23 Sep 2012

Najib Tahu UMNO BN Tumbang Pada PRU13, Itu Sebab Mengapa....


Kata orang tua-tua, kalau tak ada apa-apa masakan tempua bersarang rendah...

Begitulah, jika tak ada apa-apa masakan Najib merayu-rayi diberikan peluang sepenggal lagi... sepenggal saja lagi untuk UMNO BN memerintah negara....

PRU13 ditangguhkan dari hari ke hari, dari bulan ke bulan - pun belum terjumpa tarikh keramat yang dingininya kerana semua petunjuk tidak berpihak kepada UMNO BN.

Orang yang yakin menang tidak perlu merayu-rayu, tetapi Najib menunjukkan sikapnya yang gelabah, yang kecut untuk menghadapi kemungkinan buruk yang bakal berlaku. Maka itu, beliau tidak menyedari dengan rayuan itu, beliau memaparkan apa yang ada di dalam hati kecilnya itu...

Mungkinkah pemerhatian GB sebelum ini, jangkahayat Najib menjadi PM lebih pendek dari Pak Lah bakal menjadi kenyataan?

Sama-sama kita nantikan!


Laporan sebelum ini
klik untuk baca

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Berundur jika tewas secara adil itu adalah bermaruah berbanding jika diturunkan secara paksa atau tewas walaupun telah cuba utk menipu..jika menang pun ia bersifat terlalu rapuh..

Tanpa Nama berkata...

Tak perlu Najib merayu untuk memerintah sepenggal lagi. Ikhlaslah bila jadi PEMIMPIN, kalau kita dah tak mampu dan rakyat pula tak mahu...BERUNDURLAH secara yang terhurmat demi untuk rakyat....RAKYAT DIDAHULUKAN perlu direalisasikan.

Tanpa Nama berkata...

Klu merayu d pentas sendiri xyh pak jib..klu btul ko nk rayuan ko kena berdebat dgn DSAI sbagai ank jntan..jgn ko xde telor pulak ckp pusing2..kami mau dgr ape rancangn ko bru kami bole pilih ko, dan 1 lg kena minta maaf ape umno tlh buat pd negara dn sgl harga rompakn negara kena pulngkn dn hapus sgl perasuah penerima rasuah dn kami xnk tgk pdrm peguam negara spr ikut telunjuk bn..dn kes2 besar sperti nfc kapal selam dn mcm2 lg tidak d ganggu oleh puak2 anda..ada berani berubah kly berani kens buat skng sblm PRU13,klu stakat lps pru13nk buat baik lupe hasrat nk merayu pd rakyat..ko n umno n kroni bole jln daa..

Tanpa Nama berkata...

Minta diselisih malaikat 44 umporno bn dapat sepenggal lagi. Kalau dapat sepenggal lagi pun jibby akan dinyahkan oleh puak mat sembab. Puak mat sembab dan syaitan tua yg dikenali dah bersedia untuk mula gerakan menjatuhkan jibby.

Tanpa Nama berkata...

Memalukan bangsa sahaja apabila pemimpin melayu merayu rayu bagai peminta sedekah untuk terus menjadi pemimpin lembik lagi penipu. Sesungguhnya meminta sedekah itu sendiri adalah buruk keperibadian seseorang manusia. Nampak sangat si najib ini bacul dan tidak layak menjadi pemimpin, jauh lagi memimpin pelbagai bangsa rakyat malaysia. Pak Lah mungkin suka tidor tetapi beliau bukan peminta sedekah tetapi Najib setanding mamat mamat menadah tangan di Little India. Memalukan bangsa Melayu sahaja, sendiri bacul nak sebangsa di bacul sekali.

Tanpa Nama berkata...

Jangan susah dok fikir PRU Najib akan buat PRU13 bila semua rakyat dah ada dalam negara, sebab undi pos tidak boleh dibuat pada jemaah haji, lagi pun 400 jemaah yang pergi dibawah tajaan Najib dah komfom dah akan sokong (Kata Najib), mana tau entah-entah dengan rayuan tu akan turun pula sokongan dari langit yang dicipta oleh pecacai dia, kita faham saja lah.

Unknown berkata...

Apa? Minta sepenggal lagi? Awat ni?
Minta sepenggal lagi ... untuk tipu Melayu khasnya, Rakyat Malaysia amnya.
Minta sepenggal lagi ... untuk membersihkan rekod-rekod rasuah depa.
Minta sepenggal lagi ... bila nak habis da?
YANG PALING TAKUT ... Minta sepenggal lagi ... untuk memufliskan NEGARA. Jangan lupa saudara, negara kita di ambang muflis. Kalaulah ikut cara Tok Jib memerintah la ni, PASTI kita akan muflis. Lepas tu, depa akan terbang ke luar negara dan kita dok tanggung biawak hidup sebagaimana yang berlaku pada Negeri-negeri PR la ni.
Sesal dahulu berpendapatan, Sesal kemudian MAKAN TAHI la kau orang, RAKYAT MALAYSIA YANG AKU CINTAI.

wak berkata...

Najib kena jadi perdana menteri malaysia, bukan jadi perdana menteri umno.

Tanpa Nama berkata...

semoga jemaah haji sama-sama mendoakan kejatuhan BN diganti pemerintah beriman....

Tanpa Nama berkata...

Beri sepenggal lagi kepada UMNO / BN? Kalau diberi sepanggal saya tak tahu berapa ramai lagi remaja akan lahir anak luar nikah sebagaimana yang dipostkan dalam blog ini sebab sampai sekarang tiada action yang efektif dilaksana oleh kerajaan pusat bagi mengatasi masalah ini yang sudah jadi masalah 1Malaysia. Sorry, tiada undi bagi mu kerana saya tak mahu perjudikan masa depan anak saya di bawah kerajaan UMNO ini.

Tanpa Nama berkata...

dah tau umno nak jd arwah apalg merayu rayu lah....nie sorg lg kalau berangan2 nak dok jd 1st man sorryyyy