12 Jan 2014

Pengaruh Seks: Kanak-kanak Upload Gambar Cium Dalam Facebook


Aduh… apa nak jadi dengan budak-budak sekarang?

Umur baru putik jagung dah pandai tangkap gambar berpeluk bercium dengan kekasih kemudian muatnaik di laman Facebook.

Aksi ini disokong pula kawan-kawan lain yang menyifatkannya tindakan sweet dan buat mereka cemburu.

Kalau umur macam ini dah pandai berkucupan depan orang tak taulah apa lagi yang bakal dibuat kat belakang.

Ibu bapa, tolonglah pantau anak-anak anda dan periksa laman sosial mereka selalu. -isupanaz

13 ulasan:

rantai berkata...

makbapak dia orang ni tentu jenis sekular ....

Tanpa Nama berkata...

Perkara sebegini tidak berlaku semasa aku kecil dalam tahun 50an, bahkan untuk menyebut bersalin pun malu, apatah lagi mengandung..... Pergaulan bebas juga, main ponduok-pondok namun setakat itu saja........
Kami hormati guru, ustaz dan guru agama setaraf denganibu bapa dan orang-orang tua kampong......
Surau menjadi tempat sunat mu'akad bagi kami.... Walaupun kakak2 tak tutup aurat mereka amat pemalu terutama dengan kaum lelaki......
Pertemuan bebas terhad semasa kenduri, maulid dan hari raya..... Alhamdulillah kami selamat dari segala jenis salah laku Adam dan Hawa......

KINI AURAT TUTUP, KULIAH SAKAN, SURAU BANYAK CERAMAH MERATA-RATA, KENAPA INI BERLAKU??????
JAWPAN SAYA SISTEM MMORAL DAN KEHIDUPAN YANG PINCANG DAN SONGSANG......
MEDIA MASSA MAJALAH, TV, INTERNET DLL HIGH TECH KNOWLEDGE BASE YANG TAK DIKAWAL SELIA DENGAN BAIK.....

KINI ANAK-ANAK SEKECIL INI BOLEH MELAKUKAN SEBARNGAN TANPA SEGAN SILU

LAN berkata...

Tak perlu kalimah Allah dalam bible bahasa melayu untuk menjauhkan orang melayu dengan agamanya. Ibu bapa perlu memantapkan iman anak-anak mereka. Bila iman mantap, kita tak takut dengan pengaruh apa pun

1 Malaysia berkata...

Inilah yang dikatakan MODEN dan MAJU. 1 Malaysia kan. Yang penting Melayu maju. Dunia kan lebih penting. Akhirat boleh tunggu. Teringat pada pepatah orang putih, "HEAVEN CAN WAIT".

BaDiN berkata...

Apa nak marah2 Umno tak marah pun.Inilah hasil drpd Dasar Sekular dari Didikan Sekolah Sekular.Umnoo akan terus hidup jika rakyat menjauhi kehendak Islam.Umnoo akan mampus jika rakyat Melayu mentaati Islam.
KPM akan kaji semula DASAR PENDIDIKAN NEGARA kata Menterinya.Salah ayahbonda mendidik anak2nya,Kata MENTERI WANITA pulak.Inilah harga KEBEBASAN yg ditagih Pembangkang kata Menteri KDN.Pelbagai alasan akan kedengaran terutama oleh Menteri2 Cap Ayam bersama2 sekutunya.Alaa Perkara kecik je tu lagikan anak raja pun lebih teruk Perlakuannya.Marah sana marah sini Walhasilnya Kerajaan Umnoo cuci tangan.

adnan berkata...

pada aku ini semua salah umno...
serious..memang salah umno.

Amuraria berkata...

kok kok kok kooook !berkukuklah menteri cap ayam wakakaka... ABU !

AnthraX berkata...

budak2 zaman sekarang ni dah pandai.. dunia nak dekat kiamat dah ni, ingatlah tuhan..

Maharaja Lawak Mega 2013 Minggu ke -9 FULL

Tanpa Nama berkata...

Gamaknya Dajal dah nak turun kot sampai jadi pelik2 sangat ni. Tunggu bala tsunami datang lagi, nak kena puak mana pulak pun tak tau. Minta simpang... ada ulama mufti2 dok sebok fikir benda lain. Kerja puak ni nak jatuh hukum, takdak program pemulihan. Budak2 ni memang salah tapi org tua yg tunjuk contoh. Rasuah tipu dedah aurat dll. Majlis kahwin pun dok tunjuk dada tetek dan dok cium depan budak2. Pastu nak salah siapa kalau menteri pun dok faham agama macam tu.

Tanpa Nama berkata...

Wahai orang-orang yang beriman! Peliharalah diri kamu dan keluarga kamu dari neraka yang bahan-bahan bakarannya: manusia dan batu (berhala); neraka itu dijaga dan dikawal oleh malaikat-malaikat yang keras kasar (layanannya); mereka tidak menderhaka kepada Allah dalam segala yang diperintahkanNya kepada mereka, dan mereka pula tetap melakukan segala yang diperintahkan.

Tanpa Nama berkata...

Harga yg kena bayar untuk teknologi maklumat.

Tanpa Nama berkata...

Dari negara seberang budak-budak ni,bukan dari negara kita. Tapi pastinya memang ibu bapa zaman sekarang tak boleh nak kawal anak zaman sekarang. Media sosial adalah pengaruh paling kuat untuk anak anak zaman ni, macam macam ada. Generasi Y ni perangai lain macam, luar kawalan. Apa pun semua mula dari ibu bapa sendiri, macam mana diorang mula didik anak dari kecil lagi. Tak kisah la tak ada duit nak hantar ke sekolah ke ada duit ke, ibu bapa kena tahu and kuasai cara nak didik anak.
Kalau tak, tak wujud pepatah nak lentur buluh, biar dari rebungnya.

Di rumah pun dah boleh ajar, tak payah salahkan cikgu sekolah tak pandai ajar. Kalau nak anak kita well behaved, serba serbi cantik molek. Kita betulkan diri kita dulu, hubungan kita dengan Tuhan macam mana, dengan keluarga macam mana, orang sekeliling macam mana. Benda tu semua asas.
Kalau benda macam tu pun kita tak jaga, hancur la. Macam nak buat rumah, asas tak kuat, hancur la, roboh.
Jangan sibuk tuding jari dekat menteri atau kerajaan, semuanya mula dari diri sendiri. Kalau rasa pandai sangat, bantu la negara sendiri membangun daripada nak cerca individu yang sedaya upaya nak cuba bangunkan negara.
Jangan buta-buta kritik saja.

Tanpa Nama berkata...

Ni lah kalu undang2 tuhan tolak ktepi..budak besar tupun dah pandai buat perangai..mentri umno cap aye belako .undang tuhan adapun dok bdolak dalih..bala la tu boh.. tu hok napak..nuh..hok tak napak tu byak lg.. umno tau gapo?kayu api basah..bodo nak mapuh..