29 Mei 2013

TG Nik Aziz: Tiada Penyatuan UMNO-PAS Selagi Saya Hidup


Kota bahru: Mursyidul Am PAS Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau tidak akan membenarkan sebarang usaha ke arah penyatuan PAS dan Umno selagi beliau masih hidup.

Menurut bekas Menteri Besar Kelantan itu, PAS adalah milik semua ahlinya dan sebarang tindakan atau keputusan yang dibuat perlu mendapat persetujuan daripada semua ahli khususnya melalui muktamar.

“Tidak boleh sesiapapun mengatur usaha untuk mengadakan kerjasama antara PAS dan Umno apa lagi secara senyap-senyap, parti ini terbuka kepada orang ramai dan milik ahli.

“Saya tidak bagi, selagi saya masih hidup saya tidak akan benarkan usaha untuk menjalin kerjasama PAS dan Umno dilakukan,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui Harakahdaily semalam.

Tuan Guru berkata Umno sejak awal lagi menolak dasar Islam sebagaimana yang diperjuangkan oleh PAS.

Tambahnya, selain persoalan dasar parti, banyak lagi perkara yang perlu dikaji terhadap kesilapan Umno dalam perjuangan mereka.

“Untuk itu tidak ada sebab kita ingin bersama mereka dan saya peringatkan pada yang lain jangan ada usaha ini,” ujarnya lagi. -HD

9 ulasan:

otaklunyai berkata...

... dan sampai bila2 selagi Islam tidak dijadikan asas dalam pemerintahan negara... Amin

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong, beri hak kpd yg berhak, tunai hak sesama insan, berubah kepada yg di tuntut olih Allah SBW, jangan nanya rakyat, mentadbir dengan jujur dan amanah. Jika semua ini dilaksanakan, Alhamdulillahm Tapi tak perlu jugabersatu,kerjasama oklah/ Masing2 bolih meningkatkan kepimpinan kpd rakyat yg untungnya rakyat dan negara.

Andre Irwan berkata...

Tak kan ada ahli PAS yang ingin bersama-sama dengan SETAN kot atau memang dalam PAS pun ada juga spesis yang serupa dengan UMNO (setan). Minta simpang.
Barang siapa yang berkawan dengan setan atas nama BANGSA / KETURUNAN, nescaya akan binasalah dia. Setan tak akan ganggu depa tu sebab depa tu kan kawan setan. Yang kita nak pi tumpang sekaki tu, buat apa. Cari nahas kot.
Aku sokong Tok Guru.

Tanpa Nama berkata...

Jgn cakap tak de ahli PaS tak ingin.tuu,ada Pemimpin2 yg tak sabar lagi nak Perpaduang dgn Umngok.andai kata le terjadi !penyatuan! Ini ,aku PASTI ramai yg BELAH dan satu hari nanti PAS hanya tinggal nama je dikerjakan Umngok nanti lebih teruk dari dulu PAS hanya kena TENDANG dari gabungan BN.

Tanpa Nama berkata...

Takbir........

Tanpa Nama berkata...

apabila TGNA berkata demikian bermakna ajenda yugi masih ada lagi. puak2 asabiyah dlm pas ni semakin garang dengan turunnya TGNA dari jawatan MB Kelantan. Penguasaan puak yugi dlm PAS akan dapat dilihat apabila TGNA ditendang dari jawatan mursyidul am. tanpa sebarang jawatan, TGNA akan disisihkan.

Tanpa Nama berkata...

Kami sokong tok guru.. Lwn geng ug habis-habisan..

Tanpa Nama berkata...

bukan aje selagi tok guru masih hidup tapi selagi dunia belum kiamat maka jangan mimpi pas nak bersama ngan umnoporno.

Tanpa Nama berkata...

TG Nik Aziz: Tiada Penyatuan UMNO-PAS Selagi Saya Hidup

InsyaAllah kawe akan tetap atas jalan hok Tokguru tunjok waema kekgi Tokguru tadok pong
Ke anok anok kawe royak doh bahayo kakas OMNU ning – OMNU dokleh wat saeng, kakas ning perangai HEBLEH, mekelok hok tuhan kutok, dio berahi wat maeng ko peretoh hukom tuhan.

Kakas OMNU dio amek sesamo mekelok wat tuhan, dio beripong ramai ramai buat peratoran dale karo hok becanggoh dengan peretoh hukom tuhan. OMNU perangai HEBLEH mekelok jenih SESAT DULU KINI DAN SELAMANYA, hok dio dok rotik tuh