8 Mac 2013

Apabila Pengarah Hospital KL Bermentaliti Pencacai....

Hospital Kuala Lumpur (HKL) mengesahkah semua anggotanya tidak dibenarkan meletakan sebarang pelekat (sticker) yang mempunyai logo parti pembangkang sama ada di kenderaan masing-masing atau mana-mana bahagian di dalam premis HKL.

Arahan ini berkuat kuasa serta merta melalu sepucuk surat bertarikh 4 Mac 2013 dan tersebar luas di laman sosial Facebook.

Tv Selangor menghubungi pejabat Timbalan Pengarah HKL dan Pembantunya, Nur Hazlin Mohd Yunus mengesahkan perkara ini.

Surat yang ditandatangani Pengarah HKL, Datuk Dr Zaininah Mohd Zain menyatakan semua ketua jabatan, ketua bahagian dan ketua unit diminta untuk menasihat anggota di bawah jabatan atau seliaan masing-masing supaya mematuhi arahan berkenaan.

Selain itu, mereka juga perlu memastikan bahawa tiada anggota HKL melanggar arahan tersebut.

Sekiranya ingkar berbuat demikian, tidakan sewajarnya termasuk tindakan tatatertib boleh diambil terhadap mereka yang melanggar peraturan ini. -selangorku


Ulasan GB

Mengapa hadkan hanya "pelekat (sticker) yang mempunyai logo parti pembangkang"? Jika mahu kakitangan hospitalnya bebas dari politik mengapa tidak disebutkan "pelekat yang mempunyai logo parti politik"?

Sepatutnya beliau letak jawatan dan masuk bertanding di atas tiket BN jika mahu berpolitik.

Amat memalukan seornag penajwat awam mempunyai mentaliti seorang pencacai!

38 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Haramjadah punya pompuan mangkok. Apa punya arahan yg ko bagi.

Tanpa Nama berkata...

Sebab dia xmention parti pembangkang yg mana satu, harap peraturan ini terus dikuatkuasakan walaupun lepas PRU bn/umno pula jd pembangkang.

Attendan HKL berkata...

Puan Doktor Pengarah HKL, kalau saya nak letak sticker Umno/Bn boleh tak?. Saya ni penyokong tegar Umno/Bn spt Puan Doktor juga..hampeh betul hang ni buat malu penjawat awam..

kg senduk bg berkata...

alah berapa hari ajee lagi BN nak memerintah... insyaallah percayalah akan kekuasaan allah... kalau tiada penipuan dah lama lepas PRU12 dah tertonggeng beruk2 umno nee... tak payah susah2 nanti bg ajee satu channel TV utk pembangkang umnongok.... mai kita tonton ramai2.... kita ajar mereka erti demokrasi... kalau fitnah kita pakat saman mereka.....

Tanpa Nama berkata...

kan sekarang ni BN yg jadi pembangkang kt Selangor....?

ayah berkata...

MasyaAllah..ada doktor yg otak dangkalnya x seimbang..mental rupanya..xlama lg dia pun akan tenggelam bersama umno lps PRU 13 ni..malangnya sesiapa yg terpaksa berurusan dgn dia..bayangkan mcm mana suami dan anak2 dia nak hidup serumah dgn dia ni..pendek akal dan garang xbertempat

Tanpa Nama berkata...

Kalau aku jadi org HKL, aku cari poster BN, (bukan sticker tau, POSTER), aku tampal banyak-banyak kat kereta dia. Kat body dan juga cermin.... tak salah, itu bukan pembangkang (setakat ni lah..).

Tanpa Nama berkata...

Jadi pengarah pun sebab kuat bodek kot. Lupa yang kuasa tu bukan utk selama2nya..

Tanpa Nama berkata...

Sah kes nak sambung kontrek jadi pengarah HKL, mental yg kureng pun boleh jadi pengarah?

Tanpa Nama berkata...

Dia merawat pesakit tak? Adakah dia akan prejudis jika dia tahu bahawa pesakitnya seorang aktivis Pakatan Rakyat?

Tanpa Nama berkata...

x payah sticker pun kitorg akan pilih pakatan dlm pru13 ni...

Tanpa Nama berkata...

walaupun ada title doktor tapi kebodohan masih ada. otak berisi takut pada sebab tu moral rendah

Tanpa Nama berkata...

Boleh.tiada massalah dan amat diagalakkan.
arahan ini hanya untuk penyokong parti pembangkang.

PengArah HKL

Tanpa Nama berkata...

kalau sudah bodoh puan Pengarah HKL kau jangan cuba bodohkan orang lain pula. Since you sudah bodoh saya sarankan letak jawatan dan kasih orang yang lebih muda untuk pegang jawatan. Orang Muda akan beri result kerja yang lebih bagus daripada kau sudahpun nyayuk.

Tanpa Nama berkata...

Aku nak tampal poster di kereta apa kau kesah. Bukan kau yg byr duit kereta. Itu adalah hak peribadi bukan hospital itu adalah infringement of peoples rights x baca law ke?

zax berkata...

dia la Dr yg merawat lembu2 shahrizat.. Jawatan aje tinggi , hasil dari membodek, otak aje besar, akal elek pocit. elok la betina ni di gu kan dgn ex ketua pengarah dia yg di pecat.sebab kedua2nya lembu yg dok kat kondo.

Tanpa Nama berkata...

Dato Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (KPPA), harap dapat ambil tindakan tatatertib ke atas Pengarah HKL ini kerana amat jelas melalui surat itu beliau secara lansung terlibat dengan politik kepartian dlm menjalankan tugas sebagai Pengarah HKL!!..

Tanpa Nama berkata...

puan doktor,hati hati keluarkan kenyataan,kat malaysia ni ramai super bomoh,tu tak kira tok tok batin lagi nanti disantau tak cukup doktor kat HKL nak ubati. aku baru je lepas tengok ex pdrm officer malam malam tak boleh tidur mungkin macam puan juga

Tanpa Nama berkata...

SEMUA PESAKIT PENYOKONG PAKATAN RAAYAT PASANG BENDERA PAKATAN DI KENDERAAN NAK TENGOK APA DIA NAK KATA

Tanpa Nama berkata...

Nama aje Dr...tapi BODOH nak MAMPOOOS!Makan Taik Lembu Dr Nie Sebab tu BODOH PIANG!

Tanpa Nama berkata...

MUNGKIN DIA NAK JADI KETUA WANITA UMNO

Tanpa Nama berkata...

Dia dah banyak sangat makan reezeki BN.Dah tegar dalam perutnya.Dan dia tidak mengakui rezeki datang dari ALLAH.BN memerintah dengan izin ALLAH yang akan menduga sejauh mana pemerintah dan ketua ketua jabatan melaksanakan hukum dan amanah sebagai khalifah ALLAH.Kalau tangan tangan bisa mencabut atau melucutkan jawatan se saorang maka jgn di khuatiri bila mereka berhadapan cabutan nyawa dari ALLAH.Maka di gambarkan nanti bila sakaratulmaut datang "Engkau melarang mereka menampal logo parti pembangkang di kereta kenapa?Maka berteruslah olih mu"

Amuraria berkata...

LAGI SEKOR AHLI UMNOO-APCO SELEPAS MANGKUK DARI SPR ! ABU JANGAN LUPA !

GEBU berkata...

Tengok muka pun tau, mangkok ayon ni tak layak jadi Pengarah tapi kerana sifat ampu pada telor2 UMNO ianya dilantik; maka jadilah ketua yang bodoh piang....macam mana nak jadi negara maju kalau ketua-ketua jabatan yang punya otak lembu macam mangkok ayon ni?
Mana suara kesatuan sekerja?
Oh ya! PRESIDEN CUEPACS pun ada otak macam mangkok ayon ni juga....

Tanpa Nama berkata...

Ini kereta anak / bapa saya .... saya pinjam je. Mereka tak bagi saya tanggalkan sticker tu.

Tanpa Nama berkata...

nampak hebat di atas kertas..tp hina pd pandangan masyarakat..puuii

cucukerinci berkata...

Dia sdg meroyan.....nama je doktor tapi bodoh...

Tanpa Nama berkata...

Belajar tinggi2 tp jadi bangang, pompuan ni tahu tak erti demokrasi? Kalau ya pun laranglah utk semua parti politik, ini double standard pulak...
Kalau ikut kenyataannya, staff hospital di negeri bawah Pakatan Rakyat tidak boleh tampal pelekat BN sebab BN adalah pbangkang di negeri2 tsb..

Tanpa Nama berkata...

Bukankah di wilayah KL pembangkangnya BN? Dokotor ni memang bijak taruh BN.

Tanpa Nama berkata...

Hahaha terbaeeeekla...

Andre Irwan berkata...

Awat jadi macam tu? Pegawai Kerajaan adalah pegawai kerajaan dan bukannya pegawai BN. Apa nak buat? Kewarasan pemikiran tu bukan letak pada kelulusan akademik. Lihat saja apa yang berlaku kepada sistem pendidikan kita. Mungkinkah "semua" manusia lulus dalam peperiksaan akademik? Kan di universiti mahupun di sekolah, memang susah untuk pensyarah atau guru untuk beri markah "tidak" lulus kepada pelajar. Sebarang ketaklulusan akan diminta memberi jawapannya sedangkan yang ambil peperiksaan itu pelajar, bukannya pensyarah maupun guru. Entah-entah pengarah tu lulus kedoktoran perubatan pun atas hal yang sama.
Sistem pendidikan kita mengajar guru maupun pelajarnya menjadi statik pemikirannya malahan "meminta" guru melakukan kerja-kerja "pembohongan". Itu salah satu sebab kenapa guru makin hari makin dipandang hina atau tidak dihormati masyarakat sekeliling? Produk yang dihasilkan itu berasaskan pembohongan. Jadi siapa yang kuat bohong dan "hati kering/kuat ampu" boleh naik pangkat. Perkara yang sama juga berlaku jabatan pelajaran. Cuba lihat dalam jabatan pelajaran negeri Kedah.

Tanpa Nama berkata...

KALU PENGARAH HKL BOLEH BAGI AMARAN PADA KAKITANGANNYA PASAL ISU REMEH TEMEH NI... KAMI JUGA NAK BAGI AMARAN KEPADA PENGARAH NI... JANGAN JADI LEMBU... KAKITANGAN MAKAN GAJI...KAMU MAKAN GAJI JUGA... AYUHHH KAKITANGAN KITA PAKAT2 JANGAN IKUT ARAHAN MAJIKAN INI.... KALU DIA AMBIK TINDAKAN .. KITA PAKAT SAMAN JE MAJKAN NI

Tanpa Nama berkata...

Sangka baik. Pengarah nie telah diarahkan oleh orang tertentu. Seorang pengarah yg berakal mulia tak mungkin memberi arahan sebegini melainkan beliau dah tak waras, gila pangkat dan sbgnya. Kenapa dari hidup orang suka tetiba hidup buat orang benci...kalau betul kan ke bangang namanya..!!!

Tanpa Nama berkata...

tampal logo SAYA BENCI BN....dengan logo BN....misti boleh punya...

Tanpa Nama berkata...


Gaji pekerja HKL, Peralatan di HKL, semuanya ditanggung olih pembayar cukai dari seluruh rakyat Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Dia ni dulu sekadar doktor cuci pekong aje,tapi sebab bijak bodek sudah jadi pengarah.Tak lama lagi,bila parlimen dibubarkan dia akan beri arahan semua kaki tangan HBKL pakai baju UMNO dan ambulan pun gunakan logo UMNO.Betul-betul otak terencat punya perempuan.

Tanpa Nama berkata...

Ko orang jangan silap faham, kuatkuasa dalam kuala lumpur dan selangor.pembangkang di selangor siapa dia? Bukankah bn?ok lah tu.

Tanpa Nama berkata...

kebodohan seorang pemimpin adalah pemimpin perempuan kerana seorang yang bernama "PEREMPUAN" tidak layak menjadi pemimpin hendak lagi jika seorang perempuan itu tiada "ilmu" dalam dirinya!!

ni mesti dapat imbuhan ini, kalau tak takkan jadi begini kan!! berapa anda diupah setiap bulan? 300K? kalau tak dapat setara itu tak payah beri arahan kepada staff bawahan andalah kerana saja jer kena sumpah oleh staff abda!!