16 Sep 2012

Seorang Pemuda Islam Buat Laporan Polis 5 Orang Gadis Mengajaknya Lakukan Zina

Masih ingat lagi dengan kisah Nabi Yusuf yang cuba digoda oleh Zulaikha? Pada ketika itu, Nabi Yusuf berusaha untuk melarikan diri daripada melakukan perbuatan terkutuk itu.

Namun ada satu versi seolah sama seperti yang terjadi. Ia berlaku diluar negara apabila seorang pemuda Islam Yaman mengalami gangguan seksual dari 5 orang pelajar perempuan di Arizona, USA.

Kumpulan pelajar perempuan terbabit memasuki apartmen peribadi pelajar berkenaan dan bertindak menanggalkan pakaian selepas menutup pintu apartmen supaya pemuda itu tidak dapat melarikan diri.

Bagaimanapun Essam Sharabi bertindak melompat dari tingkap bilik tidurnya dan segera memaklumkan polis di kawasan berkenaan. Kumpulan pelajar perempuan tersebut ditahan pihak polis.

Selepas siasatan dijalankan, salah seorang pelajar perempuan tersebut memberi kenyataan bahawa pemuda itu mengalami masalah psikologi setelah mereka meminta beliau keluar “dating” beberapa kali namun ditolak atas alasan bahawa agamanya tidak membenarkan sebarang hubungan intim dengan perempuan selain dengan isteri.

Mengikut undang-undang negeri melarang sebarang bentuk gangguan melainkan kedua-dua belah pihak bersetuju untuk mengadakan hubungan.




A Yemeni student got sexually harassed by the Americans five female students in Arizona

They went to his private apartment near the campus, and take off their clothes, after closing the apartment door to prevent him from escaping but the student opened the bedroom window and jumped to the street.

Essam Sharabi immediately inform the police attended the area and the girls arrested.

After investigation, one of the students acknowledged that they believe that the student in question is suffering from a psychological issues as they asked him to go out with them on dates more than once, but he refused claiming that religious young man and his religion prevents him from exercising any intimate relationships with other than his wife.

And by virtue of the state law prohibits all forms of harassment unless one of the two parties agree to establish a relationship with the other party.
- www.liveleak.com


Ulasan GB

Kisah ini sudah berlegar di internet beberapa bulan yang lalu. Namun oleh kerana blog ini belum menyiarkan, maka hari ini disiarkan agar ia menjadi renungan dan iktibar kepada kita tentang kegigihan seorang pemuda yang mempertahankan imannya apabila digoda oleh kejahatan-kejahatan yang ada disekelingnya.

Telah Diriwayatkan,

Nabi Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda: "Tujuh orang yang akan dinaungi Allah pada hari yang tiada naungan selain naungan-Nya:

1) Seorang pemimpin yang adil,
2) Seorang pemuda yang menghabiskan masa mudanya dengan beribadah kepada Allah,
3) Seorang yang hatinya selalu terkait dengan masjid,
4) Dua orang yang saling mencintai karena Allah, berkumpul kerana Allah dan berpisah karena Allah,
5) Lelaki yang diajak seorang wanita yang cantik dan terpandang untuk berzina lantas ia berkata: "Sesungguhnya aku takut kepada Allah",
6) Seorang yang menyembunyikan sedekahnya sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang disedekahkan oleh tangan kanannya,
7) Seorang yang berzikir kepada Allah seorang diri hingga menitis air matanya."
(Hadis riwayat Bukhari, Abu Dawud dan Ibnu Majah)

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Inilah beza antara pemuda Yeman dengan budak lelaki malaysia berumur 21 tahun yang berasmara dengan pelajar sekolah menengah di Kulim kedah, baru saja didedahkan blog ini. Fikir - fikirkanlah.

Tanpa Nama berkata...

lama dah kuar cite ni... rasa gb dah tulis gak dulu... tapi cerita yang baik, tak pe diulang-ulang buat teladan...