27 Apr 2013

[EDISI KANTOI] Zahid Hamidi Pembohong Tahap Antarabangsa!


Tembak 35 tentera Sulu: Tentera Filipina sanggah Zahid Hamidi

MANILA, 25 April: Angkatan Tentera Filipina (AFP) menolak dakwaan Menteri Pertahanan Malaysia bahawa pasukan keselamatan membunuh 35 tentera Sulu yang kononnya cuba memasuki Sabah untuk mengganggu PRU 13.

“Kita semak dengan Tentera Laut Filipina dan Estearn Mindanao Command dan mereka tidak menerima laporan sedemikian,” kata jurucakap AFP, Colonel Arnulfo.

Aravelo bercakap dengan Komander Pasukan Petugas Tentera Laut berpangkalan di Tawi-Tawi pada 2.25 petang dan tidak menerima pengesahan berkaitan insiden yang didakwa Zahid Hamidi.

Beliau berkata demikian kepada InterAksyon, sebuah portal berita terkenal negara itu.

Hal sama turut disuarakan Colonel Edgard Arevalo, jurucakap Tentera Laut tentang hal ehwal Laut Filipina Barat.

Pemangku jurucakap Tentera Laut, Lieutenant Komander Gregory Fabic pula berkata, Western Command dan Pasukan Petugas Tentera Laut 62 yang berkuasa ke atas lokasi insiden itu, turut menafi dakwaan Zahid.

Kedua-dua pegawai Tentera Laut itu enggan mengulas mengapa Zahid membuat dakwaan itu.

Zahid sebelum ini mendakwa tentera Sulu ditembak selepas enggan berpatah balik walaupun amaran diberi agar tidak menyeberangi perairan Malaysia.

Pada Februari, lebih 200 pengikut Kesultanan Sulu ke Sabah untuk membuat tuntutan mereka terhadap wilayah itu. -KD


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sekarang dia kata 3 pemimpin pembangkang adalah dalang... abis tu yg umngok sokong.. bergambar dgn ketua pengganas sulu diam pulak... kita kasi tukar! Ini kali lah! Ubah! ABCD!

Tanpa Nama berkata...

dia kata selepas PRU akan tangkap 3 dalang dari PR ... ini lagi bangang ...masalah keselamatan bukan kerja orang politik... itu kerja Polis dan Askar sehari 24 jam.... awat bodo sangat ka rakyat x leh pikiaq...H

Tanpa Nama berkata...

Sedih.... ini kali lah !!!!

Tanpa Nama berkata...

Kasi tukarlah ... selagi puak2 ni menguasai negara.. selagi tu lah politik negara berbelit-belit..

Tanpa Nama berkata...

jawa gampang ni memang lakhanatullah dia bunuh polis semua dia kata orang bunuh

Tanpa Nama berkata...

BN - Badut Negara

Tanpa Nama berkata...

D'Jango@TheRedBURET said :

ADUH BUEK TU SALAH BUEK NI SALAH SEMUA SERBA SALAH GENG BN UMNONOK BUEK....HEHEHEH....SERBA TAK KENE BN UMNONOK NI DAH JADI TAHAP GILA MEROYAN DAH....YANG TERJADI TETAP TERJADI BOHHHHH....5 MEI UNDI 6 MEI KASI TUKAR KRJAAN PR BOHHHHHH....HAHAHAHA....RELEK BRADE..BRADE RELEK....LAGU TGH TOP DI CORONG RADIO...KAWE TUJU KHAS UNTUK GENG BN UMNONOKKKKK....INI KALI LAHHHHH

Tanpa Nama berkata...

Macam macam hal timbul nak dekat PRU ni. Ni ada je helah nak bawak masuk pengundi hantu ni

Tanpa Nama berkata...

Macam macam hal timbul nak dekat PRU ni. Ni ada je helah nak bawak masuk pengundi hantu ni

BaDiN berkata...

Lepas PRU ni Kerajaan PR tangkap beruk beruk matyeh ni kasi simpan kat Zoo Negara sebelum dibicarakan.Biar dia orang jadi tontonan org ramai dan buat peraduan jenis apakah ini.Bkn setakat rakyat sendiri ditipunya bahkan Negara Asing pun dilibatkan sama.Busuk Hati punya BN.
Ini Kalilah.TUKAR,BERHIJRAH DARI KEBURUKAN KEPADA KEBAIKAN.
Kepada Petugas Parti Terutamanya PACA(Poling Agent,Counting Agent)berhati hatilah semasa menjalankan tugas ketika berada dalam Bilik Undi dimasa Pengundian Berlangsung KERANA sedikit kecuaian akan mengakibatkan PR gagal untuk menang.

Tanpa Nama berkata...

Dalam UMNO kalau betul macam Kamilia, adakah boleh jadi calon? Wanita hamba UMNO