14 Sep 2013

Apabila Menteri-menteri "Cap Ayam" Bersuara...


Di era Najib menjadi PM. kita dapati sungguh ramai menteri, timbalan menteri dan pegawai-pegawai kerajaan "cap ayam" dilantik dan mereka mengeluarkan kenyataan yang menampakkan taraf akalnya yang dangkal.

en yataan di atas ialah satu kompilasi yang menjelaskan hal tersebut.

Dan yang terkini tersenarai seorang lagi timbalan menteri.

Tmbalan Menteri Kewangan, Ahmad Maslan namanya, menyatakan rakyat yang berpendapatan RM3,000 ke bawah membelanjakan cuma RM132 sebulan untuk petrol RON95. Bererti tak sampai RM5 sehari. Lucu, tetapi inilah tahap mentaliti menteri kabinet yang ada kini.

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itu baru yang cap Ayam , belum lagi yang cap keldai, cap lembu , cap biawak dan cap katak bercakap...tapi mentaliti nya sama..nak memperbodoh-bodohkan rakyat...buat makluman pak-pak menteri cuma orang Sabah, serawak dan Kampung kampung pendalaman serta peneroka felda saja yang percaya 100% cakap kau orang..!

Tanpa Nama berkata...

Kaum siapa yang sokong kuat kepada menteri2 pandai ini? Kenapa kaum ini nak salahkan kaum lain? Siapa makan ciri, dia yang rasa pedas.

Tanpa Nama berkata...

kepala hotak dia...gaji aku 3000, pakai kereta waja, minyak sehari rm15, sebulan dah 450....menteri ni pegi sekolah ke tidak?

Tanpa Nama berkata...

Yang bercakap tu dah tau cap ayam.... yang bodoh & bongoknya yang pilih depa jadi pemimpin. Cap apa??

Tanpa Nama berkata...

nak ja aku makin hamun tp bukan depa kisah pun. cuma boleh doa saja puak-puak ni kena bala tuhan. ya Allah ya Tuhanku, Engkau balik kan semula kesusahan yang kami lalui kepada mereka yang zalim ini..hanya kepadamu kami berserah dan bertakwa..amin

Tanpa Nama berkata...

Apo nak d kato...yg pangkah punnnn cap ayam gak....kahkahkahh...hampaeh...

zena arab berkata...

Sebenarnya dia melepaskan dendam kesumat nya kpd org yg tak myokong nya terutama parti pembakang, dia confidence dia akan terus berkuasa walaupun tidak mdpt majority. Mereka yakin dan berharap kpd penasinat stragi nya yg bertaraf antarabangsa krna sudah banyak terbukti(proven) sebelum ini. Tahukah anda siapa dia penasihat mereka?. Tentu GB tahu.

Tanpa Nama berkata...

Kah Kah Kah mmg mentality kebnyakan menteri Malaysia ni low class xde otak. Agaknya pak mertua aku yg dh pencen kt kg ngan duit pencen bulan2 dpt kurg RM1k belanja minyak RM 10 sebuln. Dah la pakai kete waja xabis byar lg pulak Cheh Siot Itulh jenis manusia bangang...

Tanpa Nama berkata...

Sayog, ikam, dagin lemu semoa mahai la ni, hat morah sikit DAGIN BABI

Kalu menteri lepaeh telan haroeh rakyat telan

Bab hukom di Melaya tak heran, banyak ostad buleh putor, pokoknya fulus macam RM 2j misalnya, semua benda buleh dihalalkan siap dengan syarat lagi yakni sekiranya dimakan dipremis yang berlesen

Ala macam judi, arak semua tu la
awak main dalam semak salah/haram
awak main kat premis yang dilesenkan HALAL

Ada mana mana oreng AMENU buleh kata tidak???

badin berkata...

Tahap kebodohan melampau sama dgn Bigbosnya.Tahapnya boleh dikongsi dgn pengundi pengundinya.Betul kata Chetdet,Org bodoh je yg ada dlm umno,yg bijak pandai langsung tiada,Yang teramai adalah Pencacai angkat Najibsss.

Tanpa Nama berkata...

p/raya ygke 14 kita pxlagi

Tanpa Nama berkata...

Hukuman yg mereka tak prasan. Pangkat, kuasa & kekayaan mereka miliki. Tapi ketentuan Allah, di dunia mereka dihina rakyat dan dikeji siang malam. Hukum akhirat belum lagi. Lebih baik nasi melukut di dalam pinggan drp mutiara sumbing di dalam longkang. Yg bodoh tak akan faham.

Tanpa Nama berkata...

Janganle mare, pak merteri ini ingat dia orang pakai motor kapchaila, ha ha ha...

gengster melayu alaf baru. berkata...

70 % kamek d sarawak tok dah tak bodoh lagi..semua menteri yg cap ayam tu bukan dr sarawak tapi dr smnjung..