21 Jan 2014

[DEMO MELAMPAU UMNO] BN Akan Hilang Deposit Di Lebih Banyak Kerusi - Mat Sabu


Georgetown - BN bukan saja akan kehilangan deposit di kerusi Pengkalan Kota dan Berapit, tetapi percayalah mereka akan hilang lebih banyak deposit di kerusi-kerusi lain dalam Piihan Raya Umum ke-14 yang akan datang.

“Bantahan dan demo secara melampau yang dipamerkan oleh ahli mereka di Seberang Jaya dan Bukit Mertajam baru-baru ini akan membuat masyarakat yang cintakan keharmonian benci kepada tindakan sedemikian.

“Jika mereka tidak mengubah akhlak dan perangai, saya begitu yakin, banyak lagi kerusi di Pulau Pinang akan hilang dalam PRU akan datang, apabila rakyat telah dapat membuat perbandingan antara kedua-dua pihak, ” kata Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu semasa ditemui di Mahkamah Majistret, Butterworth pagi tadi.

Beliau yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang juga berkata, rakyat negeri ini sedang memerhatikan setiap gerakan pembangkang di sini.

“Apabila menyedari mereka adalah pembangkang, sudah pasti pelbagai tindakan akan diakukan bagi meraih sokongan masyarakat khsususnya umat Islam dan orang Melayu di sini.

“Namun begitu dengan paparan tindakan melampau sepertimana demonstrasi kelmarin dan malam kelmarin sudah jelas bentuk kepimpinan yang sebeginikah harus dijadikan pemimpin untuk memimpin masyarakat berbilang kaum dalam negara ini.

“Islam adalah agama mulia dan suci yang mesti dibuktikan melalui tindakan oleh umat Islam sendiri. Sekiranya Islam hanya pada anutan dan kepercayaan, tapi tidak diresapkan dalam sanubari ia umpama hiasan yang dilihat indah pada wajah tetapi buruk pada hakikatnya,” tambah beliau lagi.

Oleh kerana itu, umat Islam mesti buktikan bahawa setiap kekeliruan boleh diselesaikan melalui perbincangan dan mendapat pandangan dari mereka yang ahli dalam sesuatu isu yang diperkatakan.-malaysiagazette

ULASAN GB

Demikianlah hukum kebenaran dan keadilan.

Hukum kebenaran dan keadilan bersifat alamiah, tidak dibatasi dengan warna kulit, bangsa atau agama.

Berdemo sampai membelasah orang awam dengan letak undang-undang id tangan sendiri, mengeluarkan kata-kata perkauman adalah sesuatu yang melampaui batas.

Setiap yang melampaui batas akan tetap terhukum jua akhirnya. Malah Allah banyak kali menegaskan di dalam Al-Quran

إِنَّهُ لا يُحِبُّ المُسرِفينَ
Sesungguhnya Dia (Allah) tidak suka orang-orang yang melampau batas

Fenomena "kangkung" yang merupakan luahan dan bantahan rakyat terhadap peningkatan kos sara hidup bakal menghumbankan Najib, UMNO & BN dari tampuk kekuasaan. Mukhriz sendiri mengakuinya:

Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir bimbang dasar “betul tapi tak popular” dalam menangani masalah khususnya kenaikan kos sara hidup rakyat menyebabkan kerajaan sedia ada tumbang pada pilihan raya umum akan datang.

Mukhriz dilaporkan berkata kerajaan wajib mendengar rintihan pihak yang memberikan kemenangan pada BN dan dikhuatiri mereka kesal kerana "pihak yang disokong seolah-olah tidak prihatin, tidak peduli suara akar umbi".

"Malangnya dalam keadaan sekarang, BN menang tipis tak dapat dua pertiga majoriti seperti sebelum ini.
Ada perkara yang boleh dibuat, ada yang tak mampu dibuat selagi kita tidak dapat keyakinan sepenuhnya daripada rakyat.

"Saya bimbang kalau hanya fikirkan dasar yang baik dan betul saja dengan ketepikan terus soal populariti, maka akhirnya dalam PRU (pilihan raya umum) akan datang, walaupun kita buat perkara yang betul tetapi disebabkan persepsi rakyat sudah begitu, kita akan kecundang.

"Ketika itu, tiada apa yang boleh dilakukan kerana nasi dah jadi bubur," katanya dalam wawancaranya yang disiarkan dalam Berita Minggu hari ini.
-petikan mk

7 ulasan:

Awanama berkata...

Bukan nasi sudah jadi bubur tapi nasi sudah jadi tahi.dah sudah tahi pun umat melayu (islam tidak layak beb), berasulkan dr. M masih lagi anggap diri diaorg perfect dan terbaik di dunia. Tak apalah biar diaorg dengan fantasi perfect dan terbaik di dunia. Nanti hukum alam akan memberi jawapannya nanti, lu umat melayu alias UMNO adalah umat yg paling buruk @ hina sekali dan terburuk di dunia selagi lu masih tenggalam dengan fantasi lu yg kononnya perfect dan terbaik di dunia.

muhid@penabara berkata...

setuju sangat dengan pendapat Tuan Hj Mat sabu.....Saya sendiri sebagai orang melayu dah menyampah sangat dengan perangai puak2 ni. Orang buat demo nak tolong rakyat,depa buat demo nak ampu pemimpin

Amuraria berkata...

bila macai tiada modal & bukti mereka main kotor isu perkauman & agama ,perlembu samseng-semseng pukida & umporno habis-habisan ! ABU !

abuamir berkata...

Puak2 macam ni mana nak sedar diri. Bodoh macam lembu, bahkan lebih bodoh dari lembu2 dlm pertandingan lembu paling bodoh sedunia.

umno= lembu

BaDiN berkata...

Umnoo Perosak Islam,Umnoo Perosak Bangsa,Umnoo Makhluk Perosak,Umnoo sh hilang Integriti dan sdh tidak Releven lagi sebagai Pemerintah Malaysia.Pru 14 hanya 1419 hari lg.Hayat mu semakin pendek,Nafas mu semakin semput,Tiba masa tertunggenglah kamu wahai Umnoo.

Awanama berkata...

Melayu tu pecacai mamak yg mengaku melayu....bodoh tahap gaban....jenis lebih bodoh dari lembu....tu lah tahap melayu umno ...hitam mengerlip mengaku melayu....bangsa mana bolih ubah....

Awanama berkata...

..mat sabu korang nak percaya ka.. hehe.. pengundi pendang pun dah tolak syiah sekoq ni..