramizan Ramli bersama sepasukan anggota Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dungun pada 29 September 2013, jam 11 pagi.

Pada prosiding semalam, tertuduh mengaku salah dan diarahkan menjalani hukuman secara serentak iaitu di penjara selama 13 tahun dan 10 sebatan iaitu masing-masing lima sebatan bagi pertuduhan pertama dan kedua.

Pendakwaan dikendalikan timbalan pendakwa raya, Siti Nur Hafizah Mohd Sokran manakala tertuduh diwakili peguam, Nik Ismail. -SH

ULASAN GB

Bila tidak dijalankan hukum Allah inilah jadinya....

Kita berharap satu hari nanti rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa dan agama akan faham mengenai keperluannya..





IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tiada bezanya dengan pemimpin UMNO,ratah rakyat, macam-macam naik, bila mereka jadi pemimpin

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi contoh perlunya hukum hudud dilaksanakan. Selagi tidak direjam mati (hukum berzina orang yang sudah berkhawin semesti direjam sampai mati)selagi itu jenayah ini berleluasa dan akan membawa penyakit AIDS kemana - mana sahaja.

Ingin jalan terbaik kita hapuskan AIDS ialah melaksanakan hukum hudud.

Tanpa Nama berkata...

Benda ni bukan kepa UMNO SAHAJA ..
YANG LAIN2 PUN SAMA ..
BARE TAKDOK TELINGA ..

Tanpa Nama berkata...

Selagi orang yang patut direjam sampai mati masih dibiarkan hidup, selagi orang yang patut disebat 100 kali cuma didenda dengan wang, selagi orang yang patut dipotong tangan dibiarkan bebas mencuri sewenang-wenangnya...selagi itulah masalah ini tidak selesai...Hukum Hudud adalah jawapan segala permasalahan ini...WaAllahuaklam..

Tanpa Nama berkata...

Dia ni tak der bini ker?