8 Feb 2012

"Kita Bertemu Di Mahkamah" - Zuraida & Rafizi Kepada Shahrizat [updated]

NFC: Bersemuka di mahkamah medan terbaik

PETALING JAYA, 8 Feb: Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin hari ini menjelaskan pihaknya bersedia untuk berhadapan dengan Menteri Pembangunan, Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil di mahkamah berhubung skandal National Feedlot Corporation (NFC).

Jelasnya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR, pertembungan di mahkamah merupakan satu medan terbaik untuk beliau membuat lebih banyak pendedahan berhubung skandal NFC.

"Kami mengesahkan bahawa kertas saman yang dikemukakan oleh Ketua Wanita Umno terhadap kami telah pun diterima.

"Kami yakin saman tersebut tidak ada asas dan bersedia untuk bertemu di mahkamah pada bila-bila masa," jelasnya.

Tambahnya lagi, kesempatan bersemuka di mahkamah dengan Shahrizat dan NFC itu akan digunakan sepenuhnya untuk mendapatkan maklumat terperinci mengenai penyelewengan NFC termasuk dokumen-dokumen rasmi yang boleh membantu memberikan gambaran sebenar bentuk urusan dan penyelewengan.

"Kami bersedia untuk memanggil saksi-saksi penting yang bertanggungjawab membuat keputusan bersabit NFC di semua peringkat kerajaan dan pihak-pihak lain bagi membantu merungkai skandal besar negara ini.

"Kami mengalu-alukan saman yang dikemukakan oleh Shahrizat ini kerana ia memberi peluang untuk mendapatkan maklumat-maklumat penting yang kini tersembunyi dari pengetahuan rakyat," sambungnya.

Ahli Parlimen Ampang itu turut memberitahu bahawa barisan peguam yang akan mengendalikan kes saman tersebut terdiri daripada Ranjit Singh, Sivarasa Rasiah, N.Surendran dan Gopal Sreenevasan.

Selain beliau, Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli juga turut disaman oleh Ketua Wanita Umno itu berhubung dakwaan fitnah mengenai skandal NFC.

Shahrizat pada 19 Januari lepas telah memfailkan saman fitnah sebanyak RM100 juta kerana mendakwa beliau terlibat dalam penyelewengan dana kerajaan untuk projek Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC). -HD

Zuraida, Rafizi lantik kumpulan peguam hadapi Shahrizat

PETALING JAYA 8 Feb: Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin dan Pengarah Strateginya, Rafizi Ramli telah melantik barisan peguam untuk menghadapi saman yang dikemukakan Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Ia berikutan pendedahan mereka mengenai skandal National Feedlot Corporation (NFC) yang dikaitkan dengan keluarga menteri wanita, keluarga dan pembangunan masyarakakat itu.

“Kami yakin saman tersebut tidak ada asas dan bersedia untuk bertemu di mahkamah pada bila-bila masa sahaja.

“Untuk tujuan itu, kami telah melantik satu pasukan peguam yang terdiri daripada Ranjit Singh, Sivarasa Rasiah, N Surendran dan Gopal Sreenevasan,” kata Zuraida dalam sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN, hari ini.

Menurut Zuraida, Kesempatan bersemuka di mahkamah dengan Shahrizat dan pengurusan NFC itu akan digunakan sepenuhnya untuk mendapatkan maklumat terperinci mengenai penyelewengan NFC.

Ia katanya, termasuk dokumen-dokumen rasmi yang boleh membantu memberikan gambaran sebenar bentuk urusan dan penyelewengan yang berlaku di dalam NFC.

“Kami juga bersedia untuk memanggil saksi-saksi penting yang bertanggungjawab membuat keputusan bersabit NFC di semua peringkat kerajaan dan pihak-pihak lain bagi membantu merungkai skandal besar negara ini.

“Oleh sebab itulah, kami mengalu-alukan saman yang dikemukakan oleh Dato’ Seri Shahrizat Jalil ini kerana ia memberi peluang untuk mendapatkan maklumat-maklumat penting yang kini tersembunyi dari pengetahuan rakyat,” tegas beliau. -KD




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lawan tetap lawan.
Biar terlondeh semuanya.

Kaalau kat Jepun, negara2 bukan Islam, dah lama letak jawatan depa2 tu.