10 Mac 2014

[VIDEO] Dia Seorang Pakar Penerbangan Rupanya.... SYABAS!


Dr Ahmad Samsuri Mokhtar. Itulah namanya. Beliau adalah Setiausaha Politik Presiden PAS. Beliaulah yang mengiringi TG Haji Abdul Hadi Awang menaiki Black Maria sewaktu Presiden PAS tersebut ditahan semasa BERSIH 2.0.

Kini nama menjadi sebutan lagi tetapi sebagai rujukan media dalam pencarian MH370 disebabkan kepakaran beliau dalam bidang aviation.

Berikut ialah pandangan beliau:

Pada pandangan saya, airplane failure mostly contributed by 4 important catagories- human error, aircraft structure, avionics dan engine failure.

Aircraft structure - structural stress yang akan menyebabkan failure biasa boleh dikesan awal sekiranya proses maintenance, repair and overhaul (MRO) adalah sebagaimana dlm service record. Failure dlm structure boleh juga akibat dari explosion. Yang ni paling munasabah sebab kegagalan duress call dari pilot menunjukkan seolah2 ada sesuatu yang tiba-tiba berlaku. Setakat ini kita tak tahu samada ada duress call atau tidak. Kecualilah juga pd masa tu berlaku avionic failure.

Avionics failure- mostly onboard communication system. Jarang berlaku. Kalau berlaku pun, at that altitude aircraft masih boleh glide for 30 minutes, back to KBharu or Vietnam shore.

Engine failure - kalau flame extinction at high altitude (PhD saya tentang airplane engine failure at high altitude) masih boleh glide for 30 mins. Kecuali berlaku letupan pada engine sehingga airplane menjunam terus.

At high altitude, kalau plane menjunam nose dive, water surface tension di laut akan menyebabkan plane pecah teruk dan debris akan bertaburan. This is yet to be known.

Dr Ahmad Samsuri Mokhtar
Bekas Ketua Jabatan
Aero Angkasa UPM
Setiausaha Politik Presiden Pas






IKLAN BERBAYAR

PELUANG MUDAH UNTUK MEMPEROLEHI SUMBER KEWANGAN
TIADA PENIPUAN

Jana income RM900.00 sehari

Tuan/Puan, drpd kita berfb @ berwechat @ whtsapp tk dpt hasil.. apa kata sambil2 tu kita buat income nk? Saya nak kongsi 1 program yang boleh buat income sampingan. Pendaftarannya RM100 tetapi AMAT BERBALOI. Tiada tipu muslihat Perniagaan ini terbukti telah membantu ramai orang untuk melepaskan diri dari pelbagai macam masalah kewangan.

Syarat kelayakan: Anda ada fb @ whtsapp @ wechat dan tau guna komputer sikit2. Apa saja termasuk twitter dan laman sosial lain. Anda hanya perlu open link dibawah dan register sebagai member. Lepas register anda terus dapat email dari admin yang akan memberikan anda TUGASAN KECIL untuk mendapat pendapatan tambahan anda bermula dengan MINGGU PERTAMA anda mendaftar.. Muatturun e-book pertama anda dan ikut arahan mudah. Lepas tu anda akan dapat link anda sendiri macam link saya ini. Apa lg, anda copy link anda sendiri dan copy ayat2 sy ni dan paste kat fb, twitter dan sebagainya. Daftar dan anda jadi affiliate.. Duit masuk ke akaun anda setiap hari. Mudahkan?

KLIK SINI

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mana ada orang bangang dalam Pakatan Rakyat..lain la sebelah sana...hat mangkok mangkok hotak kepala lutut jer yang dok tunggu brim bram broom tuu.. bodo sampai ke mampus

Tanpa Nama berkata...

ADMIN.. iklan tambah pendapatan tu ambik kesempatan ker...

Tanpa Nama berkata...

terbukti yang cerdik pandai dah banyak masuk pas...yang bodoh2 je nak masuk umngok..mmg betul cakap madey kutty....

Unknown berkata...

anon 11:06 PM

Iklan tersebut dikategorikan sebagai FEATURED ADS. Ia adalah iklan berbayar.

Sila rujuk

http://greenboc.blogspot.com/p/iklan.html