30 Jun 2013

Negara Paling Selamat: Rumah Khairy Dimasuki Perompak, Kerugian RM24,000

Tiga penjenayah rompak rumah menteri di Damansara

Tiga lelaki merompak rumah seorang menteri di Jalan Setiabistari, Bukit Damansara di sini, semalam.

Mereka yang menaiki kereta Proton Waja, dipercayai melarikan beberapa komputer riba dan jam tangan dalam kejadian kira-kira 5.30 petang itu, kata Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah.

Beliau berkata, ketika kejadian, menteri berkenaan dan isterinya tiada di rumah.

"Suspek dipercayai memanjat tembok di tepi pagar dan masuk ke rumah menerusi pintu depan yang tidak berkunci.

"Pembantu rumah menyedari kehadiran perompak apabila melihat pintu depan terbuka tetapi dia tidak berani menentang mereka,” katanya di sini, hari ini.

Ku berkata, pembantu rumah itu juga sempat melihat suspek menyelongkar bilik utama sebelum mereka melarikan diri. Jumlah kerugian masih disiasat, katanya. - Bernama


KJ’s house burgled


Burglars ransacked the bungalow of Sports Minister Khairy Jamaluddin in Bukit Damansara yesterday evening and escaped with valuables worth RM24,000.

Among the items taken during the theft, which was a quick job, were watches and a laptop.

At the time of the incident, only the maid was at home.

Sources said the burglars scaled the wall to get into the compound and easily gained access into the bungalow.

The maid, who was in the kitchen, only realised that the bungalow was broken into when she noticed the front door was wide open.

She could only watch as the four burglars ransacked the master bedroom and left minutes later.

Calls and text messages to Khairy's handphone from The Malaysian Insider were not answered.

Khairy is among several prominent figures whose houses have been broken into in the past two months.

In May, the house of Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin's sister in Petaling Jaya was broken into. Losses were estimated at RM300,000.

A few days later, a younger sister of Inspector-General of Police Tan Sri Khalid Abu Bakar and her family were robbed at their home in Mantin, Negeri Sembilan. The robbers escaped with RM5,000 in cash and valuables.
-TMI


Ulasan GB

Rumah menteri kena rompak satu hal. anehnya, agensi berita pro-UMNO, BERNAMA enggan untuk mendedahkan siapa menteri berkenaan.

Hanya akhbar online The Malaysian Insider melaporkan rumah bangalow Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin telah dipecahmasuk oleh perompak.

Masihkah menteri KDN boleh mendabik dada menyatakan negara kita paling selamat?

Berulang kali GB sudah katakan tapi Menteri KDN, Pemandu dan KPN masih bertegas menyatakan kadar jenayah dah turun.

Petikan ulasan GB yang lalu

Sekarang satu demi satu terkena batang hidung, beberapa hari lepas Bekas ketua Wanita UMNO Bukit hangus mati ditikam, pada bulan lalu banglo Rahim Tamby Chik diceroboh, dari berita di atas rumah bekas Ketua Polis Melaka dan jirannya di Taman Sentosa kena rompak dan kini rumah exco di pecahmasuk. Beberapa rumah artis juga menjadi sasaran seperti Wardina, Mawi dan terbaru rumah Aznil dan Imuda.

Kebenaran itu tidak boleh disembunyi atau ditipu. Ia akan muncul juga bahawa kadar jenayah tidak turun seperti yang digembar-gemburkan.


Anggota polis nampak gayanya lebih memberi tumpuan untuk menyekat parti politik pembangkang dengan segala kekuatan FRU, CID, SB dan sebagainya ditambah untuk mengekang kebangkitan rakyat dan mempertahankan kerajaan UMNO BN yang dah nak tumbang.

Sedangkan persoalan jenayah diabaikan dan dipandang remeh.

Kita bukan nak mentertawakan polis apabila rumah anggotanya dipecah masuk, tetapi kita ingin mengingatkan polis supaya berkhidmat untuk rakyat dan negara bukan untuk UMNO BN yang kini nazak cuba mempertahankan kuasa.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apabila rumah BANGSAWAN kena rompak, baru rasa negara ini ada peningkatan kes jenayah.Tapi kalau rumah RAKYAT MARHEIN yang kena rompak, apa pon tak kesah.Itu kes terpencil katanya.Kesian kat rakyat Malaysia............"Ingat pesanan Nabi Muhammad saw kalau ingin umat selamat".

Tanpa Nama berkata...

Inilah jadinya apabila duit dahulu diutamakan rakyat dibahlulkan. Beringatlah kalau anda bersenang sekarang dengan cara menipu,rasuah dan sebagainya,suatu hari nanti kesusuahan akan menimpa pada masa akan datang.

Bersenang sekarang maka bersusahlah di kemudian hari. Bersusah sekarang maka anda bersenanglah di kemudian hari. Inilah betapa adilnya hukum Allah S.W.T.

Tanpa Nama berkata...

Assalammu'alaikum,

Inna lillah wa inna lillah hirojioun.
Alhamdulillah tak ada orang dirumah... kalau ada entak apa akan berlaku. Bukan RM24,000.00 yang hilang mungkin lebih dari itu....

Polis oh Polis sejaak lepad PRU ni berapa rumah VVIP dah kena..... rumah marhain tak boleh kira dah....

1Malaysia 1rumah 1pencuri.

Dapat tangkap terbukti salah potong tangan baru ada pengajaran kot.

Otai Minyak Beku