16 Feb 2014

Rompak Wang Mangsa Banjir: Bantal 1Malaysia RM118 Sebiji & Ada Lambang UMNO!


Selepas banjir besar melanda Pantai Timur Disember lalu, kerajaan pusat dan negeri mengumumkan pemberian bantuan kepada semua mangsa banjir. Bantuan berupa wang tunai dan barangan termasuk bantal, tilam, televisyen dan sebagainya.

Ramai mangsa banjir sudah menerima bantuan dari kerajaan dan mereka gembira memuji kebaikan kerajaan itu. Namun yang menghairankan ialah harga yang tertera pada barangan amat mengejutkan kerana terlalu mahal.

Menurut mangsa, harga sebiji bantal 1 Malaysia yang diagih-agihkan kepada mangsa berharga RM118 sebiji.

Semakan harga di sebuah pasaraya mendapati harga sebiji bantal jenama ‘Dunlopillo’ jauh lebih murah berbanding harga sebiji bantal jenama 1 Malaysia itu.

Andainya harga RM118 itu adalah harga yang dibayar kerajaan kepada pembekal yang tentunya kroni tentulah pembekal berkenaan memperolehi keuntungan yang sangat besar. -informasi.my

ULASAN GB

Ini amat keterlaluan. Merompak wang mangsa bencana banjir untuk mencipta keuntungan berlipat ganda.

Tidak diketahui siapa sebenarnya yang mengagihkan bantuan ini dan dari mana sumbernya. Laporan polis dan siasatan menyeluruh perlu dilakukan terhadap penyelewengan ini. Sudahlah mengaut untung berlipat ganda, apatah lagi mengganakan wang rakyat untuk kepentingan parti dimana terdapat lambang parti politik (UMNO) tertera di bantal yang diagihkan itu!

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Laknat Allah sedang mengintai mereka kerana kemunafikan yg. Melampau bahkan keturunan mereka juga akan di Azab jauhkan dari mereka samada makan minum kerana kehidupan mereka
kekayaan mereka adalah haram sebab khianat amanah hak awam. Mereka akan berakhir dgn. Kehinaan nak minta ampun apa sedang dosa mereka melibatkan banyak pihak yg.tak berdosa menjadi mangsa. Setiap yg.hidup pasti mati banyakan doa dan jauhkan diri dari puak umno laknatullah.

armal berkata...

Kalau tak menyamun bukan umnolah namanya.

Sini...

http://stayreward.com/index.php?share=115728

Tanpa Nama berkata...

itulah umngok gangnam style...cakap berdegar-degar, tolong 1 orang tapi pada masa yang sama rompak 10 orang lain.

Tanpa Nama berkata...

Kerja menyamun harta rakyat mmg kerja umno dari dulu..kini...dan selamanya

Tanpa Nama berkata...

bantuan dari dubai..tapi cara nk ambil untung bnyk depa naikkn harga berlipatganda..ini le yg di panggil ketirisan..