24 Feb 2013

"Treler Rakyat" Klon Treler Negara Berkebajikan Yang Menyentuh Hati


Treler diatas dikatakan diciplak dari treler Negara Berkebajikan yang dilancarkan oleh PAS beberapa hari lalu.

Ia amat menyentuh hati. Mengapa? Kerana ia treler hasil daripada ahli bawahan parti tidak seperti treler Negara Berkebajikan yang dihasilkan dan pentasnya dinaiki pucuk pimpinan parti.

"Treler Rakyat" ini digerakkan sepenuhnya oleh mereka yang di akar umbi, dengan treler sendiri (atau disewa?), pemandu sendiri, duit minyak sendiri, tanpa subsidi, promosi sendiri sehingga didapati di atasnya penuh dengan penumpang yang GB percaya terdiri dari rakyat marhaen mengibarkan bendera PAS di atas treler panjang ini. Sama hebat dengan treler rasmi negara berkebajikan milik parti.

Demikian hebat ahli-ahli PAS berkenaan, untuk bangkit berjuang dengan cara tersendiri bagi berkempen seluruh kampung untuk menjatuhkan UMNO BN.

Bak kata shalehuddin, penyiar pertama gambar ini di blognys, hantam saja, Asal Bukan UMNO!

Ya, bagi sesetengah orang, lori klon itu mungkin sedikit lucu, tapi tak perlu tertawakannya, malah amat patut diberikan mereka satu laungan TAKBIR di atas keupayaan dan kemampuan mereka melakukan sesuatu untuk parti dengan caranya yang tersendiri. Semuga lebih ramai menuruti jejak langkah nya berjuang dengan apa saja dan cara apa saja untuk kemenangan parti sehingga terdaulat "kebenaran dan keadilan" di atas negara tercinta ini.

TAKBIR!!!!

6 ulasan:

Ammy Hassan berkata...

Berhati-hatilah apabila membawa treler ini ke mana2 pelusuk kampung. Jangan sampai nanti dijadikan isu membahaya keselamatan pengguna jalan lain atau mendatangkan masalah kerosakan jalan atau seumpamanya. Pastikan semua diatur terlebih dahulu sebelum memasuki sesuatu destinasi. Moga berkat perjuangan rakyat marhaen ini diberkati oleh Allah swt. Kepada semua rakyat Malaysia yang prihatin, berhati mulia sama2lah kita buat perubahan besar pada PRU 13 ini. Undilah Pakatan Rakyat. Takbir!!! Allahu Akbar!

Waris berkata...

Cuma kadang2 terasa hati bila rakyat bawahan bertungkus lumus ingin menghancurkan kuasa jahat umno tetapi dalam masa yang sama ada segelintir pemimpin pas yang memberi peluru hidup kepada umno serta membuka ruang fitnah seluas-luasnya.

Umpama dalam sesuatu perlumbaan, siapa yang mendahului tidak penting. Yang penting ialah siapa yang akan samapi ke garisan penamat dulu.

Tanpa Nama berkata...

kenal pasti pengkhianat dalam parti kita humban keluar aja manusia jenis ni tak perlu dikasihani lagi

Osama berkata...

Ntk ketika ni kta kna istqmah....
TGNA nk betulkan kpimpinan parti & mentaliti exco2 krjaan ngri pun amik masa 20 thn!
Kta kna rapatkan saf!
Nawaitu kta lilahitaalah memerangi kezaliman umno yg membodohkan mlayu sjak ngara mrdeka. Gunakan saluran yg betul dlm perjuangan mgkut jamaah! usah btindak melulu & bsndirian mcm hasan skidah & ustz nasa!
Bersama kita merapatkan saf seiring usha2 & nasihat saf kepimpinan PAS DAP PKR. Usah prejudis sesama sndri! Tumbangkan umno be end pd PRU ke13 nanti!
Allahuakbar....

Tanpa Nama berkata...

mereka lebih bersedia kali ni, kesan serangan, simbah cat, sekatan dan lain-lain lagi

Tanpa Nama berkata...

tahniah, rakyat makin kreatif tunjuk sokongan kepada pakatan rakyat