18 Dis 2013

[BERGAMBAR] Kemalangan Tragis: 6 Rentung Setelah Kereta Rempuh Tiang


Kuala Lumpur: Enam orang rentung selepas kereta yang mereka naiki merempuh sebuah tiang lebuh raya, meletup dan terbakar berhampiran bulatan Kampung Pandan, awal pagi Rabu.

Mangsa-mangsa yang dipercayai mempunyai pertalian keluarga, sedang dalam perjalanan dari Lebuhraya SMART menuju Jalan Perkasa, dalam kejadian kira-kira pukul 12.42 pagi apabila seorang saksi berkata kereta Nissan Skyline biru mereka hilang kawalan dan merempuh tiang konkrit.

Kereta itu meletup ketika bertembung dan terseret beberapa meter sebelum berhenti sepenuhnya.

13 pegawai dari Jabatan Bomba dan Penyelamat telah dihantar ke tempat kejadian dan mengambil kira-kira sejam untuk mengeluarkan mayat dari kenderaan yang remuk dan rentung.

"Mayat-mayat terbakar sepenuhnya dan tidak dapat dikenal pasti. Terdapat tiga mangsa lelaki dan tiga perempuan. Semuanya dewasa kecuali seorang yang kita percaya merupakan seorang remaja berdasarkan penilaian paramedik.

"Apabila kami sampai ke tempat kejadian, kereta itu masih terbakar dengan bahagian badan bertaburan," kata komander operasi, Hamid Daud yang tidak dapat mendedahkan maklumat lanjut kepada pemberita.

Mayat-mayat dibawa ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat.

Kemalangan di tengah-tengah bandar itu turut menarik perhatian beratus-ratus pemandu ingin tahu dan melihatnya.

Pegawai tentera Kamarul Haniff Hamid, 21 berkata beliau menyaksikan kemalangan ngeri itu semasa sedang memandu di sepanjang Jalan Tun Razak ke arah bulatan.

"Saya berada di dalam kereta dengan kakak dan teman wanita saya selepas makan malam apabila saya melihat kelibat kereta yang dipandu benar-benar laju.

"Kemudian saya mendengar bunyi brek dan ledakan yang kuat serta melihat ia meletup apabila berlanggar tiang. Pintu kereta telah tercabut dan ia bergerak sedikit lebih sebelum berhenti.

"Saya berlari ke sana dan cuba menarik keluar orang di dalam tetapi api begitu besar, saya tidak boleh menghampirinya. Saya hanya boleh melihatnya," kata Kamarul Haniff .

Beliau berkata enam mangsa di dalam tidak bergerak dan tidak kedengaran sebarang jeritan untuk mendapatkan bantuan. -mstar


sumber foto: ondscene.my

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nissan Skyline naik 6 org?..uihhh

fajridil adha berkata...

senasib dgn paul walker - blog -

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah laju apa yang di cari akan ketemu.