24 Jun 2011

Mahfuz Desak Supaya KSN Dipecat Kerana Berbohong

Pecat KSN’, desak MP Pokok Sena

Tan Sri Mohd Sidek Hassan juga berbohong kepada Yang DiPertuan Agong dalam isu Ketua Pegarah Jabatan Kerja Raya (JKR).

KUALA LUMPUR: Ketua Setiausaha Negara (KSN) Tan Sri Mohd Sidek Hassan (gambar) perlu dipecat kerana menyebabkan huru hara dalam perkhidmatan awam.

Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar mendakwa Sidek juga berbohong kepada Yang DiPertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin dalam isu Ketua Pegarah Jabatan Kerja Raya (JKR).

Katanya, Sidek seolah-olah memberitahu Agong bahawa Datuk Seri Dr Judin Abdul Karim telah setuju berpindah ke Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (CIDB) sedangkan beliau tidak bersetuju.

“Ternyata Sidek berbohong kepada Agong. Sepatutnya setelah kes ini selesai, barulah dipersembahkan kepada Seri Paduka. Tindakan KSN itu seolah-olah Judin bersetuju dengan pertukaran tersebut,” kata Naib Presiden PAS dalam sidang media di lobi parlimen hari ini.

Sidek baru-baru ini mengeluarkan arahan agar Judin berpindah ke CIDB tetapi beliau enggan dengan alasan jawatan baru itu tidak setaraf dengan jawatan Ketua Pengarah JKR.

JKR kini mempunyai dua ketua pengarah berikutan pelantikan Datuk Mohamad Nor Yaakub.

Pada masa sama Mahfuz mengecam Menteri Kerja Raya, Datuk Shaziman Abu Mansor kerana gagal memainkan peranan sebagai menteri.

“Shaziman perlu digantikan dengan orang lain kerana kementeriannya kini menjadi kucar kacir. (Perdana Menteri) Datuk Seri Najib (Tun Razak) kena buat rombakan kabinet bagi menggantikan Shaziman,” katanya.

Sementara itu, Ahli Parlimen PKR-Sungai Petani, Datuk Johari Abdul berkata, ini bukan kali pertama Sidek mencetuskan kontroversi.

Sebelum ini menurutnya, berlaku kontroversi dalam isu pelantikan Muhammad Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan negeri Selangor.

“Sidek sudah sampai ke penghujung……. sudah tidak ada idea lagi.Beliau bermain politik untuk mencari sokongan supaya terus berada di situ sejak sekian lama.

“Kalau hebat sangat letak jawatan…….(supaya boleh) dilantik jadi senator dan seterusnya menteri,” katanya. -FMT

3 ulasan:

Beruk Ketawa berkata...

Ingatkan SIDEK ini CERDIK rupanya BANGANG !

Tanpa Nama berkata...

sidek yang kazib. dahsyat. DYMM SPB Yang Dipertuan Agong kena ganti si penipu..

yes berkata...

Sidek peduli apa, selagi dia disayangi Najib, dia selamat