4 Ogo 2011

Shahir Akan Berhenti Menyanyi Dan Ceburi Dakwah

Penyanyi popular Shahir menamatkan misteri kehilangannya selama ini apabila dia membuat keputusan untuk berhenti daripada industri seni dalam waktu terdekat.

Menurut sumber yang juga teman rapat penyanyi lagu Luar Biasa itu, juara Akademi Fantasia musim kelapan (AF8) tersebut nekad dengan keputusannya kerana tidak tahan terhadap penganiayaan dan penindasan pihak tertentu.

"Shahir tidak akan menyanyi lagi dan akan meninggalkan terus karier seni ini kerana berasa dirinya telah dianiaya.

"Saya kasihan dengan nasib yang menimpa Shahir kerana dia masih baru dalam industri seni tetapi sudah mengalami insiden seperti ini," kata sumber itu yang tidak mahu mendedahkan identitinya kepada mStar Online, Rabu.

Tambahnya: "Apabila sudah berhenti, dia mungkin akan mengikut jejak langkah pemuzik Sham (Kamikaze) yang terlibat dengan majlis-majlis berkaitan keagamaan.

"Setakat ini, dia sudah memaklumkan perkara tersebut kepada pihak Astro Entertainment Sdn Bhd dan peminat Shahir Fan Club (FC).

"Dia mungkin akan membuat sidang media kelak untuk menjelaskan dengan lebih lanjut tentang isu ini."

Beberapa minggu lalu, industri seni kecoh dengan isu Shahir yang dikatakan 'ghaib' dan gagal dihubungi oleh pihak media sertapengurusannya.

Bagaimanapun, ibunya, Mahanum Osman mengakui Shahir berada di kampung iaitu di Kampar, Perak dan sedang berehat.

Sebelum ini, Shahir pernah menghilang kerana mengalami masalah kesihatan dan pulang ke kampung beberapa ketika.

Dia juga pernah digosipkan bercinta dengan pelakon Rozita Che Wan.

Namun pemuda tersebut menafikan perkara itu sebaliknya menganggap hubungan mereka sekadar teman biasa.

Pihak mStar cuba mendapatkan Shahir dan keluarganya, namun mereka gagal dihubungi. -mstar

Ulasan GB

Dahulu sewaktu GB tulis mengenai penyanyi ini di dalam entri Tulang Tangan Shahir Retak, Jatuh Bilik Air ada pula yang menghantar komen begini:

Anonymous said...

GB,
Artis standard ni tak payahlah masuk berita. Tulang tangan retak aje bukan mati pun. GB jagalah standard sikit.


Begitu sekali pandangannya yang GB rasa ia datang dari kalangan orang ugamawan sendiri yang "tak suka" kepada kelompok penghibur/penyanyi.

GB sudah menjawabnya pada ketika itu:

greenboc said...

kdg2 benda yg nmpk picisan tetapi mempunyai iktibar yg perlu diambil terutama apabila kita berdakwah, kita jgn lupa kepada kumpulan remaja. Shahir adalah ikon dan pujaan remaja.

Tugas kita ialah menarik minat remaja utk membaca kemudian bersama kita.

Kita berdakwah sepertimana diarahkan Allah dan RasulNya iaitu "bil-hikmah" dan kita berbicara dgn mad'u mengikut kemampuan akal mereka.

GB insyaAllah, boleh berbicara dgn sesiapa juga dgn topik apa pun mereka suka, dari Professor2 di menara gading sehinggalah anak-anak di PASTI. Bukankah itu contoh yg Rasulullah beri sebagai uswatun-hasanah sehingga akhirnya dakwah baginda diterima semua?

Maka dengan sebab itu, topik Shahir AF pun ada walaupun GB tak menonton pun AF itu!

Doakan GB.


Jadi jangan ketepikan mereka.

1 ulasan:

R TEETH berkata...

Alhamdulillah, mudah2an ramai lg artis2 tanah air mengikut jejak langkah spt shahir, bob lokman, razi melissa dan bnyk ag.org ramai sudah mula terarik dengan perjuangan Islam. takbiir!!