17 Mac 2012

Gambar Lokasi Kawasan Perumahan Terbengkalai Dimana Mayat Dirang Ditemui

Di sinilah mayat Nurul yang rentung ditemui

TIGA hari berlalu sudah sejak Nurul Nadirah Abdullah atau panggilan manjanya 'Dirang', lima tahun, dikebumikan setelah dibunuh dan dibakar dengan begitu kejam.

Namun kisah tragik kanak-kanak yang dilaporkan hilang pada 1 Mac lalu sebelum mayatnya ditemui rentung seminggu kemudian dalam sebuah lubang di kawasan perumahan terbengkalai (gambar) di Nusa Damai, Masai, Johor Bharu itu, mendapat perhatian ramai.

Bahkan berita kematian Dirang telah menggemparkan rakyat Malaysia dan terus menerima simpati ramai.

Mampukah keluarga Dirang terus tabah menghadapi dugaan berat itu dan membuka lembaran baru dalam kehidupan mereka? -BHS



3 suspek disambung reman hingga 23 Mac

JOHOR BAHRU - Tiga suspek termasuk seorang wanita, yang ditahan berhubung kes membunuh dan membakar Nurul Nadhirah Abdullah, dilanjutkan tahanan reman sehingga 23 Mac ini.

Semalam, Ketua Polis Johor Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff mengumumkan bapa kandung Nurul Nadhirah, yang sebelum ini ditahan polis bagi membantu siasatan berhubung kes pembunuhan anak perempuannya itu didapati tidak terbabit dengan kes itu.

Lelaki berusia 30-an yang merupakan warganegara Filipina itu tidak mempunyai sebarang dokumen perjalanan masuk ke negara ini dan akan diusir ke negaranya.

Malah, beliau menegaskan individu yang terlibat dalam kes pembunuhan Dirang kini telah pun berada dalam tahanan polis dan tindakan pendakwaan akan dilakukan secepat mungkin.

Polis masih menunggu beberapa laporan daripada Jabatan Kimia untuk melengkapkan kertas siasatan sebelum dikemukakan kepada Timbalan Pendakwa Raya untuk tindakan lanjut.

Katanya, tiga suspek berkenaan yang berumur lingkungan 30-an termasuk seorang wanita, yang kesemuanya penagih dadah juga akan dibawa ke mahkamah untuk mendapatkan lanjutan perintah tahanan reman.

Nurul Nadhirah ataupun dikenali sebagai Dirang ditemui mati dibunuh dan dibakar dalam sebuah lubang di tapak perumahan terbengkalai di Nusa Damai, Masai di sini pada 8 Mac lalu.

Kanak-kanak itu sebelum ini dilaporkan hilang pada 1 Mac lepas ketika keluar membeli mi segera dan telur di sebuah kedai runcit di kawasan flat kediamannya di Flat Seri Delima, Bandar Seri Alam, Pasir Gudang.

Berikutan kehilangan mangsa, polis menahan tiga orang jiran mangsa yang merupakan penagih dadah dan bapa kandung mangsa untuk membantu siasatan.
-SH



Tiada ulasan: