25 Jun 2012

Dasar Penipu! Pelabur Tak Berminat Atau Kamu Yang Sekat?

Tok Pa: Pelabur tak berminat ke Kelantan

Kekurangan kemudahan asas adalah faktor utama pelabur asing tidak berminat untuk melabur di Kelantan, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Katanya, berdasarkan pengalaman pihaknya membuat promosi di luar negara, golongan itu lebih berminat melabur di negeri yang mempunyai kemudahan asas yang baik.

"Kelantan memang diketahui umum (adalah) salah satu negeri yang menerima pelaburan paling kecil, jadi kita perlu bekerja dengan lebih gigih lagi kerana kita memerlukan kemudahan asas yang lebih baik seperti jalan raya, bekalan air, pelabuhan dan lapangan terbang bertaraf antarabangsa," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program MITI Memacu Transformasi di Kota Bharu hari ini.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan itu juga berkata kemasukan pelaburan yang kecil menyebabkan tidak banyak peluang pekerjaan boleh disediakan untuk rakyat negeri ini, dan keadaan itu menyebabkan ramai golongan muda berhijrah ke tempat lain.

"Kita tidak pernah sekat pelaburan datang ke Kelantan, kita promosi seluruh Malaysia, kita galak pelabur datang ke Kelantan, tetapi kita ada kekangan tersebut, oleh itu, kita pelu tangani kekangan itu sebelum tarik pelabur," katanya.

Ditanya sama ada rakyat Kelantan perlu memberi mandat kepada kerajaan Barisan Nasional memerintah negeri ini pada Pilihan Raya Umum ke-13, Mustapa berkata, "kita rasa kita lebih mampu, kita ada pengalaman untuk urus negara dari sebuah negara miskin yang bergantung kepada pertanian kepada sebuah negara yang sekarang ini sudah menjadi makmur, dengan mempelbagaikan sumber ekonomi".

"Pengalaman ini kita tawarkan kepada rakyat Kelantan, dan kita berharap rakyat Kelantan membuat pilihan yang tepat supaya Kelantan dapat dimajukan," katanya. - Bernama

Ulasan GB

Penipu punya menteri!

Pelabur yang tak berminat atau kamu sendiri yang menyekat mereka datang ke Kelantan?

Kamu sendiri pernah mengakui di dalam dewan undangan negeri Kelantan bahawa kamu yang menyekat pembangunan mengalir ke Kelantan. Ini bukti paling nyata:





8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dulu,kini dan selamanya...membohong saja kerjanya....

tanda soal berkata...

aye tuo nok mapuh penipu...

Tanpa Nama berkata...

geng2 munafik,kan ketua munafik 1malaysia najib haramjadah.

Tanpa Nama berkata...

Memanglah BN ada pengalaman... PENGALAMAN UNTUK MENGHABISKAN DUIT RAKYAT UNTUK KEPENTINGAN DIRI SENDIRI DAN KRONI-KRONINYA!!!

Tanpa Nama berkata...

Inilah anak Kelantan yang memburuk dan menyiksa orang Kelantan.

Tanpa Nama berkata...

kalau dah dasar munafik.....
Nauzubilah minzalik

I Love Islam berkata...

ge nanti jangan pangkah dia. kata dah banyak peruntukan kepada kelantan. berbilion bilion, tetapi dia kata tak ada pembangunan, tak ada kemudahan asas seperti lapangan terbang antarabangsa, pelabuhan, air dan seletrik. macammana bolih macam ni. kan awak tu ada kuasa di pusat, menteri pula tu. bukan tiada kuasa. gunakan kuasa awak tu untuk bangunkan kelantan. kalau awak tak ada kuasa lainlah. awak bukan pembangkang. awak kerajaan yang mengutip pelbagai cukai dari rakyat. tak kan lah semuanya nak dipolitikkan. macam macam janji nak buat kalau dapat tawan kelantan.sebagai parti yang memerintah malaysia awak tak payah berjani. buat saja apa yang patut bagi memajukan sesebuah kawasan janji ni parti pembangkang saja kerana mereka belum memerintah.

Tanpa Nama berkata...

Tok Pa sama saja dengan Anuar Musa, masa jadi menteri tak ada sumbangan yang hebat kepada Kelantan. Maksudnya tak sama dengan Ku Li yang jasanya tidak dilupakan sehingga ke hari ini memberi manfaat kepada rakyat Kelantan iaitu pembinaan lebuh raya Kuala Krai-Gua Musang.

Sekatan pelabur luar negara ke Kelantan dilakukan Rafidah Aziz ketika dia menteri MITI. Yang kita tahu pelabur sangat berminat ke Kelantan kerana tiada UFTI yang diminta atau perlu dbayar.

Permohonan pembesaran Lapangan Terbang Pengkalan Chepa ditolak mentah-mentah oleh Menteri Pengangkutan pada masa itu Ling Liong Sik. Cuba kita lihat berapa puluh penerbangan dalam sehari yang mendarat di Pengkalan Chepa. Berapa ramai jemaah haji dari Kelantan yang berangkat setiap tahun ke Mekah. Sepatutnya bertolak terus ke Mekah tanpa melalui Subang/Sepang. Penyelesaian mudah begini tidak dapat dilaksanakan oleh UMNU/BN, iaitu membesarkan lapangan terbang P. Chepa.

Tok Pa sebagai menteri anak Kelantan juga Awang Adek patut sokong royalti minyak diberi kepada Kelantan jika beliau benar-benar ikhlasingin melihat Kelantan maju seperti yang diucapkan tempoh hari. Yang rakyat nampak beliau hanya bermuka-muka mengeluarkan kenyataan seperti itu. Biar jasamu dikenang sepertimana Ku Li lakukan, yang mendapat pujian seluruh rakyat Kelantan.

Politik sekarang bukan hanya bercakap sahaja dan menabur janji dengan berjuta-juta di sana sini.

Jangan rakyat nampak bahawa salah satu tugas menteri sekarang adalah bercakap bohong dan menipu rakyat. Rakyat sudah cerdik sebagaimana cerdik untuk menukar selera dan kedai makan kerana sudah muak dengan masakan yang sama.

Oleh itu pemerintahan negara juga patut "bertukar selera" dan politik sempat perlu dibuang jauh-jauh ke Laut China Selatan.