11 Mei 2011

[Video] Bahasa Umno-Utusan Lebih Kesat Dari Pandi Kutty : Surendran

Shah Alam : Parti Keadilan Rakyat menganggap sebagai lucu, fitnah terbaru Umno dan Utusan Malaysia menuduh Datuk Seri Anwar Ibrahim kononnya menggunakan ungkapan ‘Pandi Kutty’ terhadap Perdana Menteri Najib Razak pada satu ceramah Sabtu lalu.

Naib Presiden PKR, N Surendran yang hadir pada ceramah berkenaan berkata, Ketua Pembangkang menggunakan ungkapan itu hanya untuk menggambarkan rasa jijik terhadap taktik Umno menggunakan video lucah dan fitnah untuk menjatuhkan beliau.

"Saya berada di sana dan saya dengar Datuk Seri Anwar menggunakan perkataan itu secara umum. Dia merujuk kepada kelakuan dan politik jijik (Umno).

"Surat khabar Umno memperbesarkan perkara ini tetapi mereka sendiri menggunakan perkataan dan tuduhan lebih teruk daripada perkataan 'pandi kutty' Utusan dan Umno menfitnah orang liwat tanpa bukti, menuduh kononnya Anwar adalah pelaku dalam video seks walaupun tidak ada bukti,” tambah beliau.

Rakaman ceramah itu di Dewan Hamzah Klang, Sabtu lalu oleh TvSelangor menunjukkan Anwar tidak menggunakan perkataan itu terhadap Najib tetapi terhadap taktik kotor politik yang digunakan untuk menjatuhkan beliau.

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat itu menyifatkan Umno sebagai parti terdesak yang menggunakan video lucah untuk mengaibkannya.

Berikut adalah petikan ucapan Anwar di ceramah yang dimaksudkan Utusang :

"Maknanya kalau kita lawan dengan parti yang terdesak, mereka menjurus kearah perbuatan terdesak termasuk video. Azizah kata sekarang jangan makan banyak sebab nanti sama dengan dalam video. Ini betul-betul "pandi kutty".

Utusan Malaysia hari ini menyiarkan muka depan komen juak-juak Umno yang membidas Anwar , kerana kononnya menggunakan ungkapan “pandi kutty” terhadap Perdana Menteri .

Malah, akhbar milik Umno itu mencetak reaksi lucah seperti pemimpin Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) Hamidzun Khairuddin yang berkata Anwar mengalami “sindrom prahaid (PMS), kesan daripada kes liwat dan video seks yang sedang dihadapinya.”

Surendran berkata fitnah “pandi kutty” terbaru yang cuba disebarkan oleh Utusan Malaysia dan Umno melucukan.

"Jika dibandingkan dengan politik kotor BN, saya ingin ketawa bila saya lihat mereka tiba-tiba buat bising mengenai satu perkara yang begitu remeh seperti ini, “ kata Surendran.

Utusan Malaysia sebelum ini diselar pelbagai pihak kerana kerap menyiarkan berita fitnah termasuk isu video lucah untuk mengaibkan Anwar.

Sabtu lalu, akhbar itu mendakwa golongan paderi bersekongkol dengan DAP untuk menjadikan Kristian agama rasmi negara ini.

Antara yang mengecam akhbar itu adalah Kesatuan Wartawan Kebangsaan. Presidennya Hatta Wahari bekerja di Utusan tetapi dipecat minggu lalu kerana didakwa bertindak melanggar kepentingan syarikat. -tvsnews



6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hamidzun GAPS, masa era reformasi 98 aku tengok muka ko pun dah tau ko tu jenis mcm mana. Ko sokong Anwar sebab ko rasa PKN waktu itu boleh menang waktu itu. Akhirnya telahan aku itu betul. Aku duk Rantau Panjang tau sangat kamu tu.

Tanpa Nama berkata...

Itulah kerja beberapa ekor pengemis politik UMNO. Lepas ni dapat projek dan pitih. Tak ada kerja lain yang mudah dapat wang, hanya sokong kecam Anwar Ibrahim walaupun tak betul.

Tanpa Nama berkata...

aNWAR TAK KATA...TAPI AKU YG KATA NAJIB PANDI KUTTY......NAJIB TIDOR MALAM LENA JUGAKAN??? JADI APA NAK KECOH??/

Tanpa Nama berkata...

Awak UMNGOK fitnah DSAI dengan tuduhan yang Nabi sendiri berlindung dengan Allah Taala daripadanya, lalu apabila kamu dikatakan 'pandy kutty' terasa nak marah pulak..? Bongok punya olang... Bahasa yang dihamburkan oleh DSAI itu nisbah kebejatan UMNGOK terhadap beliau dikira 'lembut dan beralas' lah tuh.
Padan muka...
Macam manalah korang nak taubat nanti andainya DSAI langsung tidak maafkan kesalahan anda itu. Beringatlah sebelum bermandikan keringat di Akhirat nanti.

cucukerinci berkata...

Ezam kotak , ibrahim katak, zul kolam dapat peluang buat fitnah dan menambahkan lagi dosa munafik mereka. Inilah contoh puak munafik yg cari duit dgn cara buat fitnah....Ya Allah selamatkanlah perjuangan PR utk menegakkan yang hak dan keadilan berdasarkan Islam di Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

sebut ramai-ramai ok 1 2 3 ...Pandiiii Koteeeey !!! kah kah kah