8 Okt 2012

Bukan Persepsi Tapi Realiti, Rumah MB Negeri Sembilan Dipecahmasuk!

Seremban: Kediaman keluarga Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan di Rantau, dekat sini, dipecah masuk pencuri dan antara barang yang dipercayai setakat ini hilang ialah sebuah televisyen LCD dan dekoder Astro.

Kejadian dipercayai berlaku malam kelmarin dan seorang anggota keluarga membuat laporan polis, tengah hari semalam.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin, ketika dihubungi berkata, berdasarkan siasatan awal, pencuri dipercayai masuk ke dalam rumah berkenaan menerusi tingkap belakang dan keluar mengikut laluan sama.

Menurutnya, kejadian dipercayai berlaku malam kelmarin dan ketika itu rumah itu tidak berpenghuni.

“Seorang anggota keluarga beliau (Menteri Besar) yang ke rumah berkenaan semalam, mendapati televisyen LCD dan dekoder Astro dalam rumah berkenaan hilang,” katanya. -HM

Ulasan GB

Sudah berkali-kali KPN dan Menteri KDN menafikan bahawa kadar jenayah telah meningkat. Dikatanya itu hanya sekadar persepsi rakyat.

Tetapi setiap kali penafian dibuat ada saja kes "terkena batang hidung" berlaku dimana jenayah menimpa kepada orang-orang penting di dalam negara.

Kini rumah MB Negeri Sembilan dipecahmasuk. Jika rumah seorang MB pun dipecahmasuk oleh penjenayah, apatah lagi rumah rakyat marhaen?

Masih tak seriuskan jenayah di negara ini?

Teruskan menipu rakyat Malaysia. Hukum kebenaran dan keadilan akan tetap membuktikan bahawa kadar jenayah tidak menurun seperti yang dikatakan. Dan peningkatan kadar jenayah BUKAN persepsi, tetapi realiti, berita di atas sebagai bukti!

7 ulasan:

Awanama berkata...

Kita juga boleh katakan sebab aman lah kawalan pemimpin pun tak ketat..otherwise kena pasang bodyguard byk

Awanama berkata...

Bukan kena pasang bodyguard banyak.....masaalahnya Kerajaan BN/UMNO telah melepaskan masuk berjuta2 rakyat asing termasuk yg HARAMJADAH...JUTAAN JUMLAHNYA.......

Awanama berkata...

Yang jadi samseng terhadap pemimpin, itu orang2 ameno je. Kutty tu pun pernah kena sembur kat Kelantan. Ianya bukan dibuat oleh orang PR tetapi dr org ameno sendiri.

Awanama berkata...

bler jenayah makin meningkt salah kan polis...bler polis buat kerja pun tetap salahkan polis...sbnarnya y important dlm nk tangani jenayah adalah cooperation diantara org awam dgn polis...so...msing2 kne mainkn peranan utk jge keamanan ngara...didikan kluarga y penting dlm membentuk ms dpn ank2 kter...

wak berkata...

Betul ke statement ni...
Setahu wak malsysia ni paling aman, jadi bagaimana mungkin benda ni berlaku..

Awanama berkata...

Wahai menteri KDN Hishamudin, masih lagi kau nak pertahankan bahawa kadar jenayah di M'sia sudah turun? Kalau begini jadinya maka tak hairan satu harinya setiap keluarga terpaksa simpan sepucuk pistol seperimana di US kerana kadar jenayah yang sangat tinggi yang mana polis pun tak dapat mengatasinya. Tak kan kau nak negara kita jadi macam US baru kau nak cakap kadar jenayah turun?

Awanama berkata...

dah banyak rumah rakyat di masuki penyamun, pencuri, cuma rumah PM di putrajaya saja belum