21 Apr 2014

Gejala Sosial Wechat,Whassup Ibubapa Sila Pantau Anak Anda!!! [8 Gambar]


Mohon mak bapak pantau anak2 anda.

Tengok operasi anak2 anda.

We chatnya, wasapnya, fesbuknya, twitternya. Makin melampau2 dah. Jangan percaya walaupun 10% pada anak2 zaman sekarang. Ni sampai dah tahap cium mulut, pastu jadi cover photo memang dah melampau tahap maksimum dah ni.

Tak tahu erti malu kan? Ok sekarang rasakan apa itu malu. -theseriusmedia




IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI


7 ulasan:

Azlan berkata...

Anak2 tak perlu smart phone tapi perlu smart parents kata motivator yg saya pinjam...Sekarang ni memang mencabar perlu sentiasa pantau aktiviti anak dan berdoa mohon bantuan dari Allah dalam mendidik dan membesarkan anak-anak. Kemampuan kita terhad. Doakan anak2 menjadi zuriat yang soleh dan solehah, beriman, berilmu dan bertakwa dengan sebenar takwa indah budi bahasa serta tutur kata yang akan membantu memudahkan urusan dunia dan akhirat kita. Doakan juga rakan dan guru anak kita. Kita perlu menunjukkan contoh yang baik pada anak-anak. Smartphone kita pun kena bersih juga..

Tanpa Nama berkata...

umat islam di balakan olih allah dgn bencana alam @peperangan tapi umat melayu islam di malaysia dibalakan allah dgn gejala sosial yg amat membimbangkan

Tanpa Nama berkata...

Bila anak2 di "nurture" dgn baik, insyaaAllah mereka tak gaduh tak dpt smartphone/ada FB dsb....
Memang la peer pressure sgt kuat pada mereka utk memiliki smartphone/buka acc FB/tweeter, tapi bila mereka dpt perhatian penuh dr ibubapa insyaaAllah mereka akan merasakan ketiadaan perlunya ber-social networking...

BaDiN berkata...

memang parah penyakit sosial yg melanda hasil drpd pendidikan yg tidak berdasarkan Islam di sekolah2.Itu belum lagi pendidikan sex yg nak diajar kalau sdh diajar lagi parah dibuatnya.Kerajaan harus buat sesuatu agar gejala ini tak bertambah parah.Kalau di rumah ibu ayah boleh pantau Tapi di luar rumah Kerajaanlah yg bertanggungjawab agar Rakyatnya tidak menjadi bakaran api neraka.

Tanpa Nama berkata...

semakin parah negara kita..tunggu bala dari Allah sahajalah..
sangat2 teruk dah ni..aduhai pemerintahan di mana tanggungjawabmu...janganlah ambil mudah...

Tanpa Nama berkata...

Siapalah emak bapak/penjaga pra remaja ini. Tahukah anda inilah 'tuaian' anda hari ini hasil dari 'benih benih' yang anda semai beberapa tahun lampau.

Masih belum terlambat jika mau memulihkanya.

Tanpa Nama berkata...

Memanglah betul ibubapa kena bertangungjawab utk control anak diaorg tetapi bidang kuasa diaorg terhad di rumah shj beb. Siapa yg mesti bertangungjawab dlm gejala maksiat kalau sudah berada di luar.? Takkan nak para ibubapa pasang cctv 24/7 keatas anak sedang para ibubapa ada tangungjawab lain yg mesti dibuat.

Jawapannya ialah kalau anak kita berada di luar maka ia menjadi tangungjawab pemerintah to do something utk kurang gejala maksiat. Tapi apakan daya lu dah pilih Umat melayu mr. Bean UMNO utk memerintah maka lu kena terimalah akibatnya beb. Sebab UMNOlah yg menggalakkan maksiat golongan remaja dengan konsert dihidupkan, JAKIM yg sepatut blh control benda ini tapi kerja diaorg tidur shj sampaikan raja bomoh blh bermaharajalela beb. Lagi hebat lagi blh ada menteri suggest buat hardrock cafe ala nasyid di putrajaya.

Sebab tu i katakan kita tidak boleh salahkan ibubapa 100% keatas gejala maksiat ni beb kerana kerajaan sekarang kena bertangungjawab keatas hal ni lebih - lebih lagi lu cakap kerajaan lu adalah kerajaan berkebajikan, tak kira lu UMNOkah mahupun PR. Kebajikan kepala hotak lu beb. Fikirkanlah.